בוודאי שלא, וזה מאד מאכזב לשמוע את זה בשלב הזה של הדיון, הרי כבר הזכרתי מספר פעמים את המושג spinorama...אבל איזה פיזור? לכל רמקול יש תמונת פיזור ליניארית שונה , אז אם אחד שומר עליה באלומה צרה של 30 מעלות אנכי ו40 אופקי , והשני ב15 אנכי ו20 אופקי שניהם יקבלו את אותה חותמת כשרות של הרמן , כאשר מה שקורה מחוץ לטווח הזה בכלל לא חשוב למרות שמשפיע על התמונה הכוללת?...
יש פה הסבר די יפה על אופן המדידה שלהם ועל הצגת הממצאים.:
https://www.sausalitoaudio.com/wp-conte ... Charts.pdf
יודעים הכל וזה מתועד במאמר. זה שלא בא לך לבזבז 33$ לא אומר שזה לא קיים...:הרמן רק אומרים שקיים מתאם מובהק בין העדפות הקהל לתוצאות מדידה , כאשר איננו יודעים מה המשתנים שנמדדו....
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=12847
לפחות עד שהפרוצדורות של הרמן יעברו ביקורת עמיתים...
http://www.aes.org/publicationsThe Journal of the Audio Engineering Society — the official publication of the AES — is the only peer-reviewed journal devoted exclusively to audio technology. Published 10 times each year, it is available to all AES members and subscribers....
זה דורש הוכחה רצינית כי בעצם אתה טוען שאין שום סיכוי להנדס רמקולים שונים במבנה שיישמעו זהה לאוזן האנושית בנקודה מסוימת. כיוון שאתה מבין (אני מקווה) שהאוזן (+מוח, בעצם) האנושית זה כלי מאד פרימיטיבי שקל לרמות, אני חושב שאתה יכול לדמיין מצב שבו אפשר לסתור את ההשערה שלך.סלע המחלוקת פרט לכך היה ההתעקשות שלי שרמקולים שבנויים אחרת , יישמעו אחרת על הציר בחדר אנקואי (מבלי לערב השתקפויות של הפיזור והאקוסטיקה)...