https://htmag.co.il/article53967.html
כל מה שרציתם לדעת על טעינת הטסלה ולא ידעתם
שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- גלובל
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 939
- הצטרף: יולי 2009
- מיקום: מרכז הארץ
- נתן תודות: 43 פעמים
- קיבל תודות: 116 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
מס' שאלות בבקשה :
1) איך מתבצע התשלום עבור טעינה במקומות ציבוריים כאלה ?
2) בטעינה בייתית האם מחיר החשמל הוא בתעריף הבייתי הרגיל ?
בזמנו דובר שהמדינה תוסיף מס על חשמל לטעינת רכב בדומה למס בלו על הדלק ....האם זה קיים ?
3)האם ניתן להטעין טסלה גם בעמדת טעינה רגילה שלא מיועדת רק לטסלה ?
4)האם מחבר הטעינה הוא סטנדרטי לכל סוגי הרכב החשמלי ?
1) איך מתבצע התשלום עבור טעינה במקומות ציבוריים כאלה ?
2) בטעינה בייתית האם מחיר החשמל הוא בתעריף הבייתי הרגיל ?
בזמנו דובר שהמדינה תוסיף מס על חשמל לטעינת רכב בדומה למס בלו על הדלק ....האם זה קיים ?
3)האם ניתן להטעין טסלה גם בעמדת טעינה רגילה שלא מיועדת רק לטסלה ?
4)האם מחבר הטעינה הוא סטנדרטי לכל סוגי הרכב החשמלי ?
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
1. צריך אפליקציה בנייד עבור כל סוג של עמדת טעינה (פר חברה)
2. תעריף רגיל.
3. כן.
4. ברכב? כן. בעמדת הטעינה הביתית של טסלה? גם כן, אבל היא צריכה להיות מוגדרת בצורה מאד מסויימת ע"מ שתוכל להטעין גם טסלה וגם רכבים אחרים. (לפחות זה מה שראיתי "באינטרנט")
2. תעריף רגיל.
3. כן.
4. ברכב? כן. בעמדת הטעינה הביתית של טסלה? גם כן, אבל היא צריכה להיות מוגדרת בצורה מאד מסויימת ע"מ שתוכל להטעין גם טסלה וגם רכבים אחרים. (לפחות זה מה שראיתי "באינטרנט")
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
1. לכל חברה יש אפליקציה או צ׳יפ משלה. שתי הרשתות הגדולות (לא כולל את טסלה עצמה) הן ג׳ינרג׳י ואפקון.08/08/2021 13:38גלובל כתב: ↑ מס' שאלות בבקשה :
1) איך מתבצע התשלום עבור טעינה במקומות ציבוריים כאלה ?
2) בטעינה בייתית האם מחיר החשמל הוא בתעריף הבייתי הרגיל ?
בזמנו דובר שהמדינה תוסיף מס על חשמל לטעינת רכב בדומה למס בלו על הדלק ....האם זה קיים ?
3)האם ניתן להטעין טסלה גם בעמדת טעינה רגילה שלא מיועדת רק לטסלה ?
4)האם מחבר הטעינה הוא סטנדרטי לכל סוגי הרכב החשמלי ?...
2. כן. אין הבדל בין צריכה של הרכב לצריכה של מזגן, תנור או דוד שמש. אין גם דרך להבדיל בינהם. אם יוסיפו מס אז ימסו לפי צריכה פר אדם שחי בבית או פר גודל הבית. יהיה קשה מאוד למסות טעינה ביתית.
3. ברור ובהחלט. מקימים תחנות טעינה בכל מקום כמעט, המצב כרגע לא מוסדר מבחינת מחירים או תאימות. סביר להניח שהשוק יוסדר בקרוב יש מהר מאוד יקומו הרבה מאוד תחנות טעינה בכל פינה.
4. הרכב תואם ccs ו type 2 (תמונות של המחברים בכתבה). הרכב כולל מתאם כך שאפשר להתחבר לשניהם. כל הרכבים תואמים לתחנות הטעינה. יתכן שתקבל מתאם עם הרכבים.
4.
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44361
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4724 פעמים
כתבה מקיפה
אני לפחות, מקבל הרגשה שהתשתית עדיין לא מוכנה לזה בארץ.
אנשים עם טסלה כל הזמן עסוקים איפה הם יטעינו, איך הם יצאו שעתיים מוקדם יותר מהבית על מנת לתפוס את החנייה בחניון עם המטען חינם (אחרי שהוציאו מעל ל- 200K ש"ח, מתקמצנים על כמה שקלים של הטענה בבית?), כשמדברים איתם, הם עסוקים רק על מיקום תחנות טעינה וכמה סוללה נשארה להם.
היום עם רכב דלק המאובנים שלי, אני בכלל לא חושב על התדלוק, זה דקות ספורות בכל פעם. עם רכב חשמלי? התעסקות Non-stop.
אם היה לכם רכב שהיה דורש ממכם 4 דקות תדלוק כל יומיים, נכון שלא הייתם קונים אותו בכלל? אז למה זה שונה בטסלה? אנשים מטעינים אותו כל יום-יומיים והרבה יותר מ- 4 דקות.
ההתלהבות של 0 עד 100 עוברת אחרי יומיים, אני לא בן 16 וגם ככה אצלנו בכבישים זה יותר כמו מ- 0 עד 20 בפקק.
אני כמובן בעד רכב חשמלי בשל כל העלויות הנמוכות יותר מסביב, איכות הסביבה וכדומה, אבל ההתעסקות מצריכה זמן שאני מעדיף להפנות לדברים אחרים. אני אכנס לזה כנראה בהמשך רק אחרי שתחנות הטעינה יהיו נפוצות יותר.
אני לפחות, מקבל הרגשה שהתשתית עדיין לא מוכנה לזה בארץ.
אנשים עם טסלה כל הזמן עסוקים איפה הם יטעינו, איך הם יצאו שעתיים מוקדם יותר מהבית על מנת לתפוס את החנייה בחניון עם המטען חינם (אחרי שהוציאו מעל ל- 200K ש"ח, מתקמצנים על כמה שקלים של הטענה בבית?), כשמדברים איתם, הם עסוקים רק על מיקום תחנות טעינה וכמה סוללה נשארה להם.
היום עם רכב דלק המאובנים שלי, אני בכלל לא חושב על התדלוק, זה דקות ספורות בכל פעם. עם רכב חשמלי? התעסקות Non-stop.
אם היה לכם רכב שהיה דורש ממכם 4 דקות תדלוק כל יומיים, נכון שלא הייתם קונים אותו בכלל? אז למה זה שונה בטסלה? אנשים מטעינים אותו כל יום-יומיים והרבה יותר מ- 4 דקות.
ההתלהבות של 0 עד 100 עוברת אחרי יומיים, אני לא בן 16 וגם ככה אצלנו בכבישים זה יותר כמו מ- 0 עד 20 בפקק.
אני כמובן בעד רכב חשמלי בשל כל העלויות הנמוכות יותר מסביב, איכות הסביבה וכדומה, אבל ההתעסקות מצריכה זמן שאני מעדיף להפנות לדברים אחרים. אני אכנס לזה כנראה בהמשך רק אחרי שתחנות הטעינה יהיו נפוצות יותר.
- ChinggisKhan
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3597
- הצטרף: יוני 2011
- נתן תודות: 214 פעמים
- קיבל תודות: 541 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
זה עניין של נסועה שנתית. אחותי למשל, טוחנת כל יום 140 ק״מ כולל המון פקקים. קנתה mg חשמלית, די בגרושים עם עלויות ביטוח נמוכות במיוחד ועלויות מוסך מצחיקות. החיסכון השנתי שלה אדיר.
יש המון רכסים חשמליים היום שהם תמורה יותר טובה לכסף מטסלה, במיוחד עם התשתית הקלוקלת בישראל.
בכל מקרה, כתבה ממש מושקעת.
יש המון רכסים חשמליים היום שהם תמורה יותר טובה לכסף מטסלה, במיוחד עם התשתית הקלוקלת בישראל.
בכל מקרה, כתבה ממש מושקעת.
Re:
מסכים עם כל מילה שכתבת !10/08/2021 16:07ziv_r כתב: ↑ כתבה מקיפה
אני לפחות, מקבל הרגשה שהתשתית עדיין לא מוכנה לזה בארץ.
אנשים עם טסלה כל הזמן עסוקים איפה הם יטעינו, איך הם יצאו שעתיים מוקדם יותר מהבית על מנת לתפוס את החנייה בחניון עם המטען חינם (אחרי שהוציאו מעל ל- 200K ש"ח, מתקמצנים על כמה שקלים של הטענה בבית?), כשמדברים איתם, הם עסוקים רק על מיקום תחנות טעינה וכמה סוללה נשארה להם.
היום עם רכב דלק המאובנים שלי, אני בכלל לא חושב על התדלוק, זה דקות ספורות בכל פעם. עם רכב חשמלי? התעסקות Non-stop.
אם היה לכם רכב שהיה דורש ממכם 4 דקות תדלוק כל יומיים, נכון שלא הייתם קונים אותו בכלל? אז למה זה שונה בטסלה? אנשים מטעינים אותו כל יום-יומיים והרבה יותר מ- 4 דקות.
ההתלהבות של 0 עד 100 עוברת אחרי יומיים, אני לא בן 16 וגם ככה אצלנו בכבישים זה יותר כמו מ- 0 עד 20 בפקק.
אני כמובן בעד רכב חשמלי בשל כל העלויות הנמוכות יותר מסביב, איכות הסביבה וכדומה, אבל ההתעסקות מצריכה זמן שאני מעדיף להפנות לדברים אחרים. אני אכנס לזה כנראה בהמשך רק אחרי שתחנות הטעינה יהיו נפוצות יותר....
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
תודה על הכתבה , מפורט ביותר !
מעניין באמת כמה זמן המדינה תמשיך "להעלים עין" על ההפסדים מהמיסוי על הדלק
מוזר שעד עכשיו הם עדיין לא התעוררו..
גם אם יהיה מיסוי כזה או אחר , עדיין עלות התחזוקה השוטפת של רכב חשמלי ( טיפולים במוסך , חלפים וכ'ו)
נמוכה משמעותית עד זניחה יחסית לרכב עם מנועה בעירה רגיל .
לדעתי רצוי להתייחס גם לנושא הזה בכתבה .
מעניין באמת כמה זמן המדינה תמשיך "להעלים עין" על ההפסדים מהמיסוי על הדלק
מוזר שעד עכשיו הם עדיין לא התעוררו..
גם אם יהיה מיסוי כזה או אחר , עדיין עלות התחזוקה השוטפת של רכב חשמלי ( טיפולים במוסך , חלפים וכ'ו)
נמוכה משמעותית עד זניחה יחסית לרכב עם מנועה בעירה רגיל .
לדעתי רצוי להתייחס גם לנושא הזה בכתבה .
- גלובל
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 939
- הצטרף: יולי 2009
- מיקום: מרכז הארץ
- נתן תודות: 43 פעמים
- קיבל תודות: 116 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
ששששששיייי........אל תעורר מתים11/08/2021 9:52pessik כתב: ↑ תודה על הכתבה , מפורט ביותר !
מעניין באמת כמה זמן המדינה תמשיך "להעלים עין" על ההפסדים מהמיסוי על הדלק
מוזר שעד עכשיו הם עדיין לא התעוררו..
גם אם יהיה מיסוי כזה או אחר , עדיין עלות התחזוקה השוטפת של רכב חשמלי ( טיפולים במוסך , חלפים וכ'ו)
נמוכה משמעותית עד זניחה יחסית לרכב עם מנועה בעירה רגיל .
לדעתי רצוי להתייחס גם לנושא הזה בכתבה ....
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
יש על מני אפשרויות. חשמל כרגע לא משנה מהותית את המאזן אבל להערכתי זה כן יקרה בשנים הקרובות. הדרך הקלה ביותר למסות זה שירשמו את הקילומטראז׳ בטסט ושנשלם לפי כמה אנחנו על הכביש.
החשש הגדול יותר הוא התמודדות חברת החשמל עם העומס שזה ייצר. לא נראה שהם ערוכים והם יתפסו בהפתעה.
לגבי חסכון. יש דרכים הרבה יותר טובות לחסוך מטסלה. MG למשל זול בהרבה ונותן את אותה רמת חיסכון.
לגבי ההערה של זיו. זה לגמרי ככה. זה מזכיר לי את המצוד אחרי מטענים של אייפון כשלא היתה למכשיר בטריה להיט. אני חושב שזה רק ההתחלה ועדיין אין תחרות כך שגם יש מעט מדי נקודות.
החשש הגדול יותר הוא התמודדות חברת החשמל עם העומס שזה ייצר. לא נראה שהם ערוכים והם יתפסו בהפתעה.
לגבי חסכון. יש דרכים הרבה יותר טובות לחסוך מטסלה. MG למשל זול בהרבה ונותן את אותה רמת חיסכון.
לגבי ההערה של זיו. זה לגמרי ככה. זה מזכיר לי את המצוד אחרי מטענים של אייפון כשלא היתה למכשיר בטריה להיט. אני חושב שזה רק ההתחלה ועדיין אין תחרות כך שגם יש מעט מדי נקודות.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
@ziv_r
רכב חשמלי היום עדיין לא מתאים לכל אחד, עם זה אין בכלל ויכוח.
אבל לדעתי אתה טיפה מגזים.
אם אתה מטעין בבית, אז ב-95% מהמצבים (אולי יותר?) אתה בכלל לא חושב על טווח. אתה מנתק את האוטו בבוקר מהמטען, וכשאתה חוזר בערב אתה מחבר אותו בחזרה, זה תהליך של 20 שניות.
וכשאתה צופה נסיעה ארוכה, אז אתה מגדיר מראש שהסוללה תיטען עד 100%, ואז אתה יכול להשתמש במערכת הניווט שיש לך ברכב ע"מ שהוא יתכנן לך את הנסיעה ומעבר בסופרצ'ארג'ר במידה ויש צורך. זה לא מסובך, וזה לא משהו שכל אחד חושב עליו 7\24.
שים לב שלהתקע עם רכב חשמלי בפקק הרבה פחות בעייתי מאשר עם רכב בנזין. תמיד יש לך מזגן (למשל בהשוואה לרכבים עם stop-start), אתה לא יושב במקום ומבזבז דלק ומזהם את האוויר כשאתה עומד בפקק. הרכב בנסיעה איטית הרבה-הרבה יותר יעיל וצורך הרבה פחות מאשר בנסיעה בכביש מהיר.
רכב חשמלי היום עדיין לא מתאים לכל אחד, עם זה אין בכלל ויכוח.
אבל לדעתי אתה טיפה מגזים.
אם אתה מטעין בבית, אז ב-95% מהמצבים (אולי יותר?) אתה בכלל לא חושב על טווח. אתה מנתק את האוטו בבוקר מהמטען, וכשאתה חוזר בערב אתה מחבר אותו בחזרה, זה תהליך של 20 שניות.
וכשאתה צופה נסיעה ארוכה, אז אתה מגדיר מראש שהסוללה תיטען עד 100%, ואז אתה יכול להשתמש במערכת הניווט שיש לך ברכב ע"מ שהוא יתכנן לך את הנסיעה ומעבר בסופרצ'ארג'ר במידה ויש צורך. זה לא מסובך, וזה לא משהו שכל אחד חושב עליו 7\24.
שים לב שלהתקע עם רכב חשמלי בפקק הרבה פחות בעייתי מאשר עם רכב בנזין. תמיד יש לך מזגן (למשל בהשוואה לרכבים עם stop-start), אתה לא יושב במקום ומבזבז דלק ומזהם את האוויר כשאתה עומד בפקק. הרכב בנסיעה איטית הרבה-הרבה יותר יעיל וצורך הרבה פחות מאשר בנסיעה בכביש מהיר.
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
מסכים עם כל מילה.11/08/2021 10:26TheCoolest כתב: ↑ @ziv_r
רכב חשמלי היום עדיין לא מתאים לכל אחד, עם זה אין בכלל ויכוח.
אבל לדעתי אתה טיפה מגזים.
אם אתה מטעין בבית, אז ב-95% מהמצבים (אולי יותר?) אתה בכלל לא חושב על טווח. אתה מנתק את האוטו בבוקר מהמטען, וכשאתה חוזר בערב אתה מחבר אותו בחזרה, זה תהליך של 20 שניות.
וכשאתה צופה נסיעה ארוכה, אז אתה מגדיר מראש שהסוללה תיטען עד 100%, ואז אתה יכול להשתמש במערכת הניווט שיש לך ברכב ע"מ שהוא יתכנן לך את הנסיעה ומעבר בסופרצ'ארג'ר במידה ויש צורך. זה לא מסובך, וזה לא משהו שכל אחד חושב עליו 7\24.
שים לב שלהתקע עם רכב חשמלי בפקק הרבה פחות בעייתי מאשר עם רכב בנזין. תמיד יש לך מזגן (למשל בהשוואה לרכבים עם stop-start), אתה לא יושב במקום ומבזבז דלק ומזהם את האוויר כשאתה עומד בפקק. הרכב בנסיעה איטית הרבה-הרבה יותר יעיל וצורך הרבה פחות מאשר בנסיעה בכביש מהיר....
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44361
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4724 פעמים
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: שרשור תגובות: אז קניתם טסלה: כל מה שאתם צריכים לדעת על טעינת רכב חשמלי
אני חושב שזה קורה כי לאנשים אין מה לעשות בחיים. ובנוסף, בגלל שאנחנו חיים בישראל, אנשים מחפשים דרכים לחסוך כמה אגורות ולהטעין בעמדות ציבוריות.
תסתכל מה אומרים\כותבים אנשים בחו"ל על שימוש ברכבים חשמליים.
עוד שאפשרות היא שמתעסקים ומדברים על זה במיוחד (עבור) מי שאין לו אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית\ליד הבית, ואז האופציה היחידה שלו היא טעינה בעמדות ציבוריות.
עריכה:
לא הייתי קונה רכב בנזין שצריך לתדלק אותו כל יום כי אני לא יכול לתדלק אותו בבית.
להכנס לתחנת דלק (המסריחה) כל פעם, לבזבז זמן בתור ואז להתעסק עם עמדת התשלום, משאבה, ואז לחזור ולהשתלב לכביש פקוק זו חוויה מוטלת בספק בהשוואה ללהכנס לחניה ולהכניס תקע לשקע וללכת הביתה.
תסתכל מה אומרים\כותבים אנשים בחו"ל על שימוש ברכבים חשמליים.
עוד שאפשרות היא שמתעסקים ומדברים על זה במיוחד (עבור) מי שאין לו אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית\ליד הבית, ואז האופציה היחידה שלו היא טעינה בעמדות ציבוריות.
עריכה:
לא הייתי קונה רכב בנזין שצריך לתדלק אותו כל יום כי אני לא יכול לתדלק אותו בבית.
להכנס לתחנת דלק (המסריחה) כל פעם, לבזבז זמן בתור ואז להתעסק עם עמדת התשלום, משאבה, ואז לחזור ולהשתלב לכביש פקוק זו חוויה מוטלת בספק בהשוואה ללהכנס לחניה ולהכניס תקע לשקע וללכת הביתה.
נערך לאחרונה על ידי TheCoolest ב 11/08/2021 11:06, נערך פעם 1 בסך הכל.
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re:
אם התדלוק היה מצריך רק חיבור לשקע בשיטת שגר ושכח אצלי בחניה? בוודאי שכן (שלא לדבר שהעלות הסופית נמוכה בהרבה).11/08/2021 10:58ziv_r כתב: ↑ TheCoolest,
אתה יכול לומר שאני מגזים, אבל לראיה כל הכתבות והדיונים שיש על טסלה לאחרונה עוסקות בטעינה, לא על שום דבר אחר.
נ.ב
היית קונה רכב בנזין שדורש ממך לתדלק אותו כל יום? התשובה כנראה שלילית, אז למה בחשמלי זה שונה?...
כל מי ש"צועק" על טעינה או שאין לו חניה עם תחנת טעינה בבית או שפשוט רוכב על הגל. לא רואה שום בעיה עם טעינה "כל יום" (ושוב, זה לא כל יום אם רב מה שאתה עושה זה נסיעה לעבודה וחזרה, וזה מה שאני ורובנו פה עושים) כל עוד יש לי עמדת טעינה בחניה. גם ככה אני נכס לחניה "כל יום", מה מפריע לי לחבר את המטען? לא יותר פשוט מלסוע פעם בשבוע לתחנת דלק ולהתעסק עם תדלוק שם? לדעתי כן.
שוב - הכל מותנה בעובדה שיש לבעל הרכב חניה פרטית עם מטען אישי בחניה.