מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


טורנס - מה המרחק של הצלחת מהגוף אצלכם?


   פורומים > אודיו > וינטאג'
מחבר הודעה
BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 27, 2011
הבעות תודה: 212
מספר הודעות: 964

 #1  נשלח: ה' 08/05/2014 20:08
טורנס - מה המרחק של הצלחת מהגוף אצלכם?

אני חושב ששלי גבוהה מדיי...
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #2  נשלח: ה' 08/05/2014 23:09

אין מרחק נכון או לא נכון. זה תלוי בכיוון הקפיצים. קפיצים משוחררים גורמים לתת שלדה נמוכה ולמרחק קטן וקפיצים מתוחים מידי מרימים את כל העסק וגורמים לאשליה של מרחק גדול. בפועל הגובה של הצלחת המרכזית מעל הציר הוא קבוע. היוצא מהכלל היחידי והנדיר הוא מצב שבו הציר משתחרר מהצלחת המרכזית והיא שוקעת עליו. במקרה כזה ה'ספינדל', או השארית העליונה, ארוך מידי. זה לא אמור לקרות. בכל מקרה אצלי, רוב ה-160 יושבים על 4 מ"מ גובה מעל הדק. אחד על 5 מ"מ.
(1) הבעות תודה: BennyO
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #3  נשלח: ו' 09/05/2014 17:13

והנה עוד 2 סנט שנזכרתי בהם כרגע... באופן מפתיע, ככל שתת-השלדה כבדה יותר, בעיקר כתוצאה ממה שאתה מכנה (בחינניות רבה) 'שכפלוץ', הגובה המדובר של הצלחת מעל הדק - עולה. זאת משום שבכדי להשיג את אותה רמת קפיציות מרחפת, שהיא כה קריטית לתפקוד נכון של הנדסת השיכוך התלוי (hung suspension) של הטורנסים, דרוש יותר 'כיווץ' קפיצים. אלה, בתורם, דוחפים את תת-השלדה כלפי מעלה יותר ויותר ככל שהם מתכווצים. התוצאה הנראית לעין היא רווח גדול יותר בין הפלטות לדק.

אם אני זוכר נכון, הפטפון שלך עבר שדרוג שכלל חומר איטום יקר (Dynamat) מעולם הרכב. החומר הזה מכיל זפת עטופה בשכבות אלומיניום. הבידוד המעולה מסוג זה - כבד מאוד ובהחלט מסביר מרווח גבוה מהרגיל.

בכל מקרה, אין לך מה לחשוש. הדינמיקה הטבעית של מכניקת העפיצות של ה-160 אומרת, שאם תת השלדה נמוכה מידי, הצלחת החיצונית מתחככת במגן המנוע ואי אפשר שלא לשים לב לכך. מצד שני, אם היא גבוהה מידי, הגומייה פשוט מתעופפת לה ומסתבכת בציר הצלחת המרכזית, שעליה היא כרוכה באופן תקין - בשוליים הנוטים לתחתית. גם לכך אי אפשר שלא לשים לב. כל הטווח שמשתרע בין שני מקרי הקצה האלה - תקין לחלוטין.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 27, 2011
הבעות תודה: 212
מספר הודעות: 964

 #4  נשלח: שבת 10/05/2014 8:04

tnsilver כתב:
והנה עוד 2 סנט שנזכרתי בהם כרגע... באופן מפתיע, ככל שתת-השלדה כבדה יותר, בעיקר כתוצאה ממה שאתה מכנה (בחינניות רבה) 'שכפלוץ', הגובה המדובר של הצלחת מעל הדק - עולה. זאת משום שבכדי להשיג את אותה רמת קפיציות מרחפת, שהיא כה קריטית לתפקוד נכון של הנדסת השיכוך התלוי (hung suspension) של הטורנסים, דרוש יותר 'כיווץ' קפיצים. אלה, בתורם, דוחפים את תת-השלדה כלפי מעלה יותר ויותר ככל שהם מתכווצים. התוצאה הנראית לעין היא רווח גדול יותר בין הפלטות לדק.



טומי תודה! עזרת לי להבין וסגרת לי את הפינה הזו.
קפיציות הצלחת, הפילוס והמקביליות לתקליט - מושלמים.
מה שעיצבן אותי ולא הצלחתי לפתור זה שגובה הזרוע הIsotrack במצב "למעלה" לא יוצא בדיוק מול השגם במחזיק הזרוע. כל מאמצי לכוון את זה פגעו או בקפיציות של הצלחת או בפרלליות של הזרוע לתקליט.
עכשיו אני גם מבין למה - אכן הצלחת והמגש מאוד כבדים אצלי בשל הבידוד עם המקבילה של הדיינמט הסקונד סקין.
כשאני מבין למה זה ככה - אני יכול לחיות עם זה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #5  נשלח: שבת 10/05/2014 17:12

נכון! שכחתי מזה. העיצוב החדיש יותר של מנחת הזרוע די דפוק... מיקום ה'שגם' הזה באמת לא סבלני כלפי 'שכפלוצים'. יש לי את אותה בעיה. אצלי אני עומד להחליף אותו במנחת אחר, של 160 קלסי, משום שגם אותי החדש קצת מטריד.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 840

 #6  נשלח: א' 11/05/2014 12:31

כל שדרוגיטיס של התת שלדה גרם לה למשקל עודף שהקפיצים כנראה לא תוכננו אליו.
לצערי אצלי המצב יוצא שהקפיצים הקרובים למנוע צריכים להיות מהודקים כמעט עד סוף המהלך כדי להחזיק את השלדה מעל מגן המנוע אחרת הפלטה מתחככת בו יפה יפה..
פועל יוצא שקשה מאוד לפלס את הפלטה ולקבל קפיציות מהמערכת כך שהצלחת "תצוף" על הקפיצים..
כנראה שיש מחיר ל DYNAMAT מבודד (נקודה נוספת לזכות החומרים בהם טומי השתמש - שעם ונייר אלומיניום אוורירי שלא מוסיפים משקל מעיק מדי)
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #7  נשלח: א' 11/05/2014 16:34

אני לא משתמש ב-Dynamat משלוש סיבות עיקריות.

  • א. יקר. החומר מיועד לשיכוך רעשים של מנועים אימתניים ומברצים של מיצובישי איבו ולא למנועים חשמליים של טורנס בהספק של שני וואט
  • ב. קשה לעבוד איתו. החומר סרבן כרוני, קשה לחיתוך דייקני והוא גם מלכלך.
  • ג. הדרעק הזה מטפטף בקיץ זפת שמדביקה מכלולים שצריכים לנוע בחופשיות
יוסי, אם הטורנס של בני מכוון, אין סיבה ששלך לא יהיה. אותו פטפון, אותו חומר. אם לא החלפת בטעות את הבורג הקצר יותר של הקפיץ שליד המנוע עם זה שבחזית הימנית - אתה לא אמור להיתקל בבעיות מיוחדות. כיוון הקפיצים בטורנס 160 הוא טקס פגאני שדורש סבלנות. לקח לי שלוש שעות בפעם האחרונה. הקפיץ ליד המנוע תמיד נראה יותר מכווץ מהשאר - אבל זה לא אמור לפגוע בפילוס.

שאלת פילוס הפלטה ב-160 מעניינת לכשעצמה. היא מקבילה לשאלה 'האם נשים מסמיקות בחושך?'. הניסיון שלי בעסק הזה הוא שמשקל הפלס עצמו - מוציא את הפלטה מפילוס. דרוש פלס קטן, מדויק וקל משקל, וכאלה קשה למצוא.

אם בכל זאת התייאשת, יש לי טריק שלמדתי ממישהו, שלמד ממישהו, שהלך לעולמו וכולם חושבים שלקח עמו את כל סודות ה-160 לקבר (לא נכון!). הרעיון הוא מניפולציה של אורך הציר שעליו יושבת הפלטה המרכזית. היישום קצת לא סטנדרטי והוא כולל ניסיון קודם בבישול. דבר איתי בפרטית אם תתיאש מהדרך הסטנדרטית.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 840

 #8  נשלח: א' 11/05/2014 16:52

לגבי הטפטופים - כל כך נכון עד כאב.. מה שעשיתי הוא לעבור עם מסקינטייפ רחב בכל המקומות בהן הזפת חשופה מתוך כוונה שהוא ישאיר אותה שם ולא ייפרד בעתיד לבוא..
זאת למדתי על בשרי כאשר פירקתי את הקפיצים והגומיות שנדבקו לעצמם והברשתי אותם עם אלכוהול ושימנתי בשמן סיליקון להפרדת תבניות פלסטיק בכדי לוודא שהתנועה מעלה מטה של הקפיצים תהיה חלקה.
כרגע זה נראה בסדר...

אנסה שוב את נושא הקפיצים ואעדכן.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
raniburg
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 14, 2012
הבעות תודה: 400
מספר הודעות: 1434

 #9  נשלח: א' 11/05/2014 16:55

ציטוט:
כולל ניסיון קודם בבישול

_________________
אני לא זז מכאן עד סוף הצד
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #10  נשלח: א' 11/05/2014 17:01

בישול, הרתחה, whatever... המתכון המלא שמור ל-™tnsilver
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1340
מספר הודעות: 4166

 #11  נשלח: ג' 10/06/2014 22:12

BennyO כתב:
מה שעיצבן אותי ולא הצלחתי לפתור זה שגובה הזרוע הIsotrack במצב "למעלה" לא יוצא בדיוק מול השגם במחזיק הזרוע. כל מאמצי לכוון את זה פגעו או בקפיציות של הצלחת או בפרלליות של הזרוע לתקליט.
מעצבן. אין ספק. גם אותי! חשבתי להחליף את מחזיק הזרוע לזה המסורתי של ה-Mk-I אבל לא הייתי בטח שהגובה שלו יתאים וגם לא התחשק לי להתחיל להתמקח ב-eBay... אז עשיתי למקורי 'נעל פלטפורמה' מחתיכת דיקט...











(2) הבעות תודה: BennyO , yosiaz
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > וינטאג'


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht