במערכת: מגבר סטראו Onkyo 8150 רמקולים Cabase MAjorca + Morel sp3. חיבורי רמקולים A+B.
(SP3 כדי להוסיף נפח ולשפר חוסר בגבוהים). בחדר של 5x5.
הבאסים של ה Cabase דווקא מאד מרשימים והדוקים, אבל מחלת השידרוג תקפה אותי,
והשאלה אם תוספת סאב למערכת סטראו כזו תשפר את הסאונד או שזה סתם בזבוז ואם כבר אז לשדרג את המדפים?
זה כנראה יהיה יקר מדי כמובן. ה Majorca שווים בין 8 ל 10 K .
האם להוסיף סאב למערכת סטראו
הכי נכון זה רק לנסות, אתה עלול לא להתחבר לסאונד כזה בכלל.
ניסיתי פעם לשחק אם הוספת סאב לסטריאו - כן זה בהתחלה היה נראה שיש יותר. נפח ועומק הבאסים אך אם הזמן אני הבנתי שזה יותר מפריעה ו״דופק״ צליל של רמקולים במיוחד אם אתה אוהב איך הם נשמעים, כלומר אתה מוסיף אליהם דבר שלא שייך ונוצר איזה ערבוב.
אך י-תכן מאוד שזה יתאים לך, כוח אחד אם הטעם שלו.
מציאה לנסות לקחת סאב להדגמה הביתה ולנסות להבין - רק תן לזה זמן , על תסמוך על תוצאה התחלתית
ניסיתי פעם לשחק אם הוספת סאב לסטריאו - כן זה בהתחלה היה נראה שיש יותר. נפח ועומק הבאסים אך אם הזמן אני הבנתי שזה יותר מפריעה ו״דופק״ צליל של רמקולים במיוחד אם אתה אוהב איך הם נשמעים, כלומר אתה מוסיף אליהם דבר שלא שייך ונוצר איזה ערבוב.
אך י-תכן מאוד שזה יתאים לך, כוח אחד אם הטעם שלו.
מציאה לנסות לקחת סאב להדגמה הביתה ולנסות להבין - רק תן לזה זמן , על תסמוך על תוצאה התחלתית
Heavy Metal Is The Law
על על זה הרבה דיונים, האם קיים סאב אידיאלי שהוא לא רק עבור קולנוע ביתי.
גם העניין עם הזוג רמקולים גדולים דיי סוגר לך את הפינות של הבאס, אבל אם יש לך סאב שיסגור גם את הפינות שעוד לא נסגרו עם הרמקולים הגדולים אז זה יכול להיות טוב ומצד שני זה יכול ליצור ערבוב בתדרי הבאס הקיימים כבר ומצד אחד זה יוסיף תדרים נמוכים ומצד שני יוסיף גם לתדרים מעליהם ויצא צליל לא מאוזן בכלל.
בקיצור כמה שיותר רמקולים נכנסים למשוואה כך הצליל הופך להיות פחות מאוזן
גם העניין עם הזוג רמקולים גדולים דיי סוגר לך את הפינות של הבאס, אבל אם יש לך סאב שיסגור גם את הפינות שעוד לא נסגרו עם הרמקולים הגדולים אז זה יכול להיות טוב ומצד שני זה יכול ליצור ערבוב בתדרי הבאס הקיימים כבר ומצד אחד זה יוסיף תדרים נמוכים ומצד שני יוסיף גם לתדרים מעליהם ויצא צליל לא מאוזן בכלל.
בקיצור כמה שיותר רמקולים נכנסים למשוואה כך הצליל הופך להיות פחות מאוזן
קיים רמקול אטום.
כמו גם BASS REFLEX ו PASSIVE RADIATOR
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... losure.svg
[imgbig]http://data.yamaha.jp/sdb/series/image/ ... _12083.jpg[/imgbig]
הרמקול האטום מאפשר לנצל את האלמנט נטו ללא נסיון להכפיל את הבאסים שלו וזאת למראת שהרמקול מנוצל כתיבת תהודה.
2 השיטות האחרות מנצלות את החלק האחורי של האלמנט (זה שמאחורי הקלעים) שמפיק את אותו הצליל רק לכיוון ההפוך והשיטות האלו מנסות להשתמש בתהודה של התיבה כדי להחזיר אותו לקדמת הרמקול (בחלק מהמקרים) כדי שגם הוא יהווה פלט
אלו השיטות בכללי
וזו התועלת שלהם על הנייר
[imgbig]http://images.audiojudgement.com/2016/0 ... sponse.gif[/imgbig]
באס רפלקס מגביה הרבה בבאס ואת כל פלט הצליל אבל החיתוך בצליל לתדרים הנמוכים מאוד חד ולעומתו האטום מגביר פחות אבל מכסה יותר תדרים עם חיתוך פחות חד, יותר הדרגתי
כמו גם BASS REFLEX ו PASSIVE RADIATOR
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... losure.svg
[imgbig]http://data.yamaha.jp/sdb/series/image/ ... _12083.jpg[/imgbig]
הרמקול האטום מאפשר לנצל את האלמנט נטו ללא נסיון להכפיל את הבאסים שלו וזאת למראת שהרמקול מנוצל כתיבת תהודה.
2 השיטות האחרות מנצלות את החלק האחורי של האלמנט (זה שמאחורי הקלעים) שמפיק את אותו הצליל רק לכיוון ההפוך והשיטות האלו מנסות להשתמש בתהודה של התיבה כדי להחזיר אותו לקדמת הרמקול (בחלק מהמקרים) כדי שגם הוא יהווה פלט
אלו השיטות בכללי
וזו התועלת שלהם על הנייר
[imgbig]http://images.audiojudgement.com/2016/0 ... sponse.gif[/imgbig]
באס רפלקס מגביה הרבה בבאס ואת כל פלט הצליל אבל החיתוך בצליל לתדרים הנמוכים מאוד חד ולעומתו האטום מגביר פחות אבל מכסה יותר תדרים עם חיתוך פחות חד, יותר הדרגתי