מה הבעיה בדיוק? התקנת מתקן צמוד קיר

(Do It Yourself) עשה זאת בעצמך: טיפים, טריקים ועזרה ב-DIY.
Gershon99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1111
הצטרף: יולי 2017
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

מה הבעיה בדיוק? התקנת מתקן צמוד קיר

נושא שלא נקרא #1 

שלום,
אני וגיסי מנסים להתקין מתקן צמוד קיר עבור טלוויזיה אך ללא הצלחה.
בעת חיזוק הבורג בסופו של דבר לקראת הסיום הדיבל מסתובב לא משנה כמה ניסינו.

אנחנו משתמשים בדיבל:
http://www.mytad.co.il/productscatlog/d ... 5-mzk.html
תמונה

הדיבל הזה אמור בעת הברגת הבורג למשוך את חלקו התחתון קדימה
מה שבפועל לא קורה ומסתובב על הבורג ועקב הלחץ כוח הנגדי בסופו של דבר הדיבל מסתובב בתוך הקיר.


ובורג עץ משושה:
תמונה

אנחנו משתמשים במקדח 8
ולאחר מכן אנחנו מהדקים עם מפתח רצ'ט
וזה מה שקורה שהבורג מגיע לסוף הדיבל:
תמונה
תמונה

ZiggyMan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2825
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 77 פעמים
קיבל תודות: 275 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

לא כתבת מה סוג החומר שממנו עשוי הקיר. אם זה איטונג לדוגמה, הדיבלים האלו לא מתאימים.
..

lion77
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 627
הצטרף: נובמבר 2016
נתן תודות: 213 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

Re: מה הבעיה בדיוק? התקנת מתקן צמוד קיר

נושא שלא נקרא #3 

@Gershon99
·
איזה קוטר הדיבל ?

Gershon99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1111
הצטרף: יולי 2017
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

תודה על המענה.

@ZiggyMan
·לא ציינתי זאת מכוון ששמתי לינק שתקבלו מידע על הדיבל
שזה דיבל אוניברסלי אשר מתאים לכל סוגי התשתיות.

@lion77
בדקתי ולא רשום על הדיבל כלום.
גם אני ישר חשבתי על זה
אך ביקשתי מהמוכר שיביא לי בורג תואם דיבל אז אני מניח שהוא התאים זאת לפני.
דבר נוסף, גיסי קנה זרוע חדשה ואפילו עם הדיבלים של ברקן זה קרה.

ניסינו להבריג עם כמה כלים.
מברגת אימפקט.
רצ'ט.
מברג.
עם כולם לא הלך.

shaylev80
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 727
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 68 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

עם זה בלוקים אז אולי תנסה בורג ג'מבו

Gershon99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1111
הצטרף: יולי 2017
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

אבל ג'מבו לא מתאים לקיר בלוקים אלא לקיר בטון.

Elad8
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6213
הצטרף: ינואר 2006
נתן תודות: 112 פעמים
קיבל תודות: 438 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

אתם משתמשים במקדח גדול מדי. המקדח צריך להיות באותו קוטר של הדיבל והוא צריך להיכנס לקיר בלחץ עם פטיש.
אלעד

ZiggyMan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2825
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 77 פעמים
קיבל תודות: 275 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

Gershon99 כתב:תודה על המענה.

@ZiggyMan
·לא ציינתי זאת מכוון ששמתי לינק שתקבלו מידע על הדיבל
שזה דיבל אוניברסלי אשר מתאים לכל סוגי התשתיות.
...
·
אין כזה דבר "דיבל לכל סוגי התשתיות".
הדבר שמתקרב לתיאור הזה זה דיבל רוזט, וגם לו יש אחיזה שונה בכל סוג תשתית. זה לא מה שיש לך בתמונה.

אם זה קיר בלוקים, דיבל ניילון.
אם בטון, דיבל ניילון או גמבו
גבס, דיבל גבס/רוזט/בורג קודח לניצב
אם זה איטונג, יש דיבל לאינטונג שמוכנס בהברגה/דיבל רוזט.

מה שבתמונה נראה כמו דיבל סטנדרטי למדי, מהסוג שמקבלים יחד עם מתקנים לקיר. הוא לא עושה את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, למרות כל התמונות היפות והתיאורים. בטח לא בתשתית לא חלולה כמו בטון או איטונג. והשתמשתי בלא מעט כאלה.
..

Gershon99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1111
הצטרף: יולי 2017
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

@Elad8
·תודה אלעד,
בהתחלה השתמשנו במקדח 7 וניסינו להכניס את הדיבל בכוח אבל הדיבל כל הזמן נהרס לא משנה כמה ניסינו לכן אנחנו משתמשים במקדח 8.
מקדח 8 זה בדיוק הגדול.

@ZiggyMan
למה לא? כנס ללינק תקרא:
http://www.mytad.co.il/productscatlog/d ... 5-mzk.html
תפתח את שיטת התקנה.
הזכרת את הדיבל רוזט,
הדיבל הזה עובד בדיוק כמו דיבל רוזט.
ככה הדיבל אמור לעבוד:

Gershon99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1111
הצטרף: יולי 2017
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

חשבתי להשתמש ב-3 דיבלים רוזט
כל אחד יכול לשאת משקל של כ-30 ק"ג, סה"כ 90 ק"ג ולסגור נושא.
מה אומרים בטיחותי?

ZiggyMan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2825
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 77 פעמים
קיבל תודות: 275 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

@Gershon99
·
ההבדל הוא שדיבל רוזט גמיש, וגם מגיע עם בורג מותאם.

במקרה של הדיבל הזה מספיק שהקיר לא יהיה בעובי המתאים, או שהבורג לא מספיק ארוך, או שהאחיזה לא משהו, כדי שזה לא יקרה.
לגבי הלינק; זה לינק של יצרן מסחרי. הוא יכול לרשום שם כל מה שעולה על דעתו. לא בטוח שזה מתרחש מחוץ לתנאי מעבדה אם בכלל.


הסרטון חביב, ומוכיח בדיוק את מה שכתבתי;
1. הוא מבצע הברגה ישירות לבלוק. בקיר נורמלי יש שכבת טיח של 10~20 מ"מ.
2. בסרטון יש התאמה מדוייקת בין קוטר המקדח לדיבל. בבית לא תמיד יש בלוק יציב כזה (שכבת טיח...) שתופס בצורה טובה.
3. הבורג ארוך משמעותית מזה שלך, והוא גם דק יותר.
..

lion77
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 627
הצטרף: נובמבר 2016
נתן תודות: 213 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

@Gershon99
·
לפי התמונה אני רואה עכשיו שהשתמשת בבורג שחור ולא הכסוף כמו שהראית בתמונה, השחור כנראה היה לך בסט של הטלוויזיה, ואת הדיבלים קנית בנפרד?
בכל מקרה זה נראה שהבורג השחור קצר יותר מהכסוף ומתאים לדיבל קצר יותר לכן לא קורה מה שראית בסרטון, הבורג חייב לעבור את הדיבל ואז בעזרת ההברגה שלו הוא מושך את הדיבל פנימה, אם הבורג באמת קצר יותר תנסה שוב עם בורג ארוך יותר.

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

אני מנחש שהבורג קצר מדי ולכן הדיבל לא נפתח.
נסה סוג דיבל אחר.

ZiggyMan
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2825
הצטרף: יוני 2007
נתן תודות: 77 פעמים
קיבל תודות: 275 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

אוקיי, עכשיו שמתי לב למשהו נוסף; בסרטון הם משתמשים בבורג שבחלק העליון שלו אין תבריג. זה נראה אולי חסר משמעות, אבל זה כל הטריק. כדי שהדיבל הזה יעבוד כמו שצריך בתשתית חלולה, הבורג חייב להכנס עד הסוף, ואז לעשות עוד כמה סיבובים כדי לפתוח את הדיבל. אם ההברגה מגיעה עד ראש הבורג, לא ניתן לעשות את הסיבובים הנוספים, והדיבל לא יפתח.
אורך החלק שללא ההברגה, חייב להגיע עד החלל שבתוך התשתית. בכל מקרה אחר לא ניתן יהיה לסובב את הבורג.
..

Gershon99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1111
הצטרף: יולי 2017
נתן תודות: 79 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

ZiggyMan כתב:@Gershon99
·
ההבדל הוא שדיבל רוזט גמיש, וגם מגיע עם בורג מותאם.

במקרה של הדיבל הזה מספיק שהקיר לא יהיה בעובי המתאים, או שהבורג לא מספיק ארוך, או שהאחיזה לא משהו, כדי שזה לא יקרה.
לגבי הלינק; זה לינק של יצרן מסחרי. הוא יכול לרשום שם כל מה שעולה על דעתו. לא בטוח שזה מתרחש מחוץ לתנאי מעבדה אם בכלל.


הסרטון חביב, ומוכיח בדיוק את מה שכתבתי;
1. הוא מבצע הברגה ישירות לבלוק. בקיר נורמלי יש שכבת טיח של 10~20 מ"מ.
2. בסרטון יש התאמה מדוייקת בין קוטר המקדח לדיבל. בבית לא תמיד יש בלוק יציב כזה (שכבת טיח...) שתופס בצורה טובה.
3. הבורג ארוך משמעותית מזה שלך, והוא גם דק יותר.
...
·עכשיו הלחצת אותי עם הדיבל רוזט.
1. כמובן, מכוון שהוא רוצה להראות לך איך הדיבל עובד.
אתה צודק שיש שכבת טיח אך הדיבלים הללו נועדו לשימוש על הטיח ולא מתחת לטיח.
תקן אותי אם אני טועה. פשוט זה נשמע ונראה לי ממש מוזר.
באיזה דיבלים אם כך משתמשים כשיש לך טיח של 20 מ"מ על הקיר?
לא מצאתי דיבל ארוך יותר.
2. אם כך, מה עושים במצב כזה?
3. אתה צודק שהבורג יותר דק אבל הוא לא יותר ארוך.
אני מכיר את הבורג שהוא משתמש בו.

שלח תגובה

חזור אל “DIY”