טסלה - השרשור הרישמי
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44332
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2083 פעמים
- קיבל תודות: 4720 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
זה קבוצה סגורה בפייסבוק כשגם שם זה הועתק ממקור אחר ללא שום קישור - אז לתת קישור לאן?
ראית מספיק ת'רדים שלי לדעת שכשיש מקור ברור אני נותן לינק...
בכל מקרה מאמר מעניין לדעתי, שווה קריאה.
ראית מספיק ת'רדים שלי לדעת שכשיש מקור ברור אני נותן לינק...
בכל מקרה מאמר מעניין לדעתי, שווה קריאה.
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44332
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2083 פעמים
- קיבל תודות: 4720 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
זה שמישהו אחר מעתיק תוכן לא הופך את זה לתקין.
אנחנו לא יכולים לארח תוכן מועתק בגלל זכויות יוצרים, נא ערוך את ההודעה שלך.
אנחנו לא יכולים לארח תוכן מועתק בגלל זכויות יוצרים, נא ערוך את ההודעה שלך.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
זה לא אתר חדשותי, זה לא אתר בתשלום, זה פוסט מפייסבוק - אין פה שום עיניין של זכויות יוצרים, קצת פרופורציות.
עשיתי חיפוש במיוחד בשבילך והוספתי לינק - אבל שוב, במקרה הזה אין ממש צורך.
עשיתי חיפוש במיוחד בשבילך והוספתי לינק - אבל שוב, במקרה הזה אין ממש צורך.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75267
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 638 פעמים
- קיבל תודות: 4746 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@Huber פוסט מעניין אבל להבנתי יש זכויות יוצרים גם על פוסטים של פייסבוק (בפרט בקבוצות פרטיות).
=====
ה-TLDR שאני מבין שם הוא שבגלל שטסלה זיהתה מוקדם מאוד את הצוואר בקבוק שלה (הבטריות) היא עמוק בתוך הפיתרון בעוד שכל האחרות (שמתפזרות בין בנזין/סולר/היברידי וחשמלי) רודפות אחרי הזנב שלהן בנסיון להדביק את פער הביקוש על הבטריות.
אני חושב שעולם הבטריות יהיה חייב לעבור מהפכה, גם בגלל שהן מזהמות (וזה עלול ליצור משבר זיהום חדש), מסוכנות (חשיפה לחמצן גורם לבערה לא נשלטת בטכנולוגיה הקיימת).
solid state יעשה מהפכה, אבל לדעתי המחקר בעולם הזה יעבור מהפכה, זה רק עניין של זמן עד שמישהו יפצח את הבעיה הזו. העתיד הוא חשמלי לחלוטין.
היתרון של טסלה הוא כמובן לא רק בעולמות האלה, אלה שהיא הראשונה שהבינה שבעולם אוטונומי, לא הביצועים מעניינים, אלא החוויה והתחושה המודרנית והממשקית.
=====
ה-TLDR שאני מבין שם הוא שבגלל שטסלה זיהתה מוקדם מאוד את הצוואר בקבוק שלה (הבטריות) היא עמוק בתוך הפיתרון בעוד שכל האחרות (שמתפזרות בין בנזין/סולר/היברידי וחשמלי) רודפות אחרי הזנב שלהן בנסיון להדביק את פער הביקוש על הבטריות.
אני חושב שעולם הבטריות יהיה חייב לעבור מהפכה, גם בגלל שהן מזהמות (וזה עלול ליצור משבר זיהום חדש), מסוכנות (חשיפה לחמצן גורם לבערה לא נשלטת בטכנולוגיה הקיימת).
solid state יעשה מהפכה, אבל לדעתי המחקר בעולם הזה יעבור מהפכה, זה רק עניין של זמן עד שמישהו יפצח את הבעיה הזו. העתיד הוא חשמלי לחלוטין.
היתרון של טסלה הוא כמובן לא רק בעולמות האלה, אלה שהיא הראשונה שהבינה שבעולם אוטונומי, לא הביצועים מעניינים, אלא החוויה והתחושה המודרנית והממשקית.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בשביל עדכון תוכנה: ריקול ל-300 אלף מכוניות טסלה בסין
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... bu11TVV200
זה מה שיפה ברכבים כאלו - התיקון מתבצע מרחוק בעזרת עדכון תוכנה.
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... bu11TVV200
זה מה שיפה ברכבים כאלו - התיקון מתבצע מרחוק בעזרת עדכון תוכנה.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
למי שלא שמע, בדגמים שיוצרו לאחרונה טסלה הסירה את מודול הליידר מהרכב בטענה שזה לא פוגע בביצועים של הרכב. הנושא נבדק ע"י גורם צד שלישי ונראה שהטענה נכונה.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לגבי היתרון של טסלה, ספק אם זה נכון. בסוף מדובר פה על בטריות. כל מה שצריך זה לקנות טסלה ולתת למקצוען (אלקטרוכימאי בדרך כלל), לעשות אנליזה שלהן ולהבין ממה הן עשויות. אני בספק גדול אם אופטימיזציות תוכנה הן המפתח כאן. אכן מעניין.30/06/2021 9:08oferlaor כתב: ↑
=====
ה-TLDR שאני מבין שם הוא שבגלל שטסלה זיהתה מוקדם מאוד את הצוואר בקבוק שלה (הבטריות) היא עמוק בתוך הפיתרון בעוד שכל האחרות (שמתפזרות בין בנזין/סולר/היברידי וחשמלי) רודפות אחרי הזנב שלהן בנסיון להדביק את פער הביקוש על הבטריות.
אני חושב שעולם הבטריות יהיה חייב לעבור מהפכה, גם בגלל שהן מזהמות (וזה עלול ליצור משבר זיהום חדש), מסוכנות (חשיפה לחמצן גורם לבערה לא נשלטת בטכנולוגיה הקיימת)....
לגבי הטכנולוגיה, שוב זה יותר עניין של הרכב. כל עוד יש לך מתכות אלקליות בסוללה, למשל ליתיום, חשיפה למים (לחמצן מעט פחות, לפי מיטב זכרוני), זה דליק, ואין מה לעשות. חומר זה חומר.
בוושינטון פוסט יש כתבה מעניינת על זה. בסוף זה עניין של צפיפות חומר (ומטען). זו התאוריה, וקראתי עליה גם במקומות אחרים.
https://www.washingtonpost.com/technolo ... ery-range/
הסוללות אכן מזהמות, אבל זה זיהום שקל הרבה יותר לנהל לעומת מנועי בעירה פנימית. כל מה שצריך זה לאסוף את הסוללות ממכוניות שיורדות מהכביש, יחסית קל.
ואז כמובן לשלוח את זה באוניה למדינה עניה באפריקה...
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
למי שעדיין לא חושב שהעתיד זה רכבים חשמליים - מוזמן לצפות בסירטון המחכים הבא:
- sigamore
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4687
- הצטרף: אוגוסט 2006
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 385 פעמים
- קיבל תודות: 637 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
היי חברים,
מתנצל אם השאלה חוזרת פה בשרשור (משום מה לא העליתי דבר בחיפוש ...)
מתעתד להזמין את הרכב בימים הקרובים שמתי לב שכל תוספת (צבע חיצוני ו/ או פנים) עולה למעשה כ 8000 שקלים...
האם התוספות האלו אכן מקבלות 100% מס (4000 במקור) או שאני מפספס כאן משהו ?
תודה ושבוע טוב לכולם
מתנצל אם השאלה חוזרת פה בשרשור (משום מה לא העליתי דבר בחיפוש ...)
מתעתד להזמין את הרכב בימים הקרובים שמתי לב שכל תוספת (צבע חיצוני ו/ או פנים) עולה למעשה כ 8000 שקלים...
האם התוספות האלו אכן מקבלות 100% מס (4000 במקור) או שאני מפספס כאן משהו ?
תודה ושבוע טוב לכולם
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75267
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 638 פעמים
- קיבל תודות: 4746 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
- sigamore
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4687
- הצטרף: אוגוסט 2006
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 385 פעמים
- קיבל תודות: 637 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
תודה עפר וערן
אז למעשה בפועל מחירה של תוספת אחת (נאמר צבע חיצוני שחור) הוא 7099 שקל.
(ממחיר של 192459 קופצים ל 199558)
יפה יפה ...
אז למעשה בפועל מחירה של תוספת אחת (נאמר צבע חיצוני שחור) הוא 7099 שקל.
(ממחיר של 192459 קופצים ל 199558)
יפה יפה ...
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
Tesla just announced a brand new car — a $25K hatchback coming in 2023
טסלה מכריזה על דגם מוזל ב 25000 דולר שיושק ב 2023:
https://www.tomsguide.com/news/tesla-ju ... ng-in-2023
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70249
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 515 פעמים
- קיבל תודות: 4186 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הבחור הבא קנה טסלה מודל S ב 2018 ומשתמש בה כרכב הסעות. הוא עשה מעל 400000 ק"מ ורק לאחרונה נאלץ להחליף רפידות בלמים לרכב ועם ירידת ניצולת לסוללות של רק כ 9-10 אחוז!
תעצרו ותחשבו על זה, החלפת רפידות בלמים כל 400000 ק"מ. אם ממוצע נסיעה של רכב הוא כ 20000 ק"מ בשנה, מדובר פה על החלפת רפידות בלמים כל 20 שנה(!!!) אם זה היה רכב מבוסס בנזין.
בתקופה הזו שילם בעל הרכב רק כ 5000$ על תחזוקה לרכב (שוב, רכב שעשה חצי מליון ק"מ!)
https://thedriven.io/2021/07/03/impossi ... rake-pads/
תעצרו ותחשבו על זה, החלפת רפידות בלמים כל 400000 ק"מ. אם ממוצע נסיעה של רכב הוא כ 20000 ק"מ בשנה, מדובר פה על החלפת רפידות בלמים כל 20 שנה(!!!) אם זה היה רכב מבוסס בנזין.
בתקופה הזו שילם בעל הרכב רק כ 5000$ על תחזוקה לרכב (שוב, רכב שעשה חצי מליון ק"מ!)
https://thedriven.io/2021/07/03/impossi ... rake-pads/