מעבר לתכנות בגיל 30 - מאוחר מדיי?

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).
Arthur_Morgan (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 327
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 69 פעמים
קיבל תודות: 13 פעמים

מעבר לתכנות בגיל 30 - מאוחר מדיי?

נושא שלא נקרא #1 

היי,
אז הגעתי לגיל 30.
עם כ-10 שנות ניסיון בתחום הפרסום במשרדים גדולים ואפילו משכורת לא רעה ביחס לענף
(אזור ה-20k), ואפילו רקורד של כמה קמפיינים גדולים ופרסומות טלוויזיה, אני שוקל מעבר לתחום ההייטק.

בשבועות האחרונים למדתי קצת בעצמי פייתון דרך מדריכים, ואני מאוד נהנה.
בתור ילד, תכנות מאוד עניין אותי, אם כי בסוף התגלגלתי למשהו אחר, שגם היה כיף בשעתו.

לאחרונה יש לי קצת תחושה של איבוד עניין בתחום הנוכחי שלי, ואני מתקשה לראות את עצמי ממשיך בו במשך עוד שנים רבות, מכל מיני סיבות.
הלמידה של פייתון, והכניסה לעולם האוטומציות דרך home assistant, גרמו לי לפזול לתחום התכנות, ולשנות את מסלול הקריירה שלי.

העניין הוא, שמלבד 5 יחידות מחשבים בפסקל מהתיכון, אין לי השכלה בתחום, מה שאומר כנראה תואר. ולהתחיל תואר בגיל 30... לא כיף גדול. מבחינה כלכלית, אני אעמוד בזה, חסכתי מספיק בשנים האחרונות בשביל להיות מסוגל לקחת פסק זמן שכזה. אבל השאלה מה יהיה אחר כך.
האם אצליח להשתלב בתחום? האם לא יעדיפו תמיד צעירים ממני? יכול להיות שזה סתם משבר זמני ואם כבר אני עמוק בתחום מסוים, עדיף שפשוט אמשיך בו?

במשרדי הפרסום, התחלתי בגיל מאוד מוקדם, ובכל מקום ותפקידו שהייתי בהם, אני הייתי הכי צעיר. מניח ששינוי מקצוע שכזה, ישים אותי בנקודה ההפוכה.
מה דעתכם?

תודה
ארתור

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8040
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 335 פעמים
קיבל תודות: 242 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

לדעתי האישית בלבד, תואר במדעי המחשב מעניק לך בעיקר כרטיס כניסה לעולם ההייטק. לא מבטיח אבל יש לך יותר סיכוי מלמישהו בלי תואר.
חוץ מזה, זה דיי ביזבוז זמן כי בחצי שנה הראשונה בעבודה אתה לומד דברים של 7 תארים. כן, יש קצת מתמטיקה שלא תדע אם לא תעבור את התואר אבל ברוב המקרים כמעט ולא תשתמש בה במהלך הקריירה.

אני לא מכיר אותך ולא יודע עד לאן העמקת בפייתון. צא מנקודת הנחה שבראיונות (אם תגיע לכאלו) ירצו לדעת כמה אתה מכיר את השפה לעומק ויתנו לך לפתור "חידות" תכנותיות. אם אתה מרגיש חד, לך על זה. תואר זה ארוך ויש כל מיני קורסים בכל מיני בתי ספר כמו ג'ון ברייס או סיוון וכו' שיכולים לשפר את הידיעה שלך בשפה ולהכין אותך טוב יותר לראיונות.

להתקבל לעבודה בהייטק, אם אין לך שנות ניסיון וגם אז רק אם אתה נחשב טוב, זה לא פשוט.

יכול להיות ששווה לך להתחיל "מלמטה". כלומר לחפש עבודה כבודק ידני ומשם להתקדם.

בכל מקרה בהצלחה!
נערך לאחרונה על ידי kingikra ב 05/09/2020 20:18, נערך פעם 1 בסך הכל.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

תואר זה מיותר, יש כיום בוטקמפים כולל כאלה שמוגדרים לאנשים בוגרים יותר (אינפיניטי לאבס למש. יש אכן בחברות רבות אייג׳יזם בתחום הפיתוח אבל אם אתה טוב תתקבל. קח בחשבון שבהייטק יש מלא עבודות פריפריאליות ולא רק פיתוח.

ufffnick
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 4623
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
נתן תודות: 127 פעמים
קיבל תודות: 466 פעמים

Re: מעבר לתכנות בגיל 30 - מאוחר מדיי?

נושא שלא נקרא #4 

@Arthur_Morgan
·

מצחיק...
לדעתי אין דבר שמאוחר מידי לעשות מקצועית.
יש ביננו יותר מעשור וגם אני בתהליך מעבר לתוכנה.
תציץ בקורסים של הטכניון בלימודי המשך, יש להם מעין בוטקאמפים מצויינים לשלל תחומים.
עשיתי את data scientist, ושוקל בחיוב לעשות גם את full stack, שלמעשה יעזור להשלים את המעבר.

אונ' הארוורד פתחה כמספר קורסים וובינרים בחינם (ללא תעודה), גם הם מעולים.

zooty
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 176
הצטרף: יוני 2012
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 13 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

האמת הפשוטה היא שאם מישהו יתן לך הזדמנות אתה בפנים רק צריך ליצור את ההזדמנות הזאת
קורסים, תארים, חברים איך שלא יהיה הדבר היחיד שמשנה בהייטק זה ניסיון ולהשיג את ההתחלה זה כל מה שחשוב
לגיל אין חשיבות רק לגישה

קוביסלנט
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 23
הצטרף: מאי 2014
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

מסכים עם מה שנכתב למעלה, זה לא מאוחר מדי אבל המכשול הגדול זה צבירת נסיון ראשוני.
תנסה לחשוב על תחום להתמחות בו, יש הבדל גדול בין בניית אתרים ובין data science

yuria
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4171
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: חולון
נתן תודות: 99 פעמים
קיבל תודות: 239 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

אף פעם לא מאוחר ללמוד נושא חדש
מסך אולד LG65C8.
רסיבר Marantz SR7015
רמקולים פולק אודיו S20+S30.
סראונד ביפולר מוניטור אודיו.

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8040
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 335 פעמים
קיבל תודות: 242 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אני, אגב, לא התיחסתי בכלל לנושא הגיל כי התחלתי לעבוד בהייטק בגיל 31. ברור ש 30 זה בסדר גמור.

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

הרבה בהצלחה ! :D

alont
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 96
הצטרף: פברואר 2010
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 14 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

מסכים עם מה שאמרו מעליי. כמה נקודות חשובות נוספות:
- הידע שתצבור בתואר יתן לך בסיס טוב לקריירה ויקל עליך משמעותית להתקבל לחברות מסוימות (אם כי, כמו שאמרו מעליי, לא חסרות חברות שיקבלו אותך גם בלי תואר).
- ברגע שיש לך ידע ברמה טובה, אני מציע לך לחפש פרויקט קוד פתוח שנשמע לך מעניין, ולתרום לו מזמנך. הקוד שתכתוב שם יוכל לשמש כדוגמה ליכולותיך בקורות חיים.
- כבר נאמר אבל אני מדגיש את זה בשנית - תצטרף לכמה שיותר meetups. תשאל שאלות, תדבר עם אנשים ותתחיל לפתח קשרים.

liorp
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2352
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

בתור מישהו שהתחיל תואר בהנדסה בגיל 28 אחרי שנים של עבודה בהייטק בעיניי 30 זה ממש לא מאוחר.
בישראל בגלל הצבא 30 זה בערך הגיל הממוצע שאנשים מתחילים לעבוד בעבודה מסודרת אחרי שעבדו אחרי צבא בעבודות מזדמנות, עשו טיול אחרי צבא, התלבטו מה ללמוד ואז שוב חסכו ועבדו והתחילו ללמוד בגיל 25.

חיים פעם אחת, תנסה, מקסימום לא תצליח ותחזור לתחום הקודם, לא?
וואי פסקל.. זכרונות מהתיכון. היום כבר לא לומדים אותה אני מניח.

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”