אחרי כמה שנים של חילופי רמקולים הגעתי למשהו מיוחד מאוד בעיניי - מגנפן 0.7
שום רמקול שהיה לי לא נשמע דומה , האופן שבו הם פורשים את המוזיקה בחלל ומאפשרים לך לצלול לתוך ההקלטה היא משהו אחר , סוג של הולוגרמה אקוסטית שלא התקרבתי אליה גם אחרי דוקטורט במיקום רמקולים וטיפולים אקוסטיים, אפשר לומר שזה זה.
החסרון הגדול שלהם הוא הגודל - 140 ס"מ גובה על 40 ס"מ רוחב וזה לא ממש מנחם שהם רק בעובי של 3.1 ס"מ באמת.. מה שמציב אותי בנקודת שפל של כל הזמנים בתחום ה WAF.
אבל זה לא נגמר מבחינתי , למרות שהרמקולים נוגעים ב 45 הרץ ובמוזיקה אקוסטית לפחות יש להם באס מאוד מדוייק שניתן לחיות איתו באושר ועושר , בסגנונות כמו אלקטרוני , פופ וכו' שבהם אני חוטא לפעמים , הם מגיעים למיצוי מאוד חד וברור בתחום התחתון.
אז עשיתי ניסוי קטן וחיברתי סאב. חתכתי אותו מאוד נמוך וכיוונתי אותו לווליום מינמאלי ושמתי מוזיקה שבדרך כלל מביכה את הרמקולים האלה ו... פשוט נדבקתי לכורסא! הגודל של הצליל שבוקע מהם בשילוב עם קצת תמיכה בנמוכים והכל התחבר בצורה מושלמת..
הבעיה , שעכשיו אני חייב להכניס לסלון סאב , שניים בסטריאו אם כבר (הרסיבר שלי תומך בזה), ואני צריך שהם יהיו בלתי נראים
חישבתי שבאופן אידיאלי הם צריכים להיות מקדימה ולא בפינות , בערך 70 ס"מ פנימה מהקירות הצדדים.
הרעיון הכי טוב שלי עד עכשיו הוא לשלב אותם בתוך מזנון (שהדלתות שלו יוחלפו לבד אקוסטי) סטייל מזנון רדיו.
(חושב על צמד SVS SB1000)
רעיונות? הצעות ?
סוגיה אסטטית בדרך לנירוונה
1. תתחדש!
היו לי את המגנפן 1.6 (גובה 1.70 ) לתקופה נאה ואת ה 1.7 לתקופה מאוד מצומצמת, כאשר בדקתי כמה דברים אצלי...תאמין או לא, הם שומשו כרמקולי צד לסראוונד בסאטאפ 7.1 לפני כ 5 שנים...ניסיתי אותם תקופה מסויימת גם בדו ערוצי, אכן יש להם ייחודיות.
החסרון שלהם ונגעת בזה נכון, הוא התחום התחתון...גם אצלי שולבו עם סאב ובקולנוע היו חתוכים סביב 80hz-90.
*רמקול גבוה יודע לעניק רוחב+גובה של ה-במה בצורה יוצאת דופן אשר יודע להתקרב/לשחזר הכי נכון כלי נגינה בכל הפרופורציות ובעיקר מיקומם במרחב הפיזי, אם זה למשל נגן ג'אז אשר עומד פיזית על במה ומניע את החצוצרה ב-תנועותיו מעלה ומטה בעקבות המלודיה שמייצר, רמקול גבוה ידע לשחזר זאת נכון(תלוי כמובן גם באיכותו של הרמקול),
מיקום נכון של גיטרות מורגש היטב ובכלל כל הספקטרום הפיזי שכמעט בלתי אפשרי לקבלם ברמקולים נמוכים/סטנדרטיים.
2. סאבים רצוי שיעמדו/ימוקמו פיזית על הרצפה/משטח מבודד כלשהו או אפילו יריעה מבודדת,
כך שלהכניסם פיזית לתוך שידה, פחות מומלץ,
כן ניתן כפי שהראית בתמונה, שידה נחמדה אשר בחלקים בהם ימוקמו הסאבים, השידה תשמש כ"מסגרת" סביבם ואת הפרונט תשלב עם בד אקוסטי (במיקום הסאבים).
היו לי את המגנפן 1.6 (גובה 1.70 ) לתקופה נאה ואת ה 1.7 לתקופה מאוד מצומצמת, כאשר בדקתי כמה דברים אצלי...תאמין או לא, הם שומשו כרמקולי צד לסראוונד בסאטאפ 7.1 לפני כ 5 שנים...ניסיתי אותם תקופה מסויימת גם בדו ערוצי, אכן יש להם ייחודיות.
החסרון שלהם ונגעת בזה נכון, הוא התחום התחתון...גם אצלי שולבו עם סאב ובקולנוע היו חתוכים סביב 80hz-90.
*רמקול גבוה יודע לעניק רוחב+גובה של ה-במה בצורה יוצאת דופן אשר יודע להתקרב/לשחזר הכי נכון כלי נגינה בכל הפרופורציות ובעיקר מיקומם במרחב הפיזי, אם זה למשל נגן ג'אז אשר עומד פיזית על במה ומניע את החצוצרה ב-תנועותיו מעלה ומטה בעקבות המלודיה שמייצר, רמקול גבוה ידע לשחזר זאת נכון(תלוי כמובן גם באיכותו של הרמקול),
מיקום נכון של גיטרות מורגש היטב ובכלל כל הספקטרום הפיזי שכמעט בלתי אפשרי לקבלם ברמקולים נמוכים/סטנדרטיים.
2. סאבים רצוי שיעמדו/ימוקמו פיזית על הרצפה/משטח מבודד כלשהו או אפילו יריעה מבודדת,
כך שלהכניסם פיזית לתוך שידה, פחות מומלץ,
כן ניתן כפי שהראית בתמונה, שידה נחמדה אשר בחלקים בהם ימוקמו הסאבים, השידה תשמש כ"מסגרת" סביבם ואת הפרונט תשלב עם בד אקוסטי (במיקום הסאבים).