מישהו עדיין חי פה בשנות ה 80, אז רכב גרמני היה באמת רכב "גרמני".
היום, לא הבדל של שמיים וארץ ולא נעליים, היפנים עושים להם בייביי יפה, ומי בכלל קונה היום בארץ רכב "גרמני", אבל מה, כיף לחזור לרגע לשנים הטובות שלהם ...
היה גם רכב שבדי וולוו, היה גם סאאב אך איזה מכוניות אלו היו וולוו 244, סאב 9000 .... בכי לדורות.
תהנו אנשים.
טסלה - השרשור הרישמי
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אתה משווה שווי לעומק כיסים ???15/09/2021 16:03ziv_r כתב: ↑ Arie10,
הכיסים של טסלה יותר עמוקים מכל שאר החברות ביחד...
https://www.thedrive.com/news/38485/at- ... s-combined
נראה שיש לך שנאה לחברה, זה בסדר גמור, אבל אתה לא מפסיק לפזר מידע שגוי כמעט בכל משפט שלך....
כנראה שכלכלה/ניתוח דוחות כספיים זה לא הפורטה שלך.
רוצה דוגמאות לאינסוף חברות בעלות שווי של מיליארדים רבים, אך ללא רווחים כלל ? רק תבקש !
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הצגת טענה, הראתי לך שהיא שגויה.
אתה חושב שאתה עדיין צודק? תסביר, תן אסמכתה ותעשה את זה בצורה רגועה וברורה.
אתה חושב שאתה עדיין צודק? תסביר, תן אסמכתה ותעשה את זה בצורה רגועה וברורה.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לחיצה על דוושת הגז, דבר ראשון זו אופציה ויש אפשרות לעבוד עם הרכב כמו אוטו רגיל. מתרגלים לזה מאוד מהר וזה הופך לנוח יותר מהשיטה הישנה.
חוץ מזה, מי עדיין נוהג ככה במאה ה 21? יש קרוז קונטרול. זה המינימום לנהיגה לאילת...
הרעש כנראה מהרכב הספציפי שנהגת בו. שלי חרישי. ברמה שזה מסיח את הדעת אם אין מוזיקה...
ריפודים- זה השיטה שלהם. לא טוב, לך לרפד ותקסטם כמה שבא לך. כנל צבעי רכב לא סטנדרטים.
גימור - אכן בעיה וזה הימור. יש לי חבר עם דלת עקומה שזה סיבה לרעש ובעיות נוספות. זה המחיר של צמיחה כל כך מהירה.
לגבי הטכנולוגיה והמסך. זה התפיסה של אילון מאסק. אם זה לא הכיוון שלך אז בברור טסלה לא בשבילך. חייב למיין שכשהסתובבתי עם סלולר חכם בתחילת שנות האלפיים כולם תחקו על זה שהמסך גדול מדי ושזה מוזר ולמה שמישהו ירצה טלפון כזה.... החזון הזה ניצח, כך נדמה לי. האם זה יקרה גם כאן? אני מניח שכן, לי זה מרגיש טבעי לחלוטין ויותר נוח מדיווח חיווי אחרות ברכבים שקדמו לטסלה.
חוץ מזה, מי עדיין נוהג ככה במאה ה 21? יש קרוז קונטרול. זה המינימום לנהיגה לאילת...
הרעש כנראה מהרכב הספציפי שנהגת בו. שלי חרישי. ברמה שזה מסיח את הדעת אם אין מוזיקה...
ריפודים- זה השיטה שלהם. לא טוב, לך לרפד ותקסטם כמה שבא לך. כנל צבעי רכב לא סטנדרטים.
גימור - אכן בעיה וזה הימור. יש לי חבר עם דלת עקומה שזה סיבה לרעש ובעיות נוספות. זה המחיר של צמיחה כל כך מהירה.
לגבי הטכנולוגיה והמסך. זה התפיסה של אילון מאסק. אם זה לא הכיוון שלך אז בברור טסלה לא בשבילך. חייב למיין שכשהסתובבתי עם סלולר חכם בתחילת שנות האלפיים כולם תחקו על זה שהמסך גדול מדי ושזה מוזר ולמה שמישהו ירצה טלפון כזה.... החזון הזה ניצח, כך נדמה לי. האם זה יקרה גם כאן? אני מניח שכן, לי זה מרגיש טבעי לחלוטין ויותר נוח מדיווח חיווי אחרות ברכבים שקדמו לטסלה.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לפי מה שראיתי המודל y מצליח דרמטית לשפר את מתח הרווחים שלהם. שווה להתעכב על ההתקדמות שלהם בתוכניות ליעילות. הם הצליחו לחתוך דרמטית במספר החלקים של y מול מודל 3 וככל הנראה גם בעלות הבטריות.
כדאי גם לשים לב שהאתגר של הבטריות הוא מי יכול לקבל הספקה מספקת וכאן טסלה עוקפת את התחרות בסיבוב. גם השיטה שלהם לגלגל את החומרים ולבודד את התאים זו בבקשה שהצליחה להקפיץ אותם דרמטית מול התחרות.
דווקא ב ai אני חושב שההייפ שהם מפזרים לא תואם את המציאות.
כדאי גם לשים לב שהאתגר של הבטריות הוא מי יכול לקבל הספקה מספקת וכאן טסלה עוקפת את התחרות בסיבוב. גם השיטה שלהם לגלגל את החומרים ולבודד את התאים זו בבקשה שהצליחה להקפיץ אותם דרמטית מול התחרות.
דווקא ב ai אני חושב שההייפ שהם מפזרים לא תואם את המציאות.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני לא יודע על עומק כיסים של מי אתה מדבר בכלל.
כל הקונצרנים הגדולים היום בעולם בחובות עצומים, הרבה יותר גדולים מהחובות של טסלה. טסלה עומדת כיום על פחות מ-8 מיליארדים בחובות.
אז כן, אולי לחלק מהם יש יותר מיליארדים מולווים בחשבון הבנק, אבל השאלה היא מה הם עושים איתם?
אני לא כלכליסט ואני לא יודע לנתח דוחות מסובכים של חברות ענקיות, אבל יש דברים שנראים לי מובנים מאליו.
מעט חובות, מספיק כסף פנוי זה טוב.
חובות בסדרי גודל של עשרות עד מאת מיליארדים וקצת יותר כסף פנוי, כאשר הערך הכולל של ההון העצמי של החברה לא מכסה אפילו חצי מהחובות שלה נשמע לי קצת פחות טוב.
כל הקונצרנים הגדולים היום בעולם בחובות עצומים, הרבה יותר גדולים מהחובות של טסלה. טסלה עומדת כיום על פחות מ-8 מיליארדים בחובות.
אז כן, אולי לחלק מהם יש יותר מיליארדים מולווים בחשבון הבנק, אבל השאלה היא מה הם עושים איתם?
אני לא כלכליסט ואני לא יודע לנתח דוחות מסובכים של חברות ענקיות, אבל יש דברים שנראים לי מובנים מאליו.
מעט חובות, מספיק כסף פנוי זה טוב.
חובות בסדרי גודל של עשרות עד מאת מיליארדים וקצת יותר כסף פנוי, כאשר הערך הכולל של ההון העצמי של החברה לא מכסה אפילו חצי מהחובות שלה נשמע לי קצת פחות טוב.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
15/09/2021 22:00oferlaor כתב: ↑ לחיצה על דוושת הגז, דבר ראשון זו אופציה ויש אפשרות לעבוד עם הרכב כמו אוטו רגיל. מתרגלים לזה מאוד מהר וזה הופך לנוח יותר מהשיטה הישנה....
לא ניתן לבטל את הבלימה, הם ביטלו את האפשרות בעדכון תוכנה.
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- רונן
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5559
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 1053 פעמים
- קיבל תודות: 152 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
בנסיעת המבחן שעשיתי לפני מספר ימים , אמר המלווה מטעם החברה שניתן להגדיר 3 מצבי בלימה16/09/2021 21:02oferlaor כתב: ↑ שכחתי איך אבל יש אופציה שזה מתנהג יותר כמו רכב רגיל עם החלקה קדימה....
בנסיעת מבחן בלקסוס חשמלי , יש בצידי ההגה 2 לחצנים +- שניתן בעזרתם להגביר או להקטין הבלימה באופן מדורג מאד
( לא רק ב 3 מצבים )
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@oferlaor
אתה יכול להגדיר מה הרכב יעשה בעצירה מלאה, אבל אי אפשר לקבוע את מצב או עוצמת ה-regen. הרכב מחליט בעצמו מה הכי מתאים.
אני חושב שזה קיים רק בדגמי Performance במצב Track.
אתה יכול להגדיר מה הרכב יעשה בעצירה מלאה, אבל אי אפשר לקבוע את מצב או עוצמת ה-regen. הרכב מחליט בעצמו מה הכי מתאים.
אני חושב שזה קיים רק בדגמי Performance במצב Track.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מסכים. כשנכנסתי אחרי שבוע בטסלה לרכב הישן שלי, ההרגשה של לחזור לנהוג עם 3 דוושות הייתה כמו לחזור אחורה בזמן לימי הביניים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
נסחפת קצת. יש רכבי בעירה פנימית עם שתי דוושות, ויש גם אנשים שבוחרים מרצון שלוש דוושות - אלה שנהנים מנהיגה. אלה שמעניין אותם יותר מה קורה מסביבים, מאשר מה שקורה על מסך שאפשר לקנפג בו את עצמך לדעת.17/09/2021 19:54TheCoolest כתב: ↑ מסכים. כשנכנסתי אחרי שבוע בטסלה לרכב הישן שלי, ההרגשה של לחזור לנהוג עם 3 דוושות הייתה כמו לחזור אחורה בזמן לימי הביניים...
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
טוב, אולי ימי ביניים זו קצת הגזמה, אבל בהחלט הרגיש כמו משהו ששייך לעבר הרחוק.
אני לא רואה עם זה שום בעיה, ד"א, או סתירה כלשהי. אפשר להנות ולהעריך גם טכנולוגיה ישנה.
הייתה לי בעבר 306 GTI6, שנמכרה עקב זה שכמעט ולא יצא לי לצאת איתה לנסיעות, אז חשבתי שמישהו אחר יוכל להנות איתה יותר ממני כשרוב הזמן היא סתם עומדת ותופסת חניה.
אני לא רואה עם זה שום בעיה, ד"א, או סתירה כלשהי. אפשר להנות ולהעריך גם טכנולוגיה ישנה.
הייתה לי בעבר 306 GTI6, שנמכרה עקב זה שכמעט ולא יצא לי לצאת איתה לנסיעות, אז חשבתי שמישהו אחר יוכל להנות איתה יותר ממני כשרוב הזמן היא סתם עומדת ותופסת חניה.
- טלHD
- גורו
- הודעות: 13958
- הצטרף: נובמבר 2008
- נתן תודות: 948 פעמים
- קיבל תודות: 1099 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
ארתור,15/09/2021 16:51TheCoolest כתב: ↑ אני לא חושב שאני טועה, אבל אין לי כדור בדולח כדי לראות מה יקרה בעתיד.
טסלה זה לא יצרן רכבים כמו טויוטה. זו חברת היי-טק שגם מייצרת רכבים. והיא פועלת במספר חזיתות.
טסלה עובדת על AI, אשר בהתחלה יאפשר לה ליצור רכבים אוטונומיים, בהמשך אותו AI ישמש לבניית רובוטים. וסביר להניח שהוא יוכל לשמש להרבה מטרות נוספות.
היא פועלת בתחום האנרגיה. היא בונה מערכות סולאריות ביתיות עם שילוב אופציונלי של סוללות. וגם בונה מערכות אגירת אנרגיה מסחריות.
היא עושה צעדים לכניסה לשוק אספקת חשמל.
היא תיכנס לשוק ייצור סוללות, החל מכריה וכלי בייצור התאים. ובנוסף היא גם פתחה מפעל למחזור סוללות.
...
אתייחס רק למה שכתבת בפסקה הזו.
טויוטה היא מזמן לא חב' ליצור רכבים וגם מגדירה עצמה כחב' לפתרונות מוביליטי.
חפש קצת חומר על העיר שהקימה במיוחד לניסויים בתחבורה אוטונומית לחלוטין כאשר כל אלפי התושבים בעיר הזו של טויוטה, משתתפים ב"ניסוי".
שם העיר הוא "הובן סיטי" ליד הר פוג'י ביפן.
בנוסף לכך, כל העיר מתנהלת ע"י רובוטים בחלקה התחתון מתחת לפני השטח.
מבטיח לך שזה מרתק ודי מדהים ללמוד מה הם עושים ועוד יעשו שם בעתיד הקרוב.
ולגופו של עניין...
טויוטה, כחב' הרכב הגדולה בעולם, לא דוחפת רכב חשמלי ואפילו מנסה להאיט את כניסתו לשוק.
הסיבה העיקרית לכך היא תשתיות.
טויוטה חב' שחושבת הרבה קדימה ומדברת על העובדה שלצורך ייצור כמות החשמל שצריך על מנת לטעון את כמות הרכבים החשמליים שהרשויות באירופה, בארה"ב ובעוד מקומות בעולם מייעדים לעלות לכביש עד 2035- 2030, יש צורך לבנות עוד 8 כורים גרעיניים (מה שלא יקרה בוודאי בעשור הקרוב).
אי לכך, טויוטה מאמינה ברכב שייצר את החשמל לעצמו ללא תלות בתחנות טעינה = רכב מונע במימן.
גם לתדלוק במימן צריך תשתיות, אך זה ישים יותר כי עקרונית כל תחנת דלק היום יכולה להוסיף נקודת תדלוק במימן. וזהו.
אפס זיהום אוויר. אפס.
ממכונית כזו הפליטה היא מים (כמו ממזגן).
הממשלה היפנית מזמן תומכת בזה ומסבסדת הקמת תחנות "תדלוק" במימן וביפן מכוניות כאלו כבר דור שני על הכביש.
גם בקליפורניה ובגרמניה.
עד שמימן יחליף את הרכב חשמלי אשר מונע בסוללות, לפחות בעשור הקרוב (בשאיפה עוד לפני שיבינו שאין מספיק חשמל לטעון את כולן), טויוטה מפתחת את סוללות הסוליד סטייט אשר יאפשרו טעינה מהירה פי כמה מהטכנולוגיה כיום.
השאיפה היא טעינה של 80% ב 10-15 דקות לכל היותר.