http://www.tgdaily.com/games-and-entert ... ing-hi-def
האמת, מעניין מאוד הוויכוח הזה, ואני חשבתי שצילום HI-DEF(דיגיטאלי) עולה פחות מFILM.
למי שמבין האם צילום דיגיטאלי כבר לא הגיע לכמות הMPIXEL של צילום פילם ?
באטמן החדש יצולם בפילם ולא דיגיטאלית.
- agent__smith (פותח השרשור)
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6317
- הצטרף: יולי 2010
- מיקום: איפשהוא במטריקס
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
כריסטופר נולאן כבר דיבר בעבר בראיונות על כך שהוא
עוד עובד בפילם
בעבר גם פירסמתי שרשור על סרט בנושא (המעבר מפילם לדיגיטלי)
שבאתר של הסרט
http://sidebysidethemovie.com/
יש טריילר שבו גם קטע קטן של ראיון איתו
שם הוא אומר שאין ממש עוד טכנולוגיה ששוה או יותר טובה מפילם .
הוא כנראה מתכוון יותר לסרטים שמצולמים על פילם בפורמט גדול ( 70 מ"מ או IMAX )
שאין עוד היום תחליף דיגיטלי שמגיע לאיכות שלהם
גם בסרטים קודמים שלו הוא השתמש ב IMAX או 70 מ"מ במספר סצינות
וכ 50 דקות בבאטמן החדש מצולמות ב IMAX.
והוא לא היחיד
בזמן האחרון יש יותר בימאים שעושים שימוש
בפורמטים גדולים
כמו למשל טראנס מאליק שהשתמש ב 70 מ"מ במספר סצינות בעץ החיים
וכנראה גם בסרט הבא שלו
וגם פ. ת. אנדרסון שהסרט הבא (והמעניין) שלו THE MASTER צולם ב 70 מ"מ.
עוד עובד בפילם
בעבר גם פירסמתי שרשור על סרט בנושא (המעבר מפילם לדיגיטלי)
שבאתר של הסרט
http://sidebysidethemovie.com/
יש טריילר שבו גם קטע קטן של ראיון איתו
שם הוא אומר שאין ממש עוד טכנולוגיה ששוה או יותר טובה מפילם .
הוא כנראה מתכוון יותר לסרטים שמצולמים על פילם בפורמט גדול ( 70 מ"מ או IMAX )
שאין עוד היום תחליף דיגיטלי שמגיע לאיכות שלהם
גם בסרטים קודמים שלו הוא השתמש ב IMAX או 70 מ"מ במספר סצינות
וכ 50 דקות בבאטמן החדש מצולמות ב IMAX.
והוא לא היחיד
בזמן האחרון יש יותר בימאים שעושים שימוש
בפורמטים גדולים
כמו למשל טראנס מאליק שהשתמש ב 70 מ"מ במספר סצינות בעץ החיים
וכנראה גם בסרט הבא שלו
וגם פ. ת. אנדרסון שהסרט הבא (והמעניין) שלו THE MASTER צולם ב 70 מ"מ.
- agent__smith (פותח השרשור)
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6317
- הצטרף: יולי 2010
- מיקום: איפשהוא במטריקס
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
לפני כשבוע כתבתי על זה תשובה בשרשור אחר
לפחות לגבי פילם
http://www.hometheater.co.il/modules.ph ... 47#1648247
ולגבי דיגיטאלי
המצלמות שנחשבות להכי מתקדמות
ה RED EPIC
יכולה לצלם ב 5K
וה ARRI ALEXA ב 4K
אם אני זוכר נכון
ולא מגיעות ל איכות של פילם 70מ"מ (70/5 )ובטוח שלא לאיכות של IMAX (שהוא 70/15 )
ולגבי קמרון
לפי הראיונות האחרונים שלו
הוא עוד עם העניין של ה 3D
וגם בצילום ב FPS גבוה
מה שכנראה הולך להיות הדבר הבא
שהדיבור הרציני עליו יתחיל כנראה
שיצא החלק הראשון של ההוביט בסוף בשנה
שמצולם ב 5K וב 48FPS .
לפחות לגבי פילם
http://www.hometheater.co.il/modules.ph ... 47#1648247
ולגבי דיגיטאלי
המצלמות שנחשבות להכי מתקדמות
ה RED EPIC
יכולה לצלם ב 5K
וה ARRI ALEXA ב 4K
אם אני זוכר נכון
ולא מגיעות ל איכות של פילם 70מ"מ (70/5 )ובטוח שלא לאיכות של IMAX (שהוא 70/15 )
ולגבי קמרון
לפי הראיונות האחרונים שלו
הוא עוד עם העניין של ה 3D
וגם בצילום ב FPS גבוה
מה שכנראה הולך להיות הדבר הבא
שהדיבור הרציני עליו יתחיל כנראה
שיצא החלק הראשון של ההוביט בסוף בשנה
שמצולם ב 5K וב 48FPS .
- agent__smith (פותח השרשור)
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6317
- הצטרף: יולי 2010
- מיקום: איפשהוא במטריקס
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
זה נכון שאין לפילם רזולוציה מוגדרת
אבל זה בעיקרון פונקציה של הגרעניות שלו
אבל בדרך כלל מייחסים לפילם של 35 מ"מ
רזולוציה שהיא פחות או יותר שוות ערך ל 4K
לגבי FPS גבוה
אני ממליץ על המאמר מהשרשור הבא :
http://www.hometheater.co.il/vt160899
שם מראיינים את האיש שכבר בסוף שנות ה70
ניסה להכניס לשימוש מערכת כזו.
אבל זה בעיקרון פונקציה של הגרעניות שלו
אבל בדרך כלל מייחסים לפילם של 35 מ"מ
רזולוציה שהיא פחות או יותר שוות ערך ל 4K
לגבי FPS גבוה
אני ממליץ על המאמר מהשרשור הבא :
http://www.hometheater.co.il/vt160899
שם מראיינים את האיש שכבר בסוף שנות ה70
ניסה להכניס לשימוש מערכת כזו.
גם בפילם קולנועי, וגם בפילם שמשמש לצילום סטילס, ככל שגודל הפריים גדול יותר, ניתן להגיע ממנו לפלט דיגיטלי איכותי יותר (סריקה, המרה וכו'...). בפילם קולנועי בפורמט גדול כמו שציין קודמי, ובסרט/פלאטות צילום סטילס בגודל 4X5 אינצ'
ו- 8X10 אינצ' (בשימוש אצל מעט מאוד צלמים מקצועיים כיום), האיכויות הן כאלה, ששום מצלמה דיגיטלית, משוכללת ככל שתהיה, עדיין לא ממש מתקרבת לאיכויות הפלט שניתן להפיק מצלולואיד /סרטי צילום /פלאטות אלו.
ו- 8X10 אינצ' (בשימוש אצל מעט מאוד צלמים מקצועיים כיום), האיכויות הן כאלה, ששום מצלמה דיגיטלית, משוכללת ככל שתהיה, עדיין לא ממש מתקרבת לאיכויות הפלט שניתן להפיק מצלולואיד /סרטי צילום /פלאטות אלו.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
בפילם יש ועוד איך רזולוציה - וזה ההפרדה של גרגרי הכסף בפיתוח. יש מקרים לא מעטים שצריך לצלם שוב סצינות בגלל בעיות בתאורה כי אי אפשר לראות מה עושים בדיוק ובעיות ב-TELECINE. זה לא טרוויאלי לצלם בפילם כיום, וזה לוקח הרבה יותר זמן, משאבים וכסף.
מה שכן, אפשר להגיע לתמונה דינמית בהרבה - עדיין אין מצלמות דיגיטליות שמגיעות לדינמיות התמונה של פילם. גם הרזולוציה גבוהה ב-35מ"מ ממצלמת 4K (אם כי לא בהרבה). במעבר ל-70מ"מ/IMAX יש פתיחת יתרון דרמטי לטובת פילם.
אבל כאמור, מבחינת עלויות, סיבוך וזמן - דיגיטלי עדיף בהרבה. בפרט לסרטים עתירי אפקטים.
מה שכן, אפשר להגיע לתמונה דינמית בהרבה - עדיין אין מצלמות דיגיטליות שמגיעות לדינמיות התמונה של פילם. גם הרזולוציה גבוהה ב-35מ"מ ממצלמת 4K (אם כי לא בהרבה). במעבר ל-70מ"מ/IMAX יש פתיחת יתרון דרמטי לטובת פילם.
אבל כאמור, מבחינת עלויות, סיבוך וזמן - דיגיטלי עדיף בהרבה. בפרט לסרטים עתירי אפקטים.
- agent__smith (פותח השרשור)
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6317
- הצטרף: יולי 2010
- מיקום: איפשהוא במטריקס
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
היי עופר,
דבר ראשון אם ככה מה הרזולוציה המשוערת ? כמו כן יש ניגוד בין שני המשפטים:
דבר ראשון אם ככה מה הרזולוציה המשוערת ? כמו כן יש ניגוד בין שני המשפטים:
אבל כאמור, מבחינת עלויות, סיבוך וזמן - דיגיטלי עדיף בהרבה. בפרט לסרטים עתירי אפקטים....
[left]For the last 10 years, I've felt increasing pressure to stop shooting film and start shooting video, but I've never understood why. It's cheaper to work on film[/left]...
יש לי מחשב משחקים מה זה עצבני !!!!
- agent__smith (פותח השרשור)
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6317
- הצטרף: יולי 2010
- מיקום: איפשהוא במטריקס
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 144 פעמים
הנה קישור למאמר המלא מהאתר של ה Directors Guild of America
http://www.dga.org/Craft/DGAQ/All-Artic ... Nolan.aspx
http://www.dga.org/Craft/DGAQ/All-Artic ... Nolan.aspx