נסיון לעשות שינוי בנושא תקשורת רדיו וטלויזיה דיגיטלית בארץ

שידורים דיגיטליים - yes, HOT, yesMax, HDTV, DTT, DVB-T, עידן+, לויין וסלולרי
י-א (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1947
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 68 פעמים

נסיון לעשות שינוי בנושא תקשורת רדיו וטלויזיה דיגיטלית בארץ

נושא שלא נקרא #1 

אנחנו בפורום הלווינים פתחנו ביוזמה לקידום התקשורת במדינתנו ומתכוונים לפנות בבקשות לשינויים לרה"מ והשרים. אנחנו במיוחד רוצים לנצל את תקופת הבחירות לקדם דברים חשובים לנו וגם לכם פה בפורום הזה.

בקישור הזה יש את המכתב שאנו מתכוונים להעביר http://www.sat-israel.com/Forums/index. ... opic=11412

נשמח מאד אם תרשמו ותוסיפו את שימכם כחותמים עליו.

תודה,
ישראל

vivid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 597
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

הלינק שבור

נושא שלא נקרא #2 

נא לתקן
גם שעון מקולקל מדייק פעמים ביום

י-א (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1947
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 68 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

לא שבור, זה לינק להודעה בפורום הלווינים הישראלי ונדרש רישום לפורום (כמו לפורום הזה).

vivid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 597
הצטרף: אוקטובר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

אצלנו בפורום לא צריך

נושא שלא נקרא #4 

להרשם כדי לראות הודעות האם אצלכם צריכים
תן לנו לראות על מה חותמים
גם שעון מקולקל מדייק פעמים ביום

י-א (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1947
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 68 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

לכבוד
חברי הכנסת

מאת
חברי פורום האינטרנט בנושא תקשורת לווינים – הפורום הכחול.
www.sat-israel.com

א.ג.נ
הנדון: תקשורת רדיו וטלוויזיה במדינת ישראל

מפת התקשורת בישראל הוא נושא המעסיק מאד את חברי הפורום.
למיטב ידיעתנו קמו במשך השנים מספר וועדות לצורך הסדרת שוק התקשורת בישראל. אמנם נעשו שינויים רבים בתחום הטלפוניה ואולם בתחום השידורים לציבור לא נעשה הרבה (למעט הקמת חברות הכבלים והלויין לפני שנים רבות) , נושאים רבים עדיין אינם מטופלים כהלכה ואנו רוצים להציע מספר שינויים, שלעניות דעתינו יקדמו את מדינת ישראל מאד ויישפרו את האיכות והתוכן המשודרים לציבור.

אנו מציעים את הצעדים הבאים :
1.ביטול משרד התקשורת והקמת רשות תקשורת לאומית עצמאית רשות זו תיהיה עצמאית לחלוטין כדוגמת ה-FCC האמריקאי, צעד זה אושר ע"י הממשלה הקודמת וביצועה מתעקב זה זמן רב.

2. ביטול רשויות פיקוח לא נחוצות עקב הקמתה של רשות התקשורת הלאומית כגון: הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומועצת הכבלים והלווין. יש לקבוע תנאי סף טכניים ותנאי סף לתוכן עבור כל מבקש רישיון לשידור טלוויזיה או רדיו. כמו כן, יש לתת אחריות לחברות הכבלים והלווין בכל הקשור לתוכן שהם מפיקים ומעבירים על גבי התשתית שלהם והטלת עונשים כבדים ומרתיעים על כל הפרה ולו הקטנה שבקטנה.
תנאי הסף ייקבעו ע"י וועדה מדי כמה שנים ובכך ירד אי הוודאות וייחסך כסף רב לציבור.

3. סגירת רשות השידור והקמת "החברה הציבורית הישראלית לשידור " (IPBC), סגירה לאלתר של רשות השידור ולמשך תקופת צינון של לפחות חצי שנה שינוצל לבנייה מחדש של החברה החדשה ולהחלפת ציוד השידור המיושן בציוד שידור סיפרתי מתקדם הכולל הכשרת אולפנים לשידורים בחדות גבוהה (HDTV) המקובלת כפורמט השידור החדש בכל מדינות המערב.
הגוף החדש יפעל במתכונת קרובה ככל האפשר לבי.בי.סי האנגלי עם כל המשתמע מכך.

4. משטר רישיונות במקום זיכיונות לכל תחומי התקשורת - רעיון ה"זיכיון" אינו יוצר מטבעו כללי משחק הוגנים ושווים ומונע משחקנים חדשים להיכנס לשוק. המחוקק צריך להבין שבתחום הרדיו ובמיוחד בתחום הטלוויזיה הוא אינו יכול להוות וועדת מדרוג ואינו רשאי להחליט איזה "בעל זיכיון" ישדר ואיזה לא. על כן, יש לקבוע כאמור תנאי סף הוגנים. כמו כן, יש לקבוע מתן רישיונות לכל הדורש ללא מסכת מיותרת של בירוקרטיה ובתנאי כמובן, שהדורש עומד בתנאי הסף שנקבעו מראש.
בדגש על תחום הטלוויזיה, יש להדגיש במיוחד את הצורך של החברה הציבורית ליצור הפקות מקור איכותיות ומשובחות. רק כך יעלה "רף האיכות" של הערוצים המסחריים מאחר שאם יהיה לציבור ערוץ ציבורי עם ריטיינג סביר, אזי לא תהיה ברירה לערוצים המסחריים והם יאלצו להעלות את הרמה בהתאם. עם כל הכבוד, הפקות טלוויזיה של שעשעונים ותוכניות אירוח ובידור מאולפן טלוויזיה אינם נחשבים מבחינתינו להפקות מקור איכותיות!
בדגש על תחום הרדיו, יש לפתוח את שוק הרדיו לפי הדגם הבא:
א. יפורסם ברבים תנאי הסף לקבלת רשיון לשידורי רדיו סיפרתיים כתוצאה מכך, יוכל לגשת כל מי שירצה להקים תחנת רדיו פרטית ויעמוד בתנאי הסף של קבלת הרישיון (בעלות צולבת, הון עצמי, איכות טכנית של הציוד, פיקוח על שפה גסה וכו').
ב. בעלי התחנות החדשות יוכלו לבחור אחד משנים/משלושה גופים האחראים על הפצת השידורים הסיפרתיים לציבור הרחב.
ג. יפתח לחלוטין האפשרות של שידורי מקבצי רדיו באמצעות לווין ובתנאי סף דומים לשידור הקרקעי.
5. הקמת מוקדי שידור ספרתיים קרקעיים מאוחדים בכל הארץ - יש להקים בהקדם האפשרי ע"י תכנון מהיר ויעיל מערכי שידור קרקעיים ספרתיים מאוחדים הן לשידורי רדיו סיפרתיים (DAB) והן לשידורי טלוויזיה סיפרתיים (DVB-T). האתרים יבחרו בקפידה רבה תוך התחשבות בתוכניות המתאר, ניצול מקסימלי של האתר, וצמצום האתרים ככל הניתן. בכל אתר יפעלו לכל הפחות שתי חברות שידור שיבחרו ע"י מכרז של רשות התקשורת, ובתנאי סף טכניים וכספיים. הצורך בשתי חברות שידור הוא על מנת ליצור תחרות בתחום הפצת שידורים (במיוחד לתחנות הרדיו החדשות).
במסגרת הקמת מערך שידורים סיפרתיים לציבור יש לשקול התאגדות חברות התוכן להקמת חבילת ערוצי טלוויזיה סיפרתיים שיכולה להכיל גם שידורי רדיו (שידור מקבילי) הדומה לנעשה בבריטניה.
דוגמה לחבילה בסיסית בחינם: ערוץ המוזיקה 24, ערוץ הקניות, ערוץ החדשות היעודי,הערוץ הערבי היעודי, ערוצי השידור המסחרי א/ב/ג, ערוצי השידור הציבורי 1/2/3/4, חינוכית 23, ערוץ הכנסת 99, ערוץ 9 ישראל פלוס = כ-12-14 ערוצי טלווזיה.
ניתן לומר שלמרות הציפיות הנמוכות מהשידור הקרקעי הדיגיטלי, חבילה זה הינה מהפכה של ממש בתחום ויוצרת תחרות, תוך ניצול חסכוני ביותר של ספקטרום התדרים. ישנן הצעות שונות להעתיק את השיטה למספר נוסף של מדינות אירופאיות.


לסיכום: ניתן ורצוי לבצע שינויים רבים במפת התקשורת הישראלית. אכן, דרוש לכך חזון ותקציב. על החזון אין לנו שליטה ואנו מקווים שיקום הח"כ שיקח את הנושא כפרוייקט. בעניין התקציב – אנחנו משוכנעים שהחזר ההשקעה יהיה מהיר מאד עקב החיסכון שיגרם עם מימוש ההצעות הנ"ל.
אנו חברי הפורום, המסורים לענייני תקשורת ומבינים לא מעט בתחום, מעוניינים ואף מבקשים להפגש איתך או עם כל וועדת כנסת שתעסוק בנושא על מנת להבהיר את עניינו ולהציגם במלואם.


בברכה,

חברי הפורום


מצורפים למסמך זה דגם לביצוע והחלטות ממשלה הקשורות או הדומות/זהות להצעותינו, לנוחיותכם.



חתימת חברי הפורום:















דגם אפשרי של מבנה חברת השידור הציבורית הישראלית החדשה:




דגם אפשרי של מערך הפצת תחנות הטלוויזיה והרדיו הציבוריים והמסחריים בישראל על ידי שני זכיינים:











החלטה מס. 2433 של הממשלה מיום .15.08.2004

2433". הגברת התחרות בתחום הרדיו הארצי

מ ח ל י ט י ם:

1. לקדם את התחרות בתחום הרדיו הארצי, באופן הבא:

א. לאפשר למספר בעלי זכיון אזורי לשידורי רדיו להתאגד לתאגיד אחד, החל מיום 1 במרס 2005. מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו תקבע כללים לענין זה ובהתאם לבצע את שינויי החקיקה הנדרשים.

ב. להסדיר את התשתית לשידורי רדיו דיגיטליים, כך שלא יאוחר מיום 1.3.2005 יוכל שר התקשורת להעניק רשיונות לצורך קיום שידורי רדיו דיגיטליים בהפצה באמצעות הלוויין, ולא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2005 יוכל שר התקשורת להעניק רשיונות לצורך קיום שידורי רדיו להפצה טריסטריאלית, ולבצע את שינויי החקיקה הנדרשים. שינויים אלו ייעשו בשים לב להסדרים המוצעים בתזכיר חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס' 31) (שידורי רדיו באמצעות לוויין), התשס"ד2004- ובפרק ח' של הצעת חוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל, התשס"ג.2003-

2. להטיל על שר התקשורת למנות ועדה ציבורית, בהשתתפות נציגי ציבור ובהשתתפות נציג משרד המשפטים, נציג הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נציג משרד התקשורת ונציג אגף התקציבים במשרד האוצר, שבאחריותה להציע מודל הסדרה לקידום התחרות בתחום הרדיו הארצי, באמצעות המגזר העסקי בהתבסס על העקרונות הנזכרים בסעיף .1

3. להטיל על שר התקשורת לבצע את כל הפעולות הנדרשות, לרבות הקצאת התדרים, על מנת לאפשר את פעילות התחנות כאמור בסעיף .1

4. להטיל על שר התקשורת להאריך את תקופת הכהונה של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בשנה נוספת עד ליום 31 בדצמבר 2005."

החלטה מס. 2441 של הממשלה מיום .15.08.2004

2441". ייעול השימוש בתדרים

מ ח ל י ט י ם:

1. לתקן את פקודת הטלגרף האלחוטי (נוסח חדש), התשל"ב1972-, ואת תקנות הטלגרף האלחוטי (רשיונות, תעודות ואגרות), התשמ"ז1987-, ככל שנדרש, כך שהחל מיום 1 בינואר 2006, תוטל חובת תשלום אגרות בגין השימוש בתדרים האלחוטיים על כל הגופים העושים שימוש בהם, ובכלל זה כוחות הבטחון (כמשמעותם בסעיף 13 לחוק הבזק, התשמ"ב1982-). תיקון כאמור ייעשה על-בסיס העקרונות הבאים:

א. חובת התשלום כאמור תחול ביחס לתחום הגה"צ הראשון, הגה"צ השני והגה"צ השלישי (ג'יגהר"צ).

ב. חובת התשלום כאמור תתבסס, ככל הניתן, על תעריפי האגרות הנהוגים כיום ביחס למגזר העסקי.

2. להטיל על שר התקשורת, שר הביטחון, השר לביטחון הפנים ושר האוצר לקבוע עד סוף שנת 2004, נהלים נוספים לעניין זה ככל שיידרש, ובכלל זה להגדיר מנגנון התחשבנות בעת פינוי תדרים על-ידי כוחות הביטחון, בגינם משולמת אגרה.

3. להטיל על הממונה על התקציבים במשרד האוצר להגדיל את תקציבי משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה והמשרד לביטחון הפנים כך שתוספת התקציב האמורה, תכסה את חובת התשלום שתחול על המשרדים האמורים ביום 1 בינואר .2006

4. לבצע את תיקוני החקיקה הנדרשים בפקודת הטלגרף האלחוטי (נוסח חדש), התשל"ב1972-, בחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב1982- ובחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן1990-, באופן שפקודת המיסים - גבייה (התש"ס2000-), תחול על חוקים אלו, ויראו את החובות כאילו היו מס לעניין גבייתם."

החלטה מס. 2449 של הממשלה מיום .15.08.2004


2449". איחוד מערכי ההפצה של שידורי טלוויזיה ורדיו

מ ח ל י ט י ם:

1. צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרד התקשורת והממונה על התקציבים במשרד האוצר, ובהשתתפות נציג הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, נציג רשות השידור, נציג מועצת הכבלים והלווין ונציג החשב הכללי, יתייחס לסוגיות השונות הכרוכות למהלך האיחוד של מערכי הפצת שידורי הטלוויזיה והרדיו של רשות השידור (ערוצים 1 ו33-) ושל הרשות השנייה (ערוצים 2 ו10-), באופן שבעדיפות ראשונה מערכי הפצה אלה יאוחדו למערך הפצה אחד בטכנולוגיה דיגיטלית לא יאוחר מיום 1 במרץ 2006, אלא אם כן יהיו נימוקים מיוחדים שלא לעשות כן, והכל בשים-לב ליעילות הכלכלית של המערך. באמצעות מערך זה יופצו גם שידורי ערוץ הכנסת.
המלצות הצוות יובאו לאישור שר התקשורת ושר האוצר.

2. להטיל על שר התקשורת לבצע את כל הפעולות שבתחום סמכותו הדרושות לקידום המהלך באופן שיאפשר את הפצת שידורי הטלוויזיה והרדיו של רשות השידור ושל הרשות השנייה באמצעות מערך אחד, בטכנולוגיה דיגיטלית, כאמור בסעיף 1."

החלטה מס. 2450 של הממשלה מיום .15.08.2004


2450". הסדרת המנגנון למימון הפצת שידורי הרשות השניה

מ ח ל י ט י ם:

לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן1990-, באופן שיבהיר כי רק עלויות הנובעות מתכנון והקמת תחנות השידור לשידורי טלוויזיה, לרבות רכישת מקרקעין, רכישת זכויות במקרקעין, רכישת משדרים והקמת תחנות שידור, לרבות עבודות התשתית הכרוכות בכך, יותרו לקיזוז מתוך תשלומי התמלוגים בהם חב בעל זיכיון לשידורי טלוויזיה מסחריים."

שלח תגובה

חזור אל “לווין, כבלים, עידן+”