המודל העיסקי של טלויזית כבלים

שידורים דיגיטליים - yes, HOT, yesMax, HDTV, DTT, DVB-T, עידן+, לויין וסלולרי
t5g (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 44
הצטרף: נובמבר 2017
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

המודל העיסקי של טלויזית כבלים

נושא שלא נקרא #1 

אני סקרן להבין את המודל העיסקי של טלויזית כבלים:

המטרה בטלויזיה היא להפיץ את השידורים השונים שהיא מקבלת (מכמות גדולה של אולפנים) אל הרבה צרכנים.

אולפן כלשהו חותם על חוזה עסקה מול חברת טלויזיה כלשהי (לדוגמא סלקום \ פרטנר \ הוט), ובתמורה מקבל כסף:
  • לפי כמות של צופים?
    אם זה נכון:
    למה שאולפן יסמוך על חברת הטלויזיה מבחינת כמות הצופים שהיא מוסרת לו?
  • או סכום קבוע?

יש אולפנים שקיימים רק בחברות טלויזיה מסוימות.
למה שהם לא יחתמו עם כל חברות הטלויזיה? ככה ירויחו יותר כסף.

אפשר שיהיה עסק של "חברת הפצת שידורים" שהינו פשוט יותר:
על בסיס תשתית האינטרנט, יהיו שידורי טלויזיה להרבה צרכנים בקלות (כמו הרבה אפליקציות שאנו מכירים).
הלקוח של חברת הטלויזיה משלם, לדוגמא, לפי האולפנים הספציפים שהוא בוחר לראות. כל אולפן עולה כמות זהה של כסף (אין הבדל במחיר בין אולפנים כי מבחינת חברת ההפצה - ההפצה של השידורים ללקוחות זה עולה להם את אותו הכסף).
כל אולפן ישויך לערוץ כלשהו לפי בחירתו של הלקוח (יהיה ברירת מחדל שקובע חברת הפצת השידורים).

זה מאוד הגיוני לא?

יותר הגיוני מאשר "חבילות ערוצים" מגוחכות שמכילות ערוצים שהרבה אנשים לא רוצים לראות.

שלח תגובה

חזור אל “לווין, כבלים, עידן+”