רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

דו"ג בטוח

נושא שלא נקרא #31 

אני בחרתי בדו"ג הבטוח ביותר שיש( ליתר דיוק: היה) בשוק - BMW-C1.
ואכן, עד היום 0 תאונות! האישה שקטה (יותר), ואני מקווה לראות את הילדים גדלים.
והיתרון הכי גדול: שומר על שפיותי מפני אבדנה המוחלט בפקקי כביש גהה (הידוע גם כ"חניון הגדול במדינה").
בכל אופן: למקרה תאונה, אני מוגן יותר מכל רוכב אחר, וכנראה כמו נהג מכונית אירופאית קטנה.
לגבי עלויות: תחזוקה יקרה רצח (ב.מ.וו., או לא?).
דלק: 1:27
ביטוח: רצח.
שפיות: priceless
אורי

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

מרטין, בתור אחד שנהג על קטנוע מנהלים כ 5 שנים אני יכול להגיד לך שאין שום אפשרות להשוות את הנוחות של רכב דו גלגלי למכונית, ביחוד כשהדו גלגלי הוא רכב שני במשפחה (בנוסף למכונית) ומשמש בעיקר לנסיעות לעבודה ולסידורים. אני לא יודע איך זה אצלכם, אבל רב נהגי המכוניות מבלים זמן ניכר מהזמן שלהם על הכביש (בעיקר לעבודה וחזרה) בפקקים. החיסכון בזמן שנותן דו גלגלי מהבחינה הזו (ולא הזכרתי בכלל את היתרון הגדול במציאת חנייה - אין דבר כזה "אין מקום חנייה" עם דו גלגלי) בעיניי לפחות הוא יתרון אדיר. הסיבה היחידה בגללה מכרתי את הקטנוע הייתה הגעתה של הזאטוטה שלי שהובילה לצורך ברכישת מכונית - כרגע אין לי את האפשרות הכלכלית לשלם שני ביטוחים במקביל.

אז נכון, זה כלי פחות סלחני בתאונה, אבל כמו שציינת גם אני הכרתי את עצמי וגם אני יודע שבמקרה שלי לא היה מדובר על צעיר מתלהב וחובב אתגרים, ככה שרמת הסיכון אוטומטית יותר נמוכה (ד"א, כשאתה רוכב על קטנוע אתה עשרות מונים יותר עירני, את זה הבנתי אחרי כמה שנים על הכביש על שני סוגי הרכבים).

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: דו"ג בטוח

נושא שלא נקרא #33 

urisavor כתב:אני בחרתי בדו"ג הבטוח ביותר שיש( ליתר דיוק: היה) בשוק - BMW-C1.
ואכן, עד היום 0 תאונות! האישה שקטה (יותר), ואני מקווה לראות את הילדים גדלים.
והיתרון הכי גדול: שומר על שפיותי מפני אבדנה המוחלט בפקקי כביש גהה (הידוע גם כ"חניון הגדול במדינה").
בכל אופן: למקרה תאונה, אני מוגן יותר מכל רוכב אחר, וכנראה כמו נהג מכונית אירופאית קטנה.
לגבי עלויות: תחזוקה יקרה רצח (ב.מ.וו., או לא?).
דלק: 1:27
ביטוח: רצח.
שפיות: priceless
אורי
...
הי אורי.

אולי תוכל להסביר לי איך החופה המיזערית הזו אמורה להגן עליך? לי אישית זה נראה יותר כגימיק מאשר כאביזר בטיחות, לא?

ד"א - אם כבר מדברים על דו גלגלי "בטיחותי" - יש כיום דו גלגלי עם 3 גלגלים, מה שמצמצם באופן משמעותי את הסיכוי להתהפכות/נפילה:

http://thekneeslider.com/archives/2006/ ... 3-scooter/

urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

Huber ידידי,
החופה היא אכן שולית בעיניין. ההגנה העיקרית היא מהקשתות שמחזיקות אותה ומהוות תא בטיחות - ומהחגורות שמחזיקות אותך מוגן בפנים בזמן תאונה.
וזה רק feature בטיחות אחד מיני רבים.
אם זה באמת מעניין אותך - הנה אתר ובו אינפורמציה רבה:
http://www.c1forum.co.uk/cgi-bin/forum_show.pl
היו ברשת עותקים של סרטונים של ניסויי ריסוק של הקטנוע - נדמה לי שהם נמחקו כבר, אבל אחפש אותם.
לגבי התלת-אופן- זה הגימיק האמיתי. מתי נפלת מקטנוע בפעם האחרונה כי היה חסר לך גלגל?
אורי

urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

אהה: הינה אחד ....


ויש עוד כ3 או 4.

לא זכור לי שראיתי כאלה ניסויים בשום דו"ג אחר...
אורי

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

אם כבר שאלת :roll:

כשרכבתי על הקטנוע היו לי 2 מיקרים של התהפכות שבקטנוע שכזה כנראה ולא היו קורים, הראשונה עקב כתם שמן שצף בגשם הראשון. עמדתי ברמזור וכשהתחלתי את הנסיעה לא שמתי לב שבאמצע הצומת ישנו כתם שמן, מה שהוביל לאיבוד שליטה ונפילה (לא רצינית האמת למזלי עקב מהירות נמוכה). השנייה עקב פנצר בגלגל הקידמי שהוביל לאיבוד שליטה ושוב לנפילה (והפעם די כואבת אבל ללא תוצאות לטווח ארוך).

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

ראיתי כרגע את הווידאו שמצאת - לא רלוונטי לחלוטין. במקרה ראשון למשל האופנוע ממשיך לעמוד במקום אחרי התנגשות ושנינו יודעים שזה לא מה שקורה במציאות (יש מספיק סירטונים ברשת של התנגשויות של אופנוע אם אתה רוצה לראות מה קורה באמת). הווידאו השני רק מראה התנגשות, מה זה מוכיח? מה קרה לבובת ניסוי באמת לא ממש מראים.

ד"א - בשני הפעמים בהם איבדתי שליטה על הקטנוע (ראה פוסט קודם שלי) עצם העובדה שלא הייתי קשור אליו עזרה להוריד מחומרת האירוע ולא להיפך, אני אישית בחיים לא הייתי קושר את עצמי לכלי דו גלגלי, אני נחרד לחשוב מה יקרה לי בתאונה רציני אם אהיה קשור לכלי עצמו (אני מכיר כמה וכמה מקרים של רוכבי דו גלגלי שעשו תאונה רצינית, נזרקו מהכלי לצד הדרך ושרדו עם פגיעות מינימליות, אני די בטוח שאם הם היו קשורים לכלי המצב היה שונה).

urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

ובטוח שגלגל נוסף היה מציל אותך?
באחד הימים הראשונים שלי על הC1 -כשהיה לי ולו ותק של 300 ק"מ שלמים!- דרסתי בקבוק זכוכיתת שפוצץ את הגלגל האחורי. העצירה היתה הדרגתית ומפתיעה בחוסר הדרמה שבה - אולי הודות לABS....
התוצאות לטווח ארוך היו גרירה למוסך וצמיג חדש :-P
נסיעה בטוחה,
אורי

urisavor
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 908
הצטרף: ספטמבר 2009
מיקום: רחובות
נתן תודות: 46 פעמים
קיבל תודות: 54 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

הוידאו הראשון מדמה התנגשות חזיתית בקיר, או תאונה אחרת עם האטה של 50 קמ"ש בתוך מרחק אפסי. (שזה גם יכול להיות מ100 ל50ת כמובן). שים לב מה קורה לבובה: היא לא עפה לשום מקום. העצירה שלה היא הדרגתית וsurvivable.
לגבי הסרטון השני - שוב, הבובה שורדת לחלוטין ומוגנת מפגיעות נוספות. אגב, בסרטון אחד כזה ניתן היה לראות שהראש נוגע באספלט ולכן היצרן הוסיף "פגושונים" בצדדים.
בכל-אופן, אם לא השתכנעת, חבל אבל לא נורא: הרשויות בישראל ובמדינות נוספות (למעשה כולן חוץ מבריטניה) השתכנעו ופתרו את רוכבי הC1 מחובת חבישת קסדה. וכן, יש ברוב הרשויות האלו אנשים שמבינים משהו בבטיחות בדרכים, אפילו יותר מהשראלי המצוי ש"יודע" שעדיף לעוף מאופנוע מאשר להשאר עליו.

עוד דבר: בפקספקטיבה של כ-8 שנים, לחברי האתר הנ"ל (לאחר שחיפשו!) התבררה תאונה קטלנית אחת בC1 - ובמקרה זה הרוכב ז"ל לא היה חגור.
אורי

Huber
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70331
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

urisavor כתב:ובטוח שגלגל נוסף היה מציל אותך?

בטוח זה רק המוות - בלי לעשות ניסוי אמפירי שום דבר לא בטוח. מניח שכן כי קראתי על הכלי הזה והבנתי שהיציבות שלו על הכביש הרבה יותר גבוה מקטנוע רגיל.

באחד הימים הראשונים שלי על הC1 -כשהיה לי ולו ותק של 300 ק"מ שלמים!- דרסתי בקבוק זכוכיתת שפוצץ את הגלגל האחורי. העצירה היתה הדרגתית ומפתיעה בחוסר הדרמה שבה - אולי הודות לABS....
התוצאות לטווח ארוך היו גרירה למוסך וצמיג חדש :-P

או שפשוט נסעת במהירות הרבה יותר נמוכה ממני/היה לך יותר מזל? :wink:

נסיעה בטוחה,
אורי
...

sbtgn1
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 321
הצטרף: ינואר 2009
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 3 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

בגדול אם אתה עושה מעל 30,000 קמ בשנה עדיף ליסינג מתחת private
מן הסתם קטנוע 250 היה הכי זול אבל לדעתי קטנוע זה תמיד כרכב שני
אם יש עוד רכב בבית והנסיעה לעבודה מלווה בפקקים אכן קטנוע היא ההמלצה.

osherov
סמל אישי של משתמש
גורו Android
גורו Android
הודעות: 15029
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 201 פעמים
קיבל תודות: 513 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

לא יודע איך השרשור הזה הגיע שוב לויכוח האם אופנוע בטוח או לא לרוכב :)
יש לי שאלת המשך,
בתקופה האחרונה חברות הליסינג וחברות השכרה הכניסו טרנד חדש(שקיים כבר הרבה זמן בחו"ל) שנקרא ליסינג פרטי. בפשטות, אתה משלם סכום נמוך יחסית מערך הרכב החדש (20%-50%). בתמורה אתה מקבל רכב חדש לגמרי שרשום על שימך. בנוסף כל חודש אתה משלם לחברה סכום קבוע מסויים (שנקבע כתלות הסכום הראשוני ששילמת, כתלות מחיר הרכב וכתלות כמות החודשים לתשלום). כעבור תקופה מסוימת (נניח 30-32 חודשים) אתה מקבל את האופציה לרכוש את הרכב (בתשלום נוסף) או שאתה יכול לבחור באופציה לרכוש רכב חדש אחר באותה הצורה רק שהפעם יש לך הנחה משמעותית בסכום הראשוני אותו תידרש לשלם.
ת'כלס, זה נשמע לי בדיוק כמו הלוואה מהבנק לרכישת רכב אבל שאלתי היא האם זה עדיף על לקיחת הלוואה ורכישת רכב במכה אחת (צריך לזכור את ירידת ערך הרכב שיורדת לא מעט בשנים הראשונות) או שעדיף לשלם סכום חודשי קבוע ולהנות מרכב חדש לגמרי בלי להפסיד את ירידת ערך הרכב?!

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

אתה צודק, זה דומה (לא בדיוק) להלוואה מהבנק. ברמה העקרונית זה אותו דבר - קנייה באשראי.
ההבדל הוא בעצם מה שכתבת בעצמך וזה שזה ארוז כחבילה שיווקית אחרת.
למי זה מתאים? למי שרוצה להמשיך ככה לאורך שנים וכל 3 שנים להחליף.
לחברת הליסינג זה בוודאי כדאי, כי הסיכוי שהלקוח יעשה קנייה נוספת בעתיד גבוה.
משה

איתי_הגיתי
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6031
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 92 פעמים
קיבל תודות: 76 פעמים

נושא שלא נקרא #44 

אופנוע זה "משתלם" אם מחשיבים את דמי הפיצויים שמקבלים אחרי תאונה.
אם מישהו מעוניין להחליף איבר בגוף שלו תמורת כסף.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: רכב צמוד, ליסיניג, קנייה פרטית או בכלל דו גלגלי?

נושא שלא נקרא #45 

MartinHSabag כתב:אשמח לקבל עיצה ממי שהתנסה בחישובים לכדאיות כלכלית של האופציות השונות.

רקע:
אני מחזיר את הרכב מהעבודה הנוכחית וצריך להחליט מה אני עושה עכשיו.

1. לוקח רכב בליסינג.
2. רוכש משהו ביד שניה (50-60K ש"ח) במימון.
3. רוכש דו-גלגלי במימון.

אם מישהו עשה או מכיר את החישובים של כדאיות כלכלית (לגבי שיקולים של נוחות וכאלה, זה ברור שזה סובייקטיבי) אשמח.

פרטים נוספים:
זה יכול להיעשות דרך חברה (בה אני שכיר) או דרך עסק פרטי שלי (עוסק מורשה).
מרחק נסיעה ביום כ-30 ק"מ.
...
למרות / בהמשך לכל הנאמר בתגובות עד כה,

ללא קבלת נתונים כספיים של השואל , לא ניתן לקבוע מה כדאי .


:טוחן:

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”