בוקר טוב
עקב מגבלת מקום וחיווט , אינני יכול למקם את הסנטר מתחת למסך.
האם ניתן למקם אותו מאחור (בין שני הרמקולים של הסראונד) כך שמקדימה יהיו שני רמקולים , בצד סאב ומאחור סנטר ושני סראונד?
תודה מראש!
מיקום סנטר
tvfan1
לשאלתך:
!לא!
סנטר קדמי (רמקול מרכז קדמי )
כשמו כן - נמצא במרכז ה"במה" מקדימה לצופה/מאזין.
כל מה שמסביב למרכז הבמה ניקרא סראוונד (סאונד היקפי).
במידה ואינך יכול למקם רמקול מרכז (הסנטר) באופן סביר ביחס אליך כמאזין מול הבמה המרכזית בזמן ישיבה מול הרמקול,
רצוי לצערי לוותר עליו במערכת ולקנפג את ערוץ המרכז המוקלט מזוג הקדמיים הקיים.
לשאלתך:
!לא!
סנטר קדמי (רמקול מרכז קדמי )
כשמו כן - נמצא במרכז ה"במה" מקדימה לצופה/מאזין.
כל מה שמסביב למרכז הבמה ניקרא סראוונד (סאונד היקפי).
במידה ואינך יכול למקם רמקול מרכז (הסנטר) באופן סביר ביחס אליך כמאזין מול הבמה המרכזית בזמן ישיבה מול הרמקול,
רצוי לצערי לוותר עליו במערכת ולקנפג את ערוץ המרכז המוקלט מזוג הקדמיים הקיים.
יש יתרון אחד לקונפיגורציה של רמקול סנטר מאחורה , והוא כשאתה רואה חדשות ובינך למסך יש 4 ילדים קטנים שעושים מלא רעש - אז אתה מצליח לשמוע את החדשות גם בלי לשים ווליום גבוה.
חוץ מהמצב הזה - זה פשוט סיוט. הראש שלך מתבלבל , הוא משהו מקדימה ושומע אותו מאחורה.... זאת לא הייתה כוונת המשורר.
להבנתי האפשרות של שימוש בשני הקדמיים שייתנו הרשה של סנטר היא פשרה מאוד מאוד טובה.
חוץ מהמצב הזה - זה פשוט סיוט. הראש שלך מתבלבל , הוא משהו מקדימה ושומע אותו מאחורה.... זאת לא הייתה כוונת המשורר.
להבנתי האפשרות של שימוש בשני הקדמיים שייתנו הרשה של סנטר היא פשרה מאוד מאוד טובה.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
@mulder
לצורך שימוש בפס קול של Atmos.
לא כתחליף לרמקול סנטר במרכז קדמת הבמה.
כיום הרמקולים חייבים לבוא בזוגות (אין סנטר בתקרה):
With the exception of the center and center surround speakers, all speakers in a Dolby Atmos
playback system (listener level, overhead, and Dolby Atmos enabled) must be added in pairs.
לצורך שימוש בפס קול של Atmos.
לא כתחליף לרמקול סנטר במרכז קדמת הבמה.
כיום הרמקולים חייבים לבוא בזוגות (אין סנטר בתקרה):
With the exception of the center and center surround speakers, all speakers in a Dolby Atmos
playback system (listener level, overhead, and Dolby Atmos enabled) must be added in pairs.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
היה שימוש ב - "סנטר אחורי", אך לצורך ערוץ נוסף מרכזי המגיע מאחורי המאזין, אך היה עבור מרכז ופוקוס אחורי לאפקטים/אווירה/אינפורמציה אשר מתרחשת מאחורי המאזין במרכז מאחור.
על קצה המזלג:
סביב שנות ה-90 המאוחרות,
ערוץ/רמקול "סנטר אחורי" היה נפוץ במעבדים רב ערוציים יוקרתיים והיה מוכר כ- DSP שניתן לקנפגו והגיע כמטריצה מזוג הסראוונדים הקיים בסט 5.1 - בדומה ל-פרולוג'יק של אותם זמנים שהיה מטריצת DSP שהוציאה "ערוץ" סנטר פרונטלי מזוג קדמיים ראשיים קיים.
הסרט STAR WARS אימת הפנטום ב-1999 בשילוב לוקאספילם/THX היו נק זמן מאוד משמעותית בעולם האודיו הרב ערוצי (קולנוע) ויחדיו הולידו לאוויר ה-עולם את הפורמט המקודד DD Suround EX 6.1 מבית DOLBY שהיה בעצם "ההשראה" המוקדמת ביותר לפורמט ה-7.1 (ערוצי ה-BACK המופרדים) שאותם אנחנו מכירים כיום.
בסרטי EX הוקלט מראש קידוד "חבוי" אשר איפשר להוציא את ערוץ המרכז האחורי באופן מופרד יחסית מזוג הסראוונדים הקיים כאשר מקנפגים בהתאם בפרוססור/רסיבר.
DTS החליטו להפוך את אותו ערוץ חבוי ל-ערוץ מופרד לחלוטין ולקבלת MASTER 6.1 בשם DTS ES DISCRETE 6.1, בו הערוץ האחורי היה מוקלט ב-"סטודיו" בהקלטה והמיקסינג הדיגיטלי של פסקול הסרט - כאמור באופן מופרד לחלוטין (בדומה ל-7.1 של היום - רק 6.1)
כאשר מעבדות לוקאס הוציאו לאוויר את עיבוד ה- THX ULTRA 2 (שהיה בזמנו הרף הגדול ביותר לעיבוד רב ערוצי) סביב 2001 ובעצם חברת THX הציגה רף חדש וקבעה "סטנדרט" של זוג סראוונדים אחורי - מטריצה של שני ערוצים L R אחוריים שעובדו מ- זוג הסראוונדים הקיים והרגיל מפסי קול של 5.1, כך התחיל השאיפה והתחרות להוציא 7.1 מוקלט שאותו אנחנו מכירים כיום, והגיע רק ב-רוחב פס גדול הרבה יותר בפורמטי ה- Loossless (קרי PCM 7.1/DTS MASTER 7.1/TRUE HD 7.1).
כאמור קיים דבר כזה "סנטר אחורי" אך אינו מיועד לערוצים המגיעים מלפני המאזין, אלא לאינפורמציה המגיע מאחורי המאזין, על כן !אי אפשר! למקם סנטר קדמי מאחורי המאזין ולתת לאותו סנטר קדמי הממוקם מאחורי המאזין - אינפורמציה המגיע מקדימה לצופה.
על קצה המזלג:
סביב שנות ה-90 המאוחרות,
ערוץ/רמקול "סנטר אחורי" היה נפוץ במעבדים רב ערוציים יוקרתיים והיה מוכר כ- DSP שניתן לקנפגו והגיע כמטריצה מזוג הסראוונדים הקיים בסט 5.1 - בדומה ל-פרולוג'יק של אותם זמנים שהיה מטריצת DSP שהוציאה "ערוץ" סנטר פרונטלי מזוג קדמיים ראשיים קיים.
הסרט STAR WARS אימת הפנטום ב-1999 בשילוב לוקאספילם/THX היו נק זמן מאוד משמעותית בעולם האודיו הרב ערוצי (קולנוע) ויחדיו הולידו לאוויר ה-עולם את הפורמט המקודד DD Suround EX 6.1 מבית DOLBY שהיה בעצם "ההשראה" המוקדמת ביותר לפורמט ה-7.1 (ערוצי ה-BACK המופרדים) שאותם אנחנו מכירים כיום.
בסרטי EX הוקלט מראש קידוד "חבוי" אשר איפשר להוציא את ערוץ המרכז האחורי באופן מופרד יחסית מזוג הסראוונדים הקיים כאשר מקנפגים בהתאם בפרוססור/רסיבר.
DTS החליטו להפוך את אותו ערוץ חבוי ל-ערוץ מופרד לחלוטין ולקבלת MASTER 6.1 בשם DTS ES DISCRETE 6.1, בו הערוץ האחורי היה מוקלט ב-"סטודיו" בהקלטה והמיקסינג הדיגיטלי של פסקול הסרט - כאמור באופן מופרד לחלוטין (בדומה ל-7.1 של היום - רק 6.1)
כאשר מעבדות לוקאס הוציאו לאוויר את עיבוד ה- THX ULTRA 2 (שהיה בזמנו הרף הגדול ביותר לעיבוד רב ערוצי) סביב 2001 ובעצם חברת THX הציגה רף חדש וקבעה "סטנדרט" של זוג סראוונדים אחורי - מטריצה של שני ערוצים L R אחוריים שעובדו מ- זוג הסראוונדים הקיים והרגיל מפסי קול של 5.1, כך התחיל השאיפה והתחרות להוציא 7.1 מוקלט שאותו אנחנו מכירים כיום, והגיע רק ב-רוחב פס גדול הרבה יותר בפורמטי ה- Loossless (קרי PCM 7.1/DTS MASTER 7.1/TRUE HD 7.1).
כאמור קיים דבר כזה "סנטר אחורי" אך אינו מיועד לערוצים המגיעים מלפני המאזין, אלא לאינפורמציה המגיע מאחורי המאזין, על כן !אי אפשר! למקם סנטר קדמי מאחורי המאזין ולתת לאותו סנטר קדמי הממוקם מאחורי המאזין - אינפורמציה המגיע מקדימה לצופה.