שירות קלוקל באתרים סיניים - או למה אני משתדל מאוד לא להזמין מאתרים סיניים

פורום לדיון על נושאים הקשורים לפן המסחרי ו/או השירותי של התחום (איפה קונים? כמה עולה? מי הייבואן? המלצות על חנות? ענייני ייבוא/מכס וכו').
Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

HTmagDeals כתב:הגיוני כי כל אחד שקונה במרחב הדיגיטלי נתקל מתישהו במוצר שלא לפי המפרט או שירות לא טוב, אבל מכאן ועד לשלילת כל האתרים בעולם בגלל ניסיון שלילי אחד, מראה על חשיבה אמוציונלית שלא מבוססת על הגיון.
...
·

אז תרשה לי לחלוק עליך. יש לי רקורד של מאות הזמנות באמזון (אלפים רבים אם מחשיבים אנשים קרובים אלי שרכשו אחרי שהכרתי להם את חווית הקניה באמזון), לא קרה לי אפילו פעם אחת שם מקרה של "מוצר שלא לפי המפרט או שירות לא טוב". ההיפך המוחלט למען האמת. גם כשיש בעיות (שום דבר לא מושלם בחיים אפילו אם זה קרוב), הם תמיד הצליחו להפתיע אותי כל פעם מחדש ברמת השירות שלהם. מצד שני אני רואה פה אינסוף תלונות על אתרים סיניים, ומעכשיו מבטיח לרכז אותם פה בתחילת השרשור בשביל שיהיה לנו רקורד :wink:

ולגבי "חשיבה אמוציונאלית" - זה ששיתפתי "רק" מקרה אחד, לא אומר שלא היו מיקרים רבים אחרים (אצלי לפחות 30% מהמיקרים בהם הזמנתי מוצרים מאיביי/אליאקספרס וכו הגיעו מוצרים לא נכונים, מוצרים שמתו אחרי זמן קצר, אפילו זיופים ועוד). כפי שציינתי שם אני מזמין רק מוצרים מאוד זולים ולוקח מראש שיהיה סיכוי לא קטן שאקבל זיוף/מוצר נחות ועוד.

HTmagDeals
סמל אישי של משתמש
צייד דילים
צייד דילים
הודעות: 4752
הצטרף: ספטמבר 2012
נתן תודות: 248 פעמים
קיבל תודות: 1238 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

אז על מה בדיוק אתה חולק?
קבוצת יד 2: https://t.me/HTyad2
ערוץ הדילים: https://t.me/HTDeals
הקבוצה להתייעצויות ובקשת קופונים: https://t.me/HTDealsChat

OferL
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3906
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: כפר סבא
נתן תודות: 340 פעמים
קיבל תודות: 128 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

@Huber
·איביי כנראה הפך למרכז ה scammers הסיניים. שמעתי על מקרים מלא מעט אנשים.
נראה שאלי יותר קשוחים עם המוכרים שלהם. אולי בגלל זה הם עברו לאיביי...

הזכירו כאן חנויות כמו גירבסט ודומיהם. למרות שהסיכוי לבעיה במוצר נמוך יותר אני משתדל לא לקנות אצלם. המשלוח בד"כ יותר איטי אפילו מאלי. הגיע לפעמים לשלושה חודשים. מדיניות ביטול העיסקה באתרים האלו בעייתית. השאירו אותי עם תחושה שאין עם מי לדבר.
Enjoy the Silence

boren
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

@Huber - השירות באתרים סיניים פחות טוב מאשר באמזון. אין על כך וויכוח. ובכל זאת, עדיף במקרים רבים להזמין מהם כי הפער במחיר מספיק גדול כדי להצדיק את זה. במוצרים זולים כמעט תמיד יש לסינים יתרון, בד"כ יתרון גדול שמצטבר לאורך זמן להרבה כסף. במוצרים יקרים לעומת זאת הפער במקרים רבים (לא תמיד) קטן מספיק כדי להצדיק תשלום מסויים עבור השירות של אמזון.

אבל כאמור, לא תמיד זה המצב במוצרים יקרים. אני שואל גם אותך - היית משלם עבור מוצר כלשהו 430 דולר במקום 250 רק כי הוא נמכר באמזון ולא בגירבסט? עם כל הכבוד לאמזון, בפער כזה ומול חנות שבה קניתי בעבר פעמים רבות ללא בעיות (ולא שאני טוען שלא יכולות להיות), אני לא יכול להצדיק את זה ולכן במקרה הזה אני אחרוג מהכלל ואקנה מהם.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

HTmagDeals כתב:אז על מה בדיוק אתה חולק?
...
·

ציטטתי את מה שאני חולק עליו והסברתי למה.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

boren כתב:@Huber - השירות באתרים סיניים פחות טוב מאשר באמזון. אין על כך וויכוח. ובכל זאת, עדיף במקרים רבים להזמין מהם כי הפער במחיר מספיק גדול כדי להצדיק את זה. במוצרים זולים כמעט תמיד יש לסינים יתרון, בד"כ יתרון גדול שמצטבר לאורך זמן להרבה כסף. במוצרים יקרים לעומת זאת הפער במקרים רבים (לא תמיד) קטן מספיק כדי להצדיק תשלום מסויים עבור השירות של אמזון.

אבל כאמור, לא תמיד זה המצב במוצרים יקרים. אני שואל גם אותך - היית משלם עבור מוצר כלשהו 430 דולר במקום 250 רק כי הוא נמכר באמזון ולא בגירבסט? עם כל הכבוד לאמזון, בפער כזה ומול חנות שבה קניתי בעבר פעמים רבות ללא בעיות (ולא שאני טוען שלא יכולות להיות), אני לא יכול להצדיק את זה ולכן במקרה הזה אני אחרוג מהכלל ואקנה מהם.
...
·

טוב, אז אני אסכם את הנושא מבחינתי לפחות. יש 2 מיקרים בהם הייתי מזמין מאתרים סיניים:

1. המוצרים בשווי מאוד קטן (עד 20-30 דולר ורצוי פחות). גם שם תלוי במוצר, יש לא מעט מוצרים זולים שהייתי נמנע מאוד לרכוש שם (כבלים בחברות לא מוכרות, מוצרים שידוע שיש להם זיופים "איכותיים" ועוד).

2. ההפרש במחיר גדול מאוד, ואני מתכוון אדיר (בדיוק כפי שהצגת, פי 2 כמעט). וזה כמובן שמידה שאין את זה במחיר קרוב בשום אמזון אחר ו/או בשום אתר אחר לא סיני.


וגם במיקרים הללו הייתי יוצא מראש מנקודת הנחה שאם תהיה בעיה לא יהיה לי עם מי לדבר/לא יהיה שירות (בדיוק כמו במקרה שלי ששלחו שמלה לא זהה לתמונה, וכשהגיע קרועה סגרו את הדיספיוט בגלל ש"השימלה לא מספיק דומה לתמונה בהזמנה". אירוני, לא?). במידה ואין ברירה ואפשר לחיות עם הסייגים שלמעלה, אז ורק אז הייתי פונה לשם בלית ברירה.

HTmagDeals
סמל אישי של משתמש
צייד דילים
צייד דילים
הודעות: 4752
הצטרף: ספטמבר 2012
נתן תודות: 248 פעמים
קיבל תודות: 1238 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

Huber,
זה שאתה לא ניתקלת בשירות גרוע דרך אמזון, לא אומר שזה לא קיים, זה ועוד איך קיים: https://www.consumeraffairs.com/online/amazon.html
בכל מקרה, נראה שאתה בדעת מיעוט עם מסע הצלב שלך נגד אתרים סינים, נתתי במצטבר אלפי דוגמאות לרכישות של חברי האתר לאורך 2018 - ואת כל המוצרים הללו, אין להשיג באמזון ואם כן ניתן, זה יהיה במחיר כל כך גבוה שכנראה אף אחד לא יקנה. מכיוון שהכל נוגע בסופו של דבר לכיס, רכישות מכל האתרים הסינים ימשיכו לשגשג.
תצטייד בנעלים נוחות למסע :)
קבוצת יד 2: https://t.me/HTyad2
ערוץ הדילים: https://t.me/HTDeals
הקבוצה להתייעצויות ובקשת קופונים: https://t.me/HTDealsChat

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

תרשה לי לצטט אותך:


https://www.hometheater.co.il/vp2906840#2906840
HTmagDeals כתב:@boren
מצאתי את זה על PS
https://www.se7ensins.com/forums/thread ... e.1517884/

על אייפון
https://www.cbc.ca/news/canada/british- ... -1.4549111

על מחשבים ניידים - ועוד של HP!
https://www.anandtech.com/show/12230/hp ... rn-hazards

ובעצם על כל מוצר שמחפשים. האינטרנט הזה מדהים! :D
...
·


וזה בסדר, אני מבטיח לעדכן פה כל מקרה של שירות רע שאתקל בו עם חברי האתר, אם זה באמזון ואם זה באתרים סיניים, ונחזור לפה עוד כמה חודשים ונעשה סטטיסטיקה של חוויות השירות של הקהילה שלנו :wink:

HTmagDeals
סמל אישי של משתמש
צייד דילים
צייד דילים
הודעות: 4752
הצטרף: ספטמבר 2012
נתן תודות: 248 פעמים
קיבל תודות: 1238 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

ברור שיש שירות גרוע על כל אתר שמחפשים, אז מה השרשור הזה מחדש בדיוק?
קבוצת יד 2: https://t.me/HTyad2
ערוץ הדילים: https://t.me/HTDeals
הקבוצה להתייעצויות ובקשת קופונים: https://t.me/HTDealsChat

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

HTmagDeals- אני לא ידוע אתה רציני או לא, אבל אענה מתוך נקודת הנחה שכן. ברור ששום דבר לא מושלם בחיים. ברור שתמצא רפש או תלונות על כל אתר (וכל אדם/שירות וכו). השאלה היא מה הסיכוי לשירות טוב ואיכותי. יסכים איתי הרב המכריע של כל מי שהיה צריך שירות באמזון ששם השירות כמט תמיד מאוד איכותי עד רמת המדהים. הנה כמה דוגמאות אישיות שלי:

1. רכשתי סמארטפון. חודשיים אחרי הרכישה נפל והמסך נשבר. בארץ לא היה ניתן לתקן, פניתי לאמזון במייל בשאלה האם ניתן לשלוח אליהם לתיקון בתשלום כמובן. התשובה הייתה "שלח אלינו את המכשיר על חשבוננו ותזוכה על כל סכום הרכישה של המכשיר".

2. רכשתי סט מטחנות חשמליות לפלפל/מלח. 9 חודש אחרי אחת מהן הפסיקה לעבוד. שיחה בצ'ט מולם וזיכוי מלא על כל הסט.

3. רכשתי שואב אבק אלחוטי. אחרי 10 חודש המברשת למטה הפסיקה להסתובב. שיחה בצ'ט מולם, הוצע משלוח חזרה אליהם לזיכוי אבל אחרי הבהרה שהמשלוח עולה יותר מהמוצר הוצע זיכוי מלא ללא משלוח חזרה.

4. משלוח התעכב יום אחד בלבד מעבר לתאריך המקסימלי המובטח. שיחה בצט מולם, שלחו שוב את ההזמנה במשלוח אקפסרס על חשבונם (הגיע אחרי 48 שעות) וזיכוי מלא על עלות המשלוח בהזמנה הראשונית.

וזה רק כמה דוגמאות על קצה המזלג. מצד שני הנה כמה דוגמאות ל"חווית השירות" שלי באתרים סיניים:


1. הזמנת מצלמה בשווי 90$ באיבי. אחרי 3 חודש הפסיקה לעבוד, מייל מול המוכר מגלה שאין מה לעשות - הוא לא נותן אחריות על מוצר.

2. הזמנה של חולצות (בפעם הראש\ונה כשעוד הייתי נאיבי) מאליאקספרס. המידה הוזמנה לפי הטבלה שהם רשמו באתר ואפילו הזומן מידה אחת מעל הצורך (XL במקום L). מגיעות חולצות במידה S. פניה למוכר מבהירה שאין מה לעשות. החולצות ניתנו מתנה אחר כבוד.

3. הזמנה של צעצוע די יקר לילדים. בתמונה צעצוע שנראה איכותי (עלה 40$), בפועל מגיע צעצוע שנראה שונה חלוטין, זול משמעותית (משהו של 2-3$ במקרה הטוב). מייל לאתר לא מוביל לשום תגובה, למזלי הרב הייתי כב למוד ניסיון והזמנתי עם פייפאל. זוכה רק אחרי התערבות של פייפאל.

4. זוגתי התמימה מזמינה 3 שמלות לבנות, אף אחד מהן לא קרובה לאיכות שמוצגת בתמונה, אחת מהן אפילו מגיע עם נזק ניכר. פתיחת דיספיוט באליאקספרס מובילה לכך שהדיספיוט נסגר בטענה ש"המוצר בתמונה שצלימתי לא דומה מספיק לתמונה שבדף המוצר" (אירוני - הא?)


אלו רק על קצה המזלג. יש פה מספיק תגובות בת'רד הנוכחי המעידות שאני לא היחיד שנתקל במיקרים כאלו ועוד. אז כן, אפשר למצוא משהו שלילי על כל חנות ברשת - השאלה כמה. קשה לי להאמין שיש פה הרבה אנשים שיכולים להעיד על חווית שירות איכותית באתרים סיניים (לפחות הרבה לא, תמיד יש יוצאי דופן כגון אלו שמצאת על אמזון), מצד שני לא חסר אנשים שמכירים את השירות המדהים של אמזון ויכולים להעיד על כך.

אני אישית רוצה לרכוש בראש שקט, מתוך ידיעה שיש לי כמה שפחות התעסקות וכאבי ראש, אפילו אם זה עולה לי קצת יותר. אין לי צורך או רצון לעוגמת נפש בהזמנות מאתרים בהם אני כבר יודע שבמקרה של בעיה, הסיכוי לפיתרון יעיל יהיה קטן ושבהם אצטרך לחוות עוגמת נפש.

אדם חכם פעם אמר - "אין לי מספיק כסף לקנות בזול".

HTmagDeals
סמל אישי של משתמש
צייד דילים
צייד דילים
הודעות: 4752
הצטרף: ספטמבר 2012
נתן תודות: 248 פעמים
קיבל תודות: 1238 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

נראה שאנחנו חוזרים על הדברים, אתה מתחמק ממה שלא נוח לך לענות. איזה פתרון תציע לאלפי חברי הקהילה שרוצים לרכוש מוצרים כמו טלפונים של Xiaomi, שואבים רובוטים, סטרימרים, מטענים, גופי תאורה, כבלים וכדומה? עד כה הם קנו הכל באתרים הסינים. יש אלטרנטיבה זולה יותר באמזון? כמובן שלא.
קבוצת יד 2: https://t.me/HTyad2
ערוץ הדילים: https://t.me/HTDeals
הקבוצה להתייעצויות ובקשת קופונים: https://t.me/HTDealsChat

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

HTmagDeals - כן, אנחנו חוזרים על הדברים, כי כבר עניתי על זה. בבקשה:
Huber כתב:
...
...
·

טוב, אז אני אסכם את הנושא מבחינתי לפחות. יש 2 מיקרים בהם הייתי מזמין מאתרים סיניים:

1. המוצרים בשווי מאוד קטן (עד 20-30 דולר ורצוי פחות). גם שם תלוי במוצר, יש לא מעט מוצרים זולים שהייתי נמנע מאוד לרכוש שם (כבלים בחברות לא מוכרות, מוצרים שידוע שיש להם זיופים "איכותיים" ועוד).

2. ההפרש במחיר גדול מאוד, ואני מתכוון אדיר (בדיוק כפי שהצגת, פי 2 כמעט). וזה כמובן שמידה שאין את זה במחיר קרוב בשום אמזון אחר ו/או בשום אתר אחר לא סיני.


וגם במיקרים הללו הייתי יוצא מראש מנקודת הנחה שאם תהיה בעיה לא יהיה לי עם מי לדבר/לא יהיה שירות (בדיוק כמו במקרה שלי ששלחו שמלה לא זהה לתמונה, וכשהגיע קרועה סגרו את הדיספיוט בגלל ש"השימלה לא מספיק דומה לתמונה בהזמנה". אירוני, לא?). במידה ואין ברירה ואפשר לחיות עם הסייגים שלמעלה, אז ורק אז הייתי פונה לשם בלית ברירה.
...
·

HTmagDeals
סמל אישי של משתמש
צייד דילים
צייד דילים
הודעות: 4752
הצטרף: ספטמבר 2012
נתן תודות: 248 פעמים
קיבל תודות: 1238 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

מובן, אז אין אלטרנטיבה זולה יותר באמזון.
קבוצת יד 2: https://t.me/HTyad2
ערוץ הדילים: https://t.me/HTDeals
הקבוצה להתייעצויות ובקשת קופונים: https://t.me/HTDealsChat

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

אף אחד אחר לא טען אחרת. מטרת השרשור הייתה במקור להציג חווית שירות שלי אישית ותו לא (ועל הדרך גם חברים אחרים באתר הוסיפו את חוויות השירות שלהם באתרם הללו).

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #45 

אבל הסכמנו כבר שכל מקרה לגופו... :D
גם אני מזמין הרבה ואין לי חוויות שליליות מאיביי, פרט להזמנה אחת שכבר ציינתי לגביה, כל השאר פיקס.
האם זה מעיד על הכלל ? ממש לא.
אין פה שום מדגם / סקר מייצג ובדיוק כמו שיש לי תגובות "חיוביות" לאחר פלוני אלמוני יש תגובות שליליות.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

שלח תגובה

חזור אל “ייבוא, תמחור ושירות”