מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה


קרוס דיגיטלי שש ערוצים אקטיבי


עמוד 1 מתוך 2
עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 
   פורומים > טכני > DIY
מחבר הודעה
lggddhv
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Oct 18, 2014
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 146

 #1  נשלח: ג' 24/07/2018 18:04
קרוס דיגיטלי שש ערוצים אקטיבי

שלום
יש לי דילמה....
אני בונה מערכת אקטיבית.
הציוד שיש לי הוא
לקרוס behringer dcx2496
6 מגברים מוספטים של motronix
https://m.ebay.com/itm/100W-MosFet-Unique-Powerful...

וטויטר 6600
וופר 8531
מיד 18h

הקרוס מחובר למחובר למודולי הגברה המחוברים לדריברים.
חשבתי על שתי קונפיגורציות אפשריות
1. המגברים ארוזים בקופסה שצמודה לקרוס ומהמגבר לשישה כבלים (3 לכול רמקול) באורך 2.5 מטר .
2. בתוך כל רמקול יש שלושה מודולי הגברה המחוברים לדריברים. לכל רמקול מגיעים 4 זוגות חוטים. הזוג הרביעי לטובת מתח למודולים. המתח יעבור סינון נוסף עם קבלים בכל רמקול.


אני מעדיף את האופציה השניה
1. מבחינה ויזואלית פחות קופסאות בסלון
2. הזרם הזורם על הכבל בין הקרוס הדיגיטלי למודולי הגברה הוא נמוך מאוד כי מגבר אחד דוחף מגבר שני עם התנגדות כניסה מאוד גבוה . ולכן במקרה השני אורך ואיכות הכבל אינם משפעים על ההגברה כמו במקרה הראשון. ואין מחלק מתח בין התנגדות מוצא של המגבר לביו תננגדות הכבל והדריבר.
בנוסף בעיות משנובעות מפרמטרי הכבל כמו התנגדות, קיבולייות והשראות אינם משפיעים על הדרייברים הסופיים.
זה מאפשר לי להתפשר על איכות הכבל בין הקרוס למגברים, ולהשקיע בכבלים מאוד איכותיים וקצרים בתוך הרמקול בין המודולים והדריברים.


מה דעתכם?


תודה


נערך בפעם אחרונה על-ידי lggddhv בתאריך ב' 30/07/2018 21:17, נערך סך הכל פעם אחת
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 186
מספר הודעות: 1723

 #2  נשלח: ד' 25/07/2018 23:50

אם אני מבין נכון באופציה השניה אתה בעצם שולח 3 כבלים LINE LEVEL באורך כ-2.5 מטר לכל רמקול? בצורה הזו אתה מעלה משמעותית את האפשרות שרעש "יעלה על הכבל".
דבר נוסף ופרט שולי, ל-BEHRINGER יציאות BALANCED והמודולים של ההגברה בעלי כניסת SINGLE ENDED, למרות שאתה עדיין יכול לחבר בינהם אך תאבד את היתרון של BALANCED על פני SINGLE ENDED שבמיקרה ואתה "מריץ" 3 כבלים של LINE LEVEL באורך 2.5 מטר לכל רמקול ל-BALANCED יש יתרון כזה או אחר.

_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 186
מספר הודעות: 1723

 #3  נשלח: ד' 25/07/2018 23:52

דבר נוסף....במידה ותחליט "לדחוף" את המודולים והספק שלהם כולל השנאי וה-HEATSINK ה"בריא" שאתה צריך לרמקול אל תשכח להוסיף את הנפח שהם "תופסים" לתיכנון התיבה.
_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
lggddhv
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Oct 18, 2014
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 146

 #4  נשלח: ה' 26/07/2018 14:02

תודה על התגובה
אבל במפרט של המגבר כתוב שהוא דפרנצאלי...



| פרופיל | שלח הודעה | חפש
lggddhv
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Oct 18, 2014
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 146

 #5  נשלח: ה' 26/07/2018 14:10

freerider
למה יהיה רעש?
הרי הזרם בין הקרוס למגבר מאוד נמוך בגלל ההתנגדות כניסה של המגבר.
כדרך אגב אני מתכוון להשתמש בכבל בעל 4 זוגות שזורים כל אחד מסוכך ובנוסף יש סיכוך על הכולם.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 186
מספר הודעות: 1723

 #6  נשלח: ה' 26/07/2018 14:50

lggddhv כתב:
תודה על התגובה
אבל במפרט של המגבר כתוב שהוא דפרנצאלי...


·שים לב למילה שבאה אחרי DIFFERENTIAL.
בנוסף האם כניסת ה-LINE של המודול כוללת +, - ו-GND ? או רק כניסת סיגנל אחת ו-GND?
אם בכניסת המודול יש לך את האופציה הראשונה אז למגבר כניסת BALANCED.

לא התכוונתי שבטוח שרעש "יתלבש" אבל כשאתה מריץ 3 כבלי LINE LEVEL לכל צד הסיכוי עולה, סיגנל LINE LEVEL נמדד במתח, לא בזרם.

למרות שזה כמובן נעשה כבר בעבר וקיימים רמקולים אקטיביים עם הגברה מרובת וואטים, לפני שאתה דוחס את המודולים והספק כולל השנאי לתוך הרמקול, נסה להכניסם לאיזושהי קופסה אטומה שיכולה לדמות את הנפח שבו המודולים יהיו בתוך הרמקול והפעל את הרמקול לזמן מה (חצי שעה) בשליש עוצמה ובדוק מה הטמפ' שבחלל אותה קופסה ומה החום על ה-HEATSINK, אני מניח שאתה לא רוצה לגלות אחרי שבנית את הרמקול ודחסת הכל בפנים שאתה יכול להשתמש ברמקול גם כתנור לבנים לפיצה או טאבון.

_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 186
מספר הודעות: 1723

 #7  נשלח: ה' 26/07/2018 14:54

פנק אותנו קצת בתמונות של הפרוייקט, ולא רק במוצר המוגמר, מעניין לראות את ההתקדמות מהשלבים הראשונים עד לשלב הגמר.
_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
lggddhv
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Oct 18, 2014
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 146

 #8  נשלח: ה' 26/07/2018 15:45

תזהר...
אתה מתפרץ לדלת פתוחה....
אין לי בטלפון את התמונות הארונות אבל אני יכול להראות תמונות מההתחלה,
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
lggddhv
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Oct 18, 2014
הבעות תודה: 1
מספר הודעות: 146

 #9  נשלח: ה' 26/07/2018 16:00
תמונה 1

התיבה עברה המון שינויים מאז התמונה הנוכחית.
התווספה כנף מעץ אשה בחלק האחורי.
פתחתי את החזית לגישה קלה לחלל התיבה ( על מנת שאוכל להדביק בקלות ירעות אקוסטיות) וגם לפשט את הההכנה של פרונט פנל.

אפשר לראות בצילום שהחיבור בין החזית לצד הוא חד. רציתי שיהיה מעגל. בשביל להגיע לצורה המעוגלת עבדתי מאוד קשה, ניסיונות לעגל עם רוטור כשלו, אבל לא יכולתי להתפשר על כך ואני מאוד שמח על התוצאה.

במהלך השבוע אני אצלם את התיבה והראה מה בסוף עשיתי..

את כול תיקוני החורים והמרווחים עשיתי עם בונדו ( לא רואים בתמונה הנוכחית) .
אני מעדיף לצבוע בלבן אבל השפכטל בונדו לא יצא חלק וצריך להוסיף עוד שכבה מיוחדת שתסתום את החרירים קטנים וכבר עייפתי מכל החומרים ( אולי אני אלך לפתח שיסגור לי את הפינה או אולי אני אדביק פורניר (למרות שאני מעדיף רמקול בצבע לבן)

אהבתי את הרעיון שלך לבצע ניסוי ולבדוק טמפ'
תודה



| פרופיל | שלח הודעה | חפש
anatoli15
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Mar 11, 2005
הבעות תודה: 229
מספר הודעות: 2219

 #10  נשלח: ה' 26/07/2018 17:25

כל הכבוד על העבודה, נראה מצוין

לגבי הפוסטים הקודמים, העובדה שהמגבר דיפרנציאלי איננה אומרת שהוא מסוגל לקבל כניסה דיפרנציאלית. כל מגבר סטריאו פחות או יותר משתמש במגבר דיפרנציאלי בדרגת הכניסה, כך מבצעים השוואה של מתח הכניסה לדגימה של מתח המוצא על ידי חוג המשוב, אחרת אף מגבר לא יהיה לינארי מספיק בשביל המספרים שמצופים ממגבר מודרני.
זה לא אומר שהם תומכים בכניסה שהיא balanced.

_________________
DIY Amplifier & links to projects
My DIY Blog
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 186
מספר הודעות: 1723

 #11  נשלח: ה' 26/07/2018 21:30
Re: תמונה 1

lggddhv
·ניראה טוווב, איזה יופי, סחטיין על ההשקעה והסבלנות.
לגבי גימור התיבות....קח אותן לפחח רכב יוריד לך הרבה כאב ראש.
לעבוד עם פורניר לרמת גימור מיקצועית זה לא קל.

תן עוד תמונות כשיש לך.

_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 186
מספר הודעות: 1723

 #12  נשלח: ה' 26/07/2018 21:34

אגב כמו שזה ניראה רואים יפה את רצועות העץ, חשבת על צביעה בלקה לגימור במקום צבע אטום?
_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motronix
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  May 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 11

 #13  נשלח: א' 29/07/2018 8:44

למה נועד מלכתחילה רעיון ה Balanced Signal Drive ?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
freerider
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 25, 2009

מיקום: לא בישראל
הבעות תודה: 186
מספר הודעות: 1723

 #14  נשלח: א' 29/07/2018 9:54

motronix
·הרעיון של סיגנל BALANCED נועד על מנת לאפשר העברת סיגנל אנלוגי למרחקים ארוכים (כדוגמא חיבור והעברת סיגנל באולפניי הקלטה או הגברות במה) עם צימצום האפשרות ש"רעש" יעלה על הסיגנל המקורי.
על רגל אחת ובאופן מאוד כללי....סיגנל BALANCED מלכתחילה "נשלח" במתח גבוה יותר בהשוואה לסיגנל SINGLE ENDED או UNBALANCED, הסיגנל העובר על כבל BALANCED "נשלח" מהמקור כסיגנל המקורי והסיגנל המקורי בפאזה הפוכה, הרכיב המקבל מבצע השוואה בין הסיגנל ה"חם" לסיגנל ה"קר" (חם-סיגנל מקורי, קר-סיגנל מקורי בפאזה הפוכה) ומסנן רעשים מיותרים.

_________________
You pay peanuts, you get monkeys
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
motronix
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  May 09, 2018
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 11

 #15  נשלח: א' 29/07/2018 13:16

טוב אז יש פה כמה דברים מרתקים
רעיון הבאלנס מיועד למרחקים גדולים אז מה הטעם בחיבור מחבר XLR עם חוט של 40 ס"מ גג שעובר מהקדם למגבר?
עכשיו לגבי מתח גבוה זה קצת מוזר לי. כי באלנס 4 וולט P-P או UN באלנס P-P זה יהיה אותו 4 וולט שמגיע לדרגת הגברה.
דבר נוסף בכל מקרה נלקח האות באלנס "ומומר" שוב ל UN באלנס.

אין שום יתרון לחיבור באלנס למי שמשתמש בזה לצרכים ביתיים.
רעיון הבלאנס נולד בימי הביניים (כשאני נולדתי) עבור 2 מטרה עיקרית בתחום ה PA הגברה במקומות פתוחים (אבל לא רק) שהמרחק בין הקונסולת סאונד לבמה היה ארוך. במקרה של הגברת מיקרופונים אפשרות של הגברת אות חלש מאד שדועך עם המרחק ושליחת אות לארון מגברים שישב ליד הרמקולים.
המטרה היתה מינימום מרחק בין כבלי הרמקול למגבר ששם עובר ההספק ומאד לא רצוי לאבד אותו.
כל נושא הבאלנס עבור מטרות ביתיות לא רלוונטי (וזה בסדר אם חצי עולם לא יסכים איתי)
על אותו משקל נעשה בתחום הרכב הגברת ה BTL

בכל מקרה לשאלת האם יש כניסות באלנס אמיתיות בדגם שהעלה הכותב? כן. נקודה! יש אני מייצר 2 דגמים (מתוך 10) שיש בהם למעשה אפשרות של כניסת באלנס טהורה אלא שאני לא ממליץ לחלוטין לעבוד בצורה זו. היא נעשה למטרה מסוימת בפרויקט מסוים.
במידה ומישהו צריך המרה של יציאות באלנס ל UN באלנס עבור מודולי ההגברה שאני מייצר אני מוכר מעגל מתאם נוסף שמתחבר בין הכניסות בפנל האחורי לבין כניסות מגברי ההספק. (ככה אגב עושים רוב יצרני הציוד בעולם)

הבחור הנחמד שעושה פרויקט מדהים לא חייב ליישם את עניין הבאלנס מהקדם מגבר שלו אם הוא נורא מתעקש ורוצה להיות "מהדרין"? יש לו אופציה כזו.
(1) הבעות תודה: lggddhv
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > DIY עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht