Google Stadia - שירותי הזרמת המשחקים של גוגל
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
איכשהוא פיספתי את כל הנושא הזה עד עכשיו, ורק היום באמת הסתכלתי מה זה.
אחרי שהבנתי מה הרעיון הכללי, זה נראה לי לגמרי לא לעניין בדיוק מסיבות שציינו בעמוד הקודם של שירשור זה.
בכל זאת רציתי עוד פרטים ומצאתי את המאמר הזה (תוצאה ראשונה בגוגל שקיבלתי):
https://www.inverse.com/article/54194-g ... ames-hints
שקצת שינה לי את התמונה.
לדוגמא הנושא שהכי מדאיג בכל הסיפור הזה היא התלות בחיבור אינטרנט מבחינת lag ומבחינת רוחב פס. אפשר לראות שיש התייחסות מאד רצינית של גוגל לנושא הזה ואולי בכל זאת הם לא כאלה נאייבים:
א. הזרמת וידאו בעצם עובדת כבר היום באיכות די טובה אפילו מטלפונים "בינוניים" ועל גבי חיבור סלולרי סביר. אמנם זה תודות לבאפרים אז אנחנו קצת מזייפים כאן אבל עדיין זה לא כזה תלוש מהמציאות, במיוחד בהנחה שחיבורי אינטרנט שהולכים ומשתפרים בשילוב עם שרתים מקומיים, שני דברים שללא ספק ה-stadia מניח שיהיו קיימים וגוגל יעשו מאמצים בשביל לקיים תנאים אילו.
ב. הנושא של lag, בעצם לא כזה שונה מה-lag שיש היום במשחקי multiplayer. ההבדל לדעתי הוא שגוגל הם גוגל ומה לעשות הם יודעים לעשות דברים כאלה ממש טוב (מהבחינה הטכנית). אם היום לא חסרים כאן בפורום שירשורים על lag מול שרת של EA בארה"ב (כלומר שחקן מישראל משחק מול שרת בארה"ב על גבי חיבור אינטרנט ביתי עם תיעדוף של לקוח פרטי בתעבורה לחו"ל), אז למיטב הבנתי לפחות בחזון של ה-stadia, ה-stadia controller ישלח את המידע שלו ישירות לשרת המקומי של stadia (בתקווה בארץ) ואותו השרת הוא גם שרת של המשחק (שאולי מחובר לשרתים של המשחק בחו"ל על גבי תשתית של גוגל שכנראה תהיה הרבה יותר נורמלית מחיבור ביתי רגיל...). בסה"כ יש לטכנולוגיה הזו פונטנציאל להקטין את ה-lag של משחקי online בצורה משמעותית.
כנראה שיקח זמן לשירות הזה להתייצב, לדוגמא כל הנושא של משחקים שבנויים במיוחד לתשתית הזאת בטוח יקח זמן והם גם הכריזו בצורה מפורשת שזה ידרוש חיבור אינטרנט רציני (ולדוגמא לגבי חיבור סלולרי הם בונים על דור 5 שלא ברור בדיוק באיזה עשור יכנס לפעולה בארץ...). עדיין יש לזה פונטציאל עתידי די מטורף, במיוחד עם דחיפה של חברה כמו גוגל. אני מקווה שזה לא עוד "beta" שלהם שעוד כמה שנים יעבור לסל המיחזור (ע"ע google+, inbox וכו').
לדעתי, גם בטווח היותר רחוק, פלטפורמה כזו לא תוכל להתחרות בחווית המשחק של מחשב גיימינג top of the line, במיוחד במשחק מקומי (offline). אבל צריך לזכור שהשוק של משחקים בטלפון/טאבלט הרבה יותר גדול מהשוק של משחקי קונסולות שהולך וגדל יחסית לשוק של משחקי PC ואפילו שם רק לחלק קטן (לדעתי) יש מחשב גיימינג באמת רציני.
ככה או ככה יהיה מאד מעניין לעקוב אחרי הדבר הזה.
אחרי שהבנתי מה הרעיון הכללי, זה נראה לי לגמרי לא לעניין בדיוק מסיבות שציינו בעמוד הקודם של שירשור זה.
בכל זאת רציתי עוד פרטים ומצאתי את המאמר הזה (תוצאה ראשונה בגוגל שקיבלתי):
https://www.inverse.com/article/54194-g ... ames-hints
שקצת שינה לי את התמונה.
לדוגמא הנושא שהכי מדאיג בכל הסיפור הזה היא התלות בחיבור אינטרנט מבחינת lag ומבחינת רוחב פס. אפשר לראות שיש התייחסות מאד רצינית של גוגל לנושא הזה ואולי בכל זאת הם לא כאלה נאייבים:
א. הזרמת וידאו בעצם עובדת כבר היום באיכות די טובה אפילו מטלפונים "בינוניים" ועל גבי חיבור סלולרי סביר. אמנם זה תודות לבאפרים אז אנחנו קצת מזייפים כאן אבל עדיין זה לא כזה תלוש מהמציאות, במיוחד בהנחה שחיבורי אינטרנט שהולכים ומשתפרים בשילוב עם שרתים מקומיים, שני דברים שללא ספק ה-stadia מניח שיהיו קיימים וגוגל יעשו מאמצים בשביל לקיים תנאים אילו.
ב. הנושא של lag, בעצם לא כזה שונה מה-lag שיש היום במשחקי multiplayer. ההבדל לדעתי הוא שגוגל הם גוגל ומה לעשות הם יודעים לעשות דברים כאלה ממש טוב (מהבחינה הטכנית). אם היום לא חסרים כאן בפורום שירשורים על lag מול שרת של EA בארה"ב (כלומר שחקן מישראל משחק מול שרת בארה"ב על גבי חיבור אינטרנט ביתי עם תיעדוף של לקוח פרטי בתעבורה לחו"ל), אז למיטב הבנתי לפחות בחזון של ה-stadia, ה-stadia controller ישלח את המידע שלו ישירות לשרת המקומי של stadia (בתקווה בארץ) ואותו השרת הוא גם שרת של המשחק (שאולי מחובר לשרתים של המשחק בחו"ל על גבי תשתית של גוגל שכנראה תהיה הרבה יותר נורמלית מחיבור ביתי רגיל...). בסה"כ יש לטכנולוגיה הזו פונטנציאל להקטין את ה-lag של משחקי online בצורה משמעותית.
כנראה שיקח זמן לשירות הזה להתייצב, לדוגמא כל הנושא של משחקים שבנויים במיוחד לתשתית הזאת בטוח יקח זמן והם גם הכריזו בצורה מפורשת שזה ידרוש חיבור אינטרנט רציני (ולדוגמא לגבי חיבור סלולרי הם בונים על דור 5 שלא ברור בדיוק באיזה עשור יכנס לפעולה בארץ...). עדיין יש לזה פונטציאל עתידי די מטורף, במיוחד עם דחיפה של חברה כמו גוגל. אני מקווה שזה לא עוד "beta" שלהם שעוד כמה שנים יעבור לסל המיחזור (ע"ע google+, inbox וכו').
לדעתי, גם בטווח היותר רחוק, פלטפורמה כזו לא תוכל להתחרות בחווית המשחק של מחשב גיימינג top of the line, במיוחד במשחק מקומי (offline). אבל צריך לזכור שהשוק של משחקים בטלפון/טאבלט הרבה יותר גדול מהשוק של משחקי קונסולות שהולך וגדל יחסית לשוק של משחקי PC ואפילו שם רק לחלק קטן (לדעתי) יש מחשב גיימינג באמת רציני.
ככה או ככה יהיה מאד מעניין לעקוב אחרי הדבר הזה.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
הבעיה המרכזית בשירותים כאלו הוא אכן הלאג - וזה רלוונטי בעיקר למשחקים מהירים (משחקי אונליין/שוטרים וכו). אני אישית לא אאמין שזה יישים עד שלא אראה את זה "בעיניים שלי" (או שווה ערך סקירה מקיפה מאחד מהאתרים המובילים עליהם אני סומך). אני אישית אחכה לביקורות על השירות כשהוא יוצא לפני שאחרוץ דיעה, אבל אופטימי אני לא. זה אכם העתיד אבל לדעתי ברב המקומות בעולם אנחנו לא שם עדיין מבחינת יציבות חיבור האינטרנט.
@Huber
·
מה ההבדל בין זה לבין משחקי online רגילים? אתה טוען ש"ברב המקומות בעולם אנחנו לא שם עדיין מבחינת יציבות חיבור האינטרנט" ואין אפשרות לשחק משחקי online כגון CS, pubg, פורטנייט וכו'?! ההבדל העיקרי שאני רואה, הוא שגוגל יעשו את הכל הרבה יותר טוב. אתה באמת חושב שחיבור דרך השרתים של גוגל יהיה פחות טוב מאשר מה שקורה היום שרואים חיבורים מהארץ לשרתים בארה"ב? (לדעתי רק להפך)
ברור שמוקדם מידי ל"חרוץ דעה" וההימור שלי שגם כאשר הפלטפורמה הזו תתחיל לרוץ ותהיה זמינה לקהל הרחב יקח זמן לדבר כזה להבשיל ולהתייצב. ברור גם שהפונציאל העיקרי הוא משחקים שיכתבו במיוחד לפלטפורמה הזו ועדיין מוקדם להגיד כמה משחקים כאלה יהיו ומתי.
גוגל חברה מאד טובה בדברים כאלה ובכל הנושאים הטכניים לדעתי היא בהחלט תעשה מהפכה בתחום. השאלה העיקרית מה יקרה מבחינה עסקית, כמו לדוגמא השאלה עד כמה הם יצליחו למלא את הפלטפורמה במשחקים איכותיים (או לפחות פופולריים). כמו שאמרתי יהיה מעניין לעקוב אחרי זה.
·
מה ההבדל בין זה לבין משחקי online רגילים? אתה טוען ש"ברב המקומות בעולם אנחנו לא שם עדיין מבחינת יציבות חיבור האינטרנט" ואין אפשרות לשחק משחקי online כגון CS, pubg, פורטנייט וכו'?! ההבדל העיקרי שאני רואה, הוא שגוגל יעשו את הכל הרבה יותר טוב. אתה באמת חושב שחיבור דרך השרתים של גוגל יהיה פחות טוב מאשר מה שקורה היום שרואים חיבורים מהארץ לשרתים בארה"ב? (לדעתי רק להפך)
ברור שמוקדם מידי ל"חרוץ דעה" וההימור שלי שגם כאשר הפלטפורמה הזו תתחיל לרוץ ותהיה זמינה לקהל הרחב יקח זמן לדבר כזה להבשיל ולהתייצב. ברור גם שהפונציאל העיקרי הוא משחקים שיכתבו במיוחד לפלטפורמה הזו ועדיין מוקדם להגיד כמה משחקים כאלה יהיו ומתי.
גוגל חברה מאד טובה בדברים כאלה ובכל הנושאים הטכניים לדעתי היא בהחלט תעשה מהפכה בתחום. השאלה העיקרית מה יקרה מבחינה עסקית, כמו לדוגמא השאלה עד כמה הם יצליחו למלא את הפלטפורמה במשחקים איכותיים (או לפחות פופולריים). כמו שאמרתי יהיה מעניין לעקוב אחרי זה.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
רוצה גם לציין שזה לא רק לאג.
יש גם את העניין שהסטרים של המשחק, הוידאו, עובר דחיסה ופענוח. שחקן הקז'ואל, על מסך קטן עד בינוני, כנראה לא ממש יבחין באיכות הוידאו הנמוכה. אך גודל המסכים הולך וגדל עם השנים, במיוחד לגיימרים הרציניים. אני לא בטוח שאיכות של סטרים וידאו תספק את הגיימר הממוצע והכבד, אלו שמחפשים איכות. על כל זה יש את ענייני התשתית המקומיים. מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה אייקון של "באפרינג" פתאום או הודעת ניתוק מהרשת נקודתית, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים.
יש גם את העניין שהסטרים של המשחק, הוידאו, עובר דחיסה ופענוח. שחקן הקז'ואל, על מסך קטן עד בינוני, כנראה לא ממש יבחין באיכות הוידאו הנמוכה. אך גודל המסכים הולך וגדל עם השנים, במיוחד לגיימרים הרציניים. אני לא בטוח שאיכות של סטרים וידאו תספק את הגיימר הממוצע והכבד, אלו שמחפשים איכות. על כל זה יש את ענייני התשתית המקומיים. מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה אייקון של "באפרינג" פתאום או הודעת ניתוק מהרשת נקודתית, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
@jacko-il
·
"רוצה גם לציין שזה לא רק לאג. "
שוב אני שואל למה שתהיה בעיית לאג יותר רצינית ממשחקי online היום? לדעתי אם כבר המצב יהיה הרבה יותר טוב ולא פחות.
לגבי השאר אני בגדול מסכים איתך וכמו שכבר כתבתי בפיסקה האחרונה כאן, אני לא רואה איך פלטפורמה כזו תוכל אי פעם להתחרות במחשב גיימינג top of the line. אפילו מול קונסולות, לדעתי בעתיד הנראה לעין יהיה להם מאד קשה להתחרות מול דור עדכני של קונסולה (כמובן חוץ מהנושא של המחיר). ככל שתשתיות האינטרנט יבשילו אני מאמין שהם יוכלו להגיע פחות או יותר לאותה רמה (נגיד החומרה ולכן יכולות הרינדור של ה-stadia יהיו יותר טובות אבל מצד שני בשביל לעשות "סטרימנג" חלק לגמרי הגרפיקה תיפגע קצת; לדעתי זה פשוט יהיה "אחרת").
מה שכן:
א. אני לא יודע מה זה "הגיימר הממוצע" בשבילך אבל כבר היום, ובטח בעתיד, "הגיימר הממוצע" הוא גיימר על מכשיר mobile. זה פשוט הכיוון שהשוק הולך אליו (גם אם אישית אני ואולי גם אתה לא מתחברים לנושא). לדעתי זה השוק העיקרי של המוצר הזה, שוק ה-mobile ושוק המחשבים הפחות חזקים. השוק הזה הולך וגדל ולדעתי זה גאוני שגוגל מכוונים דווקא אליו.
ב. "מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה אייקון של "באפרינג" פתאום או הודעת ניתוק מהרשת נקודתית, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים."
הנה עוד כמה אמירות מאותו הסוג:
מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה מסך "Loading..." ושהדיסק המקומי מתחיל לטחון, זה דבר בלתי נסבל ובלתי נסלח.
מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה מסך שחור של הפסקת חשמל או קפיצת פיוז בארון חשמל, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים.
מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע סטרימינג של סרט מותח איזה אייקון של "באפרינג" פתאום או הודעת ניתוק מהרשת נקודתית, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים.
בגדול כל הדברים האילו נכנסים לבעיות טכנולוגיות שדומות לבעיות של היום במשחקי online, סטרימינג של סרטים, שיחות VOIP וכו'. אין ספק שהמטרה כאן שאפתנית הרבה יותר ושיש הרבה עבודה טכנית לגוגל אבל אני לא רואה איזה מכשול טכני קריטי או סיבה טכנית אחרת שדבר כזה יכשל (שוב בהנחה שאתה לא מצפה לגרפיקה/ביצועים כמו של מחשב גיימינג יקר מקומי).
·
"רוצה גם לציין שזה לא רק לאג. "
שוב אני שואל למה שתהיה בעיית לאג יותר רצינית ממשחקי online היום? לדעתי אם כבר המצב יהיה הרבה יותר טוב ולא פחות.
לגבי השאר אני בגדול מסכים איתך וכמו שכבר כתבתי בפיסקה האחרונה כאן, אני לא רואה איך פלטפורמה כזו תוכל אי פעם להתחרות במחשב גיימינג top of the line. אפילו מול קונסולות, לדעתי בעתיד הנראה לעין יהיה להם מאד קשה להתחרות מול דור עדכני של קונסולה (כמובן חוץ מהנושא של המחיר). ככל שתשתיות האינטרנט יבשילו אני מאמין שהם יוכלו להגיע פחות או יותר לאותה רמה (נגיד החומרה ולכן יכולות הרינדור של ה-stadia יהיו יותר טובות אבל מצד שני בשביל לעשות "סטרימנג" חלק לגמרי הגרפיקה תיפגע קצת; לדעתי זה פשוט יהיה "אחרת").
מה שכן:
א. אני לא יודע מה זה "הגיימר הממוצע" בשבילך אבל כבר היום, ובטח בעתיד, "הגיימר הממוצע" הוא גיימר על מכשיר mobile. זה פשוט הכיוון שהשוק הולך אליו (גם אם אישית אני ואולי גם אתה לא מתחברים לנושא). לדעתי זה השוק העיקרי של המוצר הזה, שוק ה-mobile ושוק המחשבים הפחות חזקים. השוק הזה הולך וגדל ולדעתי זה גאוני שגוגל מכוונים דווקא אליו.
ב. "מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה אייקון של "באפרינג" פתאום או הודעת ניתוק מהרשת נקודתית, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים."
הנה עוד כמה אמירות מאותו הסוג:
מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה מסך "Loading..." ושהדיסק המקומי מתחיל לטחון, זה דבר בלתי נסבל ובלתי נסלח.
מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע משחק מותח (סינגל פלייר לחלוטין) איזה מסך שחור של הפסקת חשמל או קפיצת פיוז בארון חשמל, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים.
מבחינתי לפחות, לקבל פתאום באמצע סטרימינג של סרט מותח איזה אייקון של "באפרינג" פתאום או הודעת ניתוק מהרשת נקודתית, אלו דברים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים.
בגדול כל הדברים האילו נכנסים לבעיות טכנולוגיות שדומות לבעיות של היום במשחקי online, סטרימינג של סרטים, שיחות VOIP וכו'. אין ספק שהמטרה כאן שאפתנית הרבה יותר ושיש הרבה עבודה טכנית לגוגל אבל אני לא רואה איזה מכשול טכני קריטי או סיבה טכנית אחרת שדבר כזה יכשל (שוב בהנחה שאתה לא מצפה לגרפיקה/ביצועים כמו של מחשב גיימינג יקר מקומי).
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Google Says Stadia Will Outperform Consoles and PCs By Predicting Gamers' Moves
https://www.tomsguide.com/news/google-c ... yers-moves
Batnun
.
https://www.tomsguide.com/news/google-c ... yers-moves
Batnun
.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- NegativeIQ
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4423
- הצטרף: דצמבר 2005
- נתן תודות: 11 פעמים
- קיבל תודות: 570 פעמים
אני אישית מאוד מקווה שכל הנושא הזה של הזרמת משחקים ייכשל כישלון טוטאלי וייזרק לפח הזבל של ההיסטוריה.
מעבר לעניינים הטכניים של לאג וכו' הסיבה העיקרית היא שהמשחק לא באמת שלך - אתה יכול לשחק בו רק כל עוד החברה מחליטה שאתה יכול לשחק בו. תזכרו מה קרה לאנשים עם קינדל, כשאמזון מחקה להם מרחוק (!!) ספרים שהם קנו, אחרי שהיא ויתרה על רשיון ההפצה שלהם (משום מה רטרואקטיבית). זה משהו שלא יכול לקרות לך עם ספר מודפס או PDF.
אישית אני מאוד אוהב רטרו-גיימינג, אם להגיד את האמת הרבה יותר ממשחקים מודרניים. עם תוכנות כמו DOSBox ו/או ScummVM אפשר בכיף לשחק משחקים גם משנות ה-80 וה-90 על מחשבים חדשים. בגיים סטרימינג ברגע שלחברה כבר לא משתלם להחזיק את השרת הלך המשחק. אם הגיים-סטרימינג יצליח אז בעוד 20 שנה לא יהיה רטרו-גיימינג כמעט בכלל.
ולמי שחושב "אני פשוט לא אשתמש בזה אלא אמשיך לקנות משחקים כרגיל" - ברור לכם שאם גיים-סטימינג יצליח אז מהר מאוד רוב המשחקים יהיו זמינים אך ורק כסטרימינג נכון? מבחינת החברה המפתחת הדרך הכי טובה לוודא שלא יוכלו להעתיק את המשחק שלך הוא פשוט מראש לא לתת אותו לאף אחד.
מעבר לעניינים הטכניים של לאג וכו' הסיבה העיקרית היא שהמשחק לא באמת שלך - אתה יכול לשחק בו רק כל עוד החברה מחליטה שאתה יכול לשחק בו. תזכרו מה קרה לאנשים עם קינדל, כשאמזון מחקה להם מרחוק (!!) ספרים שהם קנו, אחרי שהיא ויתרה על רשיון ההפצה שלהם (משום מה רטרואקטיבית). זה משהו שלא יכול לקרות לך עם ספר מודפס או PDF.
אישית אני מאוד אוהב רטרו-גיימינג, אם להגיד את האמת הרבה יותר ממשחקים מודרניים. עם תוכנות כמו DOSBox ו/או ScummVM אפשר בכיף לשחק משחקים גם משנות ה-80 וה-90 על מחשבים חדשים. בגיים סטרימינג ברגע שלחברה כבר לא משתלם להחזיק את השרת הלך המשחק. אם הגיים-סטרימינג יצליח אז בעוד 20 שנה לא יהיה רטרו-גיימינג כמעט בכלל.
ולמי שחושב "אני פשוט לא אשתמש בזה אלא אמשיך לקנות משחקים כרגיל" - ברור לכם שאם גיים-סטימינג יצליח אז מהר מאוד רוב המשחקים יהיו זמינים אך ורק כסטרימינג נכון? מבחינת החברה המפתחת הדרך הכי טובה לוודא שלא יוכלו להעתיק את המשחק שלך הוא פשוט מראש לא לתת אותו לאף אחד.
- starrywolf
- חבר ותיק
- הודעות: 1053
- הצטרף: אוגוסט 2009
- נתן תודות: 110 פעמים
- קיבל תודות: 87 פעמים
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
- gal-cohen
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6156
- הצטרף: יולי 2006
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 630 פעמים
- קיבל תודות: 1001 פעמים
תיקון קל - אתה אפילו לא קונה את התוכן.jacko-il כתב:וואו. איזו השקה זוועתית.
לא כך משיקים קונסולה חדשה. בטח ובטח לא חברה עם גב וכיסים כמו גוגל.
ליינאפ המשחקים בדיחה כרגע.
ולדעתי ההצעה שהם מביאים לשולחן כלל לא אטרקטיבית - שירות סטרימינג בו אני גם צריך לשלם על מנוי וגם לקנות את התוכן אותו אני רוצה לצרוך?...
אתה קונה רישיון, שיהיה בטל ומבוטל ברגע שהשרות הזה יפסיק לפעול.
אפילו גוגל מסתמכים על כך שחברות האינטרנט (בעיקר בחו"ל) יסירו מטוב ליבן את מגבלות ההורדה בכדי שהשירות יהיה איכותי יותר.
בקיצור, מאחל בהצלחה למאמצים המקדימים.