חווית קנייה RPI2 והתקנה - פשוט מושלם!

מחשבים, חומרה, KODI, NUC, Raspberry pi
DeNiro (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 244
הצטרף: פברואר 2013
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

חווית קנייה RPI2 והתקנה - פשוט מושלם!

נושא שלא נקרא #1 

שלום לכולם,

קיבלתי סוף סוף את ה- Raspberry Pi 2 שהזמנתי ורציתי לשתף אתכם בחווית הקניה וההתקנה.

הזמנתי את הבאנדל הזה:
http://www.modmypi.com/raspberry-pi/set ... -2-model-b

זמן משלוח: קצת פחות משבועיים (היה גם חג באמצע).

אריזה: החבילה מגיעה בקופסא לא קטנה (חשבתי שהיא תהיה קטנה יותר), הכל ארוז בצורה מעולה בסידור מופתי, עם דף פירוט מדוייק של כל הפריטים בחבילה.
כבר ממבט ראשון רואים שכל הפריטים באיכות גבוהה, עם כבלים עבים ואיכותיים.

עלות: כ- 260 ש"ח כולל משלוח (המשלוח שלהם יחסית יקר אבל בסה"כ שווה בהתאם לאיכות הגבוהה של הפריטים ולשקט הנפשי למוצר מקורי).

הרכבה: בחרתי במארז הזה לפאי:
http://www.modmypi.com/raspberry-pi/cas ... del-b-plus

זה לא מארז שנועד ל- PI2 (ידעתי זאת מראש), עם תיקון קל הוא מתאים בצורה מושלמת, ניתן לראות הנחיה בסרטון הבא:



בכמה שניות מקצצים את החלק המדובר והלוח מתאים בצורה מושלמת. סה"כ זמן הרכבה - מספר דקות.

התקנת KODI: חשבתי בהתחלה להתקין openelec עדכני על כרטיס הזכרון אבל בסוף הלכתי על התקנה מהכרטיס שמגיע, מחברים לרשת ומתקינים openelec שמתאים ל- PI2. תוך דקה שתיים KODI מותקן.

חווית הצפייה: פשוט מעולה! מערכת יציבה מאוד ומהירה (אפילו יותר מהמחשב האישי).

סה"כ בהחלט קנייה משתלמת ומעולה שנותנת תמורה מלאה ויותר למחיר.
למי שמתכנן לבנות HTPC ומתכנן להשתמש רק ב- KODI - אין לו מה לחשוב, זה פשוט זה.

פשוט מושלם! (Y)

toxin
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8962
הצטרף: אוקטובר 2008
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 688 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

תהנה (Y)

שי-כ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

תתחדש ותהנה (Y)
הגדר מה זה 'פשוט מעולה! מערכת יציבה מאוד ומהירה' ? איזה פורמטים אתה משתמש? מהרשת?

new2014
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 785
הצטרף: יוני 2014
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

DeNiro הקופסא מגיעה ביחד עם החלקים או שרכשת אותה בנפרד? (260 ש״ח כולל בקופסא)?
לא הבנתי את העניין של התקנת הopenelec למה התכוונת שלא התקנת מהאתר אלא מהכרטיס שלהם?
זה מגיע עם כרטיס עם openelec צרוב ?

תתחדש ותהנה

DeNiro (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 244
הצטרף: פברואר 2013
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

@שי-כ
··משתמש ב- openelec בגירסה האחרונה. פשוט עולה מהר יחסית ויציב, ללא נפילות עד עכשיו (כמו שקרה לי לפעמים בחלונות).
משתמש בתוסף ג'נסיס בעיקר לצפייה ישירה.

@new2014
כן, כולל הכל. תסתכל בקישור בבאנדל שציינתי, זה כולל את כל הכבלים + הכיסוי + כרטיס זכרון - סה"כ עם משלוח יצא בערך 260 ש"ח כולל משלוח (הזול ביותר).
הכרטיס זכרון מגיע עם NOOBS, מערכת מובנת שעוזרת להתקין כל מערכת הפעלה שתבחר, ישירות מהכרטיס זכרון - אין צורך לצרוב או להכין שום דבר מראש מצדך, פשוט תחבר את RPI, תבחר מערכת הפעלה וזה מתקין באופן מיידי. ניתן גם להתקין ולהכין כרטיס כזה לבד:
https://www.raspberrypi.org/downloads/

שים לב שאת ה- openelec ניתן לבחור/להתקין רק אם ה- RPI מחובר לרשת (ישירות), כך שלפני שאתה מפעיל אותו תחבר את כל מה שצריך - חיבור לרשת (אלחוטי אתה לא יכול בהתחלה) + עכבר או/וגם מקלדת (כדי לבחור את מערכת ההפעלה להתקנה) וזהו.
ההתקנה ממש מהירה וקצרה, אחרי 2 דקות KODI עולה ורץ.
דבר נוסף - סביר להניח שלא תותקן הגירסה האחרונה של openelec/KODI, אתה מעדכן גם בקלות ע"י איפשור עדכון אוטומטי בהגדרות של openelec.
אני אישית עשיתי זאת ידנית, פשוט הורדתי את גירסת openelec האחרונה, מעביר לתיקיית update בכרטיס, באתחול מחדש המערכת מתעדכנת אוטומטית. הסבר נוסף כאן:
http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC

moog
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 893
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 24 פעמים
קיבל תודות: 61 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

דווקא אני לא מתלהב מה RPI2 שיש לי בחדר שינה לעומת ה HTPC בסלון
מצטער שלא הלכתי על כיוון ה PIPO עם חלונות
ה2RPI מגמגם בתפריטים בסקין המקורי שלא נדבר על סקינים כבדים
גם הRPI וגם HTPC מנגנים ממיקום ברשת ברגע שהרשת נופלת או ההזרמה נפסקת הHTPC ממשיך לעבוד ו הRPI2 פשוט נתקע וצריך להוציא אותו מהחשמל
אין לו כפתור הדלקה (נמאס לי להוציא את הכבל מהחשמל כל הזמן ולחבר בחזרה לא רוצה להשאיר אותו דולק)
ב OpenELEC אין גלשן..אין לי אפשרות להתקין תוסף לתיקון של השלט שעובד רק על חלונות ומק.. אין לי יכולת להתקין SOPCAST או ACESTREAM
פשוט מכשיר מוגבל אולי זה טוב לחדר ילדים לא יותר

new2014
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 785
הצטרף: יוני 2014
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

Moog
אני מסכים איתך שזה לא פתרון שעולה על htpc לפחות לא עבורי ....
לעומת זאת עבור החדרים (ולטלוויזיה במטבח ) אני חושב שזה יכול להיות פתרון מצויין מאשר לרכוש עכשיו שלושה ארבעה או יותר מיני פי סי
זה מבעס עניין הכפתור כיבוי...לא מבין את המתכננים זה נראה לי מתבקש או לפחות כפתור ריסטרט
אבל בשביל יותר משלמים יותר ועבור התמורה שהוא נותן זה בהחלט שווה

new2014
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 785
הצטרף: יוני 2014
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 12 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אהה ותודה DeNiro על התשובה

DeNiro (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 244
הצטרף: פברואר 2013
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

@moog
·אני אישית לא נתקלתי בשום בעיות עם הסקינים - ואני משתמש בכבדים יותר.
אני מסכים על עניין כפתור ההדלקה, היה עדיף שיהיה איזה כפתור הדלקה למכשיר. אגב יש פתרונות גם לזה ברשת אבל אני משאיר אותו דלוק כמו שהרוב עושים, צריכת החשמל שלו מאוד נמוכה (אני משתמש בו לסלון).
כפי שציינתי, למי שמסתפק אך ורק ב- KODI, בלי צורך במערכות הפעלה אחרות, אני חושב שזה בהחלט פתרון יותר ממספק ובטח ביחס למחיר.

DeNiro (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 244
הצטרף: פברואר 2013
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

אגב, אם מישהו מחפש כפתור הדלקה/כיבוי ל- RPI, זה עשוי להתאים לכם:
http://www.amazon.co.uk/charger-raspber ... B00F9Q6TNW
נערך לאחרונה על ידי DeNiro ב 22/04/2015 18:02, נערך פעם 1 בסך הכל.

moog
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 893
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 24 פעמים
קיבל תודות: 61 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

לפי דעתי קשה לRPI2 עם סקינים כבדים (ועשיתי לו OC)
שאני זז ימינה ושמאלה ממש מהר עם הסקין המקורי אני מרגיש לפעמים לאגים קטנטנים
XPERINECE 1080 מרגיש איטי נראה כמו משחק על 15-20FPS (לי זה מפריע)
וב HTPC זז כמו חמאה
(כן הזמנתי את הכבל עם הכפתור עדיין לא הגיע בסוף אני אגיע למחיר של פיפו :D)

DeNiro (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 244
הצטרף: פברואר 2013
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

@moog
·:D גם אני עובד עם הסקין של XPERINECE 1080 (מבאס שהוא לא מכסה את כל המסך בלי לעשות זום), לא יודע אצלי רץ סבבה לגמרי...

כן באמת הכבל עם הכפתור לא הכי זול באמזון אבל בחיפוש מהיר באיביי מצאתי את זה:
http://www.ebay.com/itm/Micro-USB-to-US ... 2c9a0ea949

הבנתי שאפשר לקבל מתח גם מהטלוויזיה כך שהוא כבה ונדלק ביחד עם הטלוויזיה, לא בכל טלוויזיה זה עובד...
נערך לאחרונה על ידי DeNiro ב 22/04/2015 18:21, נערך פעם 1 בסך הכל.

toxin
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8962
הצטרף: אוקטובר 2008
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 688 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

להשוות מחשב HTPC שעולה פי עשר מ הRPI זו השוואה לא נכונה. מן הסתם הוא יהיה יותר מהיר.
לגבי כפתור הדלקה/כיבוי, לא לשכוח שה RPI הוא בעצם פרויקט לימודי של LINUX. הוא לא יועד להיות HTPC בכלל. הקהילה אימצה אותו בגלל שהוא זול ונוח לפיתוח.

DeNiro (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 244
הצטרף: פברואר 2013
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

toxin כתב:להשוות מחשב HTPC שעולה פי עשר מ הRPI זו השוואה לא נכונה. מן הסתם הוא יהיה יותר מהיר.
לגבי כפתור הדלקה/כיבוי, לא לשכוח שה RPI הוא בעצם פרויקט לימודי של LINUX. הוא לא יועד להיות HTPC בכלל. הקהילה אימצה אותו בגלל שהוא זול ונוח לפיתוח.
...
·(Y) צודק במאה אחוז!
למרות שבקצב הזה נראה שהוא יותר ויותר נהפך גם ל- HTPC באופן "רשמי"...

moog
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 893
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 24 פעמים
קיבל תודות: 61 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

אנחנו משווים אותו לפיפו לדוגמא שעולה 500 ש"ח
אני השקעתי על הRPI2 עם כל האביזרים יותר מ300 ש"ח
הפיפו נותן הרבה יותר...חזק יותר ...אין מגבלות

שלח תגובה

חזור אל “חומרה PC + סטרימרים”