מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


שאלה לגבי פטיפון


   פורומים > אודיו > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)
מחבר הודעה
omriעומרי
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jul 08, 2013
מספר הודעות: 41

 #1  נשלח: שבת 15/08/2015 11:47
שאלה לגבי פטיפון

שלום רציתי לדעת מה כול כך מיוחד בפטיפון שאנשים עדיין משתמשים בו ?

האם הוא טוב מאיכות שיש במחשב למשל פלאק או אפילו mp3 רגיל ?
פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #2  נשלח: שבת 15/08/2015 16:25

זו שאלה מצוינת ורובם הגדול של החסידים אינם 'עדיין' משתמשים בפטפון אלא התחילו להשתמש לאחרונה. זוהי אפנה. הפורמט הדיגיטלי, שיטת ה-PCM שעומדת בבסיסו, על מאפייני ה-red book של קצב דגימה של 44.1KHz בעומק דגימה של 16bit - הוא פורמט שעולה על ויניל בכל הפרמטרים האפשריים. בטווח דינמי, בהפרדת ערוצים, ברצפת רעש ובשיעורי עיוות לגבי כל טווח התדרים השמיע. ה'יתרון' היחיד שעשוי להימצא בפורמט האנלוגי הוא היכולת לכלול בתקליט תדרים שהם מעל 20KHz אך אלה כוללים, למעט בפורמט CD4 quad, רק רעש סטטי והפרעות.

זהו נושא מעורר מחלוקות בעיקר בקרב חסידי הפורמט האנלוגי שהעלו אותו לרמה של דת בשנים האחרונות. מהנדסי קול ואנשי התעשייה, מסכימים ברובם על יתרונות הפורמט הדיגיטלי. עיקר המחלוקת בקרב הציבור הרחב נובעת מבורות בכל מה שקשור לפורמט הדיגיטלי, או, לצורך העניין, לרזי הפורמט האנלוגי. אודיופילים יכולים לזעוק עד מחר שויניל נשמע להם טוב יותר וייתכן אולי שזה באמת נשמע להם כך. קיים הבדל מהותי בין מה שנשמע 'טוב' לאוזן האנושית לבין מה שהוא יותר נאמן למקור. עובדתית הפורמט הדיגיטלי עדיף לשחזור מדויק יותר של מקורות לשם השמעה.

הבעיה המהותית של שני הפורמטים היא התכנים ולא הפורמט. מאסטרים אנלוגיים ירודים (נפוצים מאוד לאחרונה) פוגמים משמעותית בחוויה האנלוגית, ותכנים דיגיטליים מקומפרסים כמו MP3 לדוגמה, עלולים לגרום לאבדן של חלק מהמידע המקורי. בתחום המאסטרינג הדיגיטלי היתה קיימת תופעה (שהתעשייה החלה להיאבק בה לאחרונה) - שנקראת קמפרוס יתר, (ראה ערך Loudness wars) שפוגעת בטווח הדינמי של התכנים. כשמדובר בציבור הרחב - הנטייה היא להאשים את הפורמט ולא להתייחס לתכנים.

מבחינה חברתית ויניל ופטפונים הם תופעה מחודשת. קיימת מגמה של עלייה משמעותית בצריכה של פורמטים אנלוגיים (ויניל בעיקר אך גם קסטות) שהגיעה השנה ל... 6% מכלל התכנים של התעשייה. בסך הכל פטפון הוא חוויה שמקרבת את המאזין באופן פיזי אל המוזיקה. יש בפטפונים משהו מהפנט. התקליטים גדולים, העטיפות מרהיבות וקל יותר לקרוא את הכיתובים (המעניינים בד"כ) והחומרים הנלווים מאת האמן. הפורמט פיזי, אפשר להחזיקו ביד ולחוש אותו, ואיכות הרכיבים בפטפון משפיעה מיידית על איכות השמע. קל לבצע שדרוגים למי שמעוניין לשלם את המחיר. ישנם הרבה מאפיינים פסיכו-אקוסטיים בחוויה הפטפונית, רובם סובייקטיביים נוסטלגיים שאינם ניתנים למדידה.

בשורה התחתונה גם קובץ MP3 בקצב דגימה סביר, שהומר מ-WAV שעבר מאסטרינג קפדני, עשוי להישמע בלתי ניתן להבדלה ממקבילו האנלוגי. למערכת ההשמעה יש תפקיד משמעותי באבחנה הזו. קל וזול יותר (באופן משמעותי) להגיע לתוצאה המיוחלת בעזרת ציוד דיגיטלי הולם (DAC ו\או טרנספורט) מאשר לנסות בעזרת ציוד אנלוגי יקר שדורש כיוון, תחזוקה ולא מעט ניסיון.

לשאלתך - לא! לא יותר טוב מ-FLAC ובד"כ גם לא יותר טוב מ-MP3. מצד שני... כן! פטפון הוא מכשיר מכני\חשמלי מיוחד, ואפילו מיוחד מאוד.
(6) הבעות תודה: tomyeshuah , capten , vectorM , yosiaz , BennyO , eldad777
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו דו-ערוצי (סטריאו)


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht