מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


שיפורים ב-Thorens TD-160


עמוד 1 מתוך 22
עבור לעמוד  1  |  2  |  3  | ... |  20  |  21  |  22  |  הבא 
   פורומים > אודיו > וינטאג'
מחבר הודעה
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #1  נשלח: א' 27/01/2013 5:38
שיפורים ב-Thorens TD-160

הנה פרומו... בסוף זה נראה כך:




אבל השרשור הזה מתחיל כאן:

בשרשור הזה אני אנסה להדגים מספר שיפורים נפוצים שביצעתי לאחרונה ב-Thorens TD-160. הדגם הזה הוא אחד המבוקשים (מדורג שני לאחר ה-TD-124) מכיוון שהוא פטיפון מעולה וכר פורה לשיפורים. אני מודיע מראש שטרם סיימתי ואני מחכה כרגע למספר חלקים קוסמטיים שהזמנתי ממקומות בעייתיים מבחינת משלוח כמו יפן והולנד - שטרם הגיעו. אני אעדכן תמונות של התוצר הסופי לכשיתאפשר. שכחתי, בהלהבותי הרבה, לצלם את מצבו הראשוני הכולל של הפטיפון כשהגיע אלי. הוא הגיע במצב טוב - אך נדרשו מספר כיוונונים והחלפת ראש. הפטיפון הגיע אלי עם ראש Shure m91e שאני, באופן אישי, לא התחברתי אליו בכלל. כך נראה TD-160 במצב סטוק:

TD-160 במצבו המקורי (זה לא שלי - לי אין מכסה וגם שכחתי לצלם לפני)




מה שלא ניכר היטב בתמונה הם חיבורי החשמל וחיבורי ה-RCA של הפטיפון שנשרכים אחריו בתצורת חוטי חשמל ואינטר-קונקטים אפורים, ארוכים ומעצבנים שניתן לראות בפינה הימנית העליונה כסבכה אפורה של בלגאן. אני אחליף אותם בהמשך.

ה-TD-160 מגיע עם זרוע שנקראת TP-16 שאליה מחוברת שלה (head shell) מתנתקת מדגם TP-60. זה נראה כך:

זרוע TP-16 עם ראש TP-60




מדובר בזרוע לא רעה בפני עצמה שאת משקל הטרקינג מספק קפיץ המצוי בחלק האחורי של הזרוע - המחובר לחוט ניילון דקיק המקובע לציר הזרוע. מכניזים סיבובי מושך את החוט ומפעיל לחץ הולך וגובר על השלה וכך מגביר את משקל הראש על התקליט. לשם איזון קיימות שתי משקולות. האחת כבדה ומקובעת באחורי הזרוע (החלק השחור שנראה כמו מגנט גדול) ומשקולת קטנה יותר על ציר בורג שניתן להבריג החוצה או פנימה יותר. ככל שהמשקולות נוטות אחורה מציר הזרוע כך פוחת המשקל על הראש. כך נראית הזרוע כשהיא מפורקת למרכיביה השונים:

חלקי הזרוע




ניתן לראות את החיווט המקורי בתמונה כצמה של ארבעה חוטים מצופים בצבע נחושתי שבקצה מותקן חיבור הראש המהיר בעל ארבעת כניסות השלה - ועוד חוט הארכה בודד. אחד הדברים הראשונים שיש לבצע בזרוע הוא חיווט מחדש. זאת משני טעמים. האחד הוא שטכנולוגיית החיווט וייצור המוליכים בעת ייצור הפטיפון הינה נחותה מהטכנולוגייה הקיימת היום. חוטים מוליכים עכשווים מיוצרים בתהליכים מתקדמים, נטולי חמצן וזיהומים, ומבצעים הולכה טובה יותר ביחס לקוטר - מה שמוריד את התנגדות המוליך להולכת האותות מהראש. הטעם השני הוא שטורנס חיווטו את הראש של ה-TP-16 בצורה לא סטנדרטית והזרוע אינה מתאימה לשלות אחרות - כך שלא ניתן, ללא חיווט מחדש של ראש אלטרנטיבי, להתקינו על ה-TD-160. חיווט סטנדרטי של שלה נראה כך:

חיווט סטנדרטי של head shell




ב-TD-160 החיווט בזרוע הפוך ומתאים לשלה המחווטת כתמונת מראה של שלה בעלת חיווט סטנדרטי. לכן, אחווט מחדש את הזרוע בחוטים מודרניים תוך כדי הסדרת ותקינת סידור החיווט.

שאר השיפורים בטורנס TD-160 שאינם כוללים החלפת הזרוע המקורית עוסקים בהשקטת (Dampening) הפטיפון כשהמטרה העיקרית היא מניעת רעשים, או ויברציות שעלולות ליצור 'הדהוד' או רזוננסים בתוך הבסיס ולפעפע הלאה אל פלטות ההנעה וההנחה ואל הזרוע והראש. כך, זה בתיאוריה. בפועל איני יודע אם יש להשקטת הפטיפון איזה שהו אפקט שמיע. בעיני מדובר יותר ב-'קאלט' ונוהלי ביצוע חברתיים מאשר צורך פרקטי כלשהו - אבל בשם קהיליה שלמה של משוגעים לדבר - ביצעתי גם אני.

התנ"ך של משקיטי הטורנסים למינהם הוא חומר בידוד רעש מעולם הרכב שנקרא Dynamat. מדובר בחומר מבודד על בסיס זפת מצופה רדיד אלומיניום:

דלת רכב מצופה דיינמאט




הבעייה העיקרית שלי עם החומר הזה, ובכך אני חולק על קהילייה שלמה, היא שהוא מיועד לבידוד רעשים של מיצובישי evo בפאריס דקר ותוכנן להשקיט ויבראציות של מנועי 3.5 ליטר ולא ויברציות של מנוע חשמלי של פטיפון בהספק של שני וואט. מדובר באוברקיל רציני. החומר עצמו יקר בטירוף - ללא הצדקה, ולא נוח לעבוד איתו. החומר המבודד עצמו מלכלך וביום חם, אם פוצעים את ציפוי האלומיניום - מקבלים מריחות זפת שחורות. לכן - את הפטיפון שלי אני אבודד ואשקיט עם חומר בידוד תחליפי אחר לא ממותג, בעלות מינימאלית, ללא לכלוך ונוח לחיתוך שנראה כך:

תחליף Dynamat זול ונוח לעבודה





בחלק מהרכיבים, בנוסף לבידוד הרדיד המצופה, אשתמש ביריעות שעם. שעם הוא חומר טבעי המיוצר מקליפת עץ האלון. הוא יקר באופן יחסי משום שגידולי השעם הצטמצמו לאיזור בודד בספרד והתוצרת מוגבלת. לשעם יש תכונות בידוד ויברציות וגלי קול טבעיות מעולות. בתמונה ניתן לראות לוח שעם וצלחת מטבח רגילה שהתאימה בקוטרה לשם שימוש כשבלונה לחיתוך מעגל. במהלך השיפוץ תוכלו לראות שאני רותם מוצרי בית מצויים וסטנדרטיים, כמו מכסה עגול של צנצנת תרופות לשימוש כתבנית חיתוך מעגלים:

יריעת שעם לבידוד - ביחד עם 'תבניות חיתוך' מעגלים ביתיות




את תהליך ההשקטה אחלק למספר חלקים שכולל את

  • השקטת התיבה
  • השקטת השילדה
  • השקטת הפלטות
  • ו.. השקטת המנוע


בנוסף, אבצע מספר שינויים קוסמטיים כגון הברקת הפלטות (ביצע עבורי בעל מקצוע בבית מלאכה יעודי):

הברקת פלטות אלומיניום




ושיפוץ הבסיס (Plinth) באמצעות לזור ולכה. תהליך זה הוציא לי את הנשמה. מדובר בחלק MDF מצופה פורניר עץ בעל שטח קטן. משום מה אני מתקשה בעבודה זו על משטחים קטנים. אין די מקום לתנועות צביעה ארוכות וחלקות וסמיכות הפינות מבטיחה השפרצה של טיפות חומר צבע טרי מדופן אחת לחברתה. נאלצתי לשייף ולהתחיל מחדש מספר פעמים. קל לי הרבה יותר לבצע פיניש במשטחי פורניר גדולים יותר כמו של רמקולים או כלי נגינה. באופן חריג - חלק זה של השיפוץ היה קשה ביותר. למרות זאת הצלחתי להגיע לרמת גימור כזו:

הבסיס הצבוע וההשתקפות בלכה




בפוסטים הבאים אסביר את התהליכים השונים בשיפוץ.


נערך בפעם אחרונה על-ידי tnsilver בתאריך שבת 07/12/2013 0:43, נערך בסך הכל 3 פעמים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #2  נשלח: א' 27/01/2013 5:48
שיפורים טכניים

אז נתחיל מזה...

הרכיבים החילופיים




מדובר ב:
  • החלפת כבלי האינטרקונקט המקורי של Thorens על-ידי השתלת חיבורי RCA שיאפשרו חיבור לכבל על-פי בחירה.
  • החלפת שקע CE למשהו שיאפשר חיבור כבל חשמל נתיק על פי בחירה
  • החלפת חיווט הזרוע בארבעה חוטים מודרניים


השתלת שקעי RCA חדשים

לא מסובך. מכיוון שהבסיס של הפטיפון מעט יותר עבה מההברגה של השקעים החדשים - צריך לכרסם בו קצת. את זה עושים עם מקדח יעודי (כרסם) מתחום ארונות חדרי השינה שבהם קודחים מגרעות עגולות בעץ לשם השתלת צירי הדלת. קודחים מהצד הפנימי של הבסיס בערך 7 מ"מ עומק - ואז קודחים שני חורים עבור שקעי ה-RCA.

קידוח שקע עגול בבסיס הפטיפון




למרות שזה לא מסובך - בתמונה רואים שקצת הגזמתי בעומק הקידוח. בעלי העיניים החדות יכולים גם להבחין שטעיתי בכיוון של החור. קדחתי אותו בחלק העליון של הבסיס. אילו לא הייתי שם לב לכך - הייתי מקבל שני שקעי RCA בולטים בחלקו העליון האחורי של הפטיפון, שהיו מפריעים לתנועת המכסה. לכן בהמשך סגרתי את החור הזה וקדחתי אותו במקומו הנכון בעומק סביר של בערך 7 מ"מ. הרבה שעות עבודה אחר-כך, זה נראה כך:

חיבור חיווט הזרוע החדש לשקעי ה-RCA החילופיים




ובסופו של דבר - החיבורים החדשים נראים כך:




השתלת שקע CE חדש במקום חוטי החשמל של טורנס

כדי להשתיל שקע חדש צריך לנסר חור מתאים בבסיס. ביצעתי בעזרת jigsaw עם להב קטן של Bosch. זה נראה כך:

ניסור חור בבסיס הפטיפון להשחלת שקע CE חדש בתוכו




בתמונה ניתן לראות גם את שני החורים שקדחתי בעזרת מקדח מ"מ אחד על-מנת להבריג שם ברגים שיהדקו את התקע למקומו. החור צריך להיות מדוייק. אין טעם לגרום לשקע החדש להתנדנד בתוכו. מכיוון שאני לא סובל יחידות חשמליות שבהן השקע נשלף ביחד עם הכבל בעת הפרדתם, בעקבות התקנה רשלנית, עטפתי את השקע ופנים הניסור גקצת אפוקסי. זוהי חתונה קתולית. לא אני ולא האפיפיור נשמח להפריד בין הבסיס לשקע החדש אי-פעם.

השקע מהודק ומודבק במקומו




לאחר סיום הבידוד וההשקטה - ניתקתי את החוטים המקוריים של טורנס והלחמתי את השאריות לסנדלים מבודדים כהלכה שאותם הלבשתי על הפינים של שקע ה-CE החדש:

חיבורי החשמל לשקע החדש




שימו לב שבחיבור החדש כללתי גם הארכה חדשה שלא היתה קיימת במקור. זוהי הארכה בין אחת מרגלי המנוע להארכה של קו האודיו שלי. לא יודע אם זה רעיון טוב למי שאין לו הארכה נפרדת בקו האודיו. במקור אין הארכה חיצונית ב-TD-160 וההארכה הקיימת היא בגראונד של הערוץ הימני. באופן אישי אני לא אוהב מכשירי חשמל שאינם מוארכים חיצונית. לא יודע למה. ככה. לא סומך על הארכות פנימיות. בכל מקרה, לא בטוח שזה נחוץ לכולם.

חיווט מחדש של הזרוע

אין לי הרבה הסברים כאן. צריך חוש טכני, מדריך תחזוקה והרבה תמונות כדי לזכור היכן הולך כל חלק בזרוע. הנה הזרוע המפורקת שלי:

TP-16 מפורקת לצורך חיווט מחדש




החלק הקשה הוא דחיפת חיבורי הנקבה העדינים בראש הקונקטור המקורי (החלק המאפשר חיבור מהיר של שלה בעלת חיבורי זכר) והלחמה של החוטים החדשים אליהם. רוב משפצי הטורנס מוותרים על החלק הזה ופשוט מושכים את החוטים החדשים החוצה - אל השלה. שם הם מלחימים חיבורי נקבה ומחברים אותם ידנית לשלה. לא!!! לא אהבתי. את הטורנס שלי אני אחווט בצורה שונה. נאבקתי עם הקונקטור העדין ובעזרת מפתח אלן דק דחפתי את שקעי הנחושת העדינים החוצה. כמובן ששברתי את צלב הפלסטיק העדין שבתוך הקונקטור. מאוחר יותר החלפתי אותו בהדבקת אפוקסי. לא ניתן יהיה לבצע את הטריק הזה שוב - אבל זה כבר, כנראה, לא הבעייה שלי. רק כדי להדגים את רמת המזעור של השקעים האלה - הנה התמונה הבאה:

ארבעת שקעי הנחושת בראש הקונקטור המקורי - מולחמים לחיווט החדש




את כל הסמטוחה הזו צריך להחזיר למקום בעדינות - להשחיל אל תוך הזרוע, להוציא מהחור ליד הציר ולהוליך במורד בסיס הזרוע עד לחיבורי ה-RCA החדשים. כמובן שחיווטתי את החוטים החדשים לפי הסטנדרטים ולא לפי הקריזה של טורנס מ-1972.

החיווט החדש בראש הקונקטור ביחד עם המבודדים (צהוב ואדום) שנותנים קצת ריווח בין החוטים ושהושתלו בתוכו




נערך בפעם אחרונה על-ידי tnsilver בתאריך א' 27/01/2013 6:46, נערך סך הכל פעם אחת
(1) הבעות תודה: ofiras
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #3  נשלח: א' 27/01/2013 5:48
השקטת התיבה

בחלק הזה, אדגים בעזרת תמונות כיצד מצפים את התיבה (הבסיס) של הטורנס בחומר בידוד. זו לא עבודה סבוכה או מסובכת. צריך רק סכין חיתוך (רצוי יותר מאחד) ומספריים - קצת אלכוהול כדי לנקות את שאריות הדבק של הבידוד שמכסות את סכין החיתוך והמספריים כל כמה חיתוכים.

זה הרעיון הכללי...




ממשיכים לאורך הדפנות...




עד שמחברים את כל ההיקף...




אחר כך גוזרים קצת סול כדי לצפות את משולשי וקורות התמיכה בשילדה.

משולשי וגזרי סול להשקטת התמוכות




בסוף, לאחר השקטת המכסה התחתון - זה נראה כך:




אם שכחתי לציין, לחומר הבידוד יש צד אחד דביק. יופי של דבק! נצמד כמעט לכל משטח ללא בעייה. העניין היחידי זה ההתעקשות של הדבק הזה להצמד לסכין החיתוך ולמספריים. קצת אלכוהול או טרפנטין ינקו את השאריות האלה - אחרת הכלים הופכים לבלתי-ניתנים לתפעול.

בחלק הבא נצפה את השילדה וחלקיה השונים בעזרת אותו חומר בידוד - וגם בעזרת חומר בידוד מעט עבה יותר...

חומר בידוד עבה יותר




נערך בפעם אחרונה על-ידי tnsilver בתאריך א' 27/01/2013 7:19, נערך בסך הכל 2 פעמים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #4  נשלח: א' 27/01/2013 5:49
השקטת השילדה

נתחיל מזה:

חיתוך יריעת בידוד גדולה לציפוי כל הצד הפנימי של השילדה




אחר-כך, נחתוך בעזרת סכין חיתוך את החורים מהאיזורים שצריכים להשאר גלויים:

חיתוך השאריות




כך




יש לארגן את הבידוד כך שהוא יעטוף את כל הבליטות של כל הכפתורים והמכניזים בצידה הפנימי של השילדה. אין לשכוח את הפתח המרכזי (הגדול) את בסיס הזרוע (המרובע) ואת פתח ציר המנוע. התוצאה הסופית אמורה להראות דומה לזו:

הצד הפנימי של השילדה




קל יותר לחתוך פתיחות בבידוד ולהשחיל אותו סביב הבליטות מאשר 'לגלח' את כל השילדה מהבליטות ולהתקין את כל ההתקנים לאחר הדסקת הבידוד. את יריעת הניילון שמפרידה בין הבידוד בצידו הדביק לבין משטח ההדבקה - שלפתי בשלבים רק לאחר שכל יריעת הבידוד כבר היתה מותקנת במקומה.

בצורה כזו הבידוד נראה כחלק גנרי מהשילדה והוא מיושר ושטוח ללא בליטות - הנה דוגמא

הבידוד סביב המכניזם לשינוי מהירות הסיבוב




עכשיו נשאר לטפל במגש. הוא יזכה לטיפול מסור. שכבת בידוד מצידו הפנימי ושכבת שעם מצידו העליון. כך הוא נראה לפני הטיפול:

המגש לפני ההשקטה




אפשר להשתמש בו כתבנית ולחתוך עם הסכין יריעת בידוד המתאימה בדיוק לשטח המכסה אותה. כמובן שיש לחורר את היריעה בדיוק היכן שממוקם בית המיסב הראשי כדי שניתן יהיה להצמיד את המגש ליריעה:

המגש המושקט מצידו הפנימי




לאחר מכן, יזכה המגש, בצידו העליון, ליריעת שעם משל עצמו. זו תסייע בהשקטת רזוננסים העולים מן הבסיס בדרכם לפלטה הפנימית. מכיוון שלשעם אין שכבת דבק משלו - נייצר כזו על גבי המגש בעזרת דבק מגע:

שכבת דבק מגע - על-מנת להצמיד את השעם למגש




ואז - לאחר חיתוך יריעת שעם מתאימה - נניח להדבקה להתייבש בהצמדה בעזרת מספר מקלות כביסה:

ייבוש ההדבקה




החלק החשוב הוא חיתוך הבידוד הפנימי (וגם בחלקים מסויימים בשעם בחלק העליון) על מנת לאפשר לחלקים המשתלבים במגש, כמו מערכת הקפיצים, מגע מיטבי עם המגש - כפי שתוכננו וללא פגיעה ביעילות מערכת המתלים הקפיצית: הנה לדוגמה שחרור לשוניות האלומיניום בצד המכוסה שעם. ישנן שלוש כאלה והן הארכה של תושבות הגומי של מערכת הקפיצים.

שחרור הבליטות בצד העליון - חריץ קטן בשעם יספיק




חיתוך ופינוי מקום לתושבות הגומי




אסור לשכוח את ההארכה של המגש. זהו חוט דקיק שמחובר בעזרת סנדל לבורג בעל הברגה עם שטח רחב, המתחברת לעומק המגש. כאן בתמונה שלפתי את החוט דרך שכבת הבידוד. בשלב מאוחר יותר הוא נקרע לי בהלחמה. החלפתי אותו בחוט מוליך עדין אחר.

לא לשכוח את ההארכה של המגש




וכמובן שצריך לחתוך את השעם באיזור תושבת הזרוע - וכך, בתמונה הבאה, נראה הצד העליון המוגמר

חיתוך השעם באיזורים הפתוחים - המגש בצידו העליון




לאחר ההתקנה של המגש והחזרת כל החלקים למקומם ולפני השקטת המנוע - נראית השילדה כך:

השילדה המושקטת




בחלק הבא נשקיט גם את המנוע שנראה בינתיים כך:

המנוע הבלתי-מושקט (עדיין)




נערך בפעם אחרונה על-ידי tnsilver בתאריך א' 27/01/2013 9:15, נערך בסך הכל 5 פעמים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #5  נשלח: א' 27/01/2013 5:50
השקטת המנוע והפלטות

השקטת המנוע

השקטת המנוע היא הליך פשוט. הדבר היחידי שמניע אותו הוא חיתוך יריעות בידוד ועטיפת המנוע כמו משה בתיבה. בצידו העליון והתחתון של המנוע אוסיף גם יריעת שעם עגולה סביב הציר משני הצדדים. אדגים בתמונות:

חיתוך היריעות




קצת יותר דיוק בחורים - בעזרת מלחם




עטיפת המנוע מצידו התחתון




הכנה וכיסוי הצד העליון







השארת מקום ליציאת החיווט




כיסוי הצדדים




שחרור התושבות




החזרה למקום




השקטת פלטת ההנעה

בתהליך הזה נשקיט את פלטת ההנעה כנגד רזוננסים העולים מהבסיס וכנגד ויברציות המגיעות אליה דרך רצועת ההנעה. האמת שגם אני לא מאמין בחרטה הזו - אבל כבר המשכתי מכוח האנרציה ובהנעת מושבעי טורנס שדוגלים בכך שזו חובה טכנית להשקיט גם את הפלטה הזו. לדעתי המהנדסים של טורנס עשו עבודה נהדרת גם לפני שהתערבתי להם במוצר בעזרת סכין חיתוך ודבק מגע - אבל סבתא שלי היתה אומרת שאם כבר אוכלים חזיר - אז שינזל על השפתיים. אני אמשיך:

חתכתי יריעת שעם עגולה בעזרת צלחת מטבח שבמקרה התאימה בול לגודל של הפלטה:

חיתוך יריעת שעם עגולה




וכמובן - חתכתי פתח לציר. מירכזתי אותו עד כמה שיכולתי בכלים ביתיים. זה לא בדיוק צמיג של מישלין שעושה 300 קמ"ש בפורמולה 1 כך שכל העסק של איזון הוא חשוב - אבל לא ברמת שעון אטומי:

מירכוז פתח הציר




חזרתי על הסיפור הזה גם עם יריעת בידוד עבה אותה חצבתי בעזרת הצלחת המפורסמת. את הציר שלה פתחתי בעזרת מוצר ביתי מפורסם המשמש אותי בעיקר בבקרים של יום שני לטיפול בהנג-אוברים, ובמקרים בהם איכשהו משתחלת למשרד שלי איזושהי הודעה ממע"מ שמספרת לי שאני חייב למולדת איזה כמה מאות אלפי שקלים ושאם אני לא משלם יעשו עלי סרטים שבהם אני גונב לילידים מחשבי פנטיום 2 מהבית ספר שלהם...

חיתוך יריעת בידוד




מכאן הדרך די ברורה להשקטת הפלטה הכבדה הזו:

השקטת פלטת ההנעה - שכבה ראשונה




השקטת פלטת ההנעה - שכבה שנייה




דבק מגע מחבר את השעם לשכבת הבידוד בפלטה. שיכבה אחידה היא מרשם בדוק להצלחה ואחר-כך צריך קצת משקל כדי להדק ולייבש:

ייבוש ההדבקה




לבסוף, נשאר לחרוץ את שלושת החורים בצידה העליון של הפלטה. בתחילה חשבתי לוותר על כך אך לאחר מכן הבנתי את מטרתם. הם נועדו לאפשר תחיבת שלוש אצבעות ומשיכת הפלטה כלפי מעלה מבלי לאחוז בצידיה ולטנף אותה ואת איזור המגע עם הרצועה בטביעות אצבע שומניות וחלקלקות. את החורים חתכתי בעזרת סכין חיתוך ואת הדפנות יישרתי בעזרת מלחם. הטריק הזה עם המלחם הוא מגניב לאללה. הוא מייצר חורים ישרים כאילו יצאו מבית חרושת...

חיתוך חורי האחיזה




טוב. זהו בינתיים. עוד מעט, כשיגיעו החלקים שהזמנתי אני אצלם תמונות מוגמרות. בינתיים הנה אחת של הפלטות המוברקות ואחת של המסגרת - לפני הגימור:

הפלטות המוברקות




המסגרת לפני כיוונונים




יאללה. חייב לישון קצת. אני אעדכן בהמשך. ביי!


נערך בפעם אחרונה על-ידי tnsilver בתאריך א' 27/01/2013 10:33, נערך בסך הכל 2 פעמים
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #6  נשלח: א' 27/01/2013 9:16
עידכונים

עוד דבר קטן ששכחתי הוא השקטת תושבת הזרוע. כך נראה צידה הפנימי של תושבת הזרוע:

השקטת תושבת הזרוע




ובצד המותקן - בתוך השילדה




כאן אני שומר לי מקום ברצף להעלאת תמונות של המוצר המוגמר לכשיגיעו כל החלקים. אני אעדכן בהמשך ואודיע על כך.


נערך בפעם אחרונה על-ידי tnsilver בתאריך א' 27/01/2013 10:20, נערך סך הכל פעם אחת
פרופיל | שלח הודעה | חפש
grafitis
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Sep 05, 2005

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 233
מספר הודעות: 1362

 #7  נשלח: א' 27/01/2013 9:58


סילבר,
אני מצדיע לך על אהבתך והשקעתך בתחום.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
RAMIRAMI68
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 18, 2008

מיקום: פה ושם
הבעות תודה: 265
מספר הודעות: 2472

 #8  נשלח: א' 27/01/2013 10:40

וואווווווווווווווווווווווווווווווווווו...זה לא שיפוץ, זו בניה מחדש של הפטיפון
דרך אגב, גם בטורנס שלי בוצע ע''י הבעלים הקודמים החלפת שקע החשמל וכניסות ה RCA .
מה לגבי המכסה? על שלי יש שריטות לא עמוקות והוא עכור למדי, איך מחזירים אותו למצב חדש?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tomyeshuah (Tom Yeshuah)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 27, 2011

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 406
מספר הודעות: 1583

 #9  נשלח: א' 27/01/2013 11:07

RAMIRAMI68 כתב:

מה לגבי המכסה? על שלי יש שריטות לא עמוקות והוא עכור למדי, איך מחזירים אותו למצב חדש?


לגבי המכסה יש להתחיל עם פוליש לצבע של רכב ולהשתמש בבד עדין שלא יסרוט את הפלסטיק.
אחרי השלב הזה יש לעבור להברקה בווקס לרכב.

ניתן, לסריטות עמוקות במיוחד, להתמש גם בנוזל לניקוי כלי כסף מתוצרת Brasso לסריטות עמוקות וגם במשחות שיניים בעלי הרכב מחוספס במיוחד.

ישנה גם משחה מיוחדת לליטוש פלסטיק בשם Polywatch המיועדת במקור ל"זכוכיות" אקריליק בשעונים.

אין לי תמונות זמינות, אבל רוב השיטות מבטיחות תוצאה מרשימה תוך פחות מחצי שעה של עבודה על המכסה.


נערך בפעם אחרונה על-ידי tomyeshuah בתאריך ה' 14/02/2013 21:11, נערך סך הכל פעם אחת
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Form78HiFi
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jan 19, 2012
הבעות תודה: 124
מספר הודעות: 1082

 #10  נשלח: א' 27/01/2013 11:36

פוסט מעולה, אך יש - לדעתי - צורך דחוף בשיפור התמונות...
פרופיל | שלח הודעה | חפש
moranshw
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Aug 08, 2012
הבעות תודה: 12
מספר הודעות: 258

 #11  נשלח: א' 27/01/2013 11:51

זו באמת בניה מחדש
צריך לקרוא לזה tnsliver TD 160
פרופיל | שלח הודעה | חפש
shaysharon (שי שרון)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  May 24, 2007

מיקום: ירושלים
הבעות תודה: 7
מספר הודעות: 326

 #12  נשלח: א' 27/01/2013 11:57

מרשים ביותר!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
arieza
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 24, 2008
הבעות תודה: 13
מספר הודעות: 151

 #13  נשלח: א' 27/01/2013 16:46

יפה מאוד, כל הכבוד על ההשקעה ותודה על השיתוף.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
MartinHSabag (מרטין סבג)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: כפר-סבא
הבעות תודה: 1620
מספר הודעות: 59211

 #14  נשלח: א' 27/01/2013 16:49

יופי של פרוייקט ותיעוד!
_________________
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me
פרופיל | שלח הודעה | חפש
yairf (יאיר פ.)
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2004

מיקום: בנימינה
הבעות תודה: 212
מספר הודעות: 9363

 #15  נשלח: א' 27/01/2013 17:10

יפה מאד !
לגבי חומרי בידוד - ממליץ בחום רב על "טק-סאונד", ניתן להשיג אצל "רוטנברג" בא.ת. הרצלייה. גם יעיל מאד להשתקה של רעידות, וגם קל מאד לעבוד איתו.

_________________
AudioClinic
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > וינטאג' עבור לעמוד  1  |  2  |  3  | ... |  20  |  21  |  22  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht