ufffnick כתב:תסתכל באתר שקישרתי אליו קודם בהשוואה ישירה בין D90 (היוצא) לבין NEX-5 של סוני,
עבור סנסור נחות ודור יוצא, הוא עולה על ה- NEX-5 בכל פרמטר, בפרט בטווח הדינמי (ISO).
מה שעשוי להצביע על 2 אופציות:
1. הסנסור החדש נחות יותר (לא סביר)
2. יכולות היישום של ניקון עולים בהרבה על של סוני (יותר סביר)
...
DXO מארק הוא אתר השוואת טכני של מספרים, מה רע לבדוק בDpreview על תמונות אמיתיות?
אין הבדל באיכות התמונה, לא משנה אם החיישן פה קיבל 69 ושם 72, פשוט בילתי נתפס לראות את ההבדל בשום סיטואציה ובשום גודל הדפסה.
אני חוזר ואומר - לדעתי זה לא אפקט עדרי (אחרת היית רואה צלמים מקצועיים מסתובבים עם מצלמות כיס, למרות שיש כמה כאלה, זה לא נפוץ),
זה עניין של שוק.
השוק שיתאים לו הנקודות שהעלת (שאני מסכים עם חלקן, אך ממש לא עם כולם),
מתאים לשוק ה- P&S - מי שמחפש איכות קרובה ב- 98% ל- DSLR (כפי שאתה טוען) שלא בא על חשבון גודל ומשקל.
...
טעות שנייה, זהו בהחלט אפקט העדר, למה ביפן 40% מהרוכשים קונים מצלמות ללא מראה? וזה לא נתון מומצא,
וכאן בארץ אני צריך להסביר לך, ולטובתך את יתרונות הפורמט, ואתה עדיין מתווכח עם עובדות ומסרב להבין שיש פה לא פחות ממהפך, אני פשוט נדהם
א.המשקל לא משחק בעיני, להיפך אני מעדיף עמידות במחיר של משקל (למשל המצלמה שלי K200D של פנטקס היא עמידה לגשם ורטיבות ואף קלה ביחס לדומות, אך ממש לא קלה ביחס ל- P&S).
...
אז המצלמות ללא מראה הן לא בישבילך, למה אתה מנסה לחתור כאן?
הבנו שזה לא מתאים לך, אין עם זה שום בעיה,
להערכתי 70% מהרוכשי DSLR כיום יהנו ממערכת קלה וקטנה יותר, מה שבטוח שאני וLL מעדיפים גודל ומשקל קטנים יותר,
היום יש לי מערכת עם עדשות 7-14,14-140 ו20ממ f1.7 בתיק ומשקל של מצלמת EOS 40D+kit של קנון
,
לאחרונה חזרתי מטיול של שנה בחו"ל, להסחב עם 40D + 10-20 +17-50 2.8 +70-300 +מצלמת וידאו?
נשמע כמו סיוט הסיוטים בישבילי (לעומת המערכת הקטנה של Micro four thirds עם הGH1 אשר לוקחת חצי גודל, שוקלת חצי ועושה מספר דברים יותר טוב
))
ב.מעולם לא עניין אותי וידאו
...
שוב אתה מוכיך כי המצלמות ללא מראה לא מתאימות לך, אין עם זאת שום בעיה
ג.אין לי מושג על מה אתה מדבר. אם אתה מצלם ב- M (ידני) ויודע לשלוט על שלושת הפרמטרים נכון (ISO, מהירות וצמצם) אין לך אפקטים של "קפיצות בהירות". אם השימוש שלך הוא בעיקר באוטומטים למיניהם, אתה ממש לא מנצל את היכולות של ה- DSLR.
...
אתה לא מבין כי מדובר בצילום וידאו, במצלמות DSLR בעת צילום וידאו הצמצם מתחלף לדוגמא מ5.6 ל7.1 בקפיצה ישירה, כאשר בעדשת 14-140 בפנסוניק הצמצם יהיה 5.7, 5.8, .......5.9
ג.לא, שום דבר לא ישתווה למהירות של העינית
...
נכון, בגלל זה המצלמות ללא מראה בינתיים לא יחליפו את הDSLR, ובעתיד אני בטוח שכן
בכל אופן כאשר עברתי לMFT (micro four thirds), החשש העיקרי שלי היה האם אוכל להסתגל ולצלם עם עינית אלקטרונית ולא אופטית, לאחר שנה עם EVF אני יודע בוודאות שלצילום שלי (אני לא מצלם ציפורים או ספורט) העינית האלקטרונית היא בעלת יותר יתרונות מאשר חסרונות מול העינית האופטית.
ה.בשביל זה יש את הבר שם למטה של חיישן אור וחיווי דיגיטאלי לכמות האור הנכנס. אם אתה לא יודע לקרוא ש- 0 זה טוב גדול מ- 0 זה חשיפת יתר וקטן מ- 0 אתה בתת חשיפה, תעבור לפוקט (שאגב, גם שם יש חיווי כזה).
...
נכון מאוד, ופעם, לפני שהמצלמות יכלו למדוד חשיפה השתמשנו במודד חיצוני ואז כיילנו את המצלמה בהתאם, מה רע?
מה שמל"מ נותן לך היא האפשרות ויזואלית לראות את התמונה לפני הצילום עם החשיפה,
אתה רוצה להגיד לי שאתה לא מביט במסך האחורי של הפנטקס שלך כדי לראות איך ייצאה התמונה בגלל שהחשיפה הייתה +2.75?
ו.בשביל זה המציאו מצלמה במכשיר סלולרי
...
כן, אין ספק שאיכות DSLR וiphone 4 הם באותה הרמה, הברקה נוספת
ז.לא חשתי בצורך בזה. זו מצלמה דיגיטלית ונראה לי הרבה יותר מהיר פשוט ללחוץ רציף ולירות תמונות תוך שינוי איטי של הפוקוס. מה גם שיש לך חיווי של נקודות אדומות דרך העינית של אילו נקודות נמצאות בפוקוס (כמו שהאוטומטי עושה, רק ידנית).
...
את מי מעניין החיווי על הפוקוס?? אני רוצה לראות איפה בידיוק מתחיל ה back-focus ואיפה הfront focus,
אין מנוס, פוקוס ידני פשוט קל יותר ברגע שיש לך VF ענק כמו של GH1 או E-P3, כמובן שאם יש לך Canon 1D אז ה1D עדיפה
ח.אני מסתפק ב- 11 שיש לי מהסיבה הפשוטה שהמיקום שלהן על המסך עוזר לי גם בקומפוזיציה עצמה
...
אני הסתפקתי עם נקודה 1, אבל זה הרבה יותר נוח שיש אין ספור אפשרויות, כולל מעבר בין Face detection ונקודה יחידה בערף עין, כולל גם בעינית, שינה לי לגמרי איך שאני מצלם פורטרטים.
כמובן לא הזכרתי את תכונת "נעילת פוקוס" המאפשר למצלמה להינעל על אובייקט מסויים כמו ילד, אוטו או מטוס ופשוט לעקוב אחריו בכל הפריים, זה כמובן לא בר ביצוע בDSLR בגלל שהפוקוס מבוסס אל פאזה ולא קונטרסט (כל הסוד של גמישות המצלמות ללא מראה בפוקוס שהן מתוכננות מראש לעבוד אם שיטת פוקוס המבוססת על קונטרסט)
ט.יש לי אפשרות להשתמש בכולן (מלבד ניקון וקנון שצריך מתאם בשבילן). בכלל היום כמעט כל יצרניות העדשות מייצרות לכל המצלמות, ומי שלא - מייצר מתאמים.
...
אתה מתבלבל, יש לך את האפשרות להשתמש רק בעדשות SLR,
אין לך אפשרות להלביש עדשות Leica M-mount (הנחשבות לטובות ביותר של לייקה, ולא להתבלבל עם M42)
או C-Mount
או PL mount
או כל דבר אשר לא תוכנן במקור ל SLR,
אני ממליץ לך לבדוק את הדברים יותר לעומק לפני שאתה מגיב.
י.אני לא בטוח שזה בגלל המראה, כי אם תשתמש בחצובה לא תקבל את הפיספוס החדות הזה. ואם כן - תחליף עדשה.
כ.אולי
...
אני יודע שיש לך אינטרנט, במקום להגיב פה עוד תגובה חסרת בסיס אני מציעה לך לחפש בגוגל MLU - mirror lockup, לפני שאתה מגיב.
...