אחרי לבטים, קריאה מרובה בפורום זה ובפורומים אחרים בעולם, ולא בהכרח משיקולים רציונליים החלטתי להתחיל לחפש פטיפון משומש (יש לי בארון ניקון F2 ופנטקס MX ועוד שלל מצלמות פילם מאותם שיקולים לא רציונליים).
התקציב הוא 1500-2000 ומיועד לגוף ולזרוע (ואם יש ראש סביר בחבילה אז מה טוב). ישודך בזמן הקרוב לפרוג'קט פונו בוקס S2 ולראש 95E ובעתיד כנראה לראש MM משודרג יותר (אין לי כוונה לעבור ל-MC בעתיד הנראה לעין).
הפטיפון מיועד לחדר השינה (רמקולים קטנים או אוזניות) ואולי ישודרג בעתיד לסלון ובהתאם הציפיות ממנו יעלו. הפטיפון ינגן מכל טוב, די הרבה שנות השמונים, אבל גם כמה אלבומי פרוג-רוק, קצת אלקטרוני של פעם, קלאסי (מכל הסגנונות) ולא מעט לאונרד כהן.
מחפש פטיפון שהוא Plug&Play אבל מוכן להשקיע *קצת* זמן וכסף בשיפורים, שיפוצים ושדרוגים. זאת אומרת (לדוגמא) שלנקו L75 לא בא בחשבון (אלא אם הוא כבר עבר ריענון ובמצב עבודה טוב).
הפעלה חצי אוטומטית יתרון משמעותי אבל לא שובר עסקה. יחד עם זאת לא מוכן לוותר על רמת אמינות מינימלית ועל זמינות מסוימת של חלפים. זאת הסיבה שלמרות שקראתי הרבה על הדנונים המופלאים של תחילת שנות השמונים וויתרתי (בצער) על הרעיון להזמין מיפאן DP-60L. לעומת הדנונים, אני כן שוקל ברצינות SL-1700MK2 אם המחיר והמצב הגיוניים (וגם פתוח להצעות אחרות בסגנון).
לא שולל שום מותג ולא אכפת לי אם מונע רצועה או DD. העיקר שיעשה את העבודה כראוי. מעדיף לקנות ממוכר בארץ, אבל לא שולל הזמנה מאיביי או במזוודה מארה"ב (לשם אני כנראה מגיע בשנה הקרובה ויש לי חבר שיוכל לקלוט אליו את הסחורה).
הצעות?
(החלטתי ללכת על וינטג') פטיפון תקציב 1500-2000 (כולל זרוע, לא בהכרח ראש)
איזה נאום!
בקיצור, יש המון אפשרויות לפטיפונים מצויינים שתוכל לקנות בתקציב, וברוב המקרים הפטיפון יכלול ראש טוב למדי (יותר טוב מה- AT95E)
טורנסים כמובן ברשימה, לא יודע למה אתה פוסל לנקו, אם מצבו סביר (שזה תנאי לכל פטיפון) במקרה הרע מאוד תדרש לנקות את הציר ולהחליף V-blocks (15-20 $( וזהו. יש גם שפע יפנים בתקציב. השאלה היא יותר מה מוצע למכירה ופחות מה אתה "רוצה" או על מה המליצו לך. סבלנות וידע הן מילים חשובות כאן.
קח בחשבון שעל המילים "טורנס" ו- "טקניקס" משלמים היום, בארץ, פרמיה של כמה מאות ש"ח מעבר לאיכות האובייקטיבית (המצויינת ברוב המקרים).
שנה טובה
בקיצור, יש המון אפשרויות לפטיפונים מצויינים שתוכל לקנות בתקציב, וברוב המקרים הפטיפון יכלול ראש טוב למדי (יותר טוב מה- AT95E)
טורנסים כמובן ברשימה, לא יודע למה אתה פוסל לנקו, אם מצבו סביר (שזה תנאי לכל פטיפון) במקרה הרע מאוד תדרש לנקות את הציר ולהחליף V-blocks (15-20 $( וזהו. יש גם שפע יפנים בתקציב. השאלה היא יותר מה מוצע למכירה ופחות מה אתה "רוצה" או על מה המליצו לך. סבלנות וידע הן מילים חשובות כאן.
קח בחשבון שעל המילים "טורנס" ו- "טקניקס" משלמים היום, בארץ, פרמיה של כמה מאות ש"ח מעבר לאיכות האובייקטיבית (המצויינת ברוב המקרים).
שנה טובה
- fungiman (פותח השרשור)
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 37
- הצטרף: ספטמבר 2005
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
אני שמתי לב למחירים שנדרשים כאן וגם קראתי בעיון את השרשור הרלוונטי מ-2014-206 (תוך תיקון מתבקש של מחירים מעלה מאז). אני חי בישראל מיום לידתי, יודע שהכל יקר יותר ומביא בחשבון מחיר איביי פלוס 30 אחוז, אני גם מוכן לשלם פרמיה מסויימת על "מותג", אבל בוודאי לא 50-200 אחוז יותר ממחיר חו"ל או ממוצר מקביל של יצרן טוב אחר (אני חושב שהשיא שראיתי נכון לעכשיו ב זה פטיפון שמבקשים עליו 3000 ובפורמים בחול דיברו על שווי של 100-150 יורו).
התמחור של פטיפונים בישראל זה נושא לדיון אחר אבל ככלל אצבע לעצמי החלטתי שאם אפשר לארגן טכניקס SL1200M7 מהניילונים בסביבות 4000-4200 (במזוודה מחול במסלול האדום) אז 1200M2 משנות השבעים שווה לכל היותר חצי מזה ומזה נגזרים מחירי שאר הדגמים הרלוונטיים.
ספציפית לגבי לנקו - הפחידו אותי עם כל הפרויקטים המושקעים כאן ובפורמים אחרים. גם לא ראיתי יתרון במחיר הנדרש לעומת טורנסים (על כל פטיפון "מותג" מבקשים אוטומטית 1500 ומעלה). אבל אני אם אכן לא מדובר בפרויקט מטורף ויקר אז אני אוסיף L75 לרשימת החיפוש שלי.
לציין שלא המליצו לי על שום דבר. אני לא מכיר אישית אף אחד שמתעסק עם פטיפונים ואני רק קראתי בפורומים אחרים ולא שאלתי שם באופן אקטיבי, לכן אני אשמח לרעיונות נוספים. במיוחד בחזית ה-DD היפניים האיכותיים שהם לא טכניקס?
סבלנות יש לי - בנתיים הרוטל מנגן בסדר גמור, אני אוסיף לו רגליים מבודדות יותר ואולי גם קצת חומר בידוד פנימי ובכלל הכל דבש.
לגבי ידע - מה לחפש, איך לבדוק את הסחורה ומה לסדר אחרי זה - בשביל זה הגעתי לכאן.
התמחור של פטיפונים בישראל זה נושא לדיון אחר אבל ככלל אצבע לעצמי החלטתי שאם אפשר לארגן טכניקס SL1200M7 מהניילונים בסביבות 4000-4200 (במזוודה מחול במסלול האדום) אז 1200M2 משנות השבעים שווה לכל היותר חצי מזה ומזה נגזרים מחירי שאר הדגמים הרלוונטיים.
ספציפית לגבי לנקו - הפחידו אותי עם כל הפרויקטים המושקעים כאן ובפורמים אחרים. גם לא ראיתי יתרון במחיר הנדרש לעומת טורנסים (על כל פטיפון "מותג" מבקשים אוטומטית 1500 ומעלה). אבל אני אם אכן לא מדובר בפרויקט מטורף ויקר אז אני אוסיף L75 לרשימת החיפוש שלי.
לציין שלא המליצו לי על שום דבר. אני לא מכיר אישית אף אחד שמתעסק עם פטיפונים ואני רק קראתי בפורומים אחרים ולא שאלתי שם באופן אקטיבי, לכן אני אשמח לרעיונות נוספים. במיוחד בחזית ה-DD היפניים האיכותיים שהם לא טכניקס?
סבלנות יש לי - בנתיים הרוטל מנגן בסדר גמור, אני אוסיף לו רגליים מבודדות יותר ואולי גם קצת חומר בידוד פנימי ובכלל הכל דבש.
לגבי ידע - מה לחפש, איך לבדוק את הסחורה ומה לסדר אחרי זה - בשביל זה הגעתי לכאן.
- fungiman (פותח השרשור)
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 37
- הצטרף: ספטמבר 2005
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
לאחר מחשבה וקריאה מרובה החלטתי להעלות את התקציב שלי ל-2000-2500 ולוותר על אוטומציה לטובת אמינות ואריכות ימים (תמיד אפשר להוסיף אביזר הרמה)
נכון לעכשיו אני מחפש טורנס 125/150/160 עם/בלי שדרוגים
חושב גם על דברים מודרניים יותר כמו פרוג׳קט קלאסיק או 2Xpression (זרוע 9 אינץ׳) ואולי Rega Planar 3 לדורותיו
(לא פוסל לנקו 75/78, אבל פחות מתחבר אליו)
עוד הצעות?
נכון לעכשיו אני מחפש טורנס 125/150/160 עם/בלי שדרוגים
חושב גם על דברים מודרניים יותר כמו פרוג׳קט קלאסיק או 2Xpression (זרוע 9 אינץ׳) ואולי Rega Planar 3 לדורותיו
(לא פוסל לנקו 75/78, אבל פחות מתחבר אליו)
עוד הצעות?
- fungiman (פותח השרשור)
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 37
- הצטרף: ספטמבר 2005
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
אכן ראיתי את המודעה. נראה מעניין. נפל עלי קצת עומס בעבודה אז הורדתי הילוך בחיפוש, אם עדיין יהיה אקטואלי ביום שישי בצהריים או במוצש אני אשמח לקבל פרטים נוספים.
ספציפית בנוגע ל-145/160 (דור ראשון) כמה שאלות ברשותכם -
האם כל ההבדל בין 145/160 הוא רק במנגנון החזרת הזרוע או שיש עוד הבדלים פנימיים?
הבנתי שרבים בונים לטורנסים האלו (וגם ללנקו) בסיס חדש מעץ מלא ומסיבי, האם אפשר לשפר את ביצועי הפטיפון על ידי שיפור/חידוש תושבות תת השלדה ודיפון הבסיס המקורי בחומרי איטום (במידה ואני רוצה לשמור על המראה המקורי)?
תודה מראש וחתימה טובה.
ספציפית בנוגע ל-145/160 (דור ראשון) כמה שאלות ברשותכם -
האם כל ההבדל בין 145/160 הוא רק במנגנון החזרת הזרוע או שיש עוד הבדלים פנימיים?
הבנתי שרבים בונים לטורנסים האלו (וגם ללנקו) בסיס חדש מעץ מלא ומסיבי, האם אפשר לשפר את ביצועי הפטיפון על ידי שיפור/חידוש תושבות תת השלדה ודיפון הבסיס המקורי בחומרי איטום (במידה ואני רוצה לשמור על המראה המקורי)?
תודה מראש וחתימה טובה.
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
אחת האכזבות הקשות שלי כשהחלטתי לחדש את אוסף התקליטים ולהחזיר פטיפון לבית הייתה לראות מה נחשב היום לפטיפון מומלץ ברמות המחירים שציינת. אתה רוצה לשמוע את דעתי על דגמי ה Pro-Ject וה Rega במחירים האלה?
דעתי היא שאם היה מדובר בחומוס היו מכריזים בכלבוטק שהם לא ראויים למאכל אדם.
דעתי היא שאם היה מדובר בחומוס היו מכריזים בכלבוטק שהם לא ראויים למאכל אדם.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
·fungiman כתב:
האם כל ההבדל בין 145/160 הוא רק במנגנון החזרת הזרוע או שיש עוד הבדלים פנימיים?
...
אין "מנגון החזרת זרוע" ב- 145, אלא מנגנון שרק מרים את הזרוע בסוף התקליט.
לצורך כך טורנס הוסיפו שם טיפה אלקטרוניקה, ומנגנון, קצת מסורבל, שמזהה מתי הזרוע הגיעה לסוף התקליט. כל עוד עובד - מאוד נוח, אבל זה עוד מנגנון שיכול להתקלקל ובמקרה הזה צריך להחליף קבלים ולכוון מחדש
וזה לא ממש קל, או ברור, והרוב מעדיפים להשליך את כל המנגנון ולהשאר עם פטיפון ידני שהוא, בפועל, TD160.
[quote="fungiman"האם אפשר לשפר את ביצועי הפטיפון על ידי שיפור/חידוש תושבות תת השלדה ודיפון הבסיס המקורי בחומרי איטום (במידה ואני רוצה לשמור על המראה המקורי)?
[/quote]·
כן, בהחלט - מאוד.
רק דיפון יעשה הבדל קטן, וייתכן גם נזק - אם תשים יותר מדי דיפון ותחנוק את הצליל.
כדי להשיג הבדל משמעותי יותר צריך "לטפל" גם בזרוע, וזה כבר מורכב יותר.
- fungiman (פותח השרשור)
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 37
- הצטרף: ספטמבר 2005
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
אכן טעות שלי - כוונתי הייתה למרים. דווקא רעיון מחוכם (הבנתי שיש מערכת שבודקת את מהירות תנועת הזרוע - שהולכת וגדלה ככל שמקרבים למרכז התקליט).
לגבי טיפול בזרוע - ראיתי דיונים אינסופיים בשבחי/גנות ה-TP16 ועל כיוון/שדרוג של הזרוע הזאת (החלפת כבילה פנימית, סילוק/החלפת רכיבים מסוימים). אלו דברים בעלמא מבחינתי כל זמן שלא רכשתי אקזמפלר ספציפי. אבל ההתעסקות שהזרוע הזאת דורשת זה גם נקודה לזכות פטיפון שכבר שודרג ל-SME3009 (וראיתי גם אחד משודרג לג׳לקו, אבל במחיר מבוקש גבוה).
אני אחזור ללוחות אחרי החג חמוש התובנות האלו.
לגבי פרוג׳קט ורגה (כוונתי למשומשים) -- הם נמצאים בעדיפות נמוכה יותר. שמתי לב שהם לא אהובים בפורום הספציפי הזה, במקביל יש על הפלנר 3 לדורותיו (עם זרוע מסדרה 300) ביקורות חיוביות בפורומים בעולם (כמובן שרוב המהללים הם יוצאי הממלכה המאוחדת - הם מתים על הציוד שלהם ובטוחים שהוא הכי טוב בעולם).
כפטפון חדש הרגה פלנר 3 הוא לא משתלם (לפי דעתי האישית כמובן) ומעבר לתקציב. בתקציב כחדש יש את הפלנר 1 עם זרוע לא רצינית וראש AT-3600L (במיתוג של רגה) שלפי דעתי זאת העלבה של הלקוחות הפוטנציאליים.
לגבי טיפול בזרוע - ראיתי דיונים אינסופיים בשבחי/גנות ה-TP16 ועל כיוון/שדרוג של הזרוע הזאת (החלפת כבילה פנימית, סילוק/החלפת רכיבים מסוימים). אלו דברים בעלמא מבחינתי כל זמן שלא רכשתי אקזמפלר ספציפי. אבל ההתעסקות שהזרוע הזאת דורשת זה גם נקודה לזכות פטיפון שכבר שודרג ל-SME3009 (וראיתי גם אחד משודרג לג׳לקו, אבל במחיר מבוקש גבוה).
אני אחזור ללוחות אחרי החג חמוש התובנות האלו.
לגבי פרוג׳קט ורגה (כוונתי למשומשים) -- הם נמצאים בעדיפות נמוכה יותר. שמתי לב שהם לא אהובים בפורום הספציפי הזה, במקביל יש על הפלנר 3 לדורותיו (עם זרוע מסדרה 300) ביקורות חיוביות בפורומים בעולם (כמובן שרוב המהללים הם יוצאי הממלכה המאוחדת - הם מתים על הציוד שלהם ובטוחים שהוא הכי טוב בעולם).
כפטפון חדש הרגה פלנר 3 הוא לא משתלם (לפי דעתי האישית כמובן) ומעבר לתקציב. בתקציב כחדש יש את הפלנר 1 עם זרוע לא רצינית וראש AT-3600L (במיתוג של רגה) שלפי דעתי זאת העלבה של הלקוחות הפוטנציאליים.
- shigidar
- עוסק בתחום
- הודעות: 434
- הצטרף: מאי 2010
- מיקום: כרמיאל
- נתן תודות: 31 פעמים
- קיבל תודות: 36 פעמים
אני חייב שמישהו יסביר מדוע בתקציב 2-2.5 לחפש פטיפון ישן ולא חדש? כי בעוד 15-20 שנים הדנון ( סתם דוגמה) שכיום חדש יחשב משהו-משהו כי הוא יהיה "vintage" או שיש שיקולים רציונאליים בעניין הזה? הרי מבחינת הנדסת חומרים יש שיפור עצום בעשורים האחרונים וכיוון שמדובר באלקטרוניקה אנאלוגית לא אמורה להיות ה"בעיה" שיש לחלק מהאנשים עם הגברה מודרנית. לעניות דעתי בפטיפון צריך שיהיו שלושה מרכיבים טובים 1) מערכת הנעה מדוייקת ואמינה 2) זרוע מאוזנת וניתנת לכיוונן 3) ראש+מחט איכותי
מה אני מפספס ?
מה אני מפספס ?
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
מבחינתי שלי השיקול הוא שברמת המחיר שהציג פותח השרשור (1500-2000 ש"ח) מה שאפשר לקבל חדש זה משהו שהיו מתביישים למכור בשנות ה 80 וה 90.
ה Project Debut II שהיה לי למשל לא היה מסוגל לשמור על מהירות אחידה ואם החלפת ראש אז לא היה ניתן מעשית לכוון את המנגנון ה anti-skate. אבל גולת הכותרת הייה רעש מנוע מטריד.
ה Rega RP1 שהחליף אותו היה אותה גברת בשינוי אדרת. אומנם שמר על מהירות אחידה, רק שזו לא הייתה המהירות הנכונה. בלתי ניתן לכיוון של anti skate או גובה הזרוע הלכה למעשה והמנוע אומנם לא הרעיש אבל זה כנראה היה כדי שאוכל להתפעל משתי פיסות הפלסטיק הכפיפות ששימשו במקום צירים למכסה.
בוא נקצר את מסכת הטענות: בסביבות 1500 ש"ח מה שמקבלים לא שווה את המחיר ואני בספק אם הוספת אלפיה תשפר את המצב. יכול להיות שהנדסת המומרים השתפרה ב 30-40 השנים האחרונות אבל לי יש תחושה שמה שהכי בולט לעין זה שמהנדסים את הלקוחות.
ה Project Debut II שהיה לי למשל לא היה מסוגל לשמור על מהירות אחידה ואם החלפת ראש אז לא היה ניתן מעשית לכוון את המנגנון ה anti-skate. אבל גולת הכותרת הייה רעש מנוע מטריד.
ה Rega RP1 שהחליף אותו היה אותה גברת בשינוי אדרת. אומנם שמר על מהירות אחידה, רק שזו לא הייתה המהירות הנכונה. בלתי ניתן לכיוון של anti skate או גובה הזרוע הלכה למעשה והמנוע אומנם לא הרעיש אבל זה כנראה היה כדי שאוכל להתפעל משתי פיסות הפלסטיק הכפיפות ששימשו במקום צירים למכסה.
בוא נקצר את מסכת הטענות: בסביבות 1500 ש"ח מה שמקבלים לא שווה את המחיר ואני בספק אם הוספת אלפיה תשפר את המצב. יכול להיות שהנדסת המומרים השתפרה ב 30-40 השנים האחרונות אבל לי יש תחושה שמה שהכי בולט לעין זה שמהנדסים את הלקוחות.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
@Catskinner
לאחר לא מעט פטיפונים ששיפצתי....
בפטיפוני העבר כל / רוב המערכת היתה מתכתית ומכך חוסנם וגם דיוקם. שימון, גירוז וכיוונון מחזירים אותם לחיים (ברוב המקרים...).
בפטיפונים החל מאמצע שנות ה-70 ועבור דרך שנות ה-80 התחילו לשבץ פלסטיק בחלקים השונים - פלסטיק מתפורר, פלסטיק מתפרק והתוצאות בהתאם... כך גם לגבי פטיפונים חדשים במאה ה-21....
לאחר לא מעט פטיפונים ששיפצתי....
בפטיפוני העבר כל / רוב המערכת היתה מתכתית ומכך חוסנם וגם דיוקם. שימון, גירוז וכיוונון מחזירים אותם לחיים (ברוב המקרים...).
בפטיפונים החל מאמצע שנות ה-70 ועבור דרך שנות ה-80 התחילו לשבץ פלסטיק בחלקים השונים - פלסטיק מתפורר, פלסטיק מתפרק והתוצאות בהתאם... כך גם לגבי פטיפונים חדשים במאה ה-21....
וינטאג'מניה !!!
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
- fungiman (פותח השרשור)
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 37
- הצטרף: ספטמבר 2005
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
קניתי את ה-TD145 עם זרוע SME3009 מחבר הפורום. מראה קלאסי נהדר.
הצלחתי איכשהו להשמיד את המחט בהעברה, הזמנתי ת'קר/ג׳יקו אליפטית חדשה במקום (האמת שבכל מקרה התכוונתי לרענן מחט* אבל קיוויתי לדחות זאת בכמה חודשים ואולי אפילו ללכת על SAS, נו שויין) ועד שהיא תגיע (+ רצועה חדשה על הדרך ליתר ביטחון) אני אתחיל לקרוא על תפעול / תחזוקה / שדרוג של היצור המתנדנד הזה.
אני מעריך שבסוף הנזק יגמר ב-3000 פלוס (לפני שאני מדבר על מחט SAS או לחילופין OM20), אני חושב שיש דברים חדשים סבירים בתחום המחירים האלו. שלא לדבר על הזמן שצריך להשקיע. אבל הרגה/פרוג׳קט/פלואנס החדש לא "יגדל" להיות טורנס, ללא פוטנציאל שידרוג משמעותי ולא בא עם המטען העיצובי והנוסטלגי. אז למי שזה חשוב...
אני אעדכן בעתיד בשרשור נפרד.
* עשיתי נתיחה לאחר המוות למחט. מדובר במחט T2 ED שנרכשה כ-NOS. השנים לא עשו טוב לקנטילבר שהפך לפריך ולאלסטמור בבסיסו שנראה כאילו "נמס". בעיות כאלו מתוארות בהרחבה בפורומים הרלוונטיים וזאת הסיבה שהחלטתי בכל מקרה ללכת על מחט חדשה.
הצלחתי איכשהו להשמיד את המחט בהעברה, הזמנתי ת'קר/ג׳יקו אליפטית חדשה במקום (האמת שבכל מקרה התכוונתי לרענן מחט* אבל קיוויתי לדחות זאת בכמה חודשים ואולי אפילו ללכת על SAS, נו שויין) ועד שהיא תגיע (+ רצועה חדשה על הדרך ליתר ביטחון) אני אתחיל לקרוא על תפעול / תחזוקה / שדרוג של היצור המתנדנד הזה.
אני מעריך שבסוף הנזק יגמר ב-3000 פלוס (לפני שאני מדבר על מחט SAS או לחילופין OM20), אני חושב שיש דברים חדשים סבירים בתחום המחירים האלו. שלא לדבר על הזמן שצריך להשקיע. אבל הרגה/פרוג׳קט/פלואנס החדש לא "יגדל" להיות טורנס, ללא פוטנציאל שידרוג משמעותי ולא בא עם המטען העיצובי והנוסטלגי. אז למי שזה חשוב...
אני אעדכן בעתיד בשרשור נפרד.
* עשיתי נתיחה לאחר המוות למחט. מדובר במחט T2 ED שנרכשה כ-NOS. השנים לא עשו טוב לקנטילבר שהפך לפריך ולאלסטמור בבסיסו שנראה כאילו "נמס". בעיות כאלו מתוארות בהרחבה בפורומים הרלוונטיים וזאת הסיבה שהחלטתי בכל מקרה ללכת על מחט חדשה.
- fungiman (פותח השרשור)
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 37
- הצטרף: ספטמבר 2005
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 1 פעם
אכן. אין לי מושג איך זה קרה (התחיל לרדת גשם שפרקתי ציוד מהרכב ויכול להיות שמיהרתי ולא שמתי לב למשהו) אבל זה מה יש. היהלום אכן היה במצב מצוין. הקנטילבר והחומר שמחבר אותו פחות (לפני כמה חודשים עשיתי טעות בעת שלמדתי להפעיל את הפטיפון מחדש והאורטופון שלי חטף זפטה דומה ולא קרה לו כלום). זה מאוד מצער (במיוחד אותי - נזק של 200-400 שח, יש פה ושם לקניה מיידית באיביי), אבל לא חושב שהרסתי כאן ציור של ואן גוך ופחות כאב לב מ-103 שבור לדוגמא...
אני לא מתכוון ללכת על NOS כמו הבעלים הקודם, מאוד הייתי רוצה משיקולי אספנות ונוסטלגיה אבל ממה שעיני ראו וגם לפי דעת אחרים - לדברים האלו יש תוחלת חיים מוגבלת, ההענות של המחט משתנה עם הזמן וזה קריטי בזרוע כזאת. אני בנתיים הלכתי על מחט אליפטית וכנראה בהמשך אשקול לשדרג ל-OM20/OM30 או משהו מודרני אחר עם ביצועים טובים שמתאים לזרוע.
אני לא מתכוון ללכת על NOS כמו הבעלים הקודם, מאוד הייתי רוצה משיקולי אספנות ונוסטלגיה אבל ממה שעיני ראו וגם לפי דעת אחרים - לדברים האלו יש תוחלת חיים מוגבלת, ההענות של המחט משתנה עם הזמן וזה קריטי בזרוע כזאת. אני בנתיים הלכתי על מחט אליפטית וכנראה בהמשך אשקול לשדרג ל-OM20/OM30 או משהו מודרני אחר עם ביצועים טובים שמתאים לזרוע.