גם אותי השאלה מעניינת - האם מישהו יודע האם ואיך ניתן לרכוש את השירותים/תוספת התכונות לאחר רכישת הרכב ומסירתו והאם המחיר זהה ??10/07/2021 13:31oferlaor כתב: ↑ מישהו יודע מה הצפי של FSD שמיש בישראל ואם אפשר יהיה לרכוש בהמשך? זה די הזוי לרכוש ביחד עם הרכב - העלות היא מיסוי מלא של הרכב.
רק מזכיר שבישראל למשך שנים היו מייבאים רכבים ללא מיזוג מקורי ומרכיבים בדיעבד בכדי לחסוך את המיסוי....
טסלה - השרשור הרישמי
- Borderline1
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3477
- הצטרף: דצמבר 2004
- נתן תודות: 157 פעמים
- קיבל תודות: 451 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
נראה שכרגע אין דרך, כי החנות הישראלית עדין לא פתוחה. השמועות מדברות על זה שזה יפתח בקרוב ויש לזה המון משמעויות:
1. ככל הנראה זה יאפשר רכישה של תוספים ושינויים, כאשר נראה ש-FSD יעלה פחות (מבחינת מיסוי) כי זה שדרוג תוכנה ולכן לא אמור להיות כפוף למיסוי 100% של הרכב עצמו.
2. כרגע אין תשלום על connectivity ועל supercharger וזה ישתנה, כולל קנס על תפיסת עמדות טעינה יותר מדי זמן
3. יתכן שיהיה גם מודל subscription עבור ה-FSD
4. ציוד נוסף ושירותים נוספים כמו accessories, וילונות, חלקי חילוף וכו'.
5. לא נראה שיהיה אפשר להוסיף גרר בדיעבד (זה כנראה צריך להיות מורכב בחברה).
1. ככל הנראה זה יאפשר רכישה של תוספים ושינויים, כאשר נראה ש-FSD יעלה פחות (מבחינת מיסוי) כי זה שדרוג תוכנה ולכן לא אמור להיות כפוף למיסוי 100% של הרכב עצמו.
2. כרגע אין תשלום על connectivity ועל supercharger וזה ישתנה, כולל קנס על תפיסת עמדות טעינה יותר מדי זמן
3. יתכן שיהיה גם מודל subscription עבור ה-FSD
4. ציוד נוסף ושירותים נוספים כמו accessories, וילונות, חלקי חילוף וכו'.
5. לא נראה שיהיה אפשר להוסיף גרר בדיעבד (זה כנראה צריך להיות מורכב בחברה).
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לכל המתלהבים מ FSF, ממליץ לצפות בקליפ הבא. לפחות לגבי תנועה עירונית, הדבר הזה לא קרוב בכלל לעבוד.
כבישים מהירים זה פשוט, תנועה עירונית זה סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.
כבישים מהירים זה פשוט, תנועה עירונית זה סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
קרוז קונטרול לא משפר צריכת דלק, הוא יכול לפגוע בה, בדיוק כמו שshmizan תיאר.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בהכרח יועיל תמיד לצריכת דלק. בהנחה ש-100 זה המהירות שאתה מעוניין לסוע בה אז הקרוז נותן "גז" בדיוק במידה שצריך לשמור עליה. כשאתה עושה את אותו דבר ידני אתה הרבה פעמים סוטה מהמהירות למעלה ולמטה וגורם להחלפות הילוכים ולכך שהרכב לא נמצא בהילוך האופטימלי.13/07/2021 15:11nir11 כתב: ↑ קרוז קונטרול לא משפר צריכת דלק, הוא יכול לפגוע בה, בדיוק כמו שshmizan תיאר....
זה לא שונה בעליה , כי אם החלטת לסוע בעליה ב-100 עדיין הקרוז יבזבז פחות דלק מאשר אם אתה תנסה לשמור על אותה מהירות קבועה.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
במקרה שלי אני נוסע 99.9% רק במישור ולכן בקרת השיוט עוזרת בצריכת הדלק.13/07/2021 15:11nir11 כתב: ↑ קרוז קונטרול לא משפר צריכת דלק, הוא יכול לפגוע בה, בדיוק כמו שshmizan תיאר....
Re: טסלה - השרשור הרישמי
נניח מצב שמתקרבים לרכב איטי. אם זה אדפטיבי, הCC יאיט ואז יאיץ כשהאיטי יגביר מהירות. בנהיגה רגילה אתה עובד נתיב ולא מבזבז דלק על ההאצה.
נניח מצב של ירידה ואחריה עליה, ה CC יבלום בירידה, ואז יאיץ בעליה. נהג אנושי ינצל את המומנטום בירידה, יאיץ בזול, וייתן למהירות העודפת למות לבד בעליה, מבלי לבזבז דלק יקר בעליה. CC לא חוסך דלק. ולחבר שנוסע 99.9 אחוז במישור, לא חושב שיש דבר כזה בישראל, כולל מישור החוף.
נניח מצב של ירידה ואחריה עליה, ה CC יבלום בירידה, ואז יאיץ בעליה. נהג אנושי ינצל את המומנטום בירידה, יאיץ בזול, וייתן למהירות העודפת למות לבד בעליה, מבלי לבזבז דלק יקר בעליה. CC לא חוסך דלק. ולחבר שנוסע 99.9 אחוז במישור, לא חושב שיש דבר כזה בישראל, כולל מישור החוף.
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני מקווה שאתם יודעים שזוהי שאלה שנבחנה על ידי גופים מקצועים וגדולים - המסקנות הן די ברורות וכמובן שונות מאלו שכותבים כאן על בסיס ההגיון הפרטי האישי שלהם.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
טסלה שיחררה גירסה חדשה לנהיגה האוטונומית שלה. מאסק לנהגים: ”בבקשה, תהיו פרנואידים”
https://nypost.com/2021/07/12/teslas-ne ... s-warning/
https://nypost.com/2021/07/12/teslas-ne ... s-warning/
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
13/07/2021 14:47nir11 כתב: ↑ לכל המתלהבים מ FSF, ממליץ לצפות בקליפ הבא. לפחות לגבי תנועה עירונית, הדבר הזה לא קרוב בכלל לעבוד.
כבישים מהירים זה פשוט, תנועה עירונית זה סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.
...
אתה מודע לכך שזה בטא? ושזה משווק כך? ושהחברה כולל המנכ"ל שלה מכריזים על זה בראש חוצות ובצורה ברורה? אז ברור שזה עדיין לא שם, אף אחד לא טען אחרת.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הנסיון שלי מוגבל לרכב רגיל (לא טסלה או חשמלי). כן עשיתי נסיעות מבחן עם כמה דגמים בשנה שעברה לפני שהחלטתי והסקודה הייתה הכי טובה בתחום הזה וגם מבחינת תיקון היגוי וגם מבחינת הקרוז.13/07/2021 18:46shmizan כתב: ↑צודק לחלוטין (בתיאוריה).13/07/2021 18:32gildmor כתב: ↑ בהכרח יועיל תמיד לצריכת דלק. בהנחה ש-100 זה המהירות שאתה מעוניין לסוע בה אז הקרוז נותן "גז" בדיוק במידה שצריך לשמור עליה. כשאתה עושה את אותו דבר ידני אתה הרבה פעמים סוטה מהמהירות למעלה ולמטה וגורם להחלפות הילוכים ולכך שהרכב לא נמצא בהילוך האופטימלי.
זה לא שונה בעליה , כי אם החלטת לסוע בעליה ב-100 עדיין הקרוז יבזבז פחות דלק מאשר אם אתה תנסה לשמור על אותה מהירות קבועה....
רק שלגבי מטרת מפעיל בקרת השיוט, קשה לי להאמין שהיא "סע במהירות שהגדרתי לא משנה מה תוואי הכביש", אלא יותר "אני בכביש מהיר לזמן די ארוך ואין לי כוח ללחוץ על הגז כל הזמן".
לכן בפועל לא תחסוך דלק (או חשמל) אלא אם אתה נוסע על כביש מישורי לחלוטין וכמעט ריק ממכוניות (כי הבקרה במכוניות העדכניות שומרת מרחק, כברירת מחדל, מהרכב מלפנים, ובולמת באגרסיביות למען כך).
אולי הניסיון שלך עם בקרת שיוט שונה לחלוטין....
אצלי לפחות ממש לא מגזים בבלימה. בפקקים ובכלל יש הרבה האטות פתע\עצירות מיותרות בדיוק בגלל מישהו מקדימה שלחץ על הברקס אפילו לשניה כולם אחריו מאיטים בהגזמה, גם בגלל שתמיד יש גם את אלה שלא שמו לב והגיעו למצב של בלימת חירום ואז כולם נעצרים או כמעט נעצרים. הקרוז מזהה הרבה יותר טוב כשיש רק האטה קלה ומגיב באופן מתון, גם מפחית את הסיכון שיכנסו בי מאחורה שלא לצורך...אם לרוב המכוניות היה את המנגנון הזה הפקקים היו הרבה יותר "זורמים" בלי כל העצירות פתע ותאונות שרשרת כתוצאה מהם.
ספציפית יש גם מוד 2 צילינדרים שבמצב קרוז הוא משתמש בו יותר יותר שנראה לי מאוד מועיל לצריכה וגם בירידות במקום הורדת הילוך או לחיצות מוגזמות על הברקס לסירוגין, מצליח לשמור על מהירות קבועה בלי רעש ההילוך הנמוך המעצבן ובלי הרגשה של ניצול יתר של הברקסים.
רק אחרי עצירה מלאה נדרשת לחיצה קלה על הגז בשביל שיתחיל שוב כך שהוא שימושי כמעט בכל מצב, גם בעיר ועוד יותר במצב של תנועה איטית זוחלת.