שלום
יש לי רמקולים פרדיים סטודיו 100.
החדר הוא בגודל 38מטר
המרחק בין הרמקולים הוא 1.80מ
מרחק נקודת ההזנה הוא 2.5מ (מרכז החדר)
החדר מרוהט ואין הד.
התחושה היא במרכז החדר שהרמקלו ממש לא מוציא בס.
גם כאשר שומעים ב עוצמה גבואה והרמקול מתנדנד לו הבסים רעים ביותר
כאשר עומדים באזורים אחרים בחדר הבס נשמע יותר טוב.
השאלה היא האם זאת בעיה של מיקום הרמקולים או של הרמקולים.
גם ברמקולים הקודמים שלי היתה לי תחושה דומה.
תודה !
רן
הבסים הנעלמים
- chalmh
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3331
- הצטרף: אוגוסט 2007
- מיקום: עפולה
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 67 פעמים
זה נראה שהבעיה נובעת ממבנה החדר אם התופעה חוזרת על עצמה בשני סטים שונים של רמקולים. תבדוק גם את חיבורי הרמקולים אם הם בפאזה חופפת האחד לשני (פלוס של הרמקול לפלוס של המגבר). אם יש חיבור אנטי פאזה הבסים סובלים מחוסר אנרגיה משווע.
חנן,
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
הבסים הנעלמים
את הקוטביות בדקתי שוב ושוב
גם עברתי איזה סט אחד או שניים של כבלים.
המגבר גם הוחלף מאז.
אבל הביצועים לא
גם עברתי איזה סט אחד או שניים של כבלים.
המגבר גם הוחלף מאז.
אבל הביצועים לא
- chalmh
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3331
- הצטרף: אוגוסט 2007
- מיקום: עפולה
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 67 פעמים
כמה עיצות לאלימינציה של הבעיה:
1. אם יש לך סאב אקטיבי תנסה לשחק עם הזזת הפאזה שלו ותדר ה-CROSSOVER.
2. אפילו שבדקת את קוטביותהחיבורים, תנסה להחליף רק באחד הצדדים את קוטביות חיבורי הרמקול (ימין למשל) ובדוק אם הבסים מתחזקים או נחלשים.
3. זה שציינת שברכז החדר לא שומעים כמעט בסים זה כפי הנראה מצביע על בעית פאזה בין ערוצי ימין ושמאל ו/או פאזה הפוכה של הרמקולים ביחס לפאזת הסאב.
4. תנסה לסובב רמקול אחד עם הפנים אל הקיר ותראה אם יש שינוי. תיתכן פגיעה בעצמת הצלילים הגבוהים אבל זה רק ניסוי.
אני אמשיך לחשוב על עוד דרכים לאלימינציה של הגורם.
1. אם יש לך סאב אקטיבי תנסה לשחק עם הזזת הפאזה שלו ותדר ה-CROSSOVER.
2. אפילו שבדקת את קוטביותהחיבורים, תנסה להחליף רק באחד הצדדים את קוטביות חיבורי הרמקול (ימין למשל) ובדוק אם הבסים מתחזקים או נחלשים.
3. זה שציינת שברכז החדר לא שומעים כמעט בסים זה כפי הנראה מצביע על בעית פאזה בין ערוצי ימין ושמאל ו/או פאזה הפוכה של הרמקולים ביחס לפאזת הסאב.
4. תנסה לסובב רמקול אחד עם הפנים אל הקיר ותראה אם יש שינוי. תיתכן פגיעה בעצמת הצלילים הגבוהים אבל זה רק ניסוי.
אני אמשיך לחשוב על עוד דרכים לאלימינציה של הגורם.
חנן,
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
- chalmh
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3331
- הצטרף: אוגוסט 2007
- מיקום: עפולה
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 67 פעמים
כדי להיות בטוח עם הפאזה ברמקולים ימין ושמאל תוכל להשתמש בסוללה של 1.5 וולט. נתק את הרמקולים מהמגבר. חשוף את הגריל הקדמי של התיבה (אם היא מכוסה). חבר ונתק חליפות את הסוללה לחוטי רמקולים כאשר הקוטב פלוס של הסוללה מחובר לחוט הפלוס של הרמקול ומינוס למינוס. שים לב לממברנת הדרייבר של הבס. היא אמואה לנוע לכיוון מסויים (בדרך כלל קדימה) כאשר הסוללה מחוברת. גם אם זה הפוך והיא נעה פנימה זה עדיין תקין.
כעת בצע את אותה הבדיקה לרמקול השני ותוודא שתנועת הממברנה היא בדיוק באותו הכיוון כמו ברמקול הקודם.
אם ישנם מספר אלמנטים של בס דרייברים באותה התיבה, הם חייבים לנוע יחד ובאותו הכיוון כאשר הסוללה מחוברת.
כעת בצע את אותה הבדיקה לרמקול השני ותוודא שתנועת הממברנה היא בדיוק באותו הכיוון כמו ברמקול הקודם.
אם ישנם מספר אלמנטים של בס דרייברים באותה התיבה, הם חייבים לנוע יחד ובאותו הכיוון כאשר הסוללה מחוברת.
חנן,
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
הבסים הנעלמים
אני לא עובד עם הסב.
כאשר אני מנתק אחד הרמקולים אני לא מרגיש הבדל.
שיש קוטביות הפוכה מרגישים את זה מייד שמנתקים רמקול אחד, או לפחות כך אני זוכר ממשחקים שעשיתי בעבר.
אני אבדק את העניין עם ה בטריה.
מה שכן עשיתי עכשיו ונתן שיפור ממש משמעותי זה הצמדה של הרמקולים לקירות.
אני יודע שתמיד אומרים להרחיק אותם מהכיר.
עכשיו שהם צמודים לקיר לא רק ששומעים אותם גם מרגישים אותם.
יש איזה הסבר לתופע הזאת.
זה ממש עולם אחר.
כאשר אני מנתק אחד הרמקולים אני לא מרגיש הבדל.
שיש קוטביות הפוכה מרגישים את זה מייד שמנתקים רמקול אחד, או לפחות כך אני זוכר ממשחקים שעשיתי בעבר.
אני אבדק את העניין עם ה בטריה.
מה שכן עשיתי עכשיו ונתן שיפור ממש משמעותי זה הצמדה של הרמקולים לקירות.
אני יודע שתמיד אומרים להרחיק אותם מהכיר.
עכשיו שהם צמודים לקיר לא רק ששומעים אותם גם מרגישים אותם.
יש איזה הסבר לתופע הזאת.
זה ממש עולם אחר.
- chalmh
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3331
- הצטרף: אוגוסט 2007
- מיקום: עפולה
- נתן תודות: 37 פעמים
- קיבל תודות: 67 פעמים
יתכן שאופי הבס ישתנה עם קירוב או הרחקה של התיבה מהקיר מכיוון שאורך הגל של הבסים הוא ארוך יחסית בין 2 עד כ10 מטר. לכן המשמעות של אורך, רוחב וגובה החדר הופכת לחשובה. ישנם החזרים מהקירות, הריצפה והתקרה של תדרים אלה ויתכן שגל חוזר מקיר כלשהו נמצא בפאזה "הפוכה" לזו של הדרייבר והם כמעט מבטלים האחד את השני. זאת הסיבה שבעצם אמרתי לך לסובב את אחת התיבות עם הפנים לקיר. כך אני משנה (כנראה) את תנאי ההחזרה ואת פאזת ההחזרה וצריך להיות שינוי.
דרך אגב אורך גל השמע הוא מהירות הקול חלקי התדר המושמע. מהירות הקול היא כ-330 מטר בשניה (באויר) ולכן בסים בתדר של 60 הרץ יהיו באורך גל של כ-5.5 מטר (330:60).
דרך אגב אורך גל השמע הוא מהירות הקול חלקי התדר המושמע. מהירות הקול היא כ-330 מטר בשניה (באויר) ולכן בסים בתדר של 60 הרץ יהיו באורך גל של כ-5.5 מטר (330:60).
חנן,
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
מערכת מנצחת תלוייה בטיב המחט ואפשר גם אפשר לחברה למחרשה.
תחי המחרשה !!!
- אורי_ו
- חבר מכור קשה
- הודעות: 7199
- הצטרף: פברואר 2007
- מיקום: א.ד. יאבוייה
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 1 פעם
זה שהרמקולים לא ישרים על מאונכים לקיר, אלא כמו אצלך עם נטיה קלה. יש רמקולים שזה טוב להם , לחלקם זה הורס הכל.
טוב שעשית מה שאמרתי .
בכל מקרה חבל שאין לך לאן להזיזם עוד לצד.
בעקרון אתה תראה איזה הבדל לאט לאט זה יתן לך. יש לך גם פיר אחורי כזכור לי. תנסה לסתום את הקדמי ולראות מה ההבדל. ותעשה הרחקה במרחק כמו שאמרתי . שתי אצבעות צמודות לא יותר.
טוב שעשית מה שאמרתי .
בכל מקרה חבל שאין לך לאן להזיזם עוד לצד.
בעקרון אתה תראה איזה הבדל לאט לאט זה יתן לך. יש לך גם פיר אחורי כזכור לי. תנסה לסתום את הקדמי ולראות מה ההבדל. ותעשה הרחקה במרחק כמו שאמרתי . שתי אצבעות צמודות לא יותר.