שאלה מקצועית

איך מכיילים מסך, מי יכול לכייל לי? מה הערכים הנכונים לכיול...

DEINTERLACING, SCALING, הורדת רעשים, UPCONVERSION, TRANSCODING.
eitanshv (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 39
הצטרף: אוגוסט 2008
מיקום: כפר סבא
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

שאלה מקצועית

נושא שלא נקרא #1 

שלום,
יש לי מחשב real time עליו רצות אפליקציות. כמו כן יש לי מעבד gpu שמריץ פקודות openGL , המוצא של ב- gpu מחובר ל- encoder שמסתבר שאינו תומך ברזולציית צגים של 480*480, כמו הצגים שאני צריך לתמוך בהם.
ה- encoder תומך ברזולציית של 480*640 והצגת מוצא אות הוידאו ברזולוציה זו על צג ה- 480*480 גורמת לתמונה להיות מוצגת כרעש.
הציעו לי פתרון שארצה לשמוע חוות דעתכם המקצועית.
האפליקציה תשתמש ב- gpu ליצירת תמונות בגודל 480*640 כאשר החלק הרלוונטי שיוצג למעשה הוא (בכל שורה) 480 הפיקסלים השמאליים של כל שורה, כלומר הרעיון הוא שה- gpu ייקח את 480 הפיקסלים השמאליים מכל תמונה יבצע עליהם מתיחה ל- 640 פיקסלים באמצעות ה- gpu (קרי scaling) התמונה תגיע ל- encoder ברוחב 640 והמסך יכווץ אותה בחזרה לריבוע של 480*480.
מה דעתכם על הפתרון התוכנתי הזה?

vic1234
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2143
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 32 פעמים
קיבל תודות: 178 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

ה- encoder תומך ברזולציית של 480*640 והצגת מוצא אות הוידאו ברזולוציה זו על צג ה- 480*480 גורמת לתמונה להיות מוצגת כרעש.
אתה עדיין תשלח 480*640
אז מה עשית בזה?

eitanshv (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 39
הצטרף: אוגוסט 2008
מיקום: כפר סבא
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #3 

@vic1234
·
כי בעבר לא בוצע מתיחה של ב- gpu ל- 640*480 ולכן נראה לי שה-encoder היה לוקחפיקסלים של השורה השניה כדי להשלים ל- 640 פיקסלים.
עכשיו כשבוצע scaling הצג לוקח בפרק זמן של אותו הסינכרון שלו מידע שלם

eitanshv (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 39
הצטרף: אוגוסט 2008
מיקום: כפר סבא
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #4 

שוב,
חידוד ככל הנראה ה- Encoder היה לוקח אות של 480*480 ומבצע Up samling וע"י כך נכנסו "חורים" לכל FRAME.
הצג היה מקבל תמונה זו ומציג את ה- FRAME-ים כרעש.

ההצעה לפתרון היא תוכנתית ע"י ביצוע מתיחה ע"י ה- GPU אני מנסה להבין האם יש אי אילו חסרונות בשיטה זט או שעדיף להתעקש על פתרון חומרתי כמו לדוגמא החלפת ENCODER שתומך ברזולוציה של 480*480 אבל הבעיה שזה מהלך לא פשוט בשלב בו אני נמצא

שלח תגובה

חזור אל “כיול ועיבוד תמונה”