אני ישבתי פעם מספר שעות כצופה בחנות למוצרי חשמל בדיזינגוף סנטר
אחרי שראיתי איך הם מתחמנים את הלקוחות נשבעתי שלא קונה יותר בחנות פיזית
ולא מקשיב לאנשי מכירות
שרשור תגובות: חנויות מוצרי האלקטרוניקה זועקים: 'אנחנו קורסים!'
·MartinHSabag כתב:·לא. אין פה עיניין של משהו "יחסי" אלא זעקה על חוסר הוגנות בכך שסופרים, שמוגדרים חיוניים, בגלל שהם מוכרים מזון, רוכבים על זה ומוכרים מוצרי חשמל, כשאין להם בעצם תחרות (באופליין) כי החנויות חשמל לא מוגדרות כחיוניות לכן סגורות.......
הטענה היא לאפשר גם לחנויות הפרטיות לפחות ולא משהו כנגד הסופרים....
בחייך...מה מוכרים בסופרים ?
שני דגמי טלויזיה (משנת 2018), כיריים, טוסטר אובן ומאוורר ?
הם הרי לא מחליפים חנויות חשמל אמיתיות.
בלי שום קשר, בזמנים הללו רוב השיווק עובר לאתרי האינטרנט. עשרות אלפים מעדיפים אפילו להזמין את המצרכים אונליין
(ראה את מועדי האספקה ההזויים).
בחודש האחרון היתי בסופרים שונים ובאף אחד מהם לא ראיתי שהתווספו מכשירי חשמל שונים לתצוגה. כל מה שתמיד שמכרו- נשאר על המדפים. ההיצע לא השתנה !
אם לתת לחנויות חשמל לפתוח- אז אפשר לתת לכל האחרים גם.
·mrraz111 כתב:אני ישבתי פעם מספר שעות כצופה בחנות למוצרי חשמל בדיזינגוף סנטר
אחרי שראיתי איך הם מתחמנים את הלקוחות נשבעתי שלא קונה יותר בחנות פיזית
ולא מקשיב לאנשי מכירות...
מסכים עם כל מילה שלך !!!
שנים שלא קניתי שום מכשיר חשמל בחנות פיזית.
אם יש מכשיר מסויים שאני חייב לראות בעיניים, אני נכנס לחנות, מעיף מעלי את כל המוכרים הטפילים, בודק את המכשיר ואז חוזר הביתה להזמין ברשת.
לא צריך הכוונה של שום מוכר שהתחיל לעבוד בחנות לפני שבוע ומנסה לדחוף לי מכשיר שהמנהל שלו הורה לו לדחוף בכל הכח.
הדוגמא המצויינת היא מקררי סמסונגף שיש להם אינסוף בעיות ועדיין כל החנויות דוחפות אותם ללא בושה במשך שנים !
·טעות בידך. אם העסקה היא בגדר "מכר מרחוק", גם אם פתחת את המוצר, חיברת אותו לחשמל והשתמשת בו למשך 13 יום, ביום ה 14 עדיין זכותך להחזירו לחנות. לדעתי תקנה זו היא המפוספסת ביותר בקרב הצרכן הישראלי.MartinHSabag כתב:·אני לא חושב שאתה צודק.......
חוק ה-14 יום הוא עבור קניה מקוונת בלבד ובכל מקרה רק במידה והמוצר לא נפתח עדיין.......
זה הוא היתרון הגדול ביותר בקנייה אונליין. לא פעם ולא פעמיים השתמשתי בתקנה זו על מנת להחזיר מוצר.
כמובן שאם רכשת טלוויזיה וחשקה נפשך להחזירה לאחר שבוע וחצי רוב הסיכויים שהחנות תרים קשיים לא רגילים כהרגלנו בארץ הקודש אבל, החוק יהיה לצידך.
סימולציה ממחישה:
https://www.consumers.org.il/category/c ... l-was-made
שלבים אצלי בקניית מוצרי חשמל
1) הבנת הצורך. אני צריך מדיח\ מסך\ מקרר
2) אני מבין יותרטוב מה אני צריך. מקרר בנפח או מימדים מסויימים, מסך בגודל מסויים, וכו וכו.
3) אני קורא הרבה ברשת, מבין את הנוף שיש בארץ מבחינת יצרנים, דגמים. מבין לאיזה רמה של מוצר אני רוצה לכוון. רמת כניסה, פרמיום, תלוי במוצר.
4) אני מתכוון על לא יותר מ -3 דגמים ובודק מחירים בזאפ. אמנם זאפ לא בהכרח ייתן את המחירים הכי זולים, אבל אפשר לקבל ממנו תחום מחירים.
5) לעיתים בודק מחירים באמזון, אם רלוונטי.
עד פה הכל אונליין. מכאן זה יכול ללכת לשני כיוונים
1) לא צריך מחקר נוסף - קונה ברשת
2) צריך מחקר שדורש בדיקה פיזית, במקרה כזה אני אלך לחנות שאני יודע שיש בה את המוצר בתצוגה. לא אכפת לי איך קוראים לחנות ומה המחירים בה. אחרי שבחנתי את הפרמטרים שחשובים לי - מקבל החלטה על המוצר, וקונה ברוב המקרים ברשת.
יש יוצא דופן אחד - חנות מאוד מסויימת בתל אביב, שהמחירים שלה מעולים, אבל רק בקניה פיזית. בקניות גדולות אני הולך אליה אחרי כל הסקרים, מקבל מחיר מנצח וקונה בה.
בשורה התחתונה, ברוב המקרים החנויות הפיזיות משמשות אותי רק כאולמות תצוגה. בדומה למה שהוזכר פה, אני לא רוצה עצה של נציג שרות, לא צריך שום שרות.
אין לי שום סנטימנטים לשום חנות, אין לי שום יסורי מצפון על זה שאני רואה במקום א וקונה במקום ב. זה עולם חופשי.
אני לא מצפה מהמוכרים בחנויות שיתנו לי עצה טובה. בדרך כלל הם לא מומחים למוצרים שהם מוכרים, אני לא כועס על זה, זו פשוט עובדה, ואני מבין שמי שיכול להעמיק בדברים האלה מן הסתם יהיה בעיסוק אחר, יותר מכניס. אין לי שום עניין להתנשא מעל מוכרים ולהראות להם שאני מבין יותר. זה בזבוז זמן ומיותר.
1) הבנת הצורך. אני צריך מדיח\ מסך\ מקרר
2) אני מבין יותרטוב מה אני צריך. מקרר בנפח או מימדים מסויימים, מסך בגודל מסויים, וכו וכו.
3) אני קורא הרבה ברשת, מבין את הנוף שיש בארץ מבחינת יצרנים, דגמים. מבין לאיזה רמה של מוצר אני רוצה לכוון. רמת כניסה, פרמיום, תלוי במוצר.
4) אני מתכוון על לא יותר מ -3 דגמים ובודק מחירים בזאפ. אמנם זאפ לא בהכרח ייתן את המחירים הכי זולים, אבל אפשר לקבל ממנו תחום מחירים.
5) לעיתים בודק מחירים באמזון, אם רלוונטי.
עד פה הכל אונליין. מכאן זה יכול ללכת לשני כיוונים
1) לא צריך מחקר נוסף - קונה ברשת
2) צריך מחקר שדורש בדיקה פיזית, במקרה כזה אני אלך לחנות שאני יודע שיש בה את המוצר בתצוגה. לא אכפת לי איך קוראים לחנות ומה המחירים בה. אחרי שבחנתי את הפרמטרים שחשובים לי - מקבל החלטה על המוצר, וקונה ברוב המקרים ברשת.
יש יוצא דופן אחד - חנות מאוד מסויימת בתל אביב, שהמחירים שלה מעולים, אבל רק בקניה פיזית. בקניות גדולות אני הולך אליה אחרי כל הסקרים, מקבל מחיר מנצח וקונה בה.
בשורה התחתונה, ברוב המקרים החנויות הפיזיות משמשות אותי רק כאולמות תצוגה. בדומה למה שהוזכר פה, אני לא רוצה עצה של נציג שרות, לא צריך שום שרות.
אין לי שום סנטימנטים לשום חנות, אין לי שום יסורי מצפון על זה שאני רואה במקום א וקונה במקום ב. זה עולם חופשי.
אני לא מצפה מהמוכרים בחנויות שיתנו לי עצה טובה. בדרך כלל הם לא מומחים למוצרים שהם מוכרים, אני לא כועס על זה, זו פשוט עובדה, ואני מבין שמי שיכול להעמיק בדברים האלה מן הסתם יהיה בעיסוק אחר, יותר מכניס. אין לי שום עניין להתנשא מעל מוכרים ולהראות להם שאני מבין יותר. זה בזבוז זמן ומיותר.
לשם הבנה איך החנויות באירופה מתנהלות ?
ממה שיצא לי לבקר ברשתות הגדולות SATURM MEDIA MARKET אין כמעט נציגי מכירות
ורב הרכישה בחנויות הענק האלא היא עצמאית
השאלה אם זה מתאים לרב הלקוחות בארץ?
גם אני את רב המידע מקבל מהאינטרנט, ומניסיון של לקוחות , ביקורות
מה שכן ברב המקרים החנויות יכולות להתמודד ואף לתת מחיר זול יותר מהאינטרנט כמובן נושא למיקוח או התעקשות שזה המחיר שמוכן לשלם
לגבי נושא המוצרים שמנסים לדחוף לא מזמן רכשתי כיריים גז זכוכית התעקשתי על בוש למרות שניסו להעביר אותי לAEG או אפילו זול יותר MIDEA בטענה שרמת המוצר תואמת לבוש והרבה יותר זולה אבל אם תתעקשו בסופו של דבר סביר להניח שימכרו לך מה שרצית (לפחות ברב המקרים)
ממה שיצא לי לבקר ברשתות הגדולות SATURM MEDIA MARKET אין כמעט נציגי מכירות
ורב הרכישה בחנויות הענק האלא היא עצמאית
השאלה אם זה מתאים לרב הלקוחות בארץ?
גם אני את רב המידע מקבל מהאינטרנט, ומניסיון של לקוחות , ביקורות
מה שכן ברב המקרים החנויות יכולות להתמודד ואף לתת מחיר זול יותר מהאינטרנט כמובן נושא למיקוח או התעקשות שזה המחיר שמוכן לשלם
לגבי נושא המוצרים שמנסים לדחוף לא מזמן רכשתי כיריים גז זכוכית התעקשתי על בוש למרות שניסו להעביר אותי לAEG או אפילו זול יותר MIDEA בטענה שרמת המוצר תואמת לבוש והרבה יותר זולה אבל אם תתעקשו בסופו של דבר סביר להניח שימכרו לך מה שרצית (לפחות ברב המקרים)
- BarDar
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 489
- הצטרף: ינואר 2015
- מיקום: בין אור יהודה לפתח תקווה
- נתן תודות: 242 פעמים
- קיבל תודות: 140 פעמים
@boren
·
החוק מפרט את התנאים לביטול עיסקה. הוא גם מסווג את המוצרים שניתן להחזיר לקבוצות. מכשירים חשמליים נמצאים בקבוצה 1:
https://www.consumers.org.il/category/group-1
שים לב לתנאים המפורטים להחזרת מוצרים אלקטרוניים-
לא נעשה שימוש
לא נפגמו
פתיחת האריזה לא תיחשב שימוש או פגימה במוצר.
חיבור לחשמל, גז ומים ייחשב כשימוש
·
החוק מפרט את התנאים לביטול עיסקה. הוא גם מסווג את המוצרים שניתן להחזיר לקבוצות. מכשירים חשמליים נמצאים בקבוצה 1:
https://www.consumers.org.il/category/group-1
שים לב לתנאים המפורטים להחזרת מוצרים אלקטרוניים-
לא נעשה שימוש
לא נפגמו
פתיחת האריזה לא תיחשב שימוש או פגימה במוצר.
חיבור לחשמל, גז ומים ייחשב כשימוש
·מדויקnir11 כתב:שלבים אצלי בקניית מוצרי חשמל
1) הבנת הצורך. אני צריך מדיח\ מסך\ מקרר
2) אני מבין יותרטוב מה אני צריך. מקרר בנפח או מימדים מסויימים, מסך בגודל מסויים, וכו וכו.
3) אני קורא הרבה ברשת, מבין את הנוף שיש בארץ מבחינת יצרנים, דגמים. מבין לאיזה רמה של מוצר אני רוצה לכוון. רמת כניסה, פרמיום, תלוי במוצר.
4) אני מתכוון על לא יותר מ -3 דגמים ובודק מחירים בזאפ. אמנם זאפ לא בהכרח ייתן את המחירים הכי זולים, אבל אפשר לקבל ממנו תחום מחירים.
5) לעיתים בודק מחירים באמזון, אם רלוונטי.
עד פה הכל אונליין. מכאן זה יכול ללכת לשני כיוונים
1) לא צריך מחקר נוסף - קונה ברשת
2) צריך מחקר שדורש בדיקה פיזית, במקרה כזה אני אלך לחנות שאני יודע שיש בה את המוצר בתצוגה. לא אכפת לי איך קוראים לחנות ומה המחירים בה. אחרי שבחנתי את הפרמטרים שחשובים לי - מקבל החלטה על המוצר, וקונה ברוב המקרים ברשת.
יש יוצא דופן אחד - חנות מאוד מסויימת בתל אביב, שהמחירים שלה מעולים, אבל רק בקניה פיזית. בקניות גדולות אני הולך אליה אחרי כל הסקרים, מקבל מחיר מנצח וקונה בה.
בשורה התחתונה, ברוב המקרים החנויות הפיזיות משמשות אותי רק כאולמות תצוגה. בדומה למה שהוזכר פה, אני לא רוצה עצה של נציג שרות, לא צריך שום שרות.
אין לי שום סנטימנטים לשום חנות, אין לי שום יסורי מצפון על זה שאני רואה במקום א וקונה במקום ב. זה עולם חופשי.
אני לא מצפה מהמוכרים בחנויות שיתנו לי עצה טובה. בדרך כלל הם לא מומחים למוצרים שהם מוכרים, אני לא כועס על זה, זו פשוט עובדה, ואני מבין שמי שיכול להעמיק בדברים האלה מן הסתם יהיה בעיסוק אחר, יותר מכניס. אין לי שום עניין להתנשא מעל מוכרים ולהראות להם שאני מבין יותר. זה בזבוז זמן ומיותר....
לצערי חנויות פייזות הפך להיות מוקד למבוגרים בלבד
הלכתי פעם בחנות ענק בפלורידה
לא רואים מוכר, רק אתה והמוצרים.
כל המכשירים מחוברים לחשמל, כל מקרר עובד, מכשירי הכושר פועלים, מצלמות וידאו (טוב זה היה פעם) מחוברות למסכים שעובדים
לכל מוצר יש תווית ברורה עם המחיר, על הקירות שלטים עם מספר טלפון שאפשר לקבל אתו עזרה.
נהניתי מכל רגע
בארץ כמו עולם שלישי, רק מסתכל על מוצר וכבר מופיע מוכר שנכנס לך לעצמות. ביציאה אורבים עוד מוכרים עם מבט של זאבים משחרים לטרף.
מצידי שיקרסו החנויות. לא איכפת לי שיסגרו.
לא רואים מוכר, רק אתה והמוצרים.
כל המכשירים מחוברים לחשמל, כל מקרר עובד, מכשירי הכושר פועלים, מצלמות וידאו (טוב זה היה פעם) מחוברות למסכים שעובדים
לכל מוצר יש תווית ברורה עם המחיר, על הקירות שלטים עם מספר טלפון שאפשר לקבל אתו עזרה.
נהניתי מכל רגע
בארץ כמו עולם שלישי, רק מסתכל על מוצר וכבר מופיע מוכר שנכנס לך לעצמות. ביציאה אורבים עוד מוכרים עם מבט של זאבים משחרים לטרף.
מצידי שיקרסו החנויות. לא איכפת לי שיסגרו.
הנה פתחו את חנויות החשמל, ומה השתנה? כלום.
30% מהאנשים בחלת.
מי שכן עובד, גם דואג למשרה שלו.
שלא לדבר על הקורונה.
עם כל הסימפטיה לחנויות ולבעלים שלהן - החנויות יקרסו בכל מקרה.
כפי שהם עצמם הודו: ״אנחנו חיים על מחזור גדול אבל עם רווח קטן מאוד, שלא מגיע ל 4% בממוצע אחרי כל ההוצאות...״
אנשים לא יצאו לקנות בסבבה שלהם, כשיש קורונה וחוסר וודאות כלכלי.
בכל מקרה המכירות ירדו בעשרות רבות של אחוזים.
ובכל מקרה אותן החנויות יאלצו לפשוט רגל.
לפני חודשיים חיינו בעולם שחווה עשור רצוף של פריחה כלכלית.
עכשיו אנחנו חיים באמצע מיתון כלכלי בינלאומי ברמה שלא היתה כמותו כבר עשרות שנים.
אף אחד לא יכול לצפות לצאת מזה ללא פגע. כולל חנויות החשמל.
30% מהאנשים בחלת.
מי שכן עובד, גם דואג למשרה שלו.
שלא לדבר על הקורונה.
עם כל הסימפטיה לחנויות ולבעלים שלהן - החנויות יקרסו בכל מקרה.
כפי שהם עצמם הודו: ״אנחנו חיים על מחזור גדול אבל עם רווח קטן מאוד, שלא מגיע ל 4% בממוצע אחרי כל ההוצאות...״
אנשים לא יצאו לקנות בסבבה שלהם, כשיש קורונה וחוסר וודאות כלכלי.
בכל מקרה המכירות ירדו בעשרות רבות של אחוזים.
ובכל מקרה אותן החנויות יאלצו לפשוט רגל.
לפני חודשיים חיינו בעולם שחווה עשור רצוף של פריחה כלכלית.
עכשיו אנחנו חיים באמצע מיתון כלכלי בינלאומי ברמה שלא היתה כמותו כבר עשרות שנים.
אף אחד לא יכול לצפות לצאת מזה ללא פגע. כולל חנויות החשמל.