זה לא חישוב שלי אלא מישהו באחת הקבוצות. הוא הכניס לחישוב עוד דברים ולא רק חסכון בדלק. הוא חישב טיפולים ביטוח וטסט. הוא גם רכש את הרכב ב 180k כשזה רק התחיל.
החישוב שלו גם נגזר מצריכת הדלק שלו בפועל מלפני הרכישה (זוכר שהוא ציין שהוא על 30,000 קמ כרגע עם הרכב).
[פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
מסקרן אותי באמת למדוד את הרעש במהירות בין עירונית ולהשוות לאחרים. האם יש המלצה על אפליקציה לאנדרויד שתהיה מדויקת יחסית?
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
הריגוש מרכב חשמלי דומה לריגוש מטוסטר או מפזר חום. נהג פסיבי שמקבל פקודות ממסך.
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
כי האדון נוהג ב911 טורבו 800 כח סוס תיבה ידנית וזה עושה לך ריגוש או שאתה נוהג ב3008 שלך ומקבל את אותן פקודות ממחשב?13/10/2021 6:43idabari כתב: ↑ הריגוש מרכב חשמלי דומה לריגוש מטוסטר או מפזר חום. נהג פסיבי שמקבל פקודות ממסך....
אתה מתרגש מהכפתור הפיזי של הפשרת אדים?
או אולי מתרגש להפעיל לבדך את הטסרטר של ההנעה ?
פשוט שכחת לציין מה הריגוש שלך מרכב בנזין לפני שאתה זורק משפטים כאלה..
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
כשמישהו כותב שכשהוא קונה מכונית אז מה שחשוב לו זה הפיצרים, זו הקיצוניות השניה. ג'רמי קלארקסון נשאל פעם מה ההבדל בין מכוניות של פעם למכוניות של היום, אז הוא אמר שלמכוניות עכשיוויות אין נשמה.
האבחנה נכונה. הטסלה היא אפליינס, לא מכונית. המתכננים שלה עשו הכל כדי להרחיק את הנהג מניהגה. למען השם אפילו ספידומטר מול הענייים אין שם.
היטיב לנסח את זה לאון, הרכב הזה לא מחזיר כלום בחזרה על מלאכת הנהיגה, ולפני שקופצים פה, נהגתי על אחת כזאת לפני שהן הגיעו לארץ.
הטסלה מקוממת חובבי נהיגה הרבה יותר מאשר מסך מתוצרת פיילוט מקומם פה ויאופילים.
את הקידמה לא ניתן לעצור, אבל ברור שהטסלה היא המכשיר הלבן שהרג את המכונית.
מישהו כתב (או שזה היה בביקורת וידאו, איני זוכר), שמה שמעניין אותו בטסלה זה המסך. צריך להמשיך?
האבחנה נכונה. הטסלה היא אפליינס, לא מכונית. המתכננים שלה עשו הכל כדי להרחיק את הנהג מניהגה. למען השם אפילו ספידומטר מול הענייים אין שם.
היטיב לנסח את זה לאון, הרכב הזה לא מחזיר כלום בחזרה על מלאכת הנהיגה, ולפני שקופצים פה, נהגתי על אחת כזאת לפני שהן הגיעו לארץ.
הטסלה מקוממת חובבי נהיגה הרבה יותר מאשר מסך מתוצרת פיילוט מקומם פה ויאופילים.
את הקידמה לא ניתן לעצור, אבל ברור שהטסלה היא המכשיר הלבן שהרג את המכונית.
מישהו כתב (או שזה היה בביקורת וידאו, איני זוכר), שמה שמעניין אותו בטסלה זה המסך. צריך להמשיך?
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
כנראה שכל שרשור אני ארשום לך מחדש13/10/2021 8:37nir11 כתב: ↑ כשמישהו כותב שכשהוא קונה מכונית אז מה שחשוב לו זה הפיצרים, זו הקיצוניות השניה. ג'רמי קלארקסון נשאל פעם מה ההבדל בין מכוניות של פעם למכוניות של היום, אז הוא אמר שלמכוניות עכשיוויות אין נשמה.
האבחנה נכונה. הטסלה היא אפליינס, לא מכונית. המתכננים שלה עשו הכל כדי להרחיק את הנהג מניהגה. למען השם אפילו ספידומטר מול הענייים אין שם.
היטיב לנסח את זה לאון, הרכב הזה לא מחזיר כלום בחזרה על מלאכת הנהיגה, ולפני שקופצים פה, נהגתי על אחת כזאת לפני שהן הגיעו לארץ.
הטסלה מקוממת חובבי נהיגה הרבה יותר מאשר מסך מתוצרת פיילוט מקומם פה ויאופילים.
את הקידמה לא ניתן לעצור, אבל ברור שהטסלה היא המכשיר הלבן שהרג את המכונית.
מישהו כתב (או שזה היה בביקורת וידאו, איני זוכר), שמה שמעניין אותו בטסלה זה המסך. צריך להמשיך?...
כל עוד אתה נוהג בכביש ולא במסלול כל הפילוסופיות האלה לא תופסות
זה אולי נכון לגבי המסלול
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
אני קורא פה ונהנה, חשבתי טוב אם להגיב אבל לא יכולתי להתאפק, כמי שנסע המון בטסלה אבל ביום יום נוסע עם audi a4, תנו לי להסביר משהוא פשוט, טסלה מביאה מהפכה, היכולת לשלוח עדכונים לרכב, לנטר אותו מרחוק, לתקשר ישירות עם הלקוחות ללא צורך ביבואן / מוסך וכדומה זאת חוויה שאף אחד אחר לא מספק ואין לה תחרות פה.
הייתרון והבעיה של טסלה היא שזאת חברת טכנולוגיה ולא חברת רכבים, יש הרבה סרטונים ב-Youtube אשר מראים מה קורה שמפרקים טסלה ומדגישים שהבניה שלה היא בעייתית לתחזוקה ב-Long Run. שימו לב שכבר היום קונצרנים כמו WV / Hunday מדביקים את הפער ואפילו מייצרים יחידות הנעה וסוללות טובות יותר משל טסלה, לדעתי (וזאת דעתי בלבד) קונצרני הרכב יעקלו את מה שהשוק דורש ויישרו קו עם טסלה בכל הנוגע לעדכונים וטכנולוגיה ואז תיהיה לטסלה "בעיה".
השיקול אם לקנות טסלה או לא הוא סובייקטיבי בלבד, המעבר מ-Audi A4 (הגימור, איכות הנסיעה והמחשבה על הפרטים הקטנים) לטסלה סידרה 3 היתה לי קשה מאוד ולכן לעת עתה נשארתי עם רכב מיושן ויבואן חזיר, מקווה שישתנה בעתיד הקרוב !!!.
לסיכום טסלה רכב פצצה, משנה סידרי עולם ונותן לכל ה-Early Adapters (אני בינהם) סיפוק יום יומי, אין דבר יותר מגניב מלקום בבוקר ולראות שהרכב עדכן את עצמו !!!, לצערי הם עדין צריכים ללמוד איך לייצר רכבי Primium במחירים סבירים.
הייתרון והבעיה של טסלה היא שזאת חברת טכנולוגיה ולא חברת רכבים, יש הרבה סרטונים ב-Youtube אשר מראים מה קורה שמפרקים טסלה ומדגישים שהבניה שלה היא בעייתית לתחזוקה ב-Long Run. שימו לב שכבר היום קונצרנים כמו WV / Hunday מדביקים את הפער ואפילו מייצרים יחידות הנעה וסוללות טובות יותר משל טסלה, לדעתי (וזאת דעתי בלבד) קונצרני הרכב יעקלו את מה שהשוק דורש ויישרו קו עם טסלה בכל הנוגע לעדכונים וטכנולוגיה ואז תיהיה לטסלה "בעיה".
השיקול אם לקנות טסלה או לא הוא סובייקטיבי בלבד, המעבר מ-Audi A4 (הגימור, איכות הנסיעה והמחשבה על הפרטים הקטנים) לטסלה סידרה 3 היתה לי קשה מאוד ולכן לעת עתה נשארתי עם רכב מיושן ויבואן חזיר, מקווה שישתנה בעתיד הקרוב !!!.
לסיכום טסלה רכב פצצה, משנה סידרי עולם ונותן לכל ה-Early Adapters (אני בינהם) סיפוק יום יומי, אין דבר יותר מגניב מלקום בבוקר ולראות שהרכב עדכן את עצמו !!!, לצערי הם עדין צריכים ללמוד איך לייצר רכבי Primium במחירים סבירים.
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
זאת אומרת שכל מי שיש לו מכונית נהיגה, איזו מיאטה, או מכונית ספורט יוקרתית, ולא עולה על המסלול - זה לחינם. תפיסה מעניינת. יש כמה מיליוני בעלים של פורשה (סתם דוגמה), שכנראה יחלקו עליך קצת. ובכלל לא אמרתי גולף GTI.13/10/2021 9:05Nba כתב: ↑ כנראה שכל שרשור אני ארשום לך מחדש
כל עוד אתה נוהג בכביש ולא במסלול כל הפילוסופיות האלה לא תופסות
זה אולי נכון לגבי המסלול...
ואני אומר לך, מנסיוני הדל, מאוד דל, שבין טויוטה קורולה, לפולקסווגן גולף, על כל כביש שהוא לא פקוק, ולא ישר - יש הבדל אסטרונומי מבחינת הנאה מנהיגה. לא צריך ללכת רחוק עד פורשה.
בישראל המכוניות יקרות בטרוף, ולכן השיקול העיקרי של קונים הוא אמינות וסחירות, ממש לא מאשים אותם.
במקומות אחרים בעולם מכוניות עולות חצי, לפעמים פחות, וזה מאפשר לאנשים להפעיל סט אחרי לגמרי של שיקולים.
- TheCoolest (פותח השרשור)
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
לא בא לי תגובה רגשית אוטומטית, אני רוצה תגובה רגשית ידנית...
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
וזה שובר הכל!12/10/2021 16:06oferlaor כתב: ↑ לגבי המדינה, אגרת גודש זה פיתרון אחד להם. פיתרון נוסף הוא לקחת אגרה דיפרנציאלית שתעלה לך לפי הקילומטראז' שמודדים לך בטסט השנתי (שבחשמליות בודק ברקס, אורות וזהו)
בינתיים ממשיכים להנות, כאשר נראה שנקודת האיזון היא 270,000 ק"מ - סביב המספר הזה טסלה הופכת לחינמית (החסכון בדלק מכסה את עלות הרכב)....
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
אני זוכר שכשרכבים עם גיר אוטומטי התחילו לצאת וכולם צחקו על זה ואמרו שזה הורג את החוויה של הנהיגה. יתכן שכן, אבל כל אלה שהגיבו כאן שלרכב חשמלי אין "נשמה" (כמו שפיוריסטים אמרו שלמסכים דקים אין "נשמה", וש CD מוציא את הנשמה מהמוזיקה) האם אתם נוהגים על רכב ידני?
@Moshe984
זה נכון לגבי כל מני דברים. אנשים לוקחים משכנתא על בסיס הנחות של ריבית פריים ועל המיסוי הפרטי שלהם. גם אם מחר כל בעלי הרכב ירצו לרכוש רכב חשמלי בבירור זה יקח שנים רבות עד שהתעשיה תצליח לספק להם את הרכבים. כך שאם אנחנו מסתכלים על מה שהמדינה תאלץ לעשות, ככל הנראה זה יהיה יותר רלוונטי לרכב הבא שלי ולא לנוכחי.
@Moshe984
זה נכון לגבי כל מני דברים. אנשים לוקחים משכנתא על בסיס הנחות של ריבית פריים ועל המיסוי הפרטי שלהם. גם אם מחר כל בעלי הרכב ירצו לרכוש רכב חשמלי בבירור זה יקח שנים רבות עד שהתעשיה תצליח לספק להם את הרכבים. כך שאם אנחנו מסתכלים על מה שהמדינה תאלץ לעשות, ככל הנראה זה יהיה יותר רלוונטי לרכב הבא שלי ולא לנוכחי.
Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות
אני זוכר כשהתחילו לצאת רכבים אוטומטיים, למעשה שהיו רכבים אוטמטיים, ואני בן 54, לדעתי מבוגר ממך, כולנו קינאנו בזה (בתור ילדים), זה היה יוקרתי . בתור ילד למכוניות יקרות יותר היה גיר אוטומאטי, זה לא היה חידוש.
אני עוקב 30 שנה ויותר אחרי מרוצי מכוניות, זוכר איך ב 1989 פרארי היו הראשונים שיצאו עם תיבה אוטומאטית בפורמולה אחת (לא פלנטרית כמובן), זה היה נחשב חידוש אדיר שחילחל אחרי שנים לתעשיית הרכב (מנופים מאחורי ההגה). אף אוהד לא טען אז שזה מוציא את הנשמה, ועד היום אף אחד לא טוען את זה. זה יותר בטיחותי מאשר להוריד את היד מההגה לכל הילוך, ובטיחות זה שיקול כמעט עליון בפורמולה אחת.
יש הבדל בין אבולוציה טבעית לבין מהפכה שהיא שיחרור של מוצר שפשוט עובד אחרת לגמרי ומספק חוויה אחרת לגמרי. אני לגמרי מבין שטסלה מסמנת בצורה מאוד ברורה את העתיד החשמלי שאין להימלט ממנו, אני פשוט לא אוהב את זה. דלק מאובנים זה רע. עשינו נזק איום ונורא לכוכב. חשמל חייב להיות הרבה יותר נקי כי בתחנות כח יש יותר שליטה על הזיהום. לצערי לא מן הנמנע שחברות ההייטק מתי שהוא יחייבו ליסינג רק חשמלי, ואז גם אני אמצא את עצמי מתעסק רוב הזמן בקינפוגים של מכונית ובשידרוגים אינסופיים שמוסיפים לאותו סוג חדש של רעש נפיחה.
ראיתי המון טסלות בארצות הברית כבר ב 2015, זה רכב מאוד פופלארי בקהילת ה tech. אני זוכר שסיפרתי למישהו שראיתי איזה VP נוהג בטסלה והוא מייד אמר שהמניות של האיש הזה ירדו דרמטית בעיניו. לא הבנתי למה. אני חושב שזה היה נחשב רכב של נודניקים מחבקי עצים. דובר אז שזה רכב שקונים אותו כרכב שני בגלל הטוח המצומצם. זה מה שנאמר לי אז, ואין לי מושג עד כמה זה היה נכון.
בנאדם שאוהב נהיגה ומבין שאפס למאה זה ממש לא הכל, לא יתקרב לדעתי לטסלה. במילים אחרות, אף אחד לא מתלבט בין WRS, קופרה לאון, אלפא רומאו - וטסלה.
באודיו אני פחות מבין, אבל כשיצאו הCD בשנות ה80 אני זוכר איך כולנו התלהבנו מהסאונד המשודרג בטרוף, לא זוכר שמישהו טען שאין בזה נשמה.
כשאנחנו מתגעגים לניקוי התקליט או כל מני דברים כאלה, לדעתי אנחנו פשוט מבכים את ילדותנו שהסתיימה לה מזמן, לא את הטכנולוגיה.
יש לנו חוויות וזכרונות שונים לגמרי.
האם אני נוהג על רכב ידני, נהגתי במשך שנים ארוכות. ההורות, הפקקים והליסינג הובילו אותי לאוטמט. בארופה לוקח רק ידני, בטח במדינות שכיף לנהוג כמו איטליה.
אני גם לא אתפס מת בקורולה, בקיה ספורטאז או בכל אחת מהקופסאות האנונימיות שרוב האנשים נוהגים בהם. לעיתים אני נתקע עם מכוניות כאלה בתור רכב חליפי ומזדעזע כל פעם מחדש. במהלך השנים אילוצי ליסינג גרמו גם לי להתפשר, בשנים האחרונות נוהג רק בסקודות, אלה מכוניות שיחסית מהנות לנהיגה. אני מעדיף רכב נמוך, היה לי אוקטיביה וגם סופרב, הילדים שעכשיו נוהגים, מתעקשים על רכב גבוה אז עכשיו יש בבית קארוק וקודיאק. להגיד לך שאני נהנה בנהיגה? לא ממש.
שקלתי לפני חודשיים לקנות WRS אבל זה יקר ויש לי בעיה עם מה שזה משדר כלפי חוץ. אם אפשר היה לקנות WRS שאין לה את הסממנים החיצוניים ונראית מבחוץ כמו אוקטביה רגילה, כנראה שהייתי קונה. שאלתי את איש המכירות אם יש מצב לקבל אותה בלי הספוילר והקליפרים האדומים, היה בשוק. כמובן שאי אפשר.
אני עוקב 30 שנה ויותר אחרי מרוצי מכוניות, זוכר איך ב 1989 פרארי היו הראשונים שיצאו עם תיבה אוטומאטית בפורמולה אחת (לא פלנטרית כמובן), זה היה נחשב חידוש אדיר שחילחל אחרי שנים לתעשיית הרכב (מנופים מאחורי ההגה). אף אוהד לא טען אז שזה מוציא את הנשמה, ועד היום אף אחד לא טוען את זה. זה יותר בטיחותי מאשר להוריד את היד מההגה לכל הילוך, ובטיחות זה שיקול כמעט עליון בפורמולה אחת.
יש הבדל בין אבולוציה טבעית לבין מהפכה שהיא שיחרור של מוצר שפשוט עובד אחרת לגמרי ומספק חוויה אחרת לגמרי. אני לגמרי מבין שטסלה מסמנת בצורה מאוד ברורה את העתיד החשמלי שאין להימלט ממנו, אני פשוט לא אוהב את זה. דלק מאובנים זה רע. עשינו נזק איום ונורא לכוכב. חשמל חייב להיות הרבה יותר נקי כי בתחנות כח יש יותר שליטה על הזיהום. לצערי לא מן הנמנע שחברות ההייטק מתי שהוא יחייבו ליסינג רק חשמלי, ואז גם אני אמצא את עצמי מתעסק רוב הזמן בקינפוגים של מכונית ובשידרוגים אינסופיים שמוסיפים לאותו סוג חדש של רעש נפיחה.
ראיתי המון טסלות בארצות הברית כבר ב 2015, זה רכב מאוד פופלארי בקהילת ה tech. אני זוכר שסיפרתי למישהו שראיתי איזה VP נוהג בטסלה והוא מייד אמר שהמניות של האיש הזה ירדו דרמטית בעיניו. לא הבנתי למה. אני חושב שזה היה נחשב רכב של נודניקים מחבקי עצים. דובר אז שזה רכב שקונים אותו כרכב שני בגלל הטוח המצומצם. זה מה שנאמר לי אז, ואין לי מושג עד כמה זה היה נכון.
בנאדם שאוהב נהיגה ומבין שאפס למאה זה ממש לא הכל, לא יתקרב לדעתי לטסלה. במילים אחרות, אף אחד לא מתלבט בין WRS, קופרה לאון, אלפא רומאו - וטסלה.
באודיו אני פחות מבין, אבל כשיצאו הCD בשנות ה80 אני זוכר איך כולנו התלהבנו מהסאונד המשודרג בטרוף, לא זוכר שמישהו טען שאין בזה נשמה.
כשאנחנו מתגעגים לניקוי התקליט או כל מני דברים כאלה, לדעתי אנחנו פשוט מבכים את ילדותנו שהסתיימה לה מזמן, לא את הטכנולוגיה.
יש לנו חוויות וזכרונות שונים לגמרי.
האם אני נוהג על רכב ידני, נהגתי במשך שנים ארוכות. ההורות, הפקקים והליסינג הובילו אותי לאוטמט. בארופה לוקח רק ידני, בטח במדינות שכיף לנהוג כמו איטליה.
אני גם לא אתפס מת בקורולה, בקיה ספורטאז או בכל אחת מהקופסאות האנונימיות שרוב האנשים נוהגים בהם. לעיתים אני נתקע עם מכוניות כאלה בתור רכב חליפי ומזדעזע כל פעם מחדש. במהלך השנים אילוצי ליסינג גרמו גם לי להתפשר, בשנים האחרונות נוהג רק בסקודות, אלה מכוניות שיחסית מהנות לנהיגה. אני מעדיף רכב נמוך, היה לי אוקטיביה וגם סופרב, הילדים שעכשיו נוהגים, מתעקשים על רכב גבוה אז עכשיו יש בבית קארוק וקודיאק. להגיד לך שאני נהנה בנהיגה? לא ממש.
שקלתי לפני חודשיים לקנות WRS אבל זה יקר ויש לי בעיה עם מה שזה משדר כלפי חוץ. אם אפשר היה לקנות WRS שאין לה את הסממנים החיצוניים ונראית מבחוץ כמו אוקטביה רגילה, כנראה שהייתי קונה. שאלתי את איש המכירות אם יש מצב לקבל אותה בלי הספוילר והקליפרים האדומים, היה בשוק. כמובן שאי אפשר.