מה זה קראנץ'? בתעשיית משחקי המחשב, מונח זה מתייחס לתקופות בהן מפתחי משחקי מחשב עובדים שעות נוספות על מנת להגיע לנקודות מסוימות בצ'ק ליסט של תהליך ייצור המשחק או להוציא את המשחק בזמן.
קראנץ' כרוך לעיתים קרובות בסופי שבוע ושעות נוספות שלא ישולמו, 14 שעות ביום עבודה במשך חודשים על מנת להוציא איזשהו אפדייט למשחק לייב סרוויס או להגיע לנקודות בצ'ק ליסט.
ישנם כמה סוגים של קראנץ' המזוהים על ידי המחקר שעשו החבר'ה מאוניברסיטת חלמרס בשבדיה:
קראנץ' רציף - זהו סוג של קראנץ' שנמשך לאורך רוב תהליך הפיתוח עד לסיום המשחק.
מיני קראנץ' - נשמע כמו צורה חדשה של תפוצ'יפס, אך למעשה זה כאשר המפתחים עצמם עורכים כמה לילות של שעות נוספות כדי להיות בטוחים שהם מסיימים את האפדייט הבא בזמן.
קראנץ' סוף הדרך - זהו קראנץ' שנמשך מספר שבועות או חודשים לקראת הסוף, כדי להבטיח שהמשחק יגיע בזמן או שהוא יעמוד בתקן איכות מסוים (כלומר אין בו באגים וכו').
קראנץ' הזוי - זה כאשר המפתחים באולפן לא שמים לב שהם אכן מתמוטטים, אך חושבים שהם נמצאים ברגע ויש להם השראה שהם צריכים להביא לחיים.
קראנץ' בתעשיית משחקי המחשב
- Alex_Birlo (פותח השרשור)
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 22
- הצטרף: יוני 2019
- נתן תודות: 5 פעמים
- קיבל תודות: 3 פעמים
- יצירת קשר:
קראנץ' בתעשיית משחקי המחשב
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
נערך לאחרונה על ידי Alex_Birlo ב 14/08/2019 10:22, נערך פעם 1 בסך הכל.
WriteGaming@
- Alex_Birlo (פותח השרשור)
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 22
- הצטרף: יוני 2019
- נתן תודות: 5 פעמים
- קיבל תודות: 3 פעמים
- יצירת קשר:
למידע נוסף מדוע קראנץ' הוא דבר שבכלל קורה מלכתחילה, עיינו במאמר המלא שלי בנושא: https://writegaming.com/2019/08/13/%ef% ... -industry/
WriteGaming@
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
- Alex_Birlo (פותח השרשור)
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 22
- הצטרף: יוני 2019
- נתן תודות: 5 פעמים
- קיבל תודות: 3 פעמים
- יצירת קשר: