אז מה יותר זול "לרכוש" לאורך זמן - טסלה או טויוטה?

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).
wallalon
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1924
הצטרף: נובמבר 2009
מיקום: מרכז
נתן תודות: 48 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

השאלה הגדולה היא מה יקרה למכוניות בנזין ברגע שהחשמליות יהיו יותר נפוצות וימכרו בכמויות
כנראה שווי אפס

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

wallalon כתב:השאלה הגדולה היא מה יקרה למכוניות בנזין ברגע שהחשמליות יהיו יותר נפוצות וימכרו בכמויות
כנראה שווי אפס
...
·

זה נכון, אבל באותה נקודת זמן מכוניות בנזין יהיו לא נפוצות (הרי החשמליות הנפוצות החליפו אותן), כך לשווי האפס הזה לא תהיה משמעות.
במילים אחרות, התהליך הזה יקרה בהדרגה, כי מכוניות חשמליות לא נהפכות ממיעוט לרוב ביום אחד. לא יהיה מצב שתלך בלילה לישון עם מכונית בנזין בעלת מחיר משמעותי ובבוקר היא כבר לא תהיה שווה כלום.
נערך לאחרונה על ידי moco ב 27/08/2019 13:45, נערך פעם 1 בסך הכל.
משה

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

אפשר לעשות השוואה כזו בין דגמים הנמכרים בארץ, למשל:
רנו זואי מול רנו קליאו.
קיה נירו חשמלית מול קיה נירו היברידית.
אז מי מכין טבלאות? :D
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

הנה עוד אתר שחישב TCO של המודל הזה, הפעם מול מרצדס:

https://cleantechnica.com/2019/08/04/tr ... lower-tco/

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

https://www.solarreviews.com/blog/how-m ... c-vehicles


[left]The cost of charging a Tesla—and how it compares to gas vehicles
[/left]


נתונים די מעניינים...

liorp
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2352
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

מחיר נסיעה לק"מ על חשמל הוא מאוד זול, הרבה יותר מדלק.
השאלה היא אם הסוללות אכן יחזיקו מעמד לפחות 200,000 ק"מ ולא יחלשו עם הזמן.
משער שעם הזמן מחיר המכוניות החשמליות והסוללות יוזל.
מבחינת תחזוקה ואורך חיים סביר להניח שמנוע חשמלי דורש הרבה פחות ממנוע בנזין.

ורק נשאלת השאלה בהנחה ונעבור לעולם ללא מכוניות בנזין ואכן יצטמצם זיהום האוויר, מה לגבי זיהום הקרקע מליתיום אחרי שנצטרך בעתיד להטמין מלא סוללות רכבים שסיימו את דרכם?

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44362
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4725 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

liorp כתב:ורק נשאלת השאלה בהנחה ונעבור לעולם ללא מכוניות בנזין ואכן יצטמצם זיהום האוויר, מה לגבי זיהום הקרקע מליתיום אחרי שנצטרך בעתיד להטמין מלא סוללות רכבים שסיימו את דרכם?
...
ממחזרים את הסוללות כמובן, יש כבר חברות לזה: https://www.call2recycle.org

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

[left]Tesla Model 3 vs. Mercedes C-Class & Audi A4 — 5 Year Cost of Ownership Comparisons[/left]


https://cleantechnica.com/2019/09/26/te ... ownership/

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”