רכישת רמקולים מתצוגה

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #106 

@clip99
אבל איזה פיזור? לכל רמקול יש תמונת פיזור ליניארית שונה , אז אם אחד שומר עליה באלומה צרה של 30 מעלות אנכי ו40 אופקי , והשני ב15 אנכי ו20 אופקי שניהם יקבלו את אותה חותמת כשרות של הרמן , כאשר מה שקורה מחוץ לטווח הזה בכלל לא חשוב למרות שמשפיע על התמונה הכוללת?
...
בוודאי שלא, וזה מאד מאכזב לשמוע את זה בשלב הזה של הדיון, הרי כבר הזכרתי מספר פעמים את המושג spinorama...
יש פה הסבר די יפה על אופן המדידה שלהם ועל הצגת הממצאים.:
https://www.sausalitoaudio.com/wp-conte ... Charts.pdf

הרמן רק אומרים שקיים מתאם מובהק בין העדפות הקהל לתוצאות מדידה , כאשר איננו יודעים מה המשתנים שנמדדו.
...
יודעים הכל וזה מתועד במאמר. זה שלא בא לך לבזבז 33$ לא אומר שזה לא קיים...:
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=12847
לפחות עד שהפרוצדורות של הרמן יעברו ביקורת עמיתים
...
The Journal of the Audio Engineering Society — the official publication of the AES — is the only peer-reviewed journal devoted exclusively to audio technology. Published 10 times each year, it is available to all AES members and subscribers.
...
http://www.aes.org/publications
סלע המחלוקת פרט לכך היה ההתעקשות שלי שרמקולים שבנויים אחרת , יישמעו אחרת על הציר בחדר אנקואי (מבלי לערב השתקפויות של הפיזור והאקוסטיקה)
...
זה דורש הוכחה רצינית כי בעצם אתה טוען שאין שום סיכוי להנדס רמקולים שונים במבנה שיישמעו זהה לאוזן האנושית בנקודה מסוימת. כיוון שאתה מבין (אני מקווה) שהאוזן (+מוח, בעצם) האנושית זה כלי מאד פרימיטיבי שקל לרמות, אני חושב שאתה יכול לדמיין מצב שבו אפשר לסתור את ההשערה שלך.

clip99
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1036
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 297 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #107 

בוודאי שלא, וזה מאד מאכזב לשמוע את זה בשלב הזה של הדיון, הרי כבר הזכרתי מספר פעמים את המושג spinorama.
...
טווח הפיזור שנמדד הוא 30 מעלות לכל צד , ו-10 מעלות לגובה . האם זה טווח מספיק? מה אם האיזון הטונאלי לקוי מחוץ לטווח הזה?
יודעים הכל וזה מתועד במאמר. זה שלא בא לך לבזבז 33$ לא אומר שזה לא קיים.
...
יש לך את המאמר? אתה יודע בדיוק אילו מדידות נעשו שם?
The Journal of the Audio Engineering Society — the official publication of the AES — is the only peer-reviewed journal devoted exclusively to audio technology. Published 10 times each year, it is available to all AES members and subscribers.
...
ידועות לך תגובות למאמר?
זה דורש הוכחה רצינית כי בעצם אתה טוען שאין שום סיכוי להנדס רמקולים שונים במבנה שיישמעו זהה לאוזן האנושית בנקודה מסוימת. כיוון שאתה מבין (אני מקווה) שהאוזן (+מוח, בעצם) האנושית זה כלי מאד פרימיטיבי שקל לרמות, אני חושב שאתה יכול לדמיין מצב שבו אפשר לסתור את ההשערה שלך.
...
הכוונה לרמקולים רגילים , שקונים בחנות . אני כותב שוב:
"עיבודי צליל לא רלוונטיים מהסיבה הפשוטה שכל זמן שאין לנו תוצאות מדידה מקיפות של כל המשתנים , שתצבענה על מגמה מסוימת , אין טעם לתמרן את הצליל באופן מסוים , וגם מהסיבה שבחדרים רגילים אפשר להשתמש גם בעזרים אקוסטיים כדי לדמות תמונת צליל סטריאופונית של דגמים אחרים . "
אגב את התפיסה האנושית קל לרמות , אבל לא בטוח שמדידות הם יצליחו .
למה אף אחד לא מדבר על הנדסת אקלים?

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #108 

@clip99
הכוונה לרמקולים רגילים
...
מה זה "רמקולים רגילים"? גם ב"רמקולים רגילים" כיוון כזה או אחר של הקרוס יכול לשנות את אופן הפיזור. וזו רק ההתחלה כמובן.

לגבי כל שאר הנקודות, פשוט תלמד את החומר אם באמת מעניין אותך להתקדם ולא סתם להתווכח ולשאול שאלות עליהן עניתי כבר כ5 פעמים.

clip99
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1036
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 297 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #109 

evgenetic כתב:@clip99
...
...
מה זה "רמקולים רגילים"? גם ב"רמקולים רגילים" כיוון כזה או אחר של הקרוס יכול לשנות את אופן הפיזור. וזו רק ההתחלה כמובן.
/quote]·

אתה צודק 100 אחוז וגם את זה יכולתי לומר לך לבד אם הייתי חושב שזה יכול להוות שיקול - אבל מה הסיכוי לכך בפועל ?
מה הסיכוי ששני רמקולים שונים שעונים על הגדרת האיכות של הרמן אותם הנבוך התורן יפגוש בחנות יישמעו זהה?
הדבר שקול לאותו קוף שיקליד באקראי על מכונת כתיבה לנצח , וההסתברות מורה שבשלב מסוים הוא יקליד גם את התנך , וע"ס הנחה זו לצפות שזה יקרה מתישהו בתקופת חיינו . אותו דבר זה לשלוח מישהו לקנות רמקול מסוים , שמדידות בנקודות ספציפיות שנעשו לו מיישרות קו לפי מתאם כללי שנעשה בינן להעדפות האזנה של מדגם מצומצם , מתוך הנחה שהוא יישמע זהה לרמקול שונה אחר שעונה על אותם קריטריונים .

אני יכול להבטיח לך שאני היחיד מכל האתר הזה - היחיד - שטרח ולמד לפרטי פרטים את כל החומר עליו אתה מסמך את כתביך בפורום . אני גם היחיד שקורא אתגר על הנחות אקסיומטיות כי אני יודע שלא תמיד המטבע נמצא תחת הפנס ואני יכול גם להבטיח שאם מישהו נוסף שמבין עניין היה משתתף , היית מקבל דעות נוספות וחבל כי לממצאים של הרמן יש (בפוטנציה) משמעות אדירה על כל התחום כפי שהוא מוכר היום , וזה לכשעצמו צריך להרעיד את אמות הסיפים בכל פורום בתחום
...
למה אף אחד לא מדבר על הנדסת אקלים?

evgenetic
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2641
הצטרף: דצמבר 2010
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 305 פעמים

נושא שלא נקרא #110 

@clip99
מה הסיכוי ששני רמקולים שונים שעונים על הגדרת האיכות של הרמן אותם הנבוך התורן יפגוש בחנות יישמעו זהה?
...
התנאי שאתה מציב, "עונה להגדרת האיכות של הרמן" נותן מרחב תמרון. אם היית מנסח את זה כשני רמקולים אידאליים לפי המודל של הרמן, אז היו להם ביצועיים אובייקטיביים זהים (כמעט, אם היית מתחשב גם בכמה פרמטרים שלא נמדדים על ידי spinorama), ולכן הם היו נשמעים זהה :)

אבל אם אתה רוצה תשובה פחות מתחכמת: אז כמובן שרמקולים שהיו מקבלים ציון העדפה מנובא גבוה מאד לפי המודל של הרמן, לא בהכרח יישמעו זהה. עדות אמיתית לכך היא המבחן העיוור שערכו לJBL M2 מול Revel Salon2 בAVS. באותו מבחן עיוור אנשים העדיפו את Salon2. ההסבר לזה של טול עצמו הוא ההבדל באופן הפיזור של שני הרמקולים (Revel יותר רחב אם אני לא טועה).
הדבר שקול לאותו קוף שיקליד באקראי על מכונת כתיבה לנצח , וההסתברות מורה שבשלב מסוים הוא יקליד גם את התנך , וע"ס הנחה זו לצפות שזה יקרה מתישהו בתקופת חיינו .

אותו דבר זה לשלוח מישהו לקנות רמקול מסוים , שמדידות בנקודות ספציפיות שנעשו לו מיישרות קו לפי מתאם כללי שנעשה בינן להעדפות האזנה של מדגם מצומצם , מתוך הנחה שהוא יישמע זהה לרמקול שונה אחר שעונה על אותם קריטריונים .
...
כששני יצרנים שונים מכוונים לתוצאה ברורה ומוסכמת ומשתמשים בכלים מדעים כדי להגיע אליה, ברור שזה הופך להרבה יותר סביר.
ולא מדובר במדגם מצומצם, והקריטריונים הללו מכסים הרבה מאד...
אני יכול להבטיח לך שאני היחיד מכל האתר הזה - היחיד - שטרח ולמד לפרטי פרטים את כל החומר עליו אתה מסמך את כתביך בפורום . אני גם היחיד שקורא אתגר על הנחות אקסיומטיות כי אני יודע שלא תמיד המטבע נמצא תחת הפנס ואני יכול גם להבטיח שאם מישהו נוסף שמבין עניין היה משתתף , היית מקבל דעות נוספות וחבל כי לממצאים של הרמן יש (בפוטנציה) משמעות אדירה על כל התחום כפי שהוא מוכר היום , וזה לכשעצמו צריך להרעיד את אמות הסיפים בכל פורום בתחום.
...
אכן. לדעתי הסיבה העיקרית לכך שהממצאים של הרמן לא מתקבלים בצורה נרחבת היא כלכלית-אינטרסנטית. כי המסקנה הלוגית והצרכנית הנובעת מהממצאים של הרמן היא שב1000$-1500$ דולר אתה יכול לקבל סאונד סטריאו שמאד קרוב לשלמות (בחלל בגודל של סלון ישראלי ממוצע), כי במחיר כזה אפשר לקנות רמקולים שיקבלו ציון מאד גבוה במבחן האזנה עיוור.
אני לא צריך ללכת לdumbtown.co.il או למקבילותיו עם הממצאים הללו כדי לחזות את התגובות, ברור לי שאנשים שבזבזו סכומים דומים על כבלים בלבד יתקשו עם זה, בלשון המעטה, ואנשים שמוכרים ומייצרים כבלים במחירים כאלה ורמקולים וציוד נלווה אחר בעשרות אלפי דולרים מאד ירצו להתנקש בי או בשליח אחר עם בשורה דומה...

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”