אלקטרה שרות מזגנים - סיפור ארוך עם לקח לצידו

פורום המתעסק בכל מוצר אלקטרוני אחר שלא בהכרח קשור לאודיו וקולנוע ביתי.
מקררים, שואבי אבק, תנורים וכו'
Catskinner (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

אלקטרה שרות מזגנים - סיפור ארוך עם לקח לצידו

נושא שלא נקרא #1 

המזגן התקלקל לי בבית בלילה שבין ראשון לשני לפני שבועיים. בבוקר יום שני שמתי לב שממסר הפחת והנתיך של המזגן קפצו, החזרתי אותם למקום ויצאתי לעבודה בלי להקדיש לזה יותר מידי מחשבה.

לרוע מזלי הבעיה התבררה אחת מאלו שלא נפתרות לבד או על ידי הכחשה טוטלית וכך שבתי לביתי בערב שני והזעתי כמו חמור עד לבוקר המחרת, בוקר שבו התקשרתי מיידית לשרות המזגנים של אלקטרה, אצלם המזגן נמצא במסגרת חוזה שירות, והזמנתי טכנאי. בואו של הטכנאי נקבע ליום חמישי בבוקר וכבר ביום רביעי טרחו לעדכן אותי שהוא יגיע רק בצהרים ויש לציין שהוא אומנם הגיע בשעה הנקובה והתייצב מייד לעבודה.

לטכנאי לקח מספר דקות מועט כדי להגיע לדיאגנוזה שהמדחס "כנראה הלך" והוא עזב את ביתי לאחר שהסביר שהאחראי יתקשר אלי לתאם מועד לבואו של צוות טכני מורחב שיחליף את המדחס. כמובן שאיש לא טרח להתקשר אלי ולכן שבתי ויצרתי קשר עם מוקד השרות כעבור שעה. המוקדן המנומס הסביר לי שהאחראי נמצא בעבודות בחוץ ויוכל להתקשר אלי רק ביום ראשון לכל המוקדם היות ובשישבת הם לא עובדים ומהשטח הוא לא יכול לתאם דבר.

לא התביישתי לציין בפני המוקדן שזו לא תשובה קבילה מבחינתי ושאם זה הפתרון הטוב ביותר שיש להם להציע אז זה מאוד לא תקין. ניתקתי את השיחה והתקשרתי למתקן מזגנים מקומי כדי לקבל חוות דעת שניה כי גם הדיאגנוזה של הטכנאי ש"כנראה הלך מדחס" לא נראתה לי היות והמזגן הוא בן פחות מ 5 שמים.

לביתי הגיעו שני בחורים כעבור שעתיים (שניים במחיר של אחד!) פרקו את מארז המדחס, בדקו כל חיבור חשמלי והגיעו למסקנה שחסרה פאזה. המשיכו ומצאו מייד שיש בעיה של קצר בשקע החשמלי ותיקנו אותו תוך ציון שאם יש לי מזל אז ייתכן והמדחס ישוב לעבוד אבל רוב הסיכויים שלא. למרבה הפלא המדחס שב לעבודה כמו גדול. בחיים שלי לא הייתי כל כך שמח לשלם למישהו כסף על עבודה.

מאז עבר שבוע נוסף ואתמול מתקשרים אלי ממוקד השירות של אלקטרה כדי לתאם את בואם של צוות טכני עם החלקים. הסברתי למוקדנית בנימוס רב שאני כבר לא צריך אותם, שאני לא חושב שקיבלתי את השירות שהגיע לי לאחר ששילמתי עבור חוזה שירות, שהיא עצמה לא הייתה מוכנה לסבול שישאירו אותה מעל לשבועיים ללא מזגן ובלי כל התייחסות מצד נותן השירות ושמיצידי שילכו לכל הרוחות.

נפרדנו ברוח טובה לאחר איחולי שנה טובה והצהרה מצד המוקדנית שהיא מצטערת ושאני צודק.

מהסיפור הזה הגעתי לכמה מסקנות

1. שירות טוב עולה כסף וכשנותן השירות לא מרגיש את הקשר בין הכסף לעבודה אז הוא לא עובד. ההתנהגות הלא מקצועית של שירות אלקטרה למזגנים היא דוגמה מצויינת לכך.

2. זה שכולם מודים שאתה צודק לא עוזר לך בהתמודדות עם חברות גדולות.

3. חברות גדולות מעסיקות מוקדנים מנומסים מאוד אבל הן כנראה לא מודעות לכך שאפשר להוציא לקוח מדעתו גם בשיא הנימוס והאדיבות.

4. איש מקצוע עצמאי יהיה תמיד זמין יותר ואם הוא גם בעל מקצוע טוב הוא ייתן לך שירות ברמה הטובה בהרבה מכל מה שתקבל מחברה גדולה.

5. ביטוח מזגנים ומוצרי חשמל הוא כנראה הבלוף הגדול ביותר בקטלוג. למעשה זהו הימור שבו אתה מתערב עם ספק השירותים שהמוצר שרכשת יתקלקל ומשלם על התיקון מראש. אני החלטתי שמעתה אשלם רק אחרי התקלה ורק עבור התיקון ורק אצל מי שאני סומך עליו.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אני חושב שמסקנה 5 היא החשובה מכל.

חוק אצבע לביטוח אומר שאם אתה יכול להרשות לעצמך את התיקון אז כנראה שעדיף לך לא ללכת על ביטוח. ביטוח מבוסס על עיקרון בהימורים שהבית תמיד חייב לנצח (אחרת, לפי דארווין בית שלא היה מנצח לא היה שורד). כלומר, מרבית האנשים לא משתמשים בביטוח ולכן לפי ההגיון הזה כלכלית עדיף לנסות ולא לקחת ביטוח בכל תחום.

הבעיה היא כשעלות התיקון עלולה לשבור אותך כלכלית (ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח בית, ביטוח רכב) ואז אין ברירה אלא להסתמך על מישהו עם כיסים עמוקים יותר (חברת ביטוח).

אצלי היתה תופעה דומה מאוד שהלחיצה אותי. המזגן של המשרד שלי התחיל להפיק ריחות לא נעימים. כידוע במקרה כזה הדבר הנכון לעשות הוא להדחיק עד שמשהו קיצוני קורה. אתמול זה אכן קרה. הריחות התגברו לכדי ריח שרוף חזק והמזגן שבק.

דיאגנוזה מהירה הניבה את המסקנה שהחיבור לחשמל בקיר נשרף. הבעיה היא שהפקק לא קפץ, אני לא יודע איזה פקק שייך לזה (וחדר העבודה שלי מלא במערכות מחשבים קריטיות ולכן הקפצה יזומה של הפקקים זה לא משהו רצוי או הגיוני). טוב, קראתי מהר לחשמלאי.

בינתיים, השקע/תקע התמזגו לכדי חתיכה אחת והמשיכו להריח לא משהו. כמובן שלאחר כחצי שעה קפץ הפקק במקביל בכמה מקומות בבית (יש לי כמה לוחות חשמל), כולל שני מפסקי פחת, ופקקים שונים במקומות שונים. הצלחתי למקם רק את הפקק שקשור למזגן והטכנאי תיקן זאת. למזלי לא פרצה שריפה וגם לא נשרפו חוטי החשמל בדרך ללוח.

מסקנות? אין.

zovirax
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 15619
הצטרף: פברואר 2006
שם מלא: zovirax
נתן תודות: 269 פעמים
קיבל תודות: 303 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

Catskinner - באמת הטכנאים שלהם לא מקצועים, יצא לי לראות בעצמי איך הם מטפלים בפתרון של בעיה, וכמה פעמים הם צריכים לבוא בשביל זה.
הבעיה היא שאם באמת היה הולך לך מדחס או המחשב (באינוורטר) , אז השירות של אלקטרה היה משתלם.

Catskinner (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

zovirax, לפחות עבורי המסקנה היא הפוכה. שבועיים בלי מזגן שווים לי יותר מהוצאה של 3500 שקל על החלפת מדחס.

דרך אגב, זה היה מתקזז כנגד התשלום לחוזה השירות השנתי שהוא כמה מאות שקלים בשנה כך שהחיסכון הוא הרבה יותר קטן ממה שזה נראה.

עפר, מה שמדהים זה שתאור הבעיה אצלך הוא כמעט מילה במילה מה שהתרחש אצלי.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

Re: אלקטרה שרות מזגנים - סיפור ארוך עם לקח לצידו

נושא שלא נקרא #5 

Catskinner כתב:
5. ביטוח מזגנים ומוצרי חשמל הוא כנראה הבלוף הגדול ביותר בקטלוג. למעשה זהו הימור שבו אתה מתערב עם ספק השירותים שהמוצר שרכשת יתקלקל ומשלם על התיקון מראש. אני החלטתי שמעתה אשלם רק אחרי התקלה ורק עבור התיקון ורק אצל מי שאני סומך עליו.
...
ברור, והעיניין הוא שהטענה הזו נשארת נכונה גם אם לאלקטרה ולכל חברה אחרת היה את השירות הטוב בעולם והיו מתקנים את המזגן באותו היום.
הראציונאל של עופר מדויק.
עיצה שתעזור לכל חובבי הביטוח (אלה שזה עוזר להם להירדם בלילה :) ) : אל תחשבו על מכשיר מסוים, תחשבו על כל המכשירים. באי-ביטוח המכשירים חוסכים בדרך כלל מספיק כסף כדי לתקן אחד או שניים מהם לבד. גם במקרה הנדיר של חוסר מזל שזה לא נכון, זה גם לא אסון כלכלי.

מאותם שיקולים בדיוק, גם בביטוחים הגדולים שכן סביר לעשות (בית, אוטו) יש תמיד לשאוף לאופציה עם ההשתתפות העצמית הגדולה ביותר תמורת הקטנת הפרמיה. הראש של רוב האנשים עובד הפוך. הם רוצים השתתפות עצמית קטנה יותר ומשלמים על זה ביוקר.
zovirax כתב: הבעיה היא שאם באמת היה הולך לך מדחס או המחשב (באינוורטר) , אז השירות של אלקטרה היה משתלם.
...
מחשבה מסוג זה היא בדיוק מה שגורם לאנשים לרכוש את הביטוחים המיותרים הללו.
אתה מדמיין את המקרה הקשה בו זה יצא משתלם, ולא מתיחס לסבירות הקטנה שזה יקרה.
השיקול הנכון הוא לשאול, האם הנזק הגדול הזה (מדחס שהולך) הוא נזק כלכלי כזה קשה שישנה את רמת החיים שלי.
משה

nimrodl
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 173
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 35 פעמים
קיבל תודות: 7 פעמים

את המסקנות שלי אני כבר הסקתי לגבי אלקטרה

נושא שלא נקרא #6 

אחרי כשבעה ביקורים לתיקון בעיות שונות במזגן, הגעתי למסקנה שאת המזגנים
והשרות של אקלטרה אני לא רוצה בבית שלי בעתיד.

לצערי עם המזגן אני תקוע :(

oriberko
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 403
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: זכרון יעקב
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 10 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

בביתי 5 מזגני אלקטרה.
לאחר שבתוך שנת האחריות, ביקרו אצלי טכנאי החברה כ-10
פעמים (מזגנים חדשים יש להזכיר), די השתכנעתי בנחיצות
הסכם השירות מולם (מאד לא השתכנעתי לקנות שוב אלקטרה,
אבל כרגע זה מה יש), למרות שברור לפי חוקי הכלכלה, ההסתברות
בשילוב מרפי, שהחברה תנצח אותי בטווח הארוך.

השקט הנפשי שהסכם השרות מקנה מבוסס על הנסיון הרע שנצבר,
ואצלי כאמור, הוא נצבר היטב.

זורו44
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5453
הצטרף: ינואר 2008
מיקום: קריות
נתן תודות: 422 פעמים
קיבל תודות: 190 פעמים

הביטוח של אלקטרה ,שווה?

נושא שלא נקרא #8 

חברת אלקטרה התפארה באחד הפרסומים ש75 אחוז מקריאות השרות נפתרות על ידיי מוקד השירות הממוחשב הטלפוני
שלהם.יושבות שם בנות מנומסות שמדקלמות תרחישים ופתרונות לפי המצגת הוירטואלית מולם ,אחלה דיקלום עדיף ממענה ממוחשב לפחות לטעמי.
קלוד אם היית טורח לקרוא שרשורים בפורום בנושא אולי היית פחות מזיע מול אלקטרה:
http://www.hometheater.co.il/modules.ph ... 076#696076 :

Catskinner (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

כנראה שאני, כמו יתר האנשים, לומד רק מהנסיון של עצמי.

את הלקח שלי למדתי והעצה שלי היא לחשוב פעמיים לפני שעושים חוזה שרות למזגן או מוצר ביתי אחר ואם כבר עושים אז רק עם חברה המתחייבת בכתב השירות למינימום שאתם הייתם מקבלים אילופניתם לקבלן פרטי (זמן הגעה הנמדד בשעות ולא בשבועות, איבחון מיידי ומקצועי של התקלה ותיקון בו במקום).

אני למדתי שעדיף להוציא את הכסף של הביטוח על אלכוהול זול ונשים קלות דעת מאשר לשלם מאות שקלים בשנה לחברה שהטכנאים שלה גורמים לך לקחת חצי יום חופש מהעבודה, לא מאבחנים נכון את התקלה ומשאירים אותך תלוי באוויר שבועיים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

oriberko
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 403
הצטרף: דצמבר 2004
מיקום: זכרון יעקב
נתן תודות: 8 פעמים
קיבל תודות: 10 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

Catskinner כתב:כנראה שאני, כמו יתר האנשים, לומד רק מהנסיון של עצמי.

את הלקח שלי למדתי והעצה שלי היא לחשוב פעמיים לפני שעושים חוזה שרות למזגן או מוצר ביתי אחר ואם כבר עושים אז רק עם חברה המתחייבת בכתב השירות למינימום שאתם הייתם מקבלים אילופניתם לקבלן פרטי (זמן הגעה הנמדד בשעות ולא בשבועות, איבחון מיידי ומקצועי של התקלה ותיקון בו במקום).

אני למדתי שעדיף להוציא את הכסף של הביטוח על אלכוהול זול ונשים קלות דעת מאשר לשלם מאות שקלים בשנה לחברה שהטכנאים שלה גורמים לך לקחת חצי יום חופש מהעבודה, לא מאבחנים נכון את התקלה ומשאירים אותך תלוי באוויר שבועיים.[/quote

כשאתה מציג את זה ככה, קשה להתווכח :wink:
...

Catskinner (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

סיכום הפרשיה היה קצת מפתיע למי שמורגל ברמת השירות בארץ.

מתברר שבאלקטרה יש אנשים שאיכפת להם והסיפור שלי עורר הדים בחברה עד כדי כך שמנהל התפעול הארצי יצר איתי קשר. באופן מאוד שמאוד הפתיע אותי הוא הציע להחזיר לי את הכסף אותו שילמתי לתיקון ואירגן שיתאמו איתי ביקור של טכנאי שיבדוק שהתיקון בוצע כהלכה.

את ההחזר אומנם טרם קיבלתי וכנראה אצטרך להמתין לשוטף+ הנהוג באלקטרה אבל טכנאי באמת בא אתמול אחה"צ לביקור ואישר שהכל בסדר.

אז המסקנות הן שעם חברות גדולות לפעמים קשה להסתדר אבל גם שם עובדים אנשים בדיוק כמוכם וכמוני שמוכנים לעשות גם את האקסטרה הדרוש. כל הכבוד להם הפעם (Y)

עכשיו רק נותר לעבוד קצת על שלום עולמי וחיסול הרעב והעוני ואני מסודר עד הפנסיה.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

איינשטיין
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8552
הצטרף: אוקטובר 2007
מיקום: קרית יאבוייה
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 401 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

פשששששששש.... (Y)
חיים פעם אחת, נצלו כל רגע להנות מהם!

gechts
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2501
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: ראשון לציון
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 201 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

אני חייב לומר שדווקא עם אלקטרה שהייתי צריך אותם למלוי גז הם היו בסדר גמור,

עבדו "לפי הספר" מילאו גז עם משקל אלקטרוני לא חסכו בוואקום והיו מקצועיים מאוד.

למשהו אחר שמאוד מזכיר את נושא מתחיל השרשור..

קניתי לפני כשנה רכב חדש מתוצרת "יונדאי", ולצערי לאחר כחודש וחצי בסה"כ מרגע קבלת הרכב, החלו להופיע לי מכות בהעברת ההילוכים, עד שהרכב היה מתחמם ואז זה היה נעלם.

הרכב, שהה במוסך במצטבר למעלה מחודש ימים, (במורש יונדאי - בחולון), כל הנסיונות שלהם להחליף חיישנים,
מחשב ניהול מנוע/גיר, והרשימה דיי ארוכה לא עזרו, הייתי מקבל חזרה את הרכב, ואת המכה בבוקר.

לבסוך לאחר ייאוש, לקחתי שמאי כהכנה לתביעה והלכתי איתו למכון גירים פרטי (מזכיר רכב חדש עם 5000 ק:מ).
ומכון הגירים החליט שיש להחליף את מוח של הגיר (הרכיב שעליו יושבים השסתומים + הסולואנאוידים), והתקלה נעלמה..

זה דיי דומה למסקנה של מתחיל השרשור...

לצערי לא תמיד חברות גדולות יודעות לפתור הכל וחבל...

Nba
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9124
הצטרף: ספטמבר 2005
נתן תודות: 256 פעמים
קיבל תודות: 235 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

מתברר שבאלקטרה יש אנשים שאיכפת להם והסיפור שלי עורר הדים בחברה
...
או שפשוט המנהל שישב במשרד, גלש באתר וראה את השרשור שלך :D

שלח תגובה

חזור אל “מוצרי חשמל לבית”