היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
off (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1315
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #1 

זה כשנה וחצי מתנהלת תביעה שלפיה ספקים, מפיצים וקמעונאים שיתפו פעולה כדי לפגוע בתחרות בשוק הנתבים (ראוטרים) ולמכור אותם ביוקר ■ התביעה מלווה בידי פרופ' דיויד גילה, וצורפו לה הקלטות שבהן מפיצים ננזפו כאשר לקוחותיהם קבעו מחיר נמוך: "ב–KSP ואייבורי מוכרים ב–275 שקל, למה לשבור את המחיר?"
זה שנה וחצי מתנהלת בבית המשפט המחוזי מרכז, תביעה שעוד לא זכתה לעניין תקשורתי. בתביעה נטען שספקים, מפיצים וקמעונאים עשו לכאורה יד אחת כדי לפגוע בתחרות במחירי הנתבים (ראוטרים) של חברת די־לינק (D-link), ולמכור אותם לצרכנים הישראלים ביוקר. מהתביעה משתמע עוד כי רשתות מוצרי האלקטרוניקה הגדולות - KSP ואייבורי (Ivory) - קבעו מחיר גבוה לצרכן ולחצו על די־לינק כדי שתגרום למפיצים "ליישר" את העסקים הקטנים שמקבלים מהם סחורה, ולגבות מחירים גבוהים אף הם. אם הדברים נכונים, מדובר בהסדר כובל חמור בדיני התחרות.



התביעה הוגשה על ידי סידי־לוג (CD-Log), בעבר אחת משלוש המפיצות של די־לינק בישראל, נגד די־לינק ומפיצות אחרות שלה. רשתות אייבורי ו-KSP אינן צד לתביעה, אף שהן מוזכרות לכל אורכה. סידי־לוג רוכשת את הציוד מדי־לינק ומוכרת אותו לקמעונאים - רשתות וחנויות - שמוכרים אותם ישירות לצרכנים. סידי־לוג טוענת כי לא הסכימה לקחת חלק במהלך תיאום המחירים האסור, ובתגובה די־לינק הפסיקה באופן חד־צדדי שותפות בת עשור.

התביעה ידעה גלגולים שונים, וכעת עומדת לפתחו של בית המשפט העליון. הסיבה: שופטת בית המשפט המחוזי, הלית סילש, נענתה לבקשת די־לינק לסלק את התביעה על הסף, לאור תנאי בחוזה ההפצה עם התובעת שקבע כי מחלוקות יתבררו בבית המשפט בסינגפור. סידי־לוג הגישה ערעור ביולי 2019, בצירוף חוות דעת של פרופ' דיויד גילה, מי שהיה הממונה על הגבלים עסקיים ב-2011–2015, שטוען כי מדובר בהחלטה שגויה. הדיון בעניין זה יתקיים בעוד שלושה שבועות.


לחצים לתיאום מחירים

סידי־לוג צירפה לתביעה תכתובות דואר אלקטרוני והקלטות, המראות לכאורה את מערכת הלחצים שהופעלה עליה מצד הספקית די־לינק, והמפיצה אמטל מחשבים.

כך למשל, במאי 2017 שוגר דואר אלקטרוני ממנכ"ל די־לינק ישראל, סטס לנג, למנהל בסידי־לוג בנוסח הבא: "היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים. מדובר ב(חנויות) וול־קום וא.א. תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים. יום נעים".


לפחות שתי דרישות דומות קדמו לכך, לצד נזיפות טלפוניות. לנג זעם על כך שהחנויות להן מפיצה סידי־לוג את מוצרי די־לינק, מציעות את הנתבים לצרכנים במחיר נמוך. לדבריו, זה מייצר לו בעיה מול מפיצים אחרים, המוכרים את המוצרים לשתי רשתות שהיצרנית רוצה ביקרן: KSP ואייבורי.

במייל ששלח לסידי־לוג במארס ובו העלה דרישה דומה להשוואת מחירים, הוא אף הכריז כי חנות קטנה נוספת, שאינה רוכשת את מוצריה מסידי־לוג, תעלה גם כן את מחיריה לרמה המבוקשת. לדואר האלקטרוני צורף צילום מסך מאתר זאפ, ולפיו נתב של די־לינק נמכר בחנות וול־קום ב-216 שקל, בחנות הנוספת ב-220 שקל, ואילו ברשתות הגדולות KSP ואייבורי ב-275 שקל. כלומר, לנג דרש מסידי־לוג לדאוג שהלקוחה שלה וול־קום (שלבעליה יש קשר משפחתי לבעלים של סידי־לוג), תעלה את מחיריה ב-30%, ואף "הרגיע" כי ידאג לטפל בחנות הסוררת הנוספת שאינה תחת אחריותה של סידי-לוג.

בתביעה נטען כי כאשר מנכ"ל סידי־לוג, סמיון סוולקין, העיר ללנג כי דרישותיו אינן חוקיות, לנג השיב: "או שתעלו מחירים, או שלא יהיה ביזנס", ולמעשה איים כי יסתיים הסכם ההפצה ביניהם. מאוחר יותר הציע לנג לסוולקין למכור את המלאי שלו למפיצים האחרים כדי שלקוחותיו יישארו בלי סחורה וירכשו אותה במחיר גבוה יותר.


לאחר סיום יחסי ההפצה בין די־לינק לסידי־לוג, פנתה האחרונה לרכוש את המוצרים ברכישה לא ישירה, דרך אחת המפיצות - אמטל מחשבים, רק כדי להיחשף לדרישות דומות. בהקלטה המצורפת לכתב התביעה נשמע אורן פרץ, המנהל מטעם אמטל, זועם על סוולקין: "וול־קום שם אותם ב(מחיר) עלות עוד פעם...למה הוא עושה את זה? גם שאלתי (אותך) שזה לא הולך לוול־קום. גם באייבורי וגם ב-KSP נהיה לי בלגן". כשסוולקין מעיר לו שוול־קום מוכר את המוצר ב-219 שקל, 19 שקל מעל מחיר העלות שהוא עצמו מכר לו, מגיב פרץ: "נו. הצרכן בשביל המוצר הזה משלם 275 שקל. לא מוכרים אותם ב-15 שקל (רווח, ר"ל). אייבורי ו-KSP מוכרים בעוד 60–70 שקל, למה לא להיצמד אליהם? למה לשבור את המחיר? שישים לפחות 240 (שקל)...תהיה חמישה שקלים יותר זול ממנו, תרוויח כסף, תתפרנס אבל למה לסחוט את המותג?". לאחר השיחה נחסמה אפשרות המכירה של סידי־לוג את מוצרי די־לינק באופן מוחלט.
https://www.themarker.com/technation/.premium-1.8430329

kaplaey2
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2249
הצטרף: מרץ 2008
מיקום: הוד-השרון
נתן תודות: 96 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #2 

באנגלית ולכל מי שבקיא בחוקי Complience זה נקרא Price Rigging
פשוט מניעת תחרות, ופגיעה בכיס הצרכן, בארה"ב ובעוד כמה מקומות באירופה, זהו דין פלילי!

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #3 

יש שרשור קיים + כותרת אינפורמטיבית יותר :)

viewtopic.php?f=41&t=354552

(...והפורמט החדש של כתובות בפורום ממש לא מוצלח...)

eizen5
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1024
הצטרף: ינואר 2010
נתן תודות: 520 פעמים
קיבל תודות: 92 פעמים

נמחק.

נושא שלא נקרא #4 

נמחק.
נערך לאחרונה על ידי eizen5 ב 30/12/2023 19:47, נערך פעם 1 בסך הכל.

TANDBERG
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4591
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 184 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #5 

עבדתי בהפצה בעבר, לדעתי הבעיה היא חרב פיפיות:
מצד אחד לתת מרווח טוב לחנויות שיעבדו איתך ולייצר תעבורה גדולה על המוצרים, מצד שני - יש חנויות שפשוט יורדות לרווחיות אפסית או אפילו הפסד - רק כדי למשוך קונים. זה הופך בעיתי כאשר נאלצים להעלות מחירים מסיבות כאלו ואחרים - לקוחות פשוט נתפסים על מחיר נמוך שמראש לא היה הגיוני.
אני מדבר על פערים משמעותיים במחיר, לא שקלים בודדים. אגב, השיא היה מגיע כשאותה חנות שהורידה את המחיר הגיעה בדרישות לגיבוי במחיר.
זה מדרון חלקלק מאוד לשני הכיוונים ולדעתי אין מקום לאיום לא מצד המפיץ ולא מצד החנויות.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #6 

TANDBERG - אתה טועה. גם אני עבדתי אצל יבואן בעברי - ליבואן אין שום זכות להכתיב לחנות באיזה מחיר למכור ויש סיבה שזה לא חוקי בכל מדינה מתוקנת בעולם.

ואם חנות רוצים למכור בהפסד? למה לא? ההפסד הרי שלה - אם היא יכולה לעמוד בזה, זכותה, זה לא יוצא מהכיס של היבואן שמקבל את המחיר מחירון שהוא מבקש בכל מקרה.

alcd
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3510
הצטרף: יוני 2011
נתן תודות: 261 פעמים
קיבל תודות: 192 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #7 

מי קונה היום dlink?
במקום לעלות מחירים שיתפלו במוצרים

yoramw
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 225
הצטרף: ינואר 2011
נתן תודות: 52 פעמים
קיבל תודות: 31 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #8 

חנות שמוכרת בהפסד עלולה לעשות זאת מסיבה לא לגיטימית (לדוגמא להפיל חנות מתחרה שמוצר זה הוא חלק חשוב יותר ממחזור רווחיה) ובכך לאפשר לה להעלות את המחיר יותר בעתיד לאחר נפילת המתחרה.

אבל זה אינו תפקידו של היבואן לאכוף התנהגות לא לגיטימית כזאת. להיפך, כמו שנאמר כאן, אסור ליבואן לעשות זאת

eizen5
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1024
הצטרף: ינואר 2010
נתן תודות: 520 פעמים
קיבל תודות: 92 פעמים

נמחק.

נושא שלא נקרא #9 

נמחק.
נערך לאחרונה על ידי eizen5 ב 30/12/2023 19:47, נערך פעם 1 בסך הכל.

TANDBERG
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4591
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 184 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #10 

14/12/2020 15:33  
Huber כתב:
TANDBERG - אתה טועה. גם אני עבדתי אצל יבואן בעברי - ליבואן אין שום זכות להכתיב לחנות באיזה מחיר למכור ויש סיבה שזה לא חוקי בכל מדינה מתוקנת בעולם.

ואם חנות רוצים למכור בהפסד? למה לא? ההפסד הרי שלה - אם היא יכולה לעמוד בזה, זכותה, זה לא יוצא מהכיס של היבואן שמקבל את המחיר מחירון שהוא מבקש בכל מקרה.
...
ערן - יש מחיר ויש מחיר, לא כתבתי שיש זכות להכתיב למישהו באיזה מחיר למכור, כמו שלחנות אין זכות לבקש מהמפיץ הנחה לפיצוי.


lasik
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2424
הצטרף: יולי 2010
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 265 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #12 

למה ללכת רחוק?
תביטו במחירי מוצרים ב- KSP לעומת TMS (וולקום).
בעבר כשחיפשתי להרכיב מחשב, המחירים בחלק מהמוצרים היו זהים עד רמת השקל.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #13 

14/12/2020 20:01  
TANDBERG כתב:
14/12/2020 15:33  
Huber כתב:
TANDBERG - אתה טועה. גם אני עבדתי אצל יבואן בעברי - ליבואן אין שום זכות להכתיב לחנות באיזה מחיר למכור ויש סיבה שזה לא חוקי בכל מדינה מתוקנת בעולם.

ואם חנות רוצים למכור בהפסד? למה לא? ההפסד הרי שלה - אם היא יכולה לעמוד בזה, זכותה, זה לא יוצא מהכיס של היבואן שמקבל את המחיר מחירון שהוא מבקש בכל מקרה.
...
ערן - יש מחיר ויש מחיר, לא כתבתי שיש זכות להכתיב למישהו באיזה מחיר למכור, כמו שלחנות אין זכות לבקש מהמפיץ הנחה לפיצוי.
...
מסכים לחלוטין שלחנות אין זכות לבקש מהמפיץ הנחה לפיצוי - לא מבין מאפא מגיע בכלל דרישה כזו. מצד שני אין שום זכות ליבואן לבקש מהחנות למכו במחיר X, זכותה של כל חנות למכור בכל מחיר שמתאים לה.

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #14 

15/12/2020 10:19  
lasik כתב:
למה ללכת רחוק?
תביטו במחירי מוצרים ב- KSP לעומת TMS (וולקום).
בעבר כשחיפשתי להרכיב מחשב, המחירים בחלק מהמוצרים היו זהים עד רמת השקל.
...
זה בגלל שהם משווים מחירים האחד לשני בשביל להתחרות האחד בשני - לא בגלל תיאום מחירים יזום בנהם או התערבות של יבואן. שונה לחלוטין מהמקרה המדובר פה.

TANDBERG
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4591
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 184 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

Re: היי, לקוחות שלכם עושים לי בלאגן בזאפ וזה גורם לי לבעיות עם מפיצים אחרים תבקש מהם לעלות מחיר למחיר שאחרים מוכרים

נושא שלא נקרא #15 

15/12/2020 10:31  
Huber כתב:
14/12/2020 20:01  
TANDBERG כתב:

ערן - יש מחיר ויש מחיר, לא כתבתי שיש זכות להכתיב למישהו באיזה מחיר למכור, כמו שלחנות אין זכות לבקש מהמפיץ הנחה לפיצוי.
...
מסכים לחלוטין שלחנות אין זכות לבקש מהמפיץ הנחה לפיצוי - לא מבין מאפא מגיע בכלל דרישה כזו. מצד שני אין שום זכות ליבואן לבקש מהחנות למכו במחיר X, זכותה של כל חנות למכור בכל מחיר שמתאים לה.
...
מאיפה ? ההגיון שהוצג לי בזמנו: "אני מקדם אותך בכל דרך שאפשר, אז עשיתי הנחות" אתה מבין שהתגובה שלנו הייתה בעיתית לא משנה מה נענה - הרי אם אני מבקש שיעלה מחירים כדי שלא ייפגע - אני כוחני, אם אני מוריד לו מחיר כדי שלא ייפגע - אני תורם לחגיגה.
לא יודע, נראה שאין אמת אחת בכל הדבר הזה. מה שבטוח - זכות לפנות לחנות או ליבואן ולבקש שמחיר יהיה אחיד - אין, זה נוגד תחרות.

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”