נכון, נושא תשתיות החשמל זה נושא כאוב. אבל אני בטוח שהסיבה לעיכובים בהרחבה שלהן הן פוליטיות\לוביסטיות.
אם היו רוצים, היו מרחיבים את תשתיות החשמל, בונים מערכים סולריים, כורים גרעיניים חדשים וכל מה שדרוש.
אבל פשוט לא רוצים להשקיע בזה כסף, וחברות דלקים\נפט נלחמות בכל הכח על מנת לעכב את המעבר להפקת אנרגיה נקיה ומעבר לכלי תחבורה לא מזהמים.
כי בלי דרישה כל כך גדולה לנפט, הן יפשטו רגל.
מה ההבדל בין יצרן רכבים לחברה לפתרונות מוביליטי? זו אותה הגברת בשנוי אדרת. הם עדיין הולכים לייצר רכבים ופתרונות תחבורה, בדיוק מה שהם עושים היום. זה שהם, אולי, יהיו אוטונמיים לא משנה את העובדה שאלה עדיין יהיו כלי רכב.
הבעיה העיקרית עם יצרני legacy היא שרכבי EV נוגדים לחלוטין את האופן בו מרבית החברות האלה מרוויחות כסף.
הם מייצרים רכבים ומוכרים אותם ברווחים מינימאליים. מרבית הרווחים שלהם הם מטיפולים וחילקי חילוף.
ברכבי EV בד"כ אין טיפולים, או לפחות לא אמורים להיות טיפולים באותו אופן שאנחנו מכירים ממנועי בעירה פנימית. בנוסף, מדובר בד"כ ברכבים עם הרבה פחות חלקים ועם הרבה פחות נקודות כשל. כך שהרכבים אמורים להיות אמינים יותר וידרשו פחות תחזוקה שוטפת.
זה אומר שמקור הרווח העיקרי של אותו יצרן מתאדה.
בנוסף, נכון להיום ייצור רכבי EV יקר בהרבה מייצור רכבי ICE. זה אומר שגם אם הם יעברו למודל של טסלה (הכוונה רווחים בעיקר ממכירת הרכב), הם יצטרכו לתמחר רכבים גבוה בצורה לא פרופורציונלית או למכור את הרכבים ללא רווח או בהפסד. יצרן כזה לא יחזיק מעמד הרבה זמן במצב כזה.
אני מכיר את זה שטויוטה אוהבת יותר את נושא המימן.
בוא נעזוב רגע את עניין התשתיות (תחנות דלק עם מימן) בצד, כי זה נושא שניתן לפתור יחסית בפשטות.
הבעיה עם מימן כרגע היא שלרוב ההפקה שלו, ניוד שלו ואחסון שלו לא ממש יעילים - מאד לא יעילים.
חלק גדול מהמימן היום מופק מדלקי מאובנים. הפקת מימן ממים דורשת הרבה אנרגיה, אם האנרגיה לא מגיעה ממקורות מתחדשים, אז מה עשינו פה?
צריך לאחסן ולשנע את המימן מהמקום בו הופק לתחנות הדלק. כל עוד לא משנעים אותו בעזרת EVs שלא מזהמים, ממשיכים לפלוט זיהום לאוויר.
וכאן אנחנו בעצם סוגרים מעגל בנושא תשתיות האנרגיה ואומרים שתשתיות האנרגיה שלנו לא מספיקות וצריך להקים עוד תחנות כוח (נקיות) ע"מ להפיק מימן ירוק.
ואז צריך לאחסן אותו בתחנות הדלק.
וגם ברכב דרוש מיכל מיוחד וכבד לאחסון המימן.
וזה כמובן מבלי להזכיר את העובדה שמימן הוא גז דליק ביותר, וכזה שנורא קשה לאחסן בצורה בטוחה.
זה נכון שגם סוללות BEV דליקות, אבל למעט LG ושברולט, נראה שלמרבית היצרנים יש ידע וניסיון מספיק טובים ע"מ להבטיח רכבים בטוחים.
כאשר נראה תחנות דלק מקימות מערכי לוחות סולאריים או אנרגיות מתחדשות אחרות ומפיקות את המימן מקומית בעצמן, אז אאמין לזה שמימן יכול להצליח. בינתיים זה עוד רחוק.
זו כנראה אחת הסיבות העיקריות שמרבית החברות מסתכלות דווקא על BEV ולא על FCEV.
אני בטוח שאנחנו לא נתקע רק על BEV, אני בטוח שגם ל-FCEV יהיה מקום, ואולי הם גם יהיו פופולריים. אני רק רוצה להגיד שהקשיים שעומדים בפני FCEV הם עצומים, והטכנולוגיה אולי מאפשרת כלי רכב שבעצמם לא מזהמים, אבל כל הדרך של ה"דלק" של אותם הרכבים כיום היא עדיין מזהמת משמעותית יותר מרכבי BEV שנטענים ישירות מרשת החשמל.
טסלה - השרשור הרישמי
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
- רונן
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5559
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 1053 פעמים
- קיבל תודות: 152 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בנושא האטה / בלימה ביוזמת הטסלה , שאלה לחכמים :16/09/2021 21:51TheCoolest כתב: ↑ @oferlaor
אתה יכול להגדיר מה הרכב יעשה בעצירה מלאה, אבל אי אפשר לקבוע את מצב או עוצמת ה-regen. הרכב מחליט בעצמו מה הכי מתאים.
אני חושב שזה קיים רק בדגמי Performance במצב Track....
מנסיעת המבחן שביצעתי , ברגע שדוושת הגז לא נלחצת , הרכב מאיט עד כדי עצירה .
האם הטסלה ״ מתחשבת״ ברכבים מאחור ?
רוצה לומר : אני כנהג וותיק , גם אם בולם בהפתעה ובולם בכלל , תמיד מסתכל על המראה לראות אם אין מישהו ״זונב״ אחרי ..
אם יש, אני דואג לבלום ביותר הדרגתיות ( כאשר ניתן - לדוגמא לפני רמזור שמתחלף לאדום ) ואזז
״מרגיל״ את הרכב אחרי שאני במצב בלימה.
טסלה מסוגלת ? או שבולמת / מאיטה ללא התחשבות מי מאחור ( עם פוטנציאל תאונה אחורית - וולא חשוב כרגע מי אשם )
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לגבי מימן, זו עדיין בעיה לא פתורה איך לייצר אותו בכמויות הנדרשות בעזרת אנרגיה מתחדשת בלבד. עם זאת, גם אני חושב ששם העתיד. זה לא משנה את העובדה שבזמן הקרוב, העולם מתחשמל יותר ויותר.
לגבי הבלימה הרגנרטיבית. בהחלט יש התחשבות גם במי שמאחורי הרכב, עד כדי, כמובן. בכל מקרה זה מקביל ללחיצה על ברקס בעדינות ברכב אחר, כך שאני עדיין מסתכל במראה.
יש וידאו יפה מהארץ על מישהו שמחליק קדימה בפקק והטסלה זזה קדימה כדי להתחמק מפגיעה למרות שהיא עומדת (כלומר, ללא קרוז קונטרול או אוטופיילוט דלוקים). הנהג נבהל אבל זה חסך לו תיקון טמבון.
לגבי הבלימה הרגנרטיבית. בהחלט יש התחשבות גם במי שמאחורי הרכב, עד כדי, כמובן. בכל מקרה זה מקביל ללחיצה על ברקס בעדינות ברכב אחר, כך שאני עדיין מסתכל במראה.
יש וידאו יפה מהארץ על מישהו שמחליק קדימה בפקק והטסלה זזה קדימה כדי להתחמק מפגיעה למרות שהיא עומדת (כלומר, ללא קרוז קונטרול או אוטופיילוט דלוקים). הנהג נבהל אבל זה חסך לו תיקון טמבון.
- איינשטיין
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8553
- הצטרף: אוקטובר 2007
- מיקום: קרית יאבוייה
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 401 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בזמן שהטסלה מאיטה רגנרטיבית, אורות הבלימה נדלקים?
חיים פעם אחת, נצלו כל רגע להנות מהם!
- רונן
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5559
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 1053 פעמים
- קיבל תודות: 152 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@רונן
אני לא חושב שאתה יכול "לאמן" את הרכב.
השימוש בדוושה הוא כזה שאם אתה רוצה להאט מעט, אתה פשוט משחרר מעט את הדוושה והרכב מעט.
אם אתה משחרר אותה לגמרי אז הוא מאט הרבה יותר חזק.
בנוגע להאם הוא מתחשב בתנועה, אז אני עוד לא הסתכנתי בשביל לבדוק, אבל יש לו הגנה נגד כניסה ברכב מקדימה. ברמזורים\צמתים, לפעמים אם לא חישבתי נכון את מרחק העצירה אני משתמש בבלמים. אני חושב (אבל לא בטוח) שטווח מסויים מדוושת הבלמים לא באמת מפעיל אותם, אלא מחזק את הרגנרציה. לחיצה חזקה\חדה בטוח מפעילה גם את הבלמים.
עריכה: הבנת הנקרא שלי כנראה לא חזקה היום
כן, כמו שעופר כתב הרכב כן מתחשב, אבל זו מערכת הגנה למניעת תאונות ולא חלק אינטגרלי מהנהיגה עצמה.
השליטה שלך על הבלימה הרגנרטיבית, ברגע שמתרגלים, היא בדיוק כמו שימוש בבלמים.
@איינשטיין
כן ולא. הרכב מפעיל את האורות בבלימה חזקה, אבל לא כשאתה מאט חלש. בעצם הוא אמור להתנהג בצורה דומה לרכב רגיל כשאתה עוזב את הגז לגמרי (בשביל להאט מעט עם המנוע) או כשאתה לוחץ על ברקס.
אני מודע לזה שבלחיצה אפילו החלשה ביותר על ברקס ברכב רגיל אורות הברקס נדלקים, ברכבים חשמליים זה מעט שונה.
אפשר לראות על המסך האם אורות הברקס דולקים או לא.
אני לא חושב שאתה יכול "לאמן" את הרכב.
השימוש בדוושה הוא כזה שאם אתה רוצה להאט מעט, אתה פשוט משחרר מעט את הדוושה והרכב מעט.
אם אתה משחרר אותה לגמרי אז הוא מאט הרבה יותר חזק.
בנוגע להאם הוא מתחשב בתנועה, אז אני עוד לא הסתכנתי בשביל לבדוק, אבל יש לו הגנה נגד כניסה ברכב מקדימה. ברמזורים\צמתים, לפעמים אם לא חישבתי נכון את מרחק העצירה אני משתמש בבלמים. אני חושב (אבל לא בטוח) שטווח מסויים מדוושת הבלמים לא באמת מפעיל אותם, אלא מחזק את הרגנרציה. לחיצה חזקה\חדה בטוח מפעילה גם את הבלמים.
עריכה: הבנת הנקרא שלי כנראה לא חזקה היום
כן, כמו שעופר כתב הרכב כן מתחשב, אבל זו מערכת הגנה למניעת תאונות ולא חלק אינטגרלי מהנהיגה עצמה.
השליטה שלך על הבלימה הרגנרטיבית, ברגע שמתרגלים, היא בדיוק כמו שימוש בבלמים.
@איינשטיין
כן ולא. הרכב מפעיל את האורות בבלימה חזקה, אבל לא כשאתה מאט חלש. בעצם הוא אמור להתנהג בצורה דומה לרכב רגיל כשאתה עוזב את הגז לגמרי (בשביל להאט מעט עם המנוע) או כשאתה לוחץ על ברקס.
אני מודע לזה שבלחיצה אפילו החלשה ביותר על ברקס ברכב רגיל אורות הברקס נדלקים, ברכבים חשמליים זה מעט שונה.
אפשר לראות על המסך האם אורות הברקס דולקים או לא.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לפחות לפי הטענה של טסלה - גג הזכוכית עוזר לבידוד רעשים(?) וחוסם 99% מקרינת ה UV:
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
היום ביליתי כל היום (literally) במוסך, שהיה עמוס בגלל החגים, לקוחות שהגיעו ללא תור עקב בלת"מים, חוסר כוח אדם וחוסר רכבים חלופיים. צריך יותר ממוסך אחד בארץ התחשב בעובדה שמספר הרכבים בארץ רק ילך ויגדל. עוד מעט יתחילו להגיע גם מודל S ו-X, אני מניח שאנשים ששילמו יותר מחצי מיליון שקל על רכב יצפו לשירות קצת יותר פרימיום. ואחריהן גם ה-Y תגיע...04/09/2021 15:10TheCoolest כתב: ↑ שלי קיבלה את העדכון לפני יומיים, ממש נחמד להכניס כתובות בעברית מאשר לנסות לנחש איך לכתוב את הכתובת באנגלית.
עם זאת, נתקלתי בבעיה שכיול המצלמות לא מסתיים, וכך ה-autopilot לא עובד. ניסיתי לאפס את הכיול וזה לא עזר.
פתחתי קריאת שירות באפליקציה אתמול בלילה, מעניין אותי לראות איך זה יטופל....
בכל אופן, אחרי שהם הפכו את הרכב הגיעו למסקנה שהבעיה היא במחשב רכב. הזמינו אחד ויתקשרו לתאם תור נוסף לצורך החלפה + יספקו רכב חלופי הפעם כדי לא לתקוע אותי שוב. לשמחתי המוסך נמצא במרחק 15-20 דק' נסיעה מהבית.
- Aviv943
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 586
- הצטרף: אפריל 2011
- מיקום: ראשון לציון
- נתן תודות: 15 פעמים
- קיבל תודות: 43 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
כל נושא ה auto pilot מאוד לא נוח. חייבים לשים את הידיים על החלק העליון של ההגה, יש לזה פתרון נוח יותר?
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@Aviv943
אז איפה אתה רוצה לשים את הידיים? אתה יכול לשים אותן בשעה 3 ו-9, כך יותר טוב.
אוטופיילוט לא אמור להחליף אותך כנהג, אלא רק לשמש ככלי עזר לנהג בשביל להקל על הנהיגה.
אתה חייב להיות מוכן לקחת שליטה בכל רגע נתון, ואם הידיים שלך לא על ההגה, אתה לא יכול לעשות את זה.
אז איפה אתה רוצה לשים את הידיים? אתה יכול לשים אותן בשעה 3 ו-9, כך יותר טוב.
אוטופיילוט לא אמור להחליף אותך כנהג, אלא רק לשמש ככלי עזר לנהג בשביל להקל על הנהיגה.
אתה חייב להיות מוכן לקחת שליטה בכל רגע נתון, ואם הידיים שלך לא על ההגה, אתה לא יכול לעשות את זה.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לחלוטין ה-AP לא מחליף ידיים על ההגה, אתה תמיד צריך להמשיך ולהיות דרוך20/09/2021 2:44Aviv943 כתב: ↑ כל נושא ה auto pilot מאוד לא נוח. חייבים לשים את הידיים על החלק העליון של ההגה, יש לזה פתרון נוח יותר?...
בכל מקרה, ההגה מזהה התנגדות ולא "נגיעות"
מספיק שתתן לו התנגדות ולא משנה איפה בהגה, הוא יבטל את ההתרעה
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
- Aviv943
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 586
- הצטרף: אפריל 2011
- מיקום: ראשון לציון
- נתן תודות: 15 פעמים
- קיבל תודות: 43 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
כשאני מפעיל בקרת שיוט אדפטיבית ברכב אחר והכביש ריק, אני שם יד אחת בשעה 9 והשניה בשעה 5 בערך.
לחלוטין לא מצפה שהאוטופיילוט יחליף אותי כנהג ותמיד אני מוכן לקחת שליטה. הבעיה שלא נוח לשים את הידיים בשעה 9 ו 3 באופן קבוע כשאתה לא שולט בהגה.
לחלוטין לא מצפה שהאוטופיילוט יחליף אותי כנהג ותמיד אני מוכן לקחת שליטה. הבעיה שלא נוח לשים את הידיים בשעה 9 ו 3 באופן קבוע כשאתה לא שולט בהגה.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אז תשים את הידיים איפה שנח לך (באחריותך בלבד) פשוט תן להגה נגיעה של התנגדות (תזוזה קלה)20/09/2021 10:59Aviv943 כתב: ↑ כשאני מפעיל בקרת שיוט אדפטיבית ברכב אחר והכביש ריק, אני שם יד אחת בשעה 9 והשניה בשעה 5 בערך.
לחלוטין לא מצפה שהאוטופיילוט יחליף אותי כנהג ותמיד אני מוכן לקחת שליטה. הבעיה שלא נוח לשים את הידיים בשעה 9 ו 3 באופן קבוע כשאתה לא שולט בהגה....
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Re: טסלה - השרשור הרישמי
ה autopilot לא עובד ברמה שאני אתן לו לבצע החלטות לבד .
עקרונית זה פיצר אלפא וזה על בעלי חיים בלבד .
מה גם שזה נועל את ההגה חזק לפעמים גם באיתות וקשה לצאת מהמצב...ממש מסוכן .
הקרוז קונטרול הרבה יותר נעים לנהיגה .
עקרונית זה פיצר אלפא וזה על בעלי חיים בלבד .
מה גם שזה נועל את ההגה חזק לפעמים גם באיתות וקשה לצאת מהמצב...ממש מסוכן .
הקרוז קונטרול הרבה יותר נעים לנהיגה .
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
ה-autopilot זה לא אלפא ולא בטא, צריך לדעת להשתמש בזה.
כמו בכל רכב אחר, כדי לצאת מהמצב אתה לוחץ על ברקס. ואפשר גם לתת לחיצה קטנה על ידית ההילוכים למעלה.
כמו בכל רכב אחר, כדי לצאת מהמצב אתה לוחץ על ברקס. ואפשר גם לתת לחיצה קטנה על ידית ההילוכים למעלה.