העתיד של הצילום שייך לסוני ופנסוניק - Luminous Landscape

פורום המתעסק בכל מוצר אלקטרוני אחר שלא בהכרח קשור לאודיו וקולנוע ביתי.
מקררים, שואבי אבק, תנורים וכו'
Frosti7 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 596
הצטרף: דצמבר 2007
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

ufffnick כתב:אתה יודע לומר איזה סנסור משתמשים בשתי חברות שונות?
למשל סוני וניקון - באילו דגמים יש את אותו הסנסור?
כי אם תסתכל באתר הזה -
היישום של החיישן במצלמות סוני ופנסוניק נמוך יותר מהיכולות שהם מציגים בניקון, קנון ופנטקס.
כך שיש פה גם את עניין היישום של החיישן ולא רק את החומרה הפיזית שלו כפרמטר.
על כן - אולי ההבדלים למשתמש הממוצע לא היו מורגשים, אך אני נוטה לחשוב שמי שקונה DSLR מחפש איכות שונה,
מאנשי ה- P&S או הפוקט.
מה שאתה מציג לא נראה לי (לפחות) שיתחרה כנגד ה- DSLR אלא יותר ינגוס בשוק ה- P&S (אם יכוונו לשם),
שלטעמי נכון יעשו סוני ופנסוניק אם יכוונו את הטכנולוגיה הזו,
לשוק של P&S.
מי שמחפש DSLR לא עושה זאת כדי לקנות מצלמה קטנה וניידת עם מינימום התעסקות ומשקל
(לעיתים העניין הוא הפוך, המאסביות נותנת יציבות ותחושת עמידות)
ומי שמחפש P&S לא מחפש משחק עם ריבוי עדשות אלא משהו איכותי פשוט קל עם איכויות קצת יותר טובות מפוקט רגיל (עם סנסור ממשפחת APS),
התחושה שלי שהגישה של שתי החברות זה תביא לנפילה בין הכיסאות של שני שווקים שונים בתכלית מבחינת דרישות.
...
מכבד את דעתך,
כל המצלמות DSLR של ניקון משתמשות בחיישנים של סוני.

Frosti7 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 596
הצטרף: דצמבר 2007
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

ufffnick כתב:אתה יודע לומר איזה סנסור משתמשים בשתי חברות שונות?
למשל סוני וניקון - באילו דגמים יש את אותו הסנסור?
כי אם תסתכל באתר הזה -
היישום של החיישן במצלמות סוני ופנסוניק נמוך יותר מהיכולות שהם מציגים בניקון, קנון ופנטקס.
כך שיש פה גם את עניין היישום של החיישן ולא רק את החומרה הפיזית שלו כפרמטר.
על כן - אולי ההבדלים למשתמש הממוצע לא היו מורגשים, אך אני נוטה לחשוב שמי שקונה DSLR מחפש איכות שונה,
מאנשי ה- P&S או הפוקט.
מה שאתה מציג לא נראה לי (לפחות) שיתחרה כנגד ה- DSLR אלא יותר ינגוס בשוק ה- P&S (אם יכוונו לשם),
שלטעמי נכון יעשו סוני ופנסוניק אם יכוונו את הטכנולוגיה הזו,
לשוק של P&S.
מי שמחפש DSLR לא עושה זאת כדי לקנות מצלמה קטנה וניידת עם מינימום התעסקות ומשקל
(לעיתים העניין הוא הפוך, המאסביות נותנת יציבות ותחושת עמידות)
ומי שמחפש P&S לא מחפש משחק עם ריבוי עדשות אלא משהו איכותי פשוט קל עם איכויות קצת יותר טובות מפוקט רגיל (עם סנסור ממשפחת APS),
התחושה שלי שהגישה של שתי החברות זה תביא לנפילה בין הכיסאות של שני שווקים שונים בתכלית מבחינת דרישות.
...
מכבד את דעתך,
כל המצלמות DSLR של ניקון משתמשות בחיישנים של סוני,
למשל הD7000 שהחליפה את הD90 של ניקון, הA55 של סוני, והNEX-5(מצלמה ללא מראה) משתמשות באותו חיישן,
ואם לא אמרתי כלום אז סוני NEX-5 נמצאת בשוק כבר 6 חודשים, ז"א החיישן האיכותי יותר יצא קודם כל לNEX-5 לפני ניקון :)

ולמי שיש ספק באיכות תמונה של ניקון קנון מול הפאנאסוניק מוזמן להכנס לאתר Dpreview ולראות עד כמה הGH1 חדה יותר מקנון 500D
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcgh1/page24.asp
ואם מעניין אותכם צילום בISO גבוהה אז אתם מוזמנים לראות שהNEX-5 של סוני לא נופלת במאומה מקנון
http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/page16.asp

אבל שוב, זאת לא הכוונה של השרשור הזה, שהוא להביא לידעתכם על הסגמנט החדש של מצלמות ללא מראה, אשר מהווה סך 40% מהמחירות ביפן ובארץ כל אחד יגיד לך "אין על DSLR, כל השאר שטויות, בגלל שמאזדה זה מאזדה, והעדר זה העדר"

ישנו באתר הזה הרבה משתמשים שרכשו DSLR, אם תשאל אותם את השאלות הבאות והם יגידו לך "לא" אז המצלמות ללא מראה הן בפירוש לא בישבילם:

א.האם אתם רוצים לקחת עימכם מצלמה שמהווה 50% בגודל ו50% במשקל ו98% באיכות התמונה של DSLR?
ב.האם אתם רוצים וידאו באיכות הגובהה ביותר עם AF חלק ויעיל (כמו של מצלמת וידאו פרופר, משהוא שלא קיים בDSLR)?
ג.האם אתם רוצים שבעת צילום וידאו יהיה לכם "צמצם הדרגתי"? (כדי שלא יהיו קפיצות של "בהירות" בעת הצילום כפי שבDSLR)?
ג.האם אתם רוצים אפשרות של צילום גם דרך המסך האחורי? (אל תגידו לי שLive View בDSLR יכול להחליף את העינית כי מי שהשתמש בזה ידע שהוא ממש מוגבל)
ד.האם אתם רוצים Face Detection?
ה.האם אתם רוצים לראות את החשיפה איך שתראה בעינית לפני הצילום במקום המסך האחורי ורק אחרי הצילום?
ו.האם אתם רוצים לקחת לפעמים את המצלמה בכיס?
ז.האם אתם רוצים לראות "הגדלה של התמונה" בעת ביצוע פוקוס ידני? (כן פוקוס ידני הרבה יותר קל ופשוט בעיניות האלקטרוניות של E-P2 וG\H\1\2 מאשר בDSLR)
ח.האם אתם רוצים שתיהיה לכם אפשרות לקבוע נקודת פוקוס בכל גודל ובכל מקום על הפריים? (במקום 9 או 30 נקודות קבועות מראש, גם בגודל וגם במיקום)
ט.האם אתם רוצים שתיהיה לכם את האפשרות לרכוש ולהשתמש בעדשות של יצרינים הבאים?
1.Leica M-mount
2.קנון EOS, FD mount
Olympus OM mount
cinema C-Mount
PL mount
למעשה בגלל המרחק הקטן יחסית בין העדשה לגוף המצלמה ניתן עם מתאם להלביש כמעט כל עדשה שקיימת על מצלמות ללא מארה
י.צילום חד יותר במהירות טריס נמוכה מהאפשרית בDSLR? (בDSLR בעת צילום במהירות טריס נמוכה המראה מייצרת "רעידות" והתמונה לא יוצאת חדה כפי שיכלה ליהיות, למעשה במצלמות המקצועיות יש את הפונקציית MLU-mirror lockup,במצלמות ללא מראה אין מראה לחן אין ויברציות)
כ.חאלס לא? :)

כל הנקודות האלו הן נקודות שנהנתי מהם במעבר בין קנון EOS 40D לפאנאסוניק GH1, הנקודות שהפסדתי במעבר
1.עומק שדה פחות רדוד (לרוב המשתמשים זהו יתרון, אך בישבילי היה חיסרון, אומנם קטן ככל יהיה היה יותר טוב בקנון, אגב בסוני NEX לא יהיה הבדל)
2.סוללה, נאלצתי לרכוש 4 סוללות במקום 2, עלות כל סוללה כ-100 ש"ח
3.הטווח הדינאמי מוגבל יותר בGH1

כל הנקודות האלו הם מינוריים יחסית ליתרונות של נקודות א ו-ב, כל השאר היה רק הבונוס :)
עדיין לא ציינתי את היתרון הכי גדול שיהיה לי ספיציפית בטיול.
עדשת 14-140 של Panasonic, הרבה יותר טובה מכל עדשה דומה (קרי 18-200) מבית קנון וניקון, גם טובה יותר מTamron
להלן הקישור לביקורת

עוד שאלות בכיף :)

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

תסתכל באתר שקישרתי אליו קודם בהשוואה ישירה בין D90 (היוצא) לבין NEX-5 של סוני,
עבור סנסור נחות ודור יוצא, הוא עולה על ה- NEX-5 בכל פרמטר, בפרט בטווח הדינמי (ISO).
מה שעשוי להצביע על 2 אופציות:
1. הסנסור החדש נחות יותר (לא סביר)
2. יכולות היישום של ניקון עולים בהרבה על של סוני (יותר סביר)

אני חוזר ואומר - לדעתי זה לא אפקט עדרי (אחרת היית רואה צלמים מקצועיים מסתובבים עם מצלמות כיס, למרות שיש כמה כאלה, זה לא נפוץ),
זה עניין של שוק.
השוק שיתאים לו הנקודות שהעלת (שאני מסכים עם חלקן, אך ממש לא עם כולם),
מתאים לשוק ה- P&S - מי שמחפש איכות קרובה ב- 98% ל- DSLR (כפי שאתה טוען) שלא בא על חשבון גודל ומשקל.


א.המשקל לא משחק בעיני, להיפך אני מעדיף עמידות במחיר של משקל (למשל המצלמה שלי K200D של פנטקס היא עמידה לגשם ורטיבות ואף קלה ביחס לדומות, אך ממש לא קלה ביחס ל- P&S).
ב.מעולם לא עניין אותי וידאו
ג.אין לי מושג על מה אתה מדבר. אם אתה מצלם ב- M (ידני) ויודע לשלוט על שלושת הפרמטרים נכון (ISO, מהירות וצמצם) אין לך אפקטים של "קפיצות בהירות". אם השימוש שלך הוא בעיקר באוטומטים למיניהם, אתה ממש לא מנצל את היכולות של ה- DSLR.
ג.לא, שום דבר לא ישתווה למהירות של העינית ;)
ד.קיים בכל החדשות
ה.בשביל זה יש את הבר שם למטה של חיישן אור וחיווי דיגיטאלי לכמות האור הנכנס. אם אתה לא יודע לקרוא ש- 0 זה טוב גדול מ- 0 זה חשיפת יתר וקטן מ- 0 אתה בתת חשיפה, תעבור לפוקט (שאגב, גם שם יש חיווי כזה).
ו.בשביל זה המציאו מצלמה במכשיר סלולרי
ז.לא חשתי בצורך בזה. זו מצלמה דיגיטלית ונראה לי הרבה יותר מהיר פשוט ללחוץ רציף ולירות תמונות תוך שינוי איטי של הפוקוס. מה גם שיש לך חיווי של נקודות אדומות דרך העינית של אילו נקודות נמצאות בפוקוס (כמו שהאוטומטי עושה, רק ידנית).
ח.אני מסתפק ב- 11 שיש לי מהסיבה הפשוטה שהמיקום שלהן על המסך עוזר לי גם בקומפוזיציה עצמה, מה גם שאתה בלאו הכי מוגבל ע"י העדשה באזורים הטובים שלה סביב המרכז.
ט.יש לי אפשרות להשתמש בכולן (מלבד ניקון וקנון שצריך מתאם בשבילן). בכלל היום כמעט כל יצרניות העדשות מייצרות לכל המצלמות, ומי שלא - מייצר מתאמים.
י.אני לא בטוח שזה בגלל המראה, כי אם תשתמש בחצובה לא תקבל את הפיספוס החדות הזה. ואם כן - תחליף עדשה.
כ.אולי :)


דבר אחרון -
לרכוש מצלמת DSLR ולחבר לה עדשת 14-140 (או טווח דומה) זה לשנמך אותה ל- P&S, במחיר מופרז.
כל הרעיון ב- DSLR זה שימוש בריבוי עדשות (ולא עם טווחים כאלה).
אתה באמת רוצה תמונה איכותית? חבר למצלמה של 50 מ"מ F1.4.
בכלל כלל אצבע - ככל שהטווח של העדשה קטן יותר הסיכוי שלה לאיכות טובה יותר עולה פלאים, בפרט בעדשות פריים (ללא זום) בהן האיכות יכולה להיות פנומנלית.

תשים לב שלפי כל הפרמטרים שאתה מתאר החל מהדרישות שלך מהמצלמה ועד המוד עבודה שלך איתה - אתה מחפש P&S:
איכות קרובה ב- 98% ל- DSLR, עבודה עם עדשה בעלת טווח זום גדול, עבודה בעיקר על מוד אוטומטי, בכלל הציפיה שלך מהמצלמה שתהיה יותר "אינטואיטיבית" להפעלה עם פיצ'רים כמו לראות את איזון האור לפני הצילום וכד', משקל וגודל פיזי מינימלי וכו'.
כמעט כל פרמטר שציינת ברווח נקי במעבר מ- D40 לפנסוניק, הם פרמטרים של מעבר מ- DSLR אל P&S טובה.
אולי פשוט זה מה שאתה צריך לצרכים שלך?

amiti
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1176
הצטרף: נובמבר 2007
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 28 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

אם הטכנולוגיה החדשה מספקת 98% או 90% מהאיכות של DSLR קונבציונאלי אין ספק שלכיוון הזה כולם ילכו בסופו של דבר.זה רק עניין של זמן עד שהטכנולוגיה הזו תשיג את הטכנולוגיה הקדמת ותעלה עליה.

קנון וניקון מתפרנסות גם מעדשות (ואולי בעיקר מעדשות?) לכן הפיכת כל קו העדשות הנוכחי ל"לא רלוונטי" ייסב להם נזק כלכלי עצום.

Frosti7 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 596
הצטרף: דצמבר 2007
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

ufffnick כתב:תסתכל באתר שקישרתי אליו קודם בהשוואה ישירה בין D90 (היוצא) לבין NEX-5 של סוני,
עבור סנסור נחות ודור יוצא, הוא עולה על ה- NEX-5 בכל פרמטר, בפרט בטווח הדינמי (ISO).
מה שעשוי להצביע על 2 אופציות:
1. הסנסור החדש נחות יותר (לא סביר)
2. יכולות היישום של ניקון עולים בהרבה על של סוני (יותר סביר)
...
DXO מארק הוא אתר השוואת טכני של מספרים, מה רע לבדוק בDpreview על תמונות אמיתיות?
אין הבדל באיכות התמונה, לא משנה אם החיישן פה קיבל 69 ושם 72, פשוט בילתי נתפס לראות את ההבדל בשום סיטואציה ובשום גודל הדפסה.
אני חוזר ואומר - לדעתי זה לא אפקט עדרי (אחרת היית רואה צלמים מקצועיים מסתובבים עם מצלמות כיס, למרות שיש כמה כאלה, זה לא נפוץ),
זה עניין של שוק.
השוק שיתאים לו הנקודות שהעלת (שאני מסכים עם חלקן, אך ממש לא עם כולם),
מתאים לשוק ה- P&S - מי שמחפש איכות קרובה ב- 98% ל- DSLR (כפי שאתה טוען) שלא בא על חשבון גודל ומשקל.
...
טעות שנייה, זהו בהחלט אפקט העדר, למה ביפן 40% מהרוכשים קונים מצלמות ללא מראה? וזה לא נתון מומצא,
וכאן בארץ אני צריך להסביר לך, ולטובתך את יתרונות הפורמט, ואתה עדיין מתווכח עם עובדות ומסרב להבין שיש פה לא פחות ממהפך, אני פשוט נדהם :)
א.המשקל לא משחק בעיני, להיפך אני מעדיף עמידות במחיר של משקל (למשל המצלמה שלי K200D של פנטקס היא עמידה לגשם ורטיבות ואף קלה ביחס לדומות, אך ממש לא קלה ביחס ל- P&S).
...
אז המצלמות ללא מראה הן לא בישבילך, למה אתה מנסה לחתור כאן?
הבנו שזה לא מתאים לך, אין עם זה שום בעיה,
להערכתי 70% מהרוכשי DSLR כיום יהנו ממערכת קלה וקטנה יותר, מה שבטוח שאני וLL מעדיפים גודל ומשקל קטנים יותר,
היום יש לי מערכת עם עדשות 7-14,14-140 ו20ממ f1.7 בתיק ומשקל של מצלמת EOS 40D+kit של קנון :),
לאחרונה חזרתי מטיול של שנה בחו"ל, להסחב עם 40D + 10-20 +17-50 2.8 +70-300 +מצלמת וידאו?
נשמע כמו סיוט הסיוטים בישבילי (לעומת המערכת הקטנה של Micro four thirds עם הGH1 אשר לוקחת חצי גודל, שוקלת חצי ועושה מספר דברים יותר טוב :)))
ב.מעולם לא עניין אותי וידאו
...
שוב אתה מוכיך כי המצלמות ללא מראה לא מתאימות לך, אין עם זאת שום בעיה :)
ג.אין לי מושג על מה אתה מדבר. אם אתה מצלם ב- M (ידני) ויודע לשלוט על שלושת הפרמטרים נכון (ISO, מהירות וצמצם) אין לך אפקטים של "קפיצות בהירות". אם השימוש שלך הוא בעיקר באוטומטים למיניהם, אתה ממש לא מנצל את היכולות של ה- DSLR.
...
אתה לא מבין כי מדובר בצילום וידאו, במצלמות DSLR בעת צילום וידאו הצמצם מתחלף לדוגמא מ5.6 ל7.1 בקפיצה ישירה, כאשר בעדשת 14-140 בפנסוניק הצמצם יהיה 5.7, 5.8, .......5.9
ג.לא, שום דבר לא ישתווה למהירות של העינית ;)
...
נכון, בגלל זה המצלמות ללא מראה בינתיים לא יחליפו את הDSLR, ובעתיד אני בטוח שכן :)
בכל אופן כאשר עברתי לMFT (micro four thirds), החשש העיקרי שלי היה האם אוכל להסתגל ולצלם עם עינית אלקטרונית ולא אופטית, לאחר שנה עם EVF אני יודע בוודאות שלצילום שלי (אני לא מצלם ציפורים או ספורט) העינית האלקטרונית היא בעלת יותר יתרונות מאשר חסרונות מול העינית האופטית.
ה.בשביל זה יש את הבר שם למטה של חיישן אור וחיווי דיגיטאלי לכמות האור הנכנס. אם אתה לא יודע לקרוא ש- 0 זה טוב גדול מ- 0 זה חשיפת יתר וקטן מ- 0 אתה בתת חשיפה, תעבור לפוקט (שאגב, גם שם יש חיווי כזה).
...
נכון מאוד, ופעם, לפני שהמצלמות יכלו למדוד חשיפה השתמשנו במודד חיצוני ואז כיילנו את המצלמה בהתאם, מה רע? :)
מה שמל"מ נותן לך היא האפשרות ויזואלית לראות את התמונה לפני הצילום עם החשיפה,
אתה רוצה להגיד לי שאתה לא מביט במסך האחורי של הפנטקס שלך כדי לראות איך ייצאה התמונה בגלל שהחשיפה הייתה +2.75? :)
ו.בשביל זה המציאו מצלמה במכשיר סלולרי
...
כן, אין ספק שאיכות DSLR וiphone 4 הם באותה הרמה, הברקה נוספת :)
ז.לא חשתי בצורך בזה. זו מצלמה דיגיטלית ונראה לי הרבה יותר מהיר פשוט ללחוץ רציף ולירות תמונות תוך שינוי איטי של הפוקוס. מה גם שיש לך חיווי של נקודות אדומות דרך העינית של אילו נקודות נמצאות בפוקוס (כמו שהאוטומטי עושה, רק ידנית).
...
את מי מעניין החיווי על הפוקוס?? אני רוצה לראות איפה בידיוק מתחיל ה back-focus ואיפה הfront focus,
אין מנוס, פוקוס ידני פשוט קל יותר ברגע שיש לך VF ענק כמו של GH1 או E-P3, כמובן שאם יש לך Canon 1D אז ה1D עדיפה

ח.אני מסתפק ב- 11 שיש לי מהסיבה הפשוטה שהמיקום שלהן על המסך עוזר לי גם בקומפוזיציה עצמה
...
אני הסתפקתי עם נקודה 1, אבל זה הרבה יותר נוח שיש אין ספור אפשרויות, כולל מעבר בין Face detection ונקודה יחידה בערף עין, כולל גם בעינית, שינה לי לגמרי איך שאני מצלם פורטרטים.
כמובן לא הזכרתי את תכונת "נעילת פוקוס" המאפשר למצלמה להינעל על אובייקט מסויים כמו ילד, אוטו או מטוס ופשוט לעקוב אחריו בכל הפריים, זה כמובן לא בר ביצוע בDSLR בגלל שהפוקוס מבוסס אל פאזה ולא קונטרסט (כל הסוד של גמישות המצלמות ללא מראה בפוקוס שהן מתוכננות מראש לעבוד אם שיטת פוקוס המבוססת על קונטרסט)
ט.יש לי אפשרות להשתמש בכולן (מלבד ניקון וקנון שצריך מתאם בשבילן). בכלל היום כמעט כל יצרניות העדשות מייצרות לכל המצלמות, ומי שלא - מייצר מתאמים.
...
אתה מתבלבל, יש לך את האפשרות להשתמש רק בעדשות SLR,
אין לך אפשרות להלביש עדשות Leica M-mount (הנחשבות לטובות ביותר של לייקה, ולא להתבלבל עם M42)
או C-Mount
או PL mount
או כל דבר אשר לא תוכנן במקור ל SLR,
אני ממליץ לך לבדוק את הדברים יותר לעומק לפני שאתה מגיב.
י.אני לא בטוח שזה בגלל המראה, כי אם תשתמש בחצובה לא תקבל את הפיספוס החדות הזה. ואם כן - תחליף עדשה.
כ.אולי :)
...
אני יודע שיש לך אינטרנט, במקום להגיב פה עוד תגובה חסרת בסיס אני מציעה לך לחפש בגוגל MLU - mirror lockup, לפני שאתה מגיב.
...

LiorDrZ
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1777
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

Frosti7,
כאחד שמצלם עם מצלמת FF ועדשות 2.8 ואף מהירות יותר. גם אני ער למהפכת מצלמות ללא המראה וליתרונות שהם מציעות. כרגע לצלמים חדשים שעוברים מעולם ה P&S או צלמי DSLR ברמת החובבים שחשוב להם המשקל ועדשות הטיולים (14-80,10-80000 וכו') המצלמות האלו אכן נותנות פתרון מצויין. בשבילי ה AF עדיין לא שם. הוא איננו יכול להתחרות בדיוק ובמהירות של מצלמת DSLR ואפילו לא ברמות הנמוכות של DSLR. מימוש ה AF עדיין הרבה יותר מוצלח במצלמות ב DSLR מאשר קונטרסט AF \ פאזה AF שעובד באופן דומה מאד למצלמת P&S... (תקרא טוב במבחנים של DP איך הם לא הכי מרוצים ממימוש ה AF בעיקר בתנאי תאורה קשים מה שעוד יותר מזכיר מצלמות P&S)
מבחר עדשות 2.8 מאד מוגבל ואפילו אינו קיים אצל היצרנים של המצלמות האלו. (אל תטרח לומר לי לשים עדשת 2.8 של ניקון\קנון\ לייקה על מצלמת אולימפוס \ פנסוניק זה מגוחך יחס מצלמה \ עדשה ועוד לעבוד ב MF... גם כן יתרון).
עוד חסרונות הטווח דינאמי מוגבל מאד ביחס למצלמות ה DSLR, רעש ב ISO גבוה (אחרי שמתרגלים ל ISO 3200 ב D700 לא יכולים לחזור אחורה), מהירות עבודה בקבצי RAW, צילום ברצף ועוד....
עד שלא יצא גוף גדול שמאפשר לי את כל האופציות שיש לי כיום במצלמה שלי והשימוש בעדשות שלי לא יראה כמו שעטנז עד אז המצלמות האלו לא נותנות לי כלום. (בינתיים) ברור לי כשמש שה D6 העתידית של ניקון תצא ללא מראה...
לחובבים ומאתגרי משקל שמעדיפים עדשות זום עם טווחים גדולים וצמצמים סגורים אלו אחלה מצלמות...
עוד משהו קטן....
תהנה מהמצלמה שלך אבל תלמד לקבל דעות שונות של אחרים... התגובה שלך ל ufffnick קצת לא במקום. הדעה שלו לא כמו שלך ואין צורך להתנגח סתם. רוב הדברים שהוא כתב שם נכונים מאד...
ליאור

HazooM
כתב
כתב
הודעות: 6805
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 958 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

LiorDrZ כתב:Frosti7,
כאחד שמצלם עם מצלמת FF ועדשות 2.8 ואף מהירות יותר. גם אני ער למהפכת מצלמות ללא המראה וליתרונות שהם מציעות. כרגע לצלמים חדשים שעוברים מעולם ה P&S או צלמי DSLR ברמת החובבים שחשוב להם המשקל ועדשות הטיולים (14-80,10-80000 וכו') המצלמות האלו אכן נותנות פתרון מצויין. בשבילי ה AF עדיין לא שם. הוא איננו יכול להתחרות בדיוק ובמהירות של מצלמת DSLR ואפילו לא ברמות הנמוכות של DSLR. מימוש ה AF עדיין הרבה יותר מוצלח במצלמות ב DSLR מאשר קונטרסט AF \ פאזה AF שעובד באופן דומה מאד למצלמת P&S... (תקרא טוב במבחנים של DP איך הם לא הכי מרוצים ממימוש ה AF בעיקר בתנאי תאורה קשים מה שעוד יותר מזכיר מצלמות P&S)
מבחר עדשות 2.8 מאד מוגבל ואפילו אינו קיים אצל היצרנים של המצלמות האלו. (אל תטרח לומר לי לשים עדשת 2.8 של ניקון\קנון\ לייקה על מצלמת אולימפוס \ פנסוניק זה מגוחך יחס מצלמה \ עדשה ועוד לעבוד ב MF... גם כן יתרון).
עוד חסרונות הטווח דינאמי מוגבל מאד ביחס למצלמות ה DSLR, רעש ב ISO גבוה (אחרי שמתרגלים ל ISO 3200 ב D700 לא יכולים לחזור אחורה), מהירות עבודה בקבצי RAW, צילום ברצף ועוד....
עד שלא יצא גוף גדול שמאפשר לי את כל האופציות שיש לי כיום במצלמה שלי והשימוש בעדשות שלי לא יראה כמו שעטנז עד אז המצלמות האלו לא נותנות לי כלום. (בינתיים) ברור לי כשמש שה D6 העתידית של ניקון תצא ללא מראה...
לחובבים ומאתגרי משקל שמעדיפים עדשות זום עם טווחים גדולים וצמצמים סגורים אלו אחלה מצלמות...
עוד משהו קטן....
תהנה מהמצלמה שלך אבל תלמד לקבל דעות שונות של אחרים... התגובה שלך ל ufffnick קצת לא במקום. הדעה שלו לא כמו שלך ואין צורך להתנגח סתם. רוב הדברים שהוא כתב שם נכונים מאד...
ליאור
...

(Y)

Frosti7 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 596
הצטרף: דצמבר 2007
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

LiorDrZ,
חבל שבתור צלם FF אתה רושם דברים אשר לא נכונים בעליל ועוד מאשים אותי בלא קבלת דעת של אחרים למרות שאתה לא כלכך מודע למה שמתרחש בשטח.
בשלב זה אני באמת מאוכזב מגולשי הפורום הזה, במקום שבאמת תבדקו את הדברים אתם ממשיכים להטעות את כולם.
בשבילי ה AF עדיין לא שם
...
1.אומנם האולימפוס לא כלכך מהירה אבל הGH1 שלי מפקסת במהירות של מצלמות Entry DSLR, אתה מוזמן להגיע למודיעין ולהווכח, אני יודע שלא יצא לך לפקס עם GH1 ועדשת 14-140 אחרת לא היית רושם את מה שרשמת.
2.תקרא על הGH2, מהירות פוקוס מהמירות שכיימות היום (פי 2 מהGH1 המהירה), נעילת פוקוס ב 0.099 שניות.

מימוש ה AF עדיין הרבה יותר מוצלח במצלמות ב DSLR מאשר קונטרסט AF \ פאזה AF שעובד באופן דומה מאד למצלמת P&S
...
מה שרשמת הוא הפוך מהמציאות
1.הקונרסט AF הרבה יותר מדוייק ואמין מכל PHASE AF,הוא לא תלוי במשתנים כמו
כיול העדשה וכיול הגוף, מצלמות DSLR הEntry וMID level יש בעיות של Front/Back focus, אני נאלצתי לכייל כמעט כל מצלמה של קנון שרכשתי (ומספר עדשות) במעבדת "בית הצילום" ברמת גן וסבלתי מהבעיה הזאת רבות (כולל אינספור בדיקוד של Front/back focus עד שעות הקטנות של הלילה)
2.נכון שבתאורה מאוד בעייתית ישנו יתרון לפוקוס פאזה, אני אקבל את החיסרון הזה בכל יום ויעדיף את היתרונות של ,לאחר שנה של צילום עם GH1 לא הייתה לי בעייה אחת בפוקוס בשום תאורה (למעט צילום נוף בלילה ללא ירח, נאלצתי לכוון את הפוקוס ל"אינסוף" ידנית)

3.תקרא את מה שכתבתי על קונרסט AF בהודע הקודמת, גמישות הקונטרסט ומה שהוא מאפשר לעשות התגלו לי כאחד מהיתרונות הכי גדולים של מצלמות ללא מראה לעומת DSLR, למעשה אחרי יתרון הגודל\משקל והוידאו זהוא היתרון הגדול ביותר.
מבחר עדשות 2.8 מאד מוגבל ואפילו אינו קיים אצל היצרנים של המצלמות האלו.
...
יש לך Pansonic 20m f1.7 מעולה ומדהימה! עלפי כל ביקרות שתמצא עדשה מאוד מוצלחת! (מניסוין)
יש Leica 25mm macro 2.8 אין צורך להרחיב,
יש Voigtlander 25mm F0.95, אשר עולה רק 999$
יש אולימפוס 17ממ 2.8,
אולימפוס ופאנאסוניק הודיעו כבר שאוטוטו יוצאות עדשות פריים חדשות, כך שיחסית לפורמט שיצא ב2008 המבחר הוא מכובד.

2.לא הבנתי למה מגוחך לשים עדשות M-mount של Leica על מל"מ??
תמונה
רעש ב ISO גבוה (אחרי שמתרגלים ל ISO 3200 ב D700 לא יכולים לחזור אחורה), מהירות עבודה בקבצי RAW, צילום ברצף
...
אתה משווה את המל"מ לפול פריים? מצויין!
אתה מוכיח עד כמה המל"מ טובה ומצולחת, הרי אתה לא היית משווה מצלמת p&s לFull frame, העובדה שמל"מ ניתן להשוות למצלמות המקצועיות ביותר שכיימות אומרת הרבה.
התגובה שלך ל ufffnick קצת לא במקום. הדעה שלו לא כמו שלך ואין צורך להתנגח סתם. רוב הדברים שהוא כתב שם נכונים מאד...
...
אני מבין, אז גם אתה יכול לשים עדשות M-Mount Leica על D700 כמו ufffnick?
ולבטל את הרעידה של המראה ע"י שימוש בחצובה ולא ע"י MLU? :)
ניסיון נחמד, אבל אני מצפה שתקח את מה שכתבת בחזרה, 90% ממה שufffnick רשם אינו נכון, ולמעשה רוב ממה שרשמת הוא לא רלוונטי גם כן (לדוגמא השוואה למצלמות Full Frame ואיטיות הAF), הרי רובכם לא נגעתם במצלמת מל"מ, למה להתווכח (במלא הייתם צודקים במשהוא) ולהטעות את שאר הגולשים, לדעתי 80% מגולשי האתר ו70% ממשתמשי DSLR היו מעדיפים מצלמה קטנה קלה ופונקציונלית יותר עם וידאו, בזה אין שום ספק

איתי_הגיתי
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6031
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 92 פעמים
קיבל תודות: 76 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

Frosti7
בשם חברי הפורום, אנו מתנצלים על כל מה שכתבנו פה,
אנו עומדים על טעותינו הרבות, ושמחים שהארת את עיננו בנושא זה.
מקרב לב
אברם ובניו,
חלקי חילוף מזגנים.
טירה

LiorDrZ
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1777
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

Frosti7,
חבל שבתור צלם FF אתה רושם דברים אשר לא נכונים בעליל ועוד מאשים אותי בלא קבלת דעת של אחרים למרות שאתה לא כלכך מודע למה שמתרחש בשטח.
...
ואתה נמצא על רצפת השטח בכדי לקרוא את המפה יותר טוב ממני או מכל אדם אחר? - קצת צניעות ידידי...
אומנם האולימפוס לא כלכך מהירה אבל הGH1 שלי מפקסת במהירות של מצלמות Entry DSLR, אתה מוזמן להגיע למודיעין ולהווכח, אני יודע שלא יצא לך לפקס עם GH1 ועדשת 14-140 אחרת לא היית רושם את מה שרשמת.
...
ידידי אם הייתי רוצה עדשת 14-140 לא היינו מנהלים את השיחה הזו... אני מצלם עם 14-24 f2.8, 24-70 f.28, 70-200 f2.8,85 f1.4, 50 f1.4, 105 f2.8, 200 f4 ואתה משווה לי עדשת טיולים של 14-140 עם צמצם 5.6 ועוד מעז לומר לי שאני לא מבין כלום ב AF ושה AF שלך יותר מהיר יותר מדוייק? יא חביבי עוד פעם קצת צניעות לא תזיק פה...
כיול העדשה וכיול הגוף, מצלמות DSLR הEntry וMID level יש בעיות של Front/Back focus, אני נאלצתי לכייל כמעט כל מצלמה של קנון שרכשתי
...
אני מצלם בניקון אין לי את הבעיה הזו :wink:
נכון שבתאורה מאוד בעייתית ישנו יתרון לפוקוס פאזה, אני אקבל את החיסרון הזה בכל יום ויעדיף את היתרונות של ,לאחר שנה של צילום עם GH1 לא הייתה לי בעייה אחת בפוקוס בשום תאורה
...
ורק בגלל הדבר הזה לא הייתי רוכש עדיין מצלמה כזו, כי הרבה מאד מהצילומים שלי הם בתנאי תאורה קשים. אבל זה אני ומה אני מבין...
יש לך Pansonic 20m f1.7 מעולה ומדהימה! עלפי כל ביקרות שתמצא עדשה מאוד מוצלחת! (מניסוין)
יש Leica 25mm macro 2.8 אין צורך להרחיב,
יש Voigtlander 25mm F0.95, אשר עולה רק 999$
יש אולימפוס 17ממ 2.8,
...
ושוב פעם אני שואל האם יש עדשות זום עם AF כמו 24-70 ו 70-200 עם צמצם 2.8? - אין! מי טועה כאן אני או אתה?
לא הבנתי למה מגוחך לשים עדשות M-mount של Leica על מל"מ??
...

הכוונה שלי לא הייתה רק ללייקה. הכוונה שלי היתה לאיך אני אמור להחזיק מצלמה ששוקלת 400 גרם עם עדשת 70-200 f2.8 ששוקלת 1.67 ק"ג - זה שעטנז ועוד לא דיברתי שאין לי AF...
אתה משווה את המל"מ לפול פריים? מצויין!
אתה מוכיח עד כמה המל"מ טובה ומצולחת, הרי אתה לא היית משווה מצלמת p&s לFull frame, העובדה שמל"מ ניתן להשוות למצלמות המקצועיות ביותר שכיימות אומרת הרבה.
...
אני לא עשיתי השוואה. אתה הוא שמתהדר בנוצות ואומר שמצלמות ללא מראה הם התחליף למצלמות DSLR. מכיוון שאני עובד עם קבצי RAW ואני מצלם ברצף מהירות התגובה, הכתיבה, ה AF חשובים לי מאד ולכן הפתרון של המצלמות האלו עדיין לא בשבילי. ואני שוב חוזר ואומר עדיין! כשזה יקרה וכל התנאים שכתבתי למעלה (עדשות, שליטה, AF, מהירות) יתאימו לי. האמן לי שאעבור למצלמות ללא מראה.
ניסיון נחמד, אבל אני מצפה שתקח את מה שכתבת בחזרה, 90% ממה שufffnick רשם אינו נכון, ולמעשה רוב ממה שרשמת הוא לא רלוונטי גם כן (לדוגמא השוואה למצלמות Full Frame ואיטיות הAF), הרי רובכם לא נגעתם במצלמת מל"מ, למה להתווכח (במלא הייתם צודקים במשהוא) ולהטעות את שאר הגולשים, לדעתי 80% מגולשי האתר ו70% ממשתמשי DSLR היו מעדיפים מצלמה קטנה קלה ופונקציונלית יותר עם וידאו, בזה אין שום ספק
...
כזו חוצפה ויהירות מבן אדם שמצלם עם עדשת קיט ומנסה לחנך את העולם כמה שהוא צודק וכולם טפשים... אני לא אקח שום דבר בחזרה, לא אתנצל או אתקן את מה שכתבתי. לדעתי האישית ולצורה ולדרך בה אני מצלם (כבר 16 שנה) כרגע מצלמות ללא מראה לא מתאימות לי! אם זה מתאים לך. שיהיה לך לבריאות אלף פעם. אבל אל תנסה לחנך אותי ולומר לי שאני טועה ורק אתה צודק.
תשמע חביבי עצם העובדה שצלמי עיתונות, ספורט, אירועים, טבע וגם חובבים + עדיין לא אימצו את הפורמט הזה, מה זה אומר???? שכולם טפשים ורק אתה חכם? איך זה שכל העולם ואחותו לא רואים את העולם דרך המשקפיים הוורודים שלך כולם עיוורים???? שוב פעם קצת צניעות ידידי לא תזיק פה.
בשלב זה אני באמת מאוכזב מגולשי הפורום הזה, במקום שבאמת תבדקו את הדברים אתם ממשיכים להטעות את כולם.
...
באמת תודה רבה לך שרמת פורום שקשור לקולנוע ביתי וסטריאו לא לרמתך... אני ממליץ לך תרשום את משנתך ב D-SPOT ונראה איך יגיבו לך הטכנוקרטים שמבינים קצת יותר ממך בצילום... - שוב פעם קצת צניעות...

Frosti7,
עכשיו נשאל קצת שאלות רציניות. אתה בכלל מבין את החסרונות של המצלמה שלך? אני רוצה שתגיב לי בצורה רצינית עכשיו מבלי להיות משוחד.
ביום שמש בהיר האם אתה באמת ואני חוזר באמת מסוגל לראות את מסך המצלמה שלך בצורה טובה? האם אתה מסוגל לראות ברמה כמו במצלמת DSLR? - התשובה שלילית...
אתה יודע למה אני עונה לך בנחרצות? כי ברגע זה אני מחזיק ביד Olympus PEN E-P2 עם עדשת Olympus M.Zuiko Digital 17mm f2.8 :wink:
ומכיוון שאני יודע שתענה שיש עינית EVF, אז אני אשאל אותך שאלה: מה קצב הרענון של ה EVF? האם הוא מהיר כמו העין האנושית? - לא! האם אתה מסוגל לעשות פאנינג מהיר עם AF מבלי לחכות ל Refresh של מסך ה EVF שלך? גם כאן התשובה היא לא!
בתנאי תאורה קשים חיישן ה EVF שלך לא מסוגל להתאים את עצמו כמו העין האנושית, ולכן חייב לבצעה הגברה חשמלית של האות. כתוצאה מכך יש רעש. כן רעש דיגיטלי! ומכיוון שיש הגברה של האות החשמלי מהירות התגובה של חיישן ה EVF איטית. האם זה יתרון? ברור שלא...

ועוד לא דיברתי על הפקדים החיצוניים שדומים למצלמת P&S ולא למצלמת DSLR, לא דיברנו על פלאשים, לא דיברנו על אטימות למזג אוויר ועוד. אבל עזוב מה אני מבין הרי אני כותב בפורום של קולנוע ביתי...

אין ספק שהטכנולוגיה הזו היא באמת מהפכה, והאמן לי שאני אאמץ אותה כשהיא תתאים לצרכים שלי. כרגע הטכנולוגיה הזו יכולה להחליף אצלי את ה G11 שבימים שאינני רוצה להסחב אם תיק צילום גדול אני משתמש בה. רק לידע כללי ביום שתצא ה Fujifilm FinePix X100 אני אהיה בין הראשונים לרכוש אותה כך שאני ממש לא אנטי מצלמות ללא מראה.

שוב פעם תתחדש על המצלמה שלך ותהנה ממנה כמה שיותר. אבל דע גם לקבל גם את דעתם של אחרים.
יום טוב,
ליאור

Frosti7 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 596
הצטרף: דצמבר 2007
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

איתי_הגיתי כתב:Frosti7
בשם חברי הפורום, אנו מתנצלים על כל מה שכתבנו פה,
אנו עומדים על טעותינו הרבות, ושמחים שהארת את עיננו בנושא זה.
מקרב לב
אברם ובניו,
חלקי חילוף מזגנים.
טירה
...
אין צורך בנימה הזאת,
אני פריסמתי את השרשור הזה במטרה אחת והיא ליידע את גולשי הפורום על המצלמות ללא מראה, רוב הגולשים שרוכשים היום מצלמות DSLR יהנו הרבה יותר ממל"מ, ומל"מ יתנו להם הרבה יותר נוחות, בשימוישם מסויימים גם צלמים מקצועיים יהנו ממל"מ כדוגמת שימוש בעדשות MF של לייקה ואופטיקה איכותית ופשוט לקחת את המצלמה למקומות שDSLR פשוט לא נוח,

LiorDrZ, טוען שהוא לא רוצה להחליף D700 לGF1, הרי זאת בכלל לא מטרת השרשור
תמונה

איתי_הגיתי
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6031
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 92 פעמים
קיבל תודות: 76 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

צורת ההגשה שלך של התוכן, בצורה של הכתבה מתנשאת ואגרסיבית, מהווה אתגר "מסוים" לקוראי הפורום הזה.
לא המידע עצמו, שאגב אתה לא מחדש. לחלק מאיתנו יש קצת נסיון.
ברור שאתה בא בכוונה טובה, ואתה נלהב מהציוד החדש של פנסוניק, ונשמח שתשתף אותנו בגילויים החדשים שלך.
יום טוב!

LiorDrZ
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1777
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: ירושלים
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

Frosti7,
LiorDrZ, טוען שהוא לא רוצה להחליף D700 לGF1, הרי זאת בכלל לא מטרת השרשור
...
ידידי מעולם לא טענתי שאני רוצה או בכיוון של להחליף. אתה ציינת כמה טענות בזכות מצלמות ללא מראה ואיך הם אמורות להחליף מצלמות DSLR. כל מה שאמרתי הוא שהטכנולוגיה עדיין לא בשלה מספיק בשביל צלמים מקצועיים. אני פשוט הגבתי לדבריך ואתה הגבת כך:
LiorDrZ,
חבל שבתור צלם FF אתה רושם דברים אשר לא נכונים בעליל ועוד מאשים אותי בלא קבלת דעת של אחרים למרות שאתה לא כלכך מודע למה שמתרחש בשטח.
בשלב זה אני באמת מאוכזב מגולשי הפורום הזה, במקום שבאמת תבדקו את הדברים אתם ממשיכים להטעות את כולם.
...
ניסיון נחמד, אבל אני מצפה שתקח את מה שכתבת בחזרה, 90% ממה שufffnick רשם אינו נכון, ולמעשה רוב ממה שרשמת הוא לא רלוונטי גם כן (לדוגמא השוואה למצלמות Full Frame ואיטיות הAF), הרי רובכם לא נגעתם במצלמת מל"מ, למה להתווכח (במלא הייתם צודקים במשהוא) ולהטעות את שאר הגולשים, לדעתי 80% מגולשי האתר ו70% ממשתמשי DSLR היו מעדיפים מצלמה קטנה קלה ופונקציונלית יותר עם וידאו, בזה אין שום ספק
...
יש לי ניסיון בצילום עם מצלמה ללא מראה. ויצא לי להחזיק לא רק את האולימפוס אלא גם את הסוני ואת הפנסוניק, ואני בניגוד אליך, כן מודע לחסרונות וליתרונות של הפורמט. אבל בניגוד אליך אני לא יוצא ומתנסח ביהירות ובחוצפה כנגד אנשים שמנסים להעמיד אותך על חוסר דיוקים בדבריך.
קצת צניעות לא תזיק לך בפעם הבאה.
ליאור

Frosti7 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 596
הצטרף: דצמבר 2007
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

כיול העדשה וכיול הגוף, מצלמות DSLR הEntry וMID level יש בעיות של Front/Back focus, אני נאלצתי לכייל כמעט כל מצלמה של קנון שרכשתי
...
אני מצלם בניקון אין לי את הבעיה הזו :[/quote]wink:
...
הרי אני לא מדבר המצלמות האיכותיות ביותר בDSLR כדוגמת הD700, מדובר במצלמות Entry של קנון, נכון בניקון המצב טוב יותר אבל אין בעיה כזאת כלל בcontrast AF, להגיד שהפאזה היא שיטה טובה יותר? תלוי לאיזה שימושים, בודאי שלמשתמש ההמוצע עדיף AF Contrast' גם בגלל האמינות וגם בגלל הגמישות של Face detection וכדומה.
ורק בגלל הדבר הזה לא הייתי רוכש עדיין מצלמה כזו, כי הרבה מאד מהצילומים שלי הם בתנאי תאורה קשים. אבל זה אני ומה אני מבין...
...
בפעם השנייה, המצלמות ללא מראה הן לא תחליף למצלמות פול פריים ולא לD700 המקצועית, אין ספק שאם אתה מצלם נופים בלילה ללא ירח אז עדיף הPhase, אתה מוכן להסביר לי למה זה משנה למתשמש הביתי אשר משהוא פשוט כמו Face detection חשוב לו הרבה יותר?
ושוב פעם אני שואל האם יש עדשות זום עם AF כמו 24-70 ו 70-200 עם צמצם 2.8? - אין! מי טועה כאן אני או אתה?
...
1.למה F2.8 כאשר יש F2.0?
http://www.bhphotovideo.com/c/product/5 ... D_SWD.html
וכן יש AF! מלא!
2.זה טבעי לפורמט חדש לוקח קצת זמן לצאת עם כל העדשות לכולם. ובפברואר כאשר תצה הGF2 אמורה לצאת גם עדשת זום עם צמצם רחב
לא הבנתי למה מגוחך לשים עדשות M-mount של Leica על מל"מ??
...

הכוונה שלי לא הייתה רק ללייקה. הכוונה שלי היתה לאיך אני אמור להחזיק מצלמה ששוקלת 400 גרם עם עדשת 70-200 f2.8 ששוקלת 1.67 ק"ג - זה שעטנז ועוד לא דיברתי שאין לי AF...
...
1.קודם כל אין שום בעיה עם עדשות כבדות, אתה פשוט מחזיק בעדשה ולא במצלמה, הבעיה היא שאין AF, לחן אני ממליץ על עדשות LEICA שבנויות על עקרון הפוקוס ידני,
2.
אתה כן יכול להלביש עדשות של לייקה M, המצלמה היחידה שתתן לך אפשרות כזאת היא Leica M9, למעשה הרבה צלמים לא יכולים להרשות לעצמם M9 רוכשים מצלמות כמו E-P2 או GF1, מכאן קוראים להם גם Poors man leica,
אני לא עשיתי השוואה. אתה הוא שמתהדר בנוצות ואומר שמצלמות ללא מראה הם התחליף למצלמות DSLR.
...
איפה בידיוק טענתי שהן תחליף מלא לDSLR ? :)
מכיוון שאני עובד עם קבצי RAW ואני מצלם ברצף מהירות התגובה, הכתיבה, ה AF חשובים לי מאד ולכן הפתרון של המצלמות האלו עדיין לא בשבילי. ואני שוב חוזר ואומר עדיין! כשזה יקרה וכל התנאים שכתבתי למעלה (עדשות, שליטה, AF, מהירות) יתאימו לי. האמן לי שאעבור למצלמות ללא מראה.
...
אני שמח שהבנת את זה, אבל בישבילמה להתחיל להשוות לD700, הרי המל"מ מתאימה ל%80 גולשי הפורום
תשמע חביבי עצם העובדה שצלמי עיתונות, ספורט, אירועים, טבע וגם חובבים + עדיין לא אימצו את הפורמט הזה, מה זה אומר???? שכולם טפשים ורק אתה חכם? איך זה שכל העולם ואחותו לא רואים את העולם דרך המשקפיים הוורודים שלך כולם עיוורים???? שוב פעם קצת צניעות ידידי לא תזיק פה.
...
מצלמות MFT כדוגמת GH1 אומצה ע"י צלמים מקצועים ונכון להיום, בוידאו(לגרסה הפרוצה) היא המצלמה האיכותית ביותר שכיימת בצילום וידאו בטווח מחירים של מתחת ל20,000$
וכן, היא יודעת לצלם גם תמונות. (וכן, אני יודע שוידאו לא מעניין אותך, אבל בפעם הרביעית, אל תנסה להחליף את הD700 שלך במצלמות ללא מראה, זה לא תחליף!!!)
תמונה
... אני ממליץ לך תרשום את משנתך ב D-SPOT ונראה איך יגיבו לך הטכנוקרטים שמבינים קצת יותר ממך בצילום..
...
תודה על ההמלצה, אבל אותו השרשור כבר מפורסם מוזמן ב D-Spot, אתה מוזמן לראות את ההבדל בתגובות
http://d-spot.co.il/forum/index.php?showtopic=243075
Frosti7,
עכשיו נשאל קצת שאלות רציניות. אתה בכלל מבין את החסרונות של המצלמה שלך? אני רוצה שתגיב לי בצורה רצינית עכשיו מבלי להיות משוחד.
ביום שמש בהיר האם אתה באמת ואני חוזר באמת מסוגל לראות את מסך המצלמה שלך בצורה טובה? האם אתה מסוגל לראות ברמה כמו במצלמת DSLR? - התשובה שלילית...
...
ומכיוון שאני יודע שתענה שיש עינית EVF, אז אני אשאל אותך שאלה: מה קצב הרענון של ה EVF? האם הוא מהיר כמו העין האנושית? - לא! האם אתה מסוגל לעשות פאנינג מהיר עם AF מבלי לחכות ל Refresh של מסך ה EVF שלך? גם כאן התשובה היא לא!
בתנאי תאורה קשים חיישן ה EVF שלך לא מסוגל להתאים את עצמו כמו העין האנושית, ולכן חייב לבצעה הגברה חשמלית של האות. כתוצאה מכך יש רעש. כן רעש דיגיטלי! ומכיוון שיש הגברה של האות החשמלי מהירות התגובה של חיישן ה EVF איטית. האם זה יתרון? ברור שלא...
תראה, אומנם החיישן EVF, לא מהיר כמו חיישן אופטי, אני יודע מתוך ניסיון של שנה עם EVF, שהיתרונות שלו עולים על החסרונות ובהרבה, האם יצא לך לצלם עם EVF של אולימפוס?
זה היה קצת איטי לך? אם אתה מצלמם ציפורים או ספורט אז כן, לצרכים אחרים ההבדל אינו מורגש,
כמובן שעוד חודש תוכל לרכוש GH2 עם מהירות EVF של 120 FPS, כך שהחיסרון מצטמצם, אבל היתרונות?
1.ניתן לראות את החשיפה לפני שצולמה, ז"א פיצוי חשיפה אתה רואה לפני הצילום
2.להכנס לתפריטים דרך העינית(אם צריך, בGH1 יש כפתור חיצוני לכל פונקצייה)
3.Shutter Speed Preview, ניתן לראות את אפקט מהירות הטריס לפני הצילום
4.קומפוזיציה בשחור לבן
5.היסטוגרמה LIVE
6.שינוי ביחס Aspec Ratio בעינית, החיישן בGH1 גדול יותר מהעדשה ומאפשר בחירה של יחסי תמונה 4:3, 3:2,16:9 ללא ביצוע קרופ!
7.יש עוד עוד יתרונות....

החיסרון היחידי הוא רעש מוגבר בצילום בערב, אבל רגע, בגלל שיש GAIN אתה יכול לראות הרבה יותר פרטים שלא תראה דרך עינית אופטית, חיסרון? לדעתי כן, אבל 2 צדדים למטבע
ועוד לא דיברתי על הפקדים החיצוניים שדומים למצלמת P&S ולא למצלמת DSLR, לא דיברנו על פלאשים, לא דיברנו על אטימות למזג אוויר ועוד. אבל עזוב מה אני מבין הרי אני כותב בפורום של קולנוע ביתי...
...
1.פקדים חיצוניים יותר נוחים וגמישים בGH1 שלי מהEOS 40D, האם יצא לך לשלוט בGH1?
כמובן ששתי גלגלות, ישנו כפתורים לISO, awb, שיטות מיקוד פוקוס-נקודה או רב נקודתי, Drive, DOF preview
האם יש לך אפשרות לShutter speed preview בD700?
המצלמה יכולה להראות לך איך תיראה התנועה של אובייקט במהירות הטריס שבחרת לפני הצילום? (מאוד שימוש כדי לראות אם מהירות הטריס תקפיא אובייקט ולראות איך המריחה תיראה בצילום טריס איטית)
ניתן לבצע קומפוזיציה בשחור לבן במקום בצבע!! :) (התמונה היא RAW כך שהקובץ נשמר בצבעים)
אין ספק שהטכנולוגיה הזו היא באמת מהפכה, והאמן לי שאני אאמץ אותה כשהיא תתאים לצרכים שלי. כרגע הטכנולוגיה הזו יכולה להחליף אצלי את ה G11 שבימים שאינני רוצה להסחב אם תיק צילום גדול אני משתמש בה. רק לידע כללי ביום שתצא ה Fujifilm FinePix X100 אני אהיה בין הראשונים לרכוש אותה כך שאני ממש לא אנטי מצלמות ללא מראה.
...
האמן לי שמתוך יותר מ50% ממשתמשים של DSLR היום היו מעדיפים מצלמות ללא מראה, בחלק מהמקרים הן באמת יכולות להחליף את הDSLR, ז"א אין להם כלכך הרבה חסרונות,
אבל היתרונות? זה עניין אחר, רק לקבל חבילה קטנה ופיצית במקום להסחב עם DSLR יעשה לרבים את ההבדל, וישנם אנשים שרוצים גם וידאו איכותי? שם כבר אין תחרות עם מצלמות כמו GH1 וGH2
...
שוב פעם תתחדש על המצלמה שלך ותהנה ממנה כמה שיותר. אבל דע גם לקבל גם את דעתם של אחרים.
יום טוב,
ליאור[/quote]

תודה, המצלמה כבר לא חדשה,
היא נרכשה לפני שנה בסינגפור ואז טיילה בוייטנאם, קמבודיה, תאילאנד, נפאל וסין.

בכל אופן לפני שאתה מגיב עוד שרשור "תגובה" תקרא את הביקורת של Luminous Landscape על המצלמה, שזה בכלל הנושא של השרשור הזה,
אני מצטט עוד משפט מפי צלם מקצועי עם גישה כמעט לכל ציוד DSLR החדיש אמר:
"If I were heading to Africa on a photo safari any time soon (which regrettably I'm not) this is hands-down the camera / lens combination that I'd take along."
נערך לאחרונה על ידי Frosti7 ב 01/11/2010 15:25, נערך פעם 1 בסך הכל.

Frosti7 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 596
הצטרף: דצמבר 2007
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 10 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

איתי_הגיתי כתב:צורת ההגשה שלך של התוכן, בצורה של הכתבה מתנשאת ואגרסיבית, מהווה אתגר "מסוים" לקוראי הפורום הזה.
לא המידע עצמו, שאגב אתה לא מחדש. לחלק מאיתנו יש קצת נסיון.
ברור שאתה בא בכוונה טובה, ואתה נלהב מהציוד החדש של פנסוניק, ונשמח שתשתף אותנו בגילויים החדשים שלך.
יום טוב!
...
קודם כל אתה צודק, אני לקחתי לצומת ליבי ובפעם הבאה אשתדל להגיב בפחות אגרסיביות,
עמכם הסליחה אם פגעתי במישהוא.

שלח תגובה

חזור אל “מוצרי חשמל לבית”