זה מעניין. לא ראיתי התייחסות של nmc או של 'פונוקול' בשום מקום. קיימת כזו? ראיתי התייחסות של האתר המשווק 'מוזיקה נטו' בקישור של תום, שטוען:
עכשיו 'בדשא אצל אביגדור' זוכה לעריכה דיגיטלית מחודשת וסאונד משופר
...
אם היה לי חצי רושם שהאתר הזה יודע על מה הוא מדבר הייתי דבק ב'עריכה הדיגיטלית'... וטוען שלא מדובר במקור. עריכה דיגיטלית אפשר לעשות גם מהמסטר של ה-CD משנים קודמות. אותו אתר גם טוען לגבי שלושת התקליטים הקודמים:
התקליטים הנחשקים הודפסו בכמויות מוגבלות מאוד במפעל 'פאלאס' בגרמניה.. התקליטים הללו, שהודפסו היישר מהסרטים האנלוגיים השמורים בארכיון החברה במשקל 180g...
...
. אם אתה שואל אותי - זה נשמע כמו דקלום שיווקי של מישהו שאינו בעל רקע טכני ולא נראה לי שלסמוך שם על התוכן השיווקי כתיאור מדויק של התהליך - זהו צעד חכם. כל העסק שם מריח לי יותר כמו מודעות ה'נדיר נדיר' ביד 2. סרט ההקלטה האנלוגי המקורי לא משמש 'ישירות' ליצירת מאסטר צלולוזי ובכל מקרה דרושה עריכה כלשהי. אפילו אם מדובר במסטר האנלוגי המקורי - סביר להניח שלאחר כל כך הרבה שנים דרושה עבודת שחזור מידע וניקוי רעשים. למרות זאת - אני לא פוסל את האפשרות שזה נשמע מעולה. סה"כ 'פאלאס' עובדים עם אולפני צד שלישי שנים רבות והם יודעים לעשות תקליטים. אבל מאסטר אנלוגי? ישירות? אני מתקשה להאמין. סביר להניח שהמקור הוא המאסטר הדיגיטלי מתקופת ה-CD. זה יותר מקובל ויותר סביר.
אני לא סומך על מוזיקה נטו, אני סומך על NMC. אני נוטה להאמין שגם חברת NMC ראתה מה מפורסם שם ועומדת מאחורי הדברים.
אני מאמין שכמו שאמרת נעשתה עבודה על הסלילים, יש מצב גם שאכן בסופו של דבר התהליך "הושחט" דיגיטלית. מה שכן המקור לא היה תקליט אחר.
טומי אכן כפי שרשמתי איני יכול לשפוט את ההוצאה החדשה בצורה הוגנת ומקצועית. לגבי הטענות שהעלת על "החלונות הגבוהים", אכן התגובות לא היו טובות. מה שכן צריך להיות הוגן ולהפריד. על "תמוז" ו"הצ'רצ'ילים" התגובות היו חיוביות מאוד כולל של אנשים עם עותקים ראשונים במצב מעולה, וציוד ראוי.
*אוסיף ואומר שחלק מהתקליטים שהוזכרו כאן לגבי הוצאות מחודשות אכן הורדו מתקליט אחר, אז יש אמת חלקית בטענה שלך.
צריך לזכור שההיצע של תקליטים ישראלים הצטמצם עקב ההייפ הגדול בתחום, וכתוצאה מכך המחירים האמירו. לדעתי תופעת ההוצאות המחודשות של תקליטים ישראליים רק תתרחב.
חשוב לבדוק טוב טוב מי עומד מאחורי ההוצאה, וגם אז כמו שאמרתם קשה מאוד לדעת מה קורה בדרך.
מה שכן אני חושב שזה נכון גם להוצאות של תקליטים לא ישראלים. לרוב זה מסתתר תחת כל מני סלוגנים.
למישהו יש קישור רשמי לדברים של nmc או פונוקול בנושא?
לדעתי אם nmc היו רוצים - היו מגיבים במקום שגם אני הייתי מוצא. הם ילדים גדולים ומכירים את השוק היטב. השתיקה שלהם אינה מוצאת חן בעיני. זה מתפרש כחצי הודאה באמת שאינה נוחה להם. אני לא חושב שמאסטר דיגיטלי אפילו קרוב למשהו שהוא בגדר השחתת המקור ודה-פקטו זה הסטנדרט בתעשייה. מה שעשוי להיות בזוי בעיני הוא ניסיון לשווק 'סלילים האנלוגיים' בבעלות ההוצאות כמקדם מכירות של הוצאת ויניל מחודשת בשעה שחלקם בתהליך לא בא לידי ביטוי. זו לדעתי הונאה ואני בספק רב אם זה אכן המצב. אני מקווה שתתפרסם הבהרה מטעם nmc ובהזדמנות הזו לא יזיק גם לפונוקול להשמיע קולם בנושא.
הוצאות אמריקאיות כפופות לכל כך הרבה איגודים מקצועיים שאין להן סיכוי לנסות לשווק א' במסווה של ב'. זו התאבדות. זה גם לא קורה לדעתי בישראל. הבעיה היא עם פרשנות של כל מיני משווקים כסילים. אני לא חושב שההוצאות עצמן היו מעזות לשקר לציבור. אני גם לא חושב שזה קרה. בסה"כ כמה ניסיון כבר יש בהוצאות ויניל מחודשות בעברית? בשורה התחתונה - אכן צריך לקרוא את האותיות הקטנות בכל מקום - אבל אם הן שם, אי-אפשר להאשים אף אחד.
במקרה של "בדשא אצל אביגדור" המחיר של הוצאה מוקדמת במצב VG+ ומעלה הוא בסביבות המחיר של הוצאה מחודשת, את שלי רכשתי בפחות לא מזמן(המחיר של המחודשות הוא בדרך כלל 80 שקלים ומעלה ומכאן ההשוואה).
כך שאני לא רואה סיבה מיוחדת להעדיף את ההוצאה המחודשת. במיוחד שהתקליט יחסית נפוץ, ואין בעיה להשיג אותו.
הוצאה מוקדמת תהיה עדיפה בדיוק בגלל הטענות שהעלו נגד ההוצאות המחודשות, בהוצאה ישנה אתה יודע מה המקור, ואתה יודע שהתהליך לא הושחט.
בכל מקרה גם אם החלטת ללכת על תקליט חדש, ויש לזה יתרונות אין ספק, חכה שאנשים יעלו התרשמות. בטוח יהיו כאלה שמחזיקים הוצאה מוקדמת ויערכו השמעה. אין לך למה למהר התקליטים לא יחטפו תוך שעה.
farkash7 כתב:במקרה של "בדשא אצל אביגדור" המחיר של הוצאה מוקדמת במצב VG+ ומעלה הוא בסביבות המחיר של הוצאה מחודשת, את שלי רכשתי בפחות לא מזמן(המחיר של המחודשות הוא בדרך כלל 80 שקלים ומעלה ומכאן ההשוואה).
כך שאני לא רואה סיבה מיוחדת להעדיף את ההוצאה המחודשת. במיוחד שהתקליט יחסית נפוץ, ואין בעיה להשיג אותו.
הוצאה מוקדמת תהיה עדיפה בדיוק בגלל הטענות שהעלו נגד ההוצאות המחודשות, בהוצאה ישנה אתה יודע מה המקור, ואתה יודע שהתהליך לא הושחט.
בכל מקרה גם אם החלטת ללכת על תקליט חדש, ויש לזה יתרונות אין ספק, חכה שאנשים יעלו התרשמות. בטוח יהיו כאלה שמחזיקים הוצאה מוקדמת ויערכו השמעה. אין לך למה למהר התקליטים לא יחטפו תוך שעה.
"השוואת סאונד - מהדורה חדשה פח אשפה. אין לי מילים. ההשוואה נעשתה עם עוד אוזן לידי עם אותן מסקנות.
החדש לדעתי הועבר מדיסק ביום טוב, אולי אפילו מקסטה שהוקלטה מהרדיו. אין בס, אין מיד, הכל עמום ומקומפרס. פשוט זוועה. אפילו ההוצאה של החלונות שומעים טוב לעומת מה שעשו כאן. כואב הלב, זה התקליט עם הסאונד הכי טוב בעולם. עם עומק. מחקו הכל, את כל היופי.
את העטיפה, האינסרט וההשקעה דווקא אהבתי. יש בונוסים שיצאו בדיסק כבר."
אני סומך על קבוצת התקליטים בפייס עוד פחות מהאתר המשווק. אבל סומך עליך. לא הבנתי - מי ביצע השוואה? זהו דיווח מאכזב מאוד אבל כל ההשמצות של הפורמט הדיגיטלי נופלות במבחנים עיוורים. קימפרוס או Loudness Wars זו בעיה אמיתית.
חברים, משתף אותכם במידע מעניין שקשור לנושא (לא של אביגדור אלא של הוצאת תקליטים חדשים).
הקליק מוציאים תקליט חדש ואני מביא לכם קצת מידע שקיבלתי מאלי אברמוב אחד מחברי הלהקה על תהליך ההקלטה. ממש לא "דיסק על תקליט" מאוד השקיעו בהקלטה אנלוגית איכותית ובסאונד החבר'ה. קבלו ציטוט מגוף ראשון:
"אקדים ואומר שכמובן המסטרינג לויניל שונה לחלוטין מהמסטרינג לדיסק,ושני סוגי המסטרינג נעשו באמריקה על ידי טכנאי מדהים ומאד ידוע בתחום.
התקליט הוקלט בבנטון הרבר אשר במישיגן זה אולפן על טהרת האנלוג. הקונסולה הייתה שייכת לסליי סטון ונקראת פליקנדייל והיא פשוט מדהימה. אשלח לך לינק לאולפן כדי שתתרשם. הקלטנו לסרט על מכונת 16 ערוצים במהירות 15 כדי לקבל את סאונד הכי טוב שאפשר. הטכנאי שהוא בעל האולפן עבד באולפן של סטיב אלביני במשך 15 שנה לפני שהקים את האולפן שלו. שהינו שם 12 יום וחזרנו עם ההקלטות כדי לעשות את המיקס באולפן של יואב שדמה על קונסולת איי.פי.א.י אנלוגית מדהימה. זה הלינק לאולפן: http://www.keyclubrecording.com/news.html"
Guybar10 כתב:הבנתי שזה עבר דיגיטציה...חבל.
לא ברור לי למה חברות התקליטים שבמקרה הזה פונוקול לא מבינות שקהל היעד שעבורו מיוצרים התקליטים הם אוהבי צליל אנאלוגי טהור מתחילתו ועד סופו. למה "להרוס" אותו בדיגיטצייה שמבחינתי מיותרת ולטעון שיש "צליל משופר"? לא קונה אותי.
התלבטתי כי יש לי את האלבום הזה בדיסק ואני רוצה אותו בתקליט אז עדיף לקנות אותו בהוצאה המקורית מ 1971 מיד שנייה ולא את ההוצאה המחודשת למרות שממש חבל לי לאבד את "מה פה הולך" הגנוז והנפלא שהתווסף לאלבום בתור בונוס.
תודה לעוזרים...
...
·
אתה מניח שהסרט שרד ? גם כשהוא מאוחסן בתנאים נאותים הוא מתפורר אחרי כמה שנים וזה בלי להזכיר בעיות אחרות שיש עם סרטים אנאלוגים ישנים. בגדול אם עושים את העבודה כמו שצריך אין סיבה שהפורמט הדיגיטלי לא ישמור על אופי הצליל המקורי , ולא אנחנו לא ניכנס עכשיו לויכוח מה נשמע יותר טוב.. כי זה לחלוטין סובייקטיבי.
בכל מקרה סביר להניח שהסרטים הועברו לדיגיטל כבר בתחילת שנות ה 90 אם לא מוקדם יותר
ליאור
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק. הקולנוע שלי
חוני כתב:הגיעו לידיי סרטים מגנטיים אולפניים משלהי שנות ה- 60 במצב מעולה !
כל אולפן הקלטות ברמה סבירה יודע כיצר לשמור את סרטיו (בהנחה שהוא מעוניין בכך).
...
·
מה שבעניך נחשב מצב מעולה לא בהכרח עומד בקריטריון שיספק את חברת התקליטים ואת האמן עצמו.
בנקודת זמן מסוימת חברות התקליטים פשוט העבירו את כל הרפרטואר שלהם לדיגיטל כי זה יותר פשוט לניהול, זה תופס פחות מקום וזה נשמר לעולמים מבלי לדאוג לדגרטציה עם השנים או אחרי כל השמעה. זו החלטה הגיונית וזו גם היתה החלטה נכונה כי אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יקרה לסרט. קובץ זה קובץ אתה יכול לשכפל אותו ( אמנם בהתחלה המאסטרים הדיגיטלים הוקלטו גם כן על סרטים אבל ניתן היה לשכפל עותקים דיגיטליים זהים למקור - שוב בהנחה שזה נעשה נכון !
לא מתווכח שאפשר לשמור על סרטים אנאלוגים אבל זה דורש התעסקות, למשל צריך להעביר את הסרטים מגלגל לגלגל מדי פעם כדיי שהסרט לא ידבק, וצריך לדעת איך לגלגל את הסרט ככה שהזליגה משכבה לשכבה תהיה בציר הזמן הנכון , טמפרטורה נכונה ואחוזי לחות נמוכים בקיצור התעסקות ..
ליאור
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק. הקולנוע שלי