טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Moshe984
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1053
הצטרף: אוגוסט 2015
נתן תודות: 195 פעמים
קיבל תודות: 161 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #646 

מישהו עדיין חי פה בשנות ה 80, אז רכב גרמני היה באמת רכב "גרמני".
היום, לא הבדל של שמיים וארץ ולא נעליים, היפנים עושים להם בייביי יפה, ומי בכלל קונה היום בארץ רכב "גרמני", אבל מה, כיף לחזור לרגע לשנים הטובות שלהם ...
היה גם רכב שבדי וולוו, היה גם סאאב אך איזה מכוניות אלו היו וולוו 244, סאב 9000 .... בכי לדורות.
תהנו אנשים.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #647 

15/09/2021 16:03  
ziv_r כתב:
Arie10,
הכיסים של טסלה יותר עמוקים מכל שאר החברות ביחד...
https://www.thedrive.com/news/38485/at- ... s-combined

נראה שיש לך שנאה לחברה, זה בסדר גמור, אבל אתה לא מפסיק לפזר מידע שגוי כמעט בכל משפט שלך.
...
אתה משווה שווי לעומק כיסים ???
כנראה שכלכלה/ניתוח דוחות כספיים זה לא הפורטה שלך.
רוצה דוגמאות לאינסוף חברות בעלות שווי של מיליארדים רבים, אך ללא רווחים כלל ? רק תבקש !

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44361
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #648 

הצגת טענה, הראתי לך שהיא שגויה.
אתה חושב שאתה עדיין צודק? תסביר, תן אסמכתה ותעשה את זה בצורה רגועה וברורה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #649 

לחיצה על דוושת הגז, דבר ראשון זו אופציה ויש אפשרות לעבוד עם הרכב כמו אוטו רגיל. מתרגלים לזה מאוד מהר וזה הופך לנוח יותר מהשיטה הישנה.

חוץ מזה, מי עדיין נוהג ככה במאה ה 21? יש קרוז קונטרול. זה המינימום לנהיגה לאילת...

הרעש כנראה מהרכב הספציפי שנהגת בו. שלי חרישי. ברמה שזה מסיח את הדעת אם אין מוזיקה...

ריפודים- זה השיטה שלהם. לא טוב, לך לרפד ותקסטם כמה שבא לך. כנל צבעי רכב לא סטנדרטים.

גימור - אכן בעיה וזה הימור. יש לי חבר עם דלת עקומה שזה סיבה לרעש ובעיות נוספות. זה המחיר של צמיחה כל כך מהירה.

לגבי הטכנולוגיה והמסך. זה התפיסה של אילון מאסק. אם זה לא הכיוון שלך אז בברור טסלה לא בשבילך. חייב למיין שכשהסתובבתי עם סלולר חכם בתחילת שנות האלפיים כולם תחקו על זה שהמסך גדול מדי ושזה מוזר ולמה שמישהו ירצה טלפון כזה.... החזון הזה ניצח, כך נדמה לי. האם זה יקרה גם כאן? אני מניח שכן, לי זה מרגיש טבעי לחלוטין ויותר נוח מדיווח חיווי אחרות ברכבים שקדמו לטסלה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #650 

לפי מה שראיתי המודל y מצליח דרמטית לשפר את מתח הרווחים שלהם. שווה להתעכב על ההתקדמות שלהם בתוכניות ליעילות. הם הצליחו לחתוך דרמטית במספר החלקים של y מול מודל 3 וככל הנראה גם בעלות הבטריות.

כדאי גם לשים לב שהאתגר של הבטריות הוא מי יכול לקבל הספקה מספקת וכאן טסלה עוקפת את התחרות בסיבוב. גם השיטה שלהם לגלגל את החומרים ולבודד את התאים זו בבקשה שהצליחה להקפיץ אותם דרמטית מול התחרות.

דווקא ב ai אני חושב שההייפ שהם מפזרים לא תואם את המציאות.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #651 

אני לא יודע על עומק כיסים של מי אתה מדבר בכלל.
כל הקונצרנים הגדולים היום בעולם בחובות עצומים, הרבה יותר גדולים מהחובות של טסלה. טסלה עומדת כיום על פחות מ-8 מיליארדים בחובות.
אז כן, אולי לחלק מהם יש יותר מיליארדים מולווים בחשבון הבנק, אבל השאלה היא מה הם עושים איתם?
אני לא כלכליסט ואני לא יודע לנתח דוחות מסובכים של חברות ענקיות, אבל יש דברים שנראים לי מובנים מאליו.
מעט חובות, מספיק כסף פנוי זה טוב.
חובות בסדרי גודל של עשרות עד מאת מיליארדים וקצת יותר כסף פנוי, כאשר הערך הכולל של ההון העצמי של החברה לא מכסה אפילו חצי מהחובות שלה נשמע לי קצת פחות טוב.

Nba
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9124
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 256 פעמים
קיבל תודות: 235 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #652 

15/09/2021 22:00  
oferlaor כתב:
לחיצה על דוושת הגז, דבר ראשון זו אופציה ויש אפשרות לעבוד עם הרכב כמו אוטו רגיל. מתרגלים לזה מאוד מהר וזה הופך לנוח יותר מהשיטה הישנה.
...

לא ניתן לבטל את הבלימה, הם ביטלו את האפשרות בעדכון תוכנה.
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #653 

שכחתי איך אבל יש אופציה שזה מתנהג יותר כמו רכב רגיל עם החלקה קדימה.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #654 

16/09/2021 21:02  
oferlaor כתב:
שכחתי איך אבל יש אופציה שזה מתנהג יותר כמו רכב רגיל עם החלקה קדימה.
...
בנסיעת המבחן שעשיתי לפני מספר ימים , אמר המלווה מטעם החברה שניתן להגדיר 3 מצבי בלימה
בנסיעת מבחן בלקסוס חשמלי , יש בצידי ההגה 2 לחצנים +- שניתן בעזרתם להגביר או להקטין הבלימה באופן מדורג מאד
( לא רק ב 3 מצבים )

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #655 

@oferlaor
אתה יכול להגדיר מה הרכב יעשה בעצירה מלאה, אבל אי אפשר לקבוע את מצב או עוצמת ה-regen. הרכב מחליט בעצמו מה הכי מתאים.
אני חושב שזה קיים רק בדגמי Performance במצב Track.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #656 

הגיוני, אם כי ממש התרגלתי מהר ומעדיף את זה על השיטה המיושנת

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #657 

מסכים. כשנכנסתי אחרי שבוע בטסלה לרכב הישן שלי, ההרגשה של לחזור לנהוג עם 3 דוושות הייתה כמו לחזור אחורה בזמן לימי הביניים 😁

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #658 

17/09/2021 19:54  
TheCoolest כתב:
מסכים. כשנכנסתי אחרי שבוע בטסלה לרכב הישן שלי, ההרגשה של לחזור לנהוג עם 3 דוושות הייתה כמו לחזור אחורה בזמן לימי הביניים 😁
...
נסחפת קצת. יש רכבי בעירה פנימית עם שתי דוושות, ויש גם אנשים שבוחרים מרצון שלוש דוושות - אלה שנהנים מנהיגה. אלה שמעניין אותם יותר מה קורה מסביבים, מאשר מה שקורה על מסך שאפשר לקנפג בו את עצמך לדעת.

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18856
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2387 פעמים
יצירת קשר:

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #659 

טוב, אולי ימי ביניים זו קצת הגזמה, אבל בהחלט הרגיש כמו משהו ששייך לעבר הרחוק.
אני לא רואה עם זה שום בעיה, ד"א, או סתירה כלשהי. אפשר להנות ולהעריך גם טכנולוגיה ישנה.
הייתה לי בעבר 306 GTI6, שנמכרה עקב זה שכמעט ולא יצא לי לצאת איתה לנסיעות, אז חשבתי שמישהו אחר יוכל להנות איתה יותר ממני כשרוב הזמן היא סתם עומדת ותופסת חניה.

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #660 

15/09/2021 16:51  
TheCoolest כתב:
אני לא חושב שאני טועה, אבל אין לי כדור בדולח כדי לראות מה יקרה בעתיד.

טסלה זה לא יצרן רכבים כמו טויוטה. זו חברת היי-טק שגם מייצרת רכבים. והיא פועלת במספר חזיתות.
טסלה עובדת על AI, אשר בהתחלה יאפשר לה ליצור רכבים אוטונומיים, בהמשך אותו AI ישמש לבניית רובוטים. וסביר להניח שהוא יוכל לשמש להרבה מטרות נוספות.
היא פועלת בתחום האנרגיה. היא בונה מערכות סולאריות ביתיות עם שילוב אופציונלי של סוללות. וגם בונה מערכות אגירת אנרגיה מסחריות.
היא עושה צעדים לכניסה לשוק אספקת חשמל.
היא תיכנס לשוק ייצור סוללות, החל מכריה וכלי בייצור התאים. ובנוסף היא גם פתחה מפעל למחזור סוללות.
...
ארתור,
אתייחס רק למה שכתבת בפסקה הזו.
טויוטה היא מזמן לא חב' ליצור רכבים וגם מגדירה עצמה כחב' לפתרונות מוביליטי.

חפש קצת חומר על העיר שהקימה במיוחד לניסויים בתחבורה אוטונומית לחלוטין כאשר כל אלפי התושבים בעיר הזו של טויוטה, משתתפים ב"ניסוי".
שם העיר הוא "הובן סיטי" ליד הר פוג'י ביפן.
בנוסף לכך, כל העיר מתנהלת ע"י רובוטים בחלקה התחתון מתחת לפני השטח.
מבטיח לך שזה מרתק ודי מדהים ללמוד מה הם עושים ועוד יעשו שם בעתיד הקרוב.

ולגופו של עניין...
טויוטה, כחב' הרכב הגדולה בעולם, לא דוחפת רכב חשמלי ואפילו מנסה להאיט את כניסתו לשוק.
הסיבה העיקרית לכך היא תשתיות.
טויוטה חב' שחושבת הרבה קדימה ומדברת על העובדה שלצורך ייצור כמות החשמל שצריך על מנת לטעון את כמות הרכבים החשמליים שהרשויות באירופה, בארה"ב ובעוד מקומות בעולם מייעדים לעלות לכביש עד 2035- 2030, יש צורך לבנות עוד 8 כורים גרעיניים (מה שלא יקרה בוודאי בעשור הקרוב).

אי לכך, טויוטה מאמינה ברכב שייצר את החשמל לעצמו ללא תלות בתחנות טעינה = רכב מונע במימן.

גם לתדלוק במימן צריך תשתיות, אך זה ישים יותר כי עקרונית כל תחנת דלק היום יכולה להוסיף נקודת תדלוק במימן. וזהו.

אפס זיהום אוויר. אפס.
ממכונית כזו הפליטה היא מים (כמו ממזגן).

הממשלה היפנית מזמן תומכת בזה ומסבסדת הקמת תחנות "תדלוק" במימן וביפן מכוניות כאלו כבר דור שני על הכביש.
גם בקליפורניה ובגרמניה.

עד שמימן יחליף את הרכב חשמלי אשר מונע בסוללות, לפחות בעשור הקרוב (בשאיפה עוד לפני שיבינו שאין מספיק חשמל לטעון את כולן), טויוטה מפתחת את סוללות הסוליד סטייט אשר יאפשרו טעינה מהירה פי כמה מהטכנולוגיה כיום.
השאיפה היא טעינה של 80% ב 10-15 דקות לכל היותר.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”