אני בחרתי בדו"ג הבטוח ביותר שיש( ליתר דיוק: היה) בשוק - BMW-C1.
ואכן, עד היום 0 תאונות! האישה שקטה (יותר), ואני מקווה לראות את הילדים גדלים.
והיתרון הכי גדול: שומר על שפיותי מפני אבדנה המוחלט בפקקי כביש גהה (הידוע גם כ"חניון הגדול במדינה").
בכל אופן: למקרה תאונה, אני מוגן יותר מכל רוכב אחר, וכנראה כמו נהג מכונית אירופאית קטנה.
לגבי עלויות: תחזוקה יקרה רצח (ב.מ.וו., או לא?).
דלק: 1:27
ביטוח: רצח.
שפיות: priceless
אורי
רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
מרטין, בתור אחד שנהג על קטנוע מנהלים כ 5 שנים אני יכול להגיד לך שאין שום אפשרות להשוות את הנוחות של רכב דו גלגלי למכונית, ביחוד כשהדו גלגלי הוא רכב שני במשפחה (בנוסף למכונית) ומשמש בעיקר לנסיעות לעבודה ולסידורים. אני לא יודע איך זה אצלכם, אבל רב נהגי המכוניות מבלים זמן ניכר מהזמן שלהם על הכביש (בעיקר לעבודה וחזרה) בפקקים. החיסכון בזמן שנותן דו גלגלי מהבחינה הזו (ולא הזכרתי בכלל את היתרון הגדול במציאת חנייה - אין דבר כזה "אין מקום חנייה" עם דו גלגלי) בעיניי לפחות הוא יתרון אדיר. הסיבה היחידה בגללה מכרתי את הקטנוע הייתה הגעתה של הזאטוטה שלי שהובילה לצורך ברכישת מכונית - כרגע אין לי את האפשרות הכלכלית לשלם שני ביטוחים במקביל.
אז נכון, זה כלי פחות סלחני בתאונה, אבל כמו שציינת גם אני הכרתי את עצמי וגם אני יודע שבמקרה שלי לא היה מדובר על צעיר מתלהב וחובב אתגרים, ככה שרמת הסיכון אוטומטית יותר נמוכה (ד"א, כשאתה רוכב על קטנוע אתה עשרות מונים יותר עירני, את זה הבנתי אחרי כמה שנים על הכביש על שני סוגי הרכבים).
אז נכון, זה כלי פחות סלחני בתאונה, אבל כמו שציינת גם אני הכרתי את עצמי וגם אני יודע שבמקרה שלי לא היה מדובר על צעיר מתלהב וחובב אתגרים, ככה שרמת הסיכון אוטומטית יותר נמוכה (ד"א, כשאתה רוכב על קטנוע אתה עשרות מונים יותר עירני, את זה הבנתי אחרי כמה שנים על הכביש על שני סוגי הרכבים).
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: דו"ג בטוח
הי אורי.urisavor כתב:אני בחרתי בדו"ג הבטוח ביותר שיש( ליתר דיוק: היה) בשוק - BMW-C1.
ואכן, עד היום 0 תאונות! האישה שקטה (יותר), ואני מקווה לראות את הילדים גדלים.
והיתרון הכי גדול: שומר על שפיותי מפני אבדנה המוחלט בפקקי כביש גהה (הידוע גם כ"חניון הגדול במדינה").
בכל אופן: למקרה תאונה, אני מוגן יותר מכל רוכב אחר, וכנראה כמו נהג מכונית אירופאית קטנה.
לגבי עלויות: תחזוקה יקרה רצח (ב.מ.וו., או לא?).
דלק: 1:27
ביטוח: רצח.
שפיות: priceless
אורי...
אולי תוכל להסביר לי איך החופה המיזערית הזו אמורה להגן עליך? לי אישית זה נראה יותר כגימיק מאשר כאביזר בטיחות, לא?
ד"א - אם כבר מדברים על דו גלגלי "בטיחותי" - יש כיום דו גלגלי עם 3 גלגלים, מה שמצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להתהפכות/נפילה:
http://thekneeslider.com/archives/2006/ ... 3-scooter/
- urisavor
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 908
- הצטרף: ספטמבר 2009
- מיקום: רחובות
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 54 פעמים
Huber ידידי,
החופה היא אכן שולית בעיניין. ההגנה העיקרית היא מהקשתות שמחזיקות אותה ומהוות תא בטיחות - ומהחגורות שמחזיקות אותך מוגן בפנים בזמן תאונה.
וזה רק feature בטיחות אחד מיני רבים.
אם זה באמת מעניין אותך - הנה אתר ובו אינפורמציה רבה:
http://www.c1forum.co.uk/cgi-bin/forum_show.pl
היו ברשת עותקים של סרטונים של ניסויי ריסוק של הקטנוע - נדמה לי שהם נמחקו כבר, אבל אחפש אותם.
לגבי התלת-אופן- זה הגימיק האמיתי. מתי נפלת מקטנוע בפעם האחרונה כי היה חסר לך גלגל?
אורי
החופה היא אכן שולית בעיניין. ההגנה העיקרית היא מהקשתות שמחזיקות אותה ומהוות תא בטיחות - ומהחגורות שמחזיקות אותך מוגן בפנים בזמן תאונה.
וזה רק feature בטיחות אחד מיני רבים.
אם זה באמת מעניין אותך - הנה אתר ובו אינפורמציה רבה:
http://www.c1forum.co.uk/cgi-bin/forum_show.pl
היו ברשת עותקים של סרטונים של ניסויי ריסוק של הקטנוע - נדמה לי שהם נמחקו כבר, אבל אחפש אותם.
לגבי התלת-אופן- זה הגימיק האמיתי. מתי נפלת מקטנוע בפעם האחרונה כי היה חסר לך גלגל?
אורי
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
אם כבר שאלת
כשרכבתי על הקטנוע היו לי 2 מיקרים של התהפכות שבקטנוע שכזה כנראה ולא היו קורים, הראשונה עקב כתם שמן שצף בגשם הראשון. עמדתי ברמזור וכשהתחלתי את הנסיעה לא שמתי לב שבאמצע הצומת ישנו כתם שמן, מה שהוביל לאיבוד שליטה ונפילה (לא רצינית האמת למזלי עקב מהירות נמוכה). השנייה עקב פנצר בגלגל הקידמי שהוביל לאיבוד שליטה ושוב לנפילה (והפעם די כואבת אבל ללא תוצאות לטווח ארוך).
כשרכבתי על הקטנוע היו לי 2 מיקרים של התהפכות שבקטנוע שכזה כנראה ולא היו קורים, הראשונה עקב כתם שמן שצף בגשם הראשון. עמדתי ברמזור וכשהתחלתי את הנסיעה לא שמתי לב שבאמצע הצומת ישנו כתם שמן, מה שהוביל לאיבוד שליטה ונפילה (לא רצינית האמת למזלי עקב מהירות נמוכה). השנייה עקב פנצר בגלגל הקידמי שהוביל לאיבוד שליטה ושוב לנפילה (והפעם די כואבת אבל ללא תוצאות לטווח ארוך).
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
ראיתי כרגע את הווידאו שמצאת - לא רלוונטי לחלוטין. במקרה ראשון למשל האופנוע ממשיך לעמוד במקום אחרי התנגשות ושנינו יודעים שזה לא מה שקורה במציאות (יש מספיק סירטונים ברשת של התנגשויות של אופנוע אם אתה רוצה לראות מה קורה באמת). הווידאו השני רק מראה התנגשות, מה זה מוכיח? מה קרה לבובת ניסוי באמת לא ממש מראים.
ד"א - בשני הפעמים בהם איבדתי שליטה על הקטנוע (ראה פוסט קודם שלי) עצם העובדה שלא הייתי קשור אליו עזרה להוריד מחומרת האירוע ולא להיפך, אני אישית בחיים לא הייתי קושר את עצמי לכלי דו גלגלי, אני נחרד לחשוב מה יקרה לי בתאונה רציני אם אהיה קשור לכלי עצמו (אני מכיר כמה וכמה מקרים של רוכבי דו גלגלי שעשו תאונה רצינית, נזרקו מהכלי לצד הדרך ושרדו עם פגיעות מינימליות, אני די בטוח שאם הם היו קשורים לכלי המצב היה שונה).
ד"א - בשני הפעמים בהם איבדתי שליטה על הקטנוע (ראה פוסט קודם שלי) עצם העובדה שלא הייתי קשור אליו עזרה להוריד מחומרת האירוע ולא להיפך, אני אישית בחיים לא הייתי קושר את עצמי לכלי דו גלגלי, אני נחרד לחשוב מה יקרה לי בתאונה רציני אם אהיה קשור לכלי עצמו (אני מכיר כמה וכמה מקרים של רוכבי דו גלגלי שעשו תאונה רצינית, נזרקו מהכלי לצד הדרך ושרדו עם פגיעות מינימליות, אני די בטוח שאם הם היו קשורים לכלי המצב היה שונה).
- urisavor
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 908
- הצטרף: ספטמבר 2009
- מיקום: רחובות
- נתן תודות: 46 פעמים
- קיבל תודות: 54 פעמים
הוידאו הראשון מדמה התנגשות חזיתית בקיר, או תאונה אחרת עם האטה של 50 קמ"ש בתוך מרחק אפסי. (שזה גם יכול להיות מ100 ל50ת כמובן). שים לב מה קורה לבובה: היא לא עפה לשום מקום. העצירה שלה היא הדרגתית וsurvivable.
לגבי הסרטון השני - שוב, הבובה שורדת לחלוטין ומוגנת מפגיעות נוספות. אגב, בסרטון אחד כזה ניתן היה לראות שהראש נוגע באספלט ולכן היצרן הוסיף "פגושונים" בצדדים.
בכל-אופן, אם לא השתכנעת, חבל אבל לא נורא: הרשויות בישראל ובמדינות נוספות (למעשה כולן חוץ מבריטניה) השתכנעו ופתרו את רוכבי הC1 מחובת חבישת קסדה. וכן, יש ברוב הרשויות האלו אנשים שמבינים משהו בבטיחות בדרכים, אפילו יותר מהשראלי המצוי ש"יודע" שעדיף לעוף מאופנוע מאשר להשאר עליו.
עוד דבר: בפקספקטיבה של כ-8 שנים, לחברי האתר הנ"ל (לאחר שחיפשו!) התבררה תאונה קטלנית אחת בC1 - ובמקרה זה הרוכב ז"ל לא היה חגור.
אורי
לגבי הסרטון השני - שוב, הבובה שורדת לחלוטין ומוגנת מפגיעות נוספות. אגב, בסרטון אחד כזה ניתן היה לראות שהראש נוגע באספלט ולכן היצרן הוסיף "פגושונים" בצדדים.
בכל-אופן, אם לא השתכנעת, חבל אבל לא נורא: הרשויות בישראל ובמדינות נוספות (למעשה כולן חוץ מבריטניה) השתכנעו ופתרו את רוכבי הC1 מחובת חבישת קסדה. וכן, יש ברוב הרשויות האלו אנשים שמבינים משהו בבטיחות בדרכים, אפילו יותר מהשראלי המצוי ש"יודע" שעדיף לעוף מאופנוע מאשר להשאר עליו.
עוד דבר: בפקספקטיבה של כ-8 שנים, לחברי האתר הנ"ל (לאחר שחיפשו!) התבררה תאונה קטלנית אחת בC1 - ובמקרה זה הרוכב ז"ל לא היה חגור.
אורי
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
urisavor כתב:ובטוח שגלגל נוסף היה מציל אותך?
בטוח זה רק המוות - בלי לעשות ניסוי אמפירי שום דבר לא בטוח. מניח שכן כי קראתי על הכלי הזה והבנתי שהיציבות שלו על הכביש הרבה יותר גבוה מקטנוע רגיל.
באחד הימים הראשונים שלי על הC1 -כשהיה לי ולו ותק של 300 ק"מ שלמים!- דרסתי בקבוק זכוכיתת שפוצץ את הגלגל האחורי. העצירה היתה הדרגתית ומפתיעה בחוסר הדרמה שבה - אולי הודות לABS....
התוצאות לטווח ארוך היו גרירה למוסך וצמיג חדש
או שפשוט נסעת במהירות הרבה יותר נמוכה ממני/היה לך יותר מזל?
נסיעה בטוחה,
אורי...
לא יודע איך השרשור הזה הגיע שוב לויכוח האם אופנוע בטוח או לא לרוכב
יש לי שאלת המשך,
בתקופה האחרונה חברות הליסינג וחברות השכרה הכניסו טרנד חדש(שקיים כבר הרבה זמן בחו"ל) שנקרא ליסינג פרטי. בפשטות, אתה משלם סכום נמוך יחסית מערך הרכב החדש (20%-50%). בתמורה אתה מקבל רכב חדש לגמרי שרשום על שימך. בנוסף כל חודש אתה משלם לחברה סכום קבוע מסויים (שנקבע כתלות הסכום הראשוני ששילמת, כתלות מחיר הרכב וכתלות כמות החודשים לתשלום). כעבור תקופה מסוימת (נניח 30-32 חודשים) אתה מקבל את האופציה לרכוש את הרכב (בתשלום נוסף) או שאתה יכול לבחור באופציה לרכוש רכב חדש אחר באותה הצורה רק שהפעם יש לך הנחה משמעותית בסכום הראשוני אותו תידרש לשלם.
ת'כלס, זה נשמע לי בדיוק כמו הלוואה מהבנק לרכישת רכב אבל שאלתי היא האם זה עדיף על לקיחת הלוואה ורכישת רכב במכה אחת (צריך לזכור את ירידת ערך הרכב שיורדת לא מעט בשנים הראשונות) או שעדיף לשלם סכום חודשי קבוע ולהנות מרכב חדש לגמרי בלי להפסיד את ירידת ערך הרכב?!
יש לי שאלת המשך,
בתקופה האחרונה חברות הליסינג וחברות השכרה הכניסו טרנד חדש(שקיים כבר הרבה זמן בחו"ל) שנקרא ליסינג פרטי. בפשטות, אתה משלם סכום נמוך יחסית מערך הרכב החדש (20%-50%). בתמורה אתה מקבל רכב חדש לגמרי שרשום על שימך. בנוסף כל חודש אתה משלם לחברה סכום קבוע מסויים (שנקבע כתלות הסכום הראשוני ששילמת, כתלות מחיר הרכב וכתלות כמות החודשים לתשלום). כעבור תקופה מסוימת (נניח 30-32 חודשים) אתה מקבל את האופציה לרכוש את הרכב (בתשלום נוסף) או שאתה יכול לבחור באופציה לרכוש רכב חדש אחר באותה הצורה רק שהפעם יש לך הנחה משמעותית בסכום הראשוני אותו תידרש לשלם.
ת'כלס, זה נשמע לי בדיוק כמו הלוואה מהבנק לרכישת רכב אבל שאלתי היא האם זה עדיף על לקיחת הלוואה ורכישת רכב במכה אחת (צריך לזכור את ירידת ערך הרכב שיורדת לא מעט בשנים הראשונות) או שעדיף לשלם סכום חודשי קבוע ולהנות מרכב חדש לגמרי בלי להפסיד את ירידת ערך הרכב?!
- איתי_הגיתי
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6031
- הצטרף: נובמבר 2004
- נתן תודות: 92 פעמים
- קיבל תודות: 76 פעמים
- רונן
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5559
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 1053 פעמים
- קיבל תודות: 152 פעמים
Re: רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?
למרות / בהמשך לכל הנאמר בתגובות עד כה,MartinHSabag כתב:אשמח לקבל עיצה ממי שהתנסה בחישובים לכדאיות כלכלית של האופציות השונות.
רקע:
אני מחזיר את הרכב מהעבודה הנוכחית וצריך להחליט מה אני עושה עכשיו.
1. לוקח רכב בליסינג.
2. רוכש משהו ביד שניה (50-60K ש"ח) במימון.
3. רוכש דו-גלגלי במימון.
אם מישהו עשה או מכיר את החישובים של כדאיות כלכלית (לגבי שיקולים של נוחות וכאלה, זה ברור שזה סובייקטיבי) אשמח.
פרטים נוספים:
זה יכול להיעשות דרך חברה (בה אני שכיר) או דרך עסק פרטי שלי (עוסק מורשה).
מרחק נסיעה ביום כ-30 ק"מ....
ללא קבלת נתונים כספיים של השואל , לא ניתן לקבוע מה כדאי .