טורנס - מה המרחק של הצלחת מהגוף אצלכם?
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
אין מרחק נכון או לא נכון. זה תלוי בכיוון הקפיצים. קפיצים משוחררים גורמים לתת שלדה נמוכה ולמרחק קטן וקפיצים מתוחים מידי מרימים את כל העסק וגורמים לאשליה של מרחק גדול. בפועל הגובה של הצלחת המרכזית מעל הציר הוא קבוע. היוצא מהכלל היחידי והנדיר הוא מצב שבו הציר משתחרר מהצלחת המרכזית והיא שוקעת עליו. במקרה כזה ה'ספינדל', או השארית העליונה, ארוך מידי. זה לא אמור לקרות. בכל מקרה אצלי, רוב ה-160 יושבים על 4 מ"מ גובה מעל הדק. אחד על 5 מ"מ.
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
והנה עוד 2 סנט שנזכרתי בהם כרגע... באופן מפתיע, ככל שתת-השלדה כבדה יותר, בעיקר כתוצאה ממה שאתה מכנה (בחינניות רבה) 'שכפלוץ', הגובה המדובר של הצלחת מעל הדק - עולה. זאת משום שבכדי להשיג את אותה רמת קפיציות מרחפת, שהיא כה קריטית לתפקוד נכון של הנדסת השיכוך התלוי (hung suspension) של הטורנסים, דרוש יותר 'כיווץ' קפיצים. אלה, בתורם, דוחפים את תת-השלדה כלפי מעלה יותר ויותר ככל שהם מתכווצים. התוצאה הנראית לעין היא רווח גדול יותר בין הפלטות לדק.
אם אני זוכר נכון, הפטפון שלך עבר שדרוג שכלל חומר איטום יקר (Dynamat) מעולם הרכב. החומר הזה מכיל זפת עטופה בשכבות אלומיניום. הבידוד המעולה מסוג זה - כבד מאוד ובהחלט מסביר מרווח גבוה מהרגיל.
בכל מקרה, אין לך מה לחשוש. הדינמיקה הטבעית של מכניקת העפיצות של ה-160 אומרת, שאם תת השלדה נמוכה מידי, הצלחת החיצונית מתחככת במגן המנוע ואי אפשר שלא לשים לב לכך. מצד שני, אם היא גבוהה מידי, הגומייה פשוט מתעופפת לה ומסתבכת בציר הצלחת המרכזית, שעליה היא כרוכה באופן תקין - בשוליים הנוטים לתחתית. גם לכך אי אפשר שלא לשים לב. כל הטווח שמשתרע בין שני מקרי הקצה האלה - תקין לחלוטין.
אם אני זוכר נכון, הפטפון שלך עבר שדרוג שכלל חומר איטום יקר (Dynamat) מעולם הרכב. החומר הזה מכיל זפת עטופה בשכבות אלומיניום. הבידוד המעולה מסוג זה - כבד מאוד ובהחלט מסביר מרווח גבוה מהרגיל.
בכל מקרה, אין לך מה לחשוש. הדינמיקה הטבעית של מכניקת העפיצות של ה-160 אומרת, שאם תת השלדה נמוכה מידי, הצלחת החיצונית מתחככת במגן המנוע ואי אפשר שלא לשים לב לכך. מצד שני, אם היא גבוהה מידי, הגומייה פשוט מתעופפת לה ומסתבכת בציר הצלחת המרכזית, שעליה היא כרוכה באופן תקין - בשוליים הנוטים לתחתית. גם לכך אי אפשר שלא לשים לב. כל הטווח שמשתרע בין שני מקרי הקצה האלה - תקין לחלוטין.
- BennyO (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 972
- הצטרף: דצמבר 2011
- נתן תודות: 487 פעמים
- קיבל תודות: 213 פעמים
טומי תודה! עזרת לי להבין וסגרת לי את הפינה הזו.tnsilver כתב:והנה עוד 2 סנט שנזכרתי בהם כרגע... באופן מפתיע, ככל שתת-השלדה כבדה יותר, בעיקר כתוצאה ממה שאתה מכנה (בחינניות רבה) 'שכפלוץ', הגובה המדובר של הצלחת מעל הדק - עולה. זאת משום שבכדי להשיג את אותה רמת קפיציות מרחפת, שהיא כה קריטית לתפקוד נכון של הנדסת השיכוך התלוי (hung suspension) של הטורנסים, דרוש יותר 'כיווץ' קפיצים. אלה, בתורם, דוחפים את תת-השלדה כלפי מעלה יותר ויותר ככל שהם מתכווצים. התוצאה הנראית לעין היא רווח גדול יותר בין הפלטות לדק.
...
קפיציות הצלחת, הפילוס והמקביליות לתקליט - מושלמים.
מה שעיצבן אותי ולא הצלחתי לפתור זה שגובה הזרוע הIsotrack במצב "למעלה" לא יוצא בדיוק מול השגם במחזיק הזרוע. כל מאמצי לכוון את זה פגעו או בקפיציות של הצלחת או בפרלליות של הזרוע לתקליט.
עכשיו אני גם מבין למה - אכן הצלחת והמגש מאוד כבדים אצלי בשל הבידוד עם המקבילה של הדיינמט הסקונד סקין.
כשאני מבין למה זה ככה - אני יכול לחיות עם זה
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
כל שדרוגיטיס של התת שלדה גרם לה למשקל עודף שהקפיצים כנראה לא תוכננו אליו.
לצערי אצלי המצב יוצא שהקפיצים הקרובים למנוע צריכים להיות מהודקים כמעט עד סוף המהלך כדי להחזיק את השלדה מעל מגן המנוע אחרת הפלטה מתחככת בו יפה יפה..
פועל יוצא שקשה מאוד לפלס את הפלטה ולקבל קפיציות מהמערכת כך שהצלחת "תצוף" על הקפיצים..
כנראה שיש מחיר ל DYNAMAT מבודד (נקודה נוספת לזכות החומרים בהם טומי השתמש - שעם ונייר אלומיניום אוורירי שלא מוסיפים משקל מעיק מדי)
לצערי אצלי המצב יוצא שהקפיצים הקרובים למנוע צריכים להיות מהודקים כמעט עד סוף המהלך כדי להחזיק את השלדה מעל מגן המנוע אחרת הפלטה מתחככת בו יפה יפה..
פועל יוצא שקשה מאוד לפלס את הפלטה ולקבל קפיציות מהמערכת כך שהצלחת "תצוף" על הקפיצים..
כנראה שיש מחיר ל DYNAMAT מבודד (נקודה נוספת לזכות החומרים בהם טומי השתמש - שעם ונייר אלומיניום אוורירי שלא מוסיפים משקל מעיק מדי)
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
אני לא משתמש ב-Dynamat משלוש סיבות עיקריות.
שאלת פילוס הפלטה ב-160 מעניינת לכשעצמה. היא מקבילה לשאלה 'האם נשים מסמיקות בחושך?'. הניסיון שלי בעסק הזה הוא שמשקל הפלס עצמו - מוציא את הפלטה מפילוס. דרוש פלס קטן, מדויק וקל משקל, וכאלה קשה למצוא.
אם בכל זאת התייאשת, יש לי טריק שלמדתי ממישהו, שלמד ממישהו, שהלך לעולמו וכולם חושבים שלקח עמו את כל סודות ה-160 לקבר (לא נכון!). הרעיון הוא מניפולציה של אורך הציר שעליו יושבת הפלטה המרכזית. היישום קצת לא סטנדרטי והוא כולל ניסיון קודם בבישול. דבר איתי בפרטית אם תתיאש מהדרך הסטנדרטית.
- א. יקר. החומר מיועד לשיכוך רעשים של מנועים אימתניים ומברצים של מיצובישי איבו ולא למנועים חשמליים של טורנס בהספק של שני וואט
- ב. קשה לעבוד איתו. החומר סרבן כרוני, קשה לחיתוך דייקני והוא גם מלכלך.
- ג. הדרעק הזה מטפטף בקיץ זפת שמדביקה מכלולים שצריכים לנוע בחופשיות
שאלת פילוס הפלטה ב-160 מעניינת לכשעצמה. היא מקבילה לשאלה 'האם נשים מסמיקות בחושך?'. הניסיון שלי בעסק הזה הוא שמשקל הפלס עצמו - מוציא את הפלטה מפילוס. דרוש פלס קטן, מדויק וקל משקל, וכאלה קשה למצוא.
אם בכל זאת התייאשת, יש לי טריק שלמדתי ממישהו, שלמד ממישהו, שהלך לעולמו וכולם חושבים שלקח עמו את כל סודות ה-160 לקבר (לא נכון!). הרעיון הוא מניפולציה של אורך הציר שעליו יושבת הפלטה המרכזית. היישום קצת לא סטנדרטי והוא כולל ניסיון קודם בבישול. דבר איתי בפרטית אם תתיאש מהדרך הסטנדרטית.
לגבי הטפטופים - כל כך נכון עד כאב.. מה שעשיתי הוא לעבור עם מסקינטייפ רחב בכל המקומות בהן הזפת חשופה מתוך כוונה שהוא ישאיר אותה שם ולא ייפרד בעתיד לבוא..
זאת למדתי על בשרי כאשר פירקתי את הקפיצים והגומיות שנדבקו לעצמם והברשתי אותם עם אלכוהול ושימנתי בשמן סיליקון להפרדת תבניות פלסטיק בכדי לוודא שהתנועה מעלה מטה של הקפיצים תהיה חלקה.
כרגע זה נראה בסדר...
אנסה שוב את נושא הקפיצים ואעדכן.
זאת למדתי על בשרי כאשר פירקתי את הקפיצים והגומיות שנדבקו לעצמם והברשתי אותם עם אלכוהול ושימנתי בשמן סיליקון להפרדת תבניות פלסטיק בכדי לוודא שהתנועה מעלה מטה של הקפיצים תהיה חלקה.
כרגע זה נראה בסדר...
אנסה שוב את נושא הקפיצים ואעדכן.
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
מעצבן. אין ספק. גם אותי! חשבתי להחליף את מחזיק הזרוע לזה המסורתי של ה-Mk-I אבל לא הייתי בטח שהגובה שלו יתאים וגם לא התחשק לי להתחיל להתמקח ב-eBay... אז עשיתי למקורי 'נעל פלטפורמה' מחתיכת דיקט...BennyO כתב:מה שעיצבן אותי ולא הצלחתי לפתור זה שגובה הזרוע הIsotrack במצב "למעלה" לא יוצא בדיוק מול השגם במחזיק הזרוע. כל מאמצי לכוון את זה פגעו או בקפיציות של הצלחת או בפרלליות של הזרוע לתקליט....