עזרה בשדרוג סטאפ קיים

כל מה שאי פעם רציתם לדעת על אוזניות, מגברי אוזניות ומה שבינהם.
Sinfoni (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 9
הצטרף: אוגוסט 2014
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

עזרה בשדרוג סטאפ קיים

נושא שלא נקרא #1 

מעט רקע:
סטאפ הכניסה שלי כלל אוזניות סנהייזר HD25 יחד עם מגבר\דאק SMSL M3.
נהינתי מהשילוב אבל חיפשתי להשתדרג ולכן קניתי אוזניות סנהייזר HD700, תקופה מסוימת חיברתי אותו למגבר SMSL אבל הרגשתי "שזה לא זה" ולכן קניתי מגבר\דאק AudioEngine D1, השדרוג היה מהותי אולם אני מרגיש שמשהו חסר ושלאוזניה יש פוטנציאל גדול יותר.
מה שבעיקר מפריע לי הוא שהבאס מעט שטוח ובכללי חסר "אוויר" למוזיקה.
מקור השמע הוא לפטופ מסוג לנובו T450S ותוכנת TIDAL HIFI. לעיתים אני שומע גם שירים בפורמט FLAC דרך FOOBAR.

השאלה שלי האם לדעתכם לאוזניות כמו שיש לי המגבר הוא מספיק ובעצם זו היכולת המקסימאלית שהאוזניה יודעת לתת והבעיה היא בדרישות שלי?
האם ניתן לשפר את איכות הסאונד ע"י פעולה כלשהיא במחשב מבחינת תוכנה למשל?
האם לדעתכם קיים מגבר בעלות של עד 2,500 ש"ח שיביא איתו שינוי משמעותי או שחבל על הכסף?

פלאפי
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 372
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

על פניו שני המגברים האלה נראים חלשים מדי בשביל האוזניות האלה. לאוזניות יש עכבה של 150 אום, ולפי הנתונים שמצאתי בעכבה הזאת ה-SMSL M3 מסוגל לתת 49 מיליוואט, והD1 עוד יותר חלש ב-26 מיליוואט. האוזניות האלו אומנם די רגישות, אבל אתה תצטרך הרבה יותר עוצמה בשביל לדחוף אותם ברמה מספקת. יכול להיות שכדאי ללכת על מגבר אוזניות עם חיבור מתח חיצוני, ולא כזה שמוזן מUSB.
לי לדוגמא יש arcam rhead שמחובר עם מתח לקיר ונותן באזור 250 מילוואט ל-150 אום. הוא עלה לי באזור 1300 שקל, אז אני מניח שבהחלט יש מגברים טובים מספיק שתוכל למצוא גם בפחות מהמחיר שנתת. מגבר כמו ה-schiit magni ב-99$ (לא כולל משלוח) יכול בקלות להתמודד עם אוזניות כאלה.
אחרי שיהיה לך מגבר חזק יותר, אם אתה עדיין לא מרוצה מהסאונד של האוזניות, תמיד אפשר לנסות תוכנת EQ מערכתית כגון EqualizerAPO כדי להרים טיפה את הבאסים.

eyal1983
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3449
הצטרף: מאי 2007
מיקום: רמת ישי
נתן תודות: 26 פעמים
קיבל תודות: 281 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

מוצר משולב עד 2,500שח שיתן סאונד משמעותית טוב יותר עבור ה HD700, בהשוואה ל M3 ול-D1?

Audio GD R2R 11


http://www.audio-gd.com/R2R/R2R11/R2R11EN.htm

(בדוק ביקורות וידאו ביוטיוב)


אגב, יש להם 10 שנות אחריות.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

Re: עזרה בשדרוג סטאפ קיים

נושא שלא נקרא #4 

@Sinfoni
האם לדעתכם קיים מגבר בעלות של עד 2,500 ש"ח שיביא איתו שינוי משמעותי או שחבל על הכסף?
...
אם אתה מגיע לווליום מספק ללא עיוותים אז ברוב המקרים אין סיבה לחפש משהו אחר בהגברה. עדיף להיגמל כמה שיותר מהר מהמיתוס שאומר שמגברים טרנזיסטוריים טיפוסיים עושים משהו מיוחד לסאונד חוץ מפשוט להגביר אותו.
האם ניתן לשפר את איכות הסאונד ע"י פעולה כלשהיא במחשב מבחינת תוכנה למשל?
...
יש דברים שלא תוכל לשפר, לדגומה לא תוכל להרים את בס העמוק כי זו פשוט מגבלה פיזית של HD700 עצמה (אם תנסה פשוט תגביר את עיוותים), אבל לגבי כל שאר הדברים השמיים הם הגבול. foobar תומך בVST אז יש לך פשוט אין ספור דרכים לשחק עם הסאונד על ידי חיבור פלגינים למינהם. אבל באמת עדיף להתחיל עם EQ.

Sinfoni (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 9
הצטרף: אוגוסט 2014
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #5 

חוזר לעדכן:
לפני כשבוע יצא לי להגיע לתל אביב ולקחתי את האוזניות איתי.
לאחר סקר שוק מקדים הגעתי פיזית לאחת החנויות שמציעה מספר מוצרים בתחום.

תחילה בחנתי מגבר של Lehmann Audio. התוצאה הייתה מדהימה אבל מעט הפריע לי גודל המכשיר והעובדה שהוא לא נייד.
לאחר מכן הוצג לי Chord Mojo - יצא לי לקרוא מעט על המכשיר לפני כן ועל הביקורות הטובות שקיבל. בפועל הופתעתי מאוד שמכשיר כל כך קטן נותן סאונד כל כך "גדול". לאחר כמה דקות של האזנה הפור נפל והחלטתי לרכוש אותו.

הMojo נתן לי את כל מה שהיה לי חסר. מעבר לשדרוג בעוצמה הסאונד נהיה "פתוח" יותר, הבמה רחבה יותר הכל נשמע יותר חי ומפורט.

לגבי הערה של evgenetic לגבי מיתוסים במגברים טרנזיסטוריים - אני ממש לא מסכים, הצהרה כזו מתאימה אולי למהנדס חשמל שלא עוסק בתחום ומבחינתו מגבר תפקידו להגביר ותו לא. בפועל מדובר בתופעות הרבה יותר מורכבות שלטעמי לפחות כן מקיימות הבדלים גדולים בין מגבר למגבר.
לפי התאוריה הזו מגבר סטריאו ביתי *** סיני ב100 דולר שמוצהר 100 וואט לערוץ אמור להשמע בדיוק אותו דבר כמו מגבר של חברה מוכרת שעולה פי 30 ממנו.

eyal1983
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3449
הצטרף: מאי 2007
מיקום: רמת ישי
נתן תודות: 26 פעמים
קיבל תודות: 281 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

האנשים האלה (שלא שומעים הבדלים) ישלחו לך תיכף את הלינק הבא לקריאה:
https://www.tomshardware.com/reviews/high-end-pc-audio,3733.html

Roy.T
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1248
הצטרף: יוני 2009
נתן תודות: 33 פעמים
קיבל תודות: 166 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

זה בסדר אף אחד לא מסכים..
תתחדש ותהנה..

פלאפי
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 372
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

Sinfoni כתב:לגבי הערה של evgenetic לגבי מיתוסים במגברים טרנזיסטוריים - אני ממש לא מסכים, הצהרה כזו מתאימה אולי למהנדס חשמל שלא עוסק בתחום ומבחינתו מגבר תפקידו להגביר ותו לא. בפועל מדובר בתופעות הרבה יותר מורכבות שלטעמי לפחות כן מקיימות הבדלים גדולים בין מגבר למגבר.
לפי התאוריה הזו מגבר סטריאו ביתי *** סיני ב100 דולר שמוצהר 100 וואט לערוץ אמור להשמע בדיוק אותו דבר כמו מגבר של חברה מוכרת שעולה פי 30 ממנו.
...
אתה מודע לכך שמהנדסי חשמל הם אלו שמתכננים את המגברים האלה, כן? בכל מקרה, יש הבדלים מדידים בין מגבר אחד לאחר, אבל השאלה זה לא אם הם שונים אלא האם זה הבדלים מספיק גדולים כדי שיהיה אפשר לשמוע אותם. השמיעה האנושית מאוד מוגבלת, והחל מרף מסויים הבדלים בין רכיבים אלקטרוניים שונים הם כל כך מינוריים שהם לא משפיעים אפקטיבית על הסאונד. למשל, מגבר שמתהדר ביחס אות לרעש של 100 DB זה נחמד, אבל בני אדם בכל מקרה לא מסוגלים לשמוע סאונד כל כך נמוך (וזה גם יחס יותר גדול ממה שקיים בסיגנל אודיו של 16 ביט, אז לא בטוח שזה בכלל שימושי). ונוסיף על כך שהאמצעי האקוסטי (כלומר אוניות ורמקולים) שבו אתה משתמש משפיע הרבה יותר על הסאונד וממסך כל השפעה שיש למגבר. ערך THD של 0.001% במגבר הוא חסר משמעות אם הTHD של האוזניות הוא 1%.

מה שכן, יש רמה מינימלית של איכות שצריך לעמוד בה במוצרי אודיו. המגבר הסטריאו הסיני הזה ב-100$ אולי נבנה בצורה כל כך כושלת שהיחס אות לרעש שלו כל כך נמוך שאפשר לשמוע את ההיס גם בווליום רגיל, או למשל תדרי הבאס שלו מתחילים להחתך הרבה מעל 20 הרץ, מה שישפיע על הסאונד באופן ברור. מצד שני, גם יכול להיות שהנדסו אותו בצורה טובה ולא יהיו לו בעיות רציניות שניתנות לשמיעה. בכל מקרה, תג מחיר וארץ מוצא זה לא תמיד מדד ישיר לאיכות.

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

Sinfoni כתב: לגבי הערה של evgenetic לגבי מיתוסים במגברים טרנזיסטוריים - אני ממש לא מסכים, הצהרה כזו מתאימה אולי למהנדס חשמל שלא עוסק בתחום ומבחינתו מגבר תפקידו להגביר ותו לא. בפועל מדובר בתופעות הרבה יותר מורכבות שלטעמי לפחות כן מקיימות הבדלים גדולים בין מגבר למגבר.
לפי התאוריה הזו מגבר סטריאו ביתי *** סיני ב100 דולר שמוצהר 100 וואט לערוץ אמור להשמע בדיוק אותו דבר כמו מגבר של חברה מוכרת שעולה פי 30 ממנו.
...
·

התופעות המורכבות קורות לרוב בראש המאזינים כשמדובר בהשוואת מגברים, כי בפועל הרוב המוחלט של המגברים באמת לא עושים שום דבר חוץ מלהגביר. זה שאתה חושב שאתה שומע הבדלים נובע כמעט בוודאות מבדיקה לא מבוקרת שלא מפקחת על גורמים מתערבים רבים. האנשים שטוענים שהם שומעים הבדלים הם ב95% מהמקרים אנשים שלא עשו את הבדיקה כמו שצריך, ואתה בינהם.
מצד שני זה שמגבר חזק יותר גם נשמע כאילו הוא משפר איכות זה לא מפתיע, כי בווליום גבוה אנו גם שומעים יחסית יותר בס וקצת יותר טרבל (ע"ע equal loudness contours), ככה השמיעה האנושית עובדת, וזה כמובן מאד משנה את כל התמונה.

שלח תגובה

חזור אל “אוזניות ומגברי אוזניות”