טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #436 

14/07/2021 10:19  
Huber כתב:
13/07/2021 14:47  
nir11 כתב:
לכל המתלהבים מ FSF, ממליץ לצפות בקליפ הבא. לפחות לגבי תנועה עירונית, הדבר הזה לא קרוב בכלל לעבוד.
כבישים מהירים זה פשוט, תנועה עירונית זה סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.
...
אתה מודע לכך שזה בטא? ושזה משווק כך? ושהחברה כולל המנכ"ל שלה מכריזים על זה בראש חוצות ובצורה ברורה? אז ברור שזה עדיין לא שם, אף אחד לא טען אחרת.
...
לא יאומן שברכב משחררים משהו שהוא בטא, והצרכנים מוכנים להיות השפני נסיון.
כל אחד שיתנסה עם זה לזמן מסויים ויהיה נסיון חיובי, יתחיל לאט לאט לסמוך על המערכת ו"ישחרר" זו התנהגות טבעית של בני אדם. אין לנו נטיה "מחקרית" מובנית.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #437 

14/07/2021 10:19  
Huber כתב:
13/07/2021 14:47  
nir11 כתב:
לכל המתלהבים מ FSF, ממליץ לצפות בקליפ הבא. לפחות לגבי תנועה עירונית, הדבר הזה לא קרוב בכלל לעבוד.
כבישים מהירים זה פשוט, תנועה עירונית זה סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.
...

אתה מודע לכך שזה בטא? ושזה משווק כך? ושהחברה כולל המנכ"ל שלה מכריזים על זה בראש חוצות ובצורה ברורה? אז ברור שזה עדיין לא שם, אף אחד לא טען אחרת.
...
אני לחלוטין מודע לזה שזה בטא, אתה רואה שגם פה בפורום יש בזה התעניינות רבה, כאילו שזה פיצ'ר מוגמר, אנשים שואלים על שיקולי מס.
כמו שנאמר בסירטון, לוקח 20 אחוז מהזמן לפתור את 80 אחוז מהמורכבות, ו 80 אחוז מהזמן לפתור את ה 20 אחוז הנותרים. לפי דעתי היום שבו זה יהיה פתרון נהיגה אוטונומי לנסיעה בתוך העיר, רחוק מאוד. אני אשמח מאוד להשתחרר מהמטלה המתסכלת של נהיגה בעיר, פשוט לעניות דעתי הלא מקצועית, זה רחוק.

כמו כן, מנסיוני בתעשית התוכנה, המרחק בין בתא לGA הוא לא גדול. זה לא שפתאום יפול עלינו שיחרור של גרסא ה-ר-ב-ה יותר טובה. זה פשוט לא עובד כך, לפחות מנסיוני, בתעשיית התוכנה.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #438 

nir11 - אז תרשה לי לחדד את זה יותר כי נראה לי שגם זה פוספס. זה לא בטא של FSD רמה 5 (שזו נהיגה אוטונומית מלאה), אלא רמה 2 בלבד (נהיגה אוטונומית בהשגחה מלאה של הנהג) וגם זה מובהר די בפירוש לכל בעלי הטסלות.

למי שלא מבין על מה אני מדבר - הנה הסבר די בהיר:

https://www.synopsys.com/automotive/aut ... evels.html

לגבי המרחק בין בטא לשחרור מלא - זה תלוי ביצרן/בית התוכנה. יצ לי להתקל ב 30 שנותיי בתחום בבטאות שלקח להם שנים רבות להגיע לגירסה סופית וכאלו שבכלל לא יצאו משלב הבטא. אבל כל עוד זה בטא - יש להתייחס לזה ככזה, במיוחד שהמנכ"ל של החברה מציין את זה בריש גלי.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #439 

הגענו לנקודת האיזון: טסלה משתלמת יותר ממשפחתית עם מנוע בנזין.

טסלה מודל 3, שמחירה 192 אלף שקל, משתלמת יותר לאורך זמן ממשפחתית חדשה כמו סקודה אוקטביה שעולה כ-60 אלף שקל פחות – כך עולה מתחשיב בלתי תלוי שערכה חברת המחקר "חשב".

https://www.themarker.com/dynamo/cars/. ... -1.9983307



הגענו לנקודת האיזון: טסלה משתלמת יותר
ממשפחתית עם מנוע בנזין
טסלה מודל 3 ,שמחירה 192 אלף שקל, משתלמת יותר לאורך זמן
ממשפחתית חדשה כמו סקודה אוקטביה שעולה כ-60 אלף שקל פחות – כך
עולה מתחשיב בלתי תלוי שערכה חברת המחקר "חשב"
מוקדם מהצפוי, מכוניות חשמלית משתלמת יותר לאורך זמן ממכונית בנזין. יותר מכך,
טסלה מודל 3 ,שמחירה 192 אלף שקל, משתלמת יותר לאורך זמן ממשפחתית חדשה,
כמו סקודה אוקטביה, שעולה כ-60 אלף שקל פחות. זאת, לנהגים שנוסעים בשנה יותר
מ-17 אלף ק"מ – הקילומטראז' הממוצע בישראל. המסקנה הזאת היא תוצאה של
תחשיב, בלתי תלוי, שעשתה חברת המחקר הכלכלית "חשב", המספקת כבר שנים
תחשיבי אחזקת רכב למדינה ולגופים כלכליים שונים.
בחברה בחנו את עלויות האחזקה החזויות של טסלה מודל 3 חדשה מול משפחתית
שמחירה 134 אלף שקל. בסכום כזה אפשר לקנות מכוניות כמו יונדאי i30 ,קיה אקסיד או
סקודה אוקטביה, בין היתר.
הטסלה יקרה בהרבה לקנייה )ולעלות הרכישה כדאי להוסיף גם את עלות התקנת עמדת
הטעינה(, ולכן גם הביטוח שלה יקר יותר והיא מאבדת יותר מערכה. ביטוח מקיף לטסלה
עולה 973,4 שקל מול 471,3 שקל למשפחתית – וירידת הערך היא כ-23 אלף בשנה מול
14 אלף שקל במשפחתית.
עם זאת, הרישיון השנתי זול יותר )540 שקל לעומת 727,1 שקל(, התיקונים והחלפים
יעלו פחות והחיסכון האמיתי הוא על האנרגיה: בטסלה תשלמו 700,1 שקל על חשמל
בשנה, ובמשפחתית תוציאו 107,10 שקל על תדלוק. כך, לאורך חמש שנים, טסלה מודל
3 היא משתלמת יותר. העלות החודשית שלה היא 931,2 שקל לחודש, מול 961,2 שקל
למשפחתית עם מנוע בנזין.
ככל שתיסעו יותר, כך הפער בין המכוניות יגדל, והטסלה תהפוך למשתלמת עוד יותר.
כעבור חמש שנים, טסלה מודל 3 תהיה משתלמת יותר ממשפחתית בנזין.
יש לציין שהנתון של "חשב" מבוסס על מכונית בנזין לא חסכונית במיוחד, עם צריכת דלק
של 8.10 ק"מ לליטר. אם תבחרו במכונית היברידית, כמו טויוטה קורולה למשל, הפער
יקטן ולטסלה ייקח יותר זמן להחזיר את ההשקעה.
עם זאת, טסלה מודל 3 אינה מהחשמליות הזולות בשוק, ואם תבחרו במכונית חשמלית
כמו ZS MG ,שמחירה 128 אלף שקל, אובדן הערך יהיה קטן יותר, ופער המחירים בינה
לבין מכונית מקבילה עם מנוע בנזין ייסגר במהירות רבה יותר

ag43
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2224
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 49 פעמים
קיבל תודות: 206 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #440 

אני אוהב את הנביאים שיודעים כבר מעכשיו לומר מה תהיה ירידת הערך של הטסלה.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1853
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 175 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #441 

14/07/2021 17:53  
ag43 כתב:
אני אוהב את הנביאים שיודעים כבר מעכשיו לומר מה תהיה ירידת הערך של הטסלה.
...
נכון מאוד.

שוק הרכב כל כך משוגע כרגע שכל נסיון לנבא משהו- משול לטיפשות גמורה.

אני במסע בשבועות האחרונים לרכוש רכב נוסף, משהו בסגנון מאזדה 2 או I20 משנתונים 2018 או חדש יותר.
מי שימצא לי משהו (נורמאלי) שלא מבקשים עליו 10K ש"ח מעל המחירון (לוי יצחק)- אני מוכן להתחלק איתו בהפרש.

מה שהולך בחוץ זה בית משוגעים !!!

gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #442 

14/07/2021 13:22  
Huber כתב:
הגענו לנקודת האיזון: טסלה משתלמת יותר ממשפחתית עם מנוע בנזין.

טסלה מודל 3, שמחירה 192 אלף שקל, משתלמת יותר לאורך זמן ממשפחתית חדשה כמו סקודה אוקטביה שעולה כ-60 אלף שקל פחות – כך עולה מתחשיב בלתי תלוי שערכה חברת המחקר "חשב".

https://www.themarker.com/dynamo/cars/. ... -1.9983307



הגענו לנקודת האיזון: טסלה משתלמת יותר
ממשפחתית עם מנוע בנזין
טסלה מודל 3 ,שמחירה 192 אלף שקל, משתלמת יותר לאורך זמן
ממשפחתית חדשה כמו סקודה אוקטביה שעולה כ-60 אלף שקל פחות – כך
עולה מתחשיב בלתי תלוי שערכה חברת המחקר "חשב"
מוקדם מהצפוי, מכוניות חשמלית משתלמת יותר לאורך זמן ממכונית בנזין. יותר מכך,
טסלה מודל 3 ,שמחירה 192 אלף שקל, משתלמת יותר לאורך זמן ממשפחתית חדשה,
כמו סקודה אוקטביה, שעולה כ-60 אלף שקל פחות. זאת, לנהגים שנוסעים בשנה יותר
מ-17 אלף ק"מ – הקילומטראז' הממוצע בישראל. המסקנה הזאת היא תוצאה של
תחשיב, בלתי תלוי, שעשתה חברת המחקר הכלכלית "חשב", המספקת כבר שנים
תחשיבי אחזקת רכב למדינה ולגופים כלכליים שונים.
בחברה בחנו את עלויות האחזקה החזויות של טסלה מודל 3 חדשה מול משפחתית
שמחירה 134 אלף שקל. בסכום כזה אפשר לקנות מכוניות כמו יונדאי i30 ,קיה אקסיד או
סקודה אוקטביה, בין היתר.
הטסלה יקרה בהרבה לקנייה )ולעלות הרכישה כדאי להוסיף גם את עלות התקנת עמדת
הטעינה(, ולכן גם הביטוח שלה יקר יותר והיא מאבדת יותר מערכה. ביטוח מקיף לטסלה
עולה 973,4 שקל מול 471,3 שקל למשפחתית – וירידת הערך היא כ-23 אלף בשנה מול
14 אלף שקל במשפחתית.
עם זאת, הרישיון השנתי זול יותר )540 שקל לעומת 727,1 שקל(, התיקונים והחלפים
יעלו פחות והחיסכון האמיתי הוא על האנרגיה: בטסלה תשלמו 700,1 שקל על חשמל
בשנה, ובמשפחתית תוציאו 107,10 שקל על תדלוק. כך, לאורך חמש שנים, טסלה מודל
3 היא משתלמת יותר. העלות החודשית שלה היא 931,2 שקל לחודש, מול 961,2 שקל
למשפחתית עם מנוע בנזין.
ככל שתיסעו יותר, כך הפער בין המכוניות יגדל, והטסלה תהפוך למשתלמת עוד יותר.
כעבור חמש שנים, טסלה מודל 3 תהיה משתלמת יותר ממשפחתית בנזין.
יש לציין שהנתון של "חשב" מבוסס על מכונית בנזין לא חסכונית במיוחד, עם צריכת דלק
של 8.10 ק"מ לליטר. אם תבחרו במכונית היברידית, כמו טויוטה קורולה למשל, הפער
יקטן ולטסלה ייקח יותר זמן להחזיר את ההשקעה.
עם זאת, טסלה מודל 3 אינה מהחשמליות הזולות בשוק, ואם תבחרו במכונית חשמלית
כמו ZS MG ,שמחירה 128 אלף שקל, אובדן הערך יהיה קטן יותר, ופער המחירים בינה
לבין מכונית מקבילה עם מנוע בנזין ייסגר במהירות רבה יותר
...
אמנם הזכירו ש-"חשב" בלתי תלוי אבל ברושם הכללי מסתמן שיש הטיה מסויימת מוגזמת קצת לצורך עידוד העדפת רכב חשמלי ואולי טסלה בפרט. רצו כותרת של הגענו לנקודת איזון ובררו בקפידה את הנתונים שיראו את זה.

1. בכוונה השוו לרכב מאוד בזבזני, למרות שיש כבר הרבה רכבים פחות בזבזניים בימינו. בדיקה אוביקטיבית הייתה משווה לכמה חלופות. את האופציות הגם די טובות כמו היברידות הזכירו כבדרך אגב בלי יותר מדי פרטים.

2. "התיקונים והחלפים יעלו פחות" - המקיף יקר משמעותית זה משקף הערכה של חברות הביטוח שהחלפים\תיקונים יהיו הרבה יותר יקרים ואין סיבה שלא יהיו לרכב הספציפי הזה שהוא כרגע נדיר יחסית ודי מונופול.

3. לגבי כל התמרוצים מהמדינה אי אפשר לבנות עליהם לטווח ארוך. גם לגבי תעריפי חשמל, במיוחד אם יש מונופול ומתאפשר ליבואן לקבוע שרירותית את התעריף ואם אין אופציה להטעין ממטעין אוניברסלי כלשהו של נותן שירות אחר.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #443 

:lol:

חניתם בניגוד לחוק? בת"א לא יגררו אתכם - אם יש לכם טסלה


https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... 0?ref=ynet

איינשטיין
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8552
הצטרף: אוקטובר 2007
מיקום: קרית יאבוייה
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 401 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #444 

15/07/2021 15:43  
Huber כתב:
:lol:

חניתם בניגוד לחוק? בת"א לא יגררו אתכם - אם יש לכם טסלה


https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... 0?ref=ynet
...
מניסיון של הגיס שלי זה אכן כך, אבל דו"ח כן מקבלים.
חיים פעם אחת, נצלו כל רגע להנות מהם!

Nba
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9124
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 256 פעמים
קיבל תודות: 235 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #445 



Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #446 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/. ... 41561281D9

תוכנית הממשלה לעידוד מכוניות חשמליות: הטלת האחריות על היבואנים.

שרות התחבורה, הגנת הסביבה והאנרגיה, יזמו תיקונים לחוק ההסדרים — שמטרתם העלאת מספר המכוניות החשמליות בכבישי ישראל ■ התוכנית אינה מפרטת את העלות הצפויה, והאוצר עשוי להתנגד לחלק מסעיפיה

"השרות מרב מיכאלי, תמר זנדברג וקארין אלהרר, מציעות להתייחס ליבואנים כאל יצרני רכב, ולחייבם לעמוד בשיעורי הפליטה המקבילים לאירופה. כיום מדובר בממוצע של 95 גרם פחמן דו־חמצני לק"מ, והוא צפוי לרדת עוד יותר ב–2025."



"מס הקנייה על מכוניות חשמליות — 10% כיום לעומת כ–60% בממוצע במכוניות אחרות — עומד לעלות בראשית 2023. שלושת משרדי הממשלה מציעים להאריך את הטבת המס עד סוף 2025."

בנוסף, מוצע גם לבטל את המכס על מכוניות חשמליות (בגובה 7%). מכס זה מוטל בשל הסוללה — הרכיב היקר במכונית — שמיוצרת לרוב בסין (מדינה שלישראל אין הסכם סחר עמה)"



"כיום, נדרשת הסכמה של כל דיירי הבניין המשותף כדי להתקין עמדת טעינה למכונית חשמלית. החוק מבקש לתקן זאת ולאפשר לכל דייר להתקין תשתית טעינה בחניה הצמודה לדירתו. אם החיבור יהיה לרשת החשמל של הבניין, יותקן מונה נפרד לעמדת הטעינה, ואסיפת הדיירים תחליט על ההספק המירבי בכל עמדת טעינה — אם יהיו כמה אלה.



בבניינים שבהם אין חניות פרטיות לדיירי הבניין המשותף, יוכל רוב מבעלי הדירות להחליט כי חלק מהחניות יוקצו לחניות עם עמדת טעינה."



"נציגים ממשרדי האנרגיה, הגנת הסביבה והאוצר — שיקבע קריטריונים שיחייבו בעלי חניונים להקים בהם עמדות טעינה. המטרה של תיקון זה היא לאפשר גם לנהגים שאין להם חניה פרטית, להחזיק מכונית חשמלית ולטעון אותה בחניונים ציבוריים."

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #447 

טסלה מתייקרת
https://www.auto.co.il/article/134533-l ... la-model-3

*בגלל שהעברתם את האשכול לפורום חדש לא מצאתי אותו

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75265
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 638 פעמים
קיבל תודות: 4746 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #448 

פורסם וידוע מזמן

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #449 

רק בישראל, נהג לא שומר מרחק מאחור ונכנס ברכב שלפניו - הישראלי מאשים את הרכב שלו:


Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #450 

נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”