CLASSICAL MUSIC 101

אלבומים מומלצים, ביקורות, הוצאות חדשות וכו'.
byrdparis (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1419
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 1 פעם

CLASSICAL MUSIC 101

נושא שלא נקרא #1 

Classical music 101 part 1

חלק זה הוא רק התחלתו של סידרת מאמרים שיבואו בהמשך .
תוכנם של המאמרים הללו יהיה בעיקר על "מוסיקה קלאסית" ונבכיה .
ובתקווה" שיכניס" את מאזיני המוסקה "האחרת" גם לעולם המדהים של "המוסיקה הקלאסית" .

המונח מוסיקה קלאסית מתייחס למסורת המוסיקאלית המערבית בתקופה שבין 1100 לספירה בקירוב
ועד ימינו אנו .
זו מוסיקה שיש בה הרבה יותר ממנגניות יפות זו "מוסיקה אומנותית "להבדיל מהמוסיקה העממית הצבאית או הקטסית של התקופות הקודמות , ומהג'אז ומהפופ של תקופתנו אנו- אם כי היא מעולם לא היית בלתי תלויה לחלוטין , כפי שנראה בהמשך . ואכן , ככל שעובר הזמן , קשה יותר לשרטט את קווי ההפרדה
בתקווה שחלקים של מאמר מושלם זה יציגו מדגם רחב של מיטב המוסיקה הקלאסית של 900 השנה האחרונה .

PART1


רוח המוסיקה שרתה על האדם מאז רשית ימיו – המתוחכמת שבכל האומניות היא גם הבסיסית ביותר .
יש בנו בני האדם משהו שמגיב לצליל באופן מאד מיוחד .
ואנו משתמשים בה בתור אמצעי הבעה מורכב במגוון רמות אינסופיות .

המוסיקה הקלאסית הראשונה היא המוסיקה הכתובה של הקול האנוי של הנזירים בימי הביניים
"המוסיקה הקלאסית " כפי שאנחנו מתארים אותה התחילה ב 1100 לספירה מפני ששם בערך זה הזמן שהתחילו לרשום אותה
עד אז המוסיקה ככל שתהיה הועברה מדור לדור בעל פה .
רב המוסיקה הקלאסית התחילה מרעיונות טקסיים דתיים וצבאים כלי הנגינה התקופתיים שלפני הנצרות
תופי חרס חלילי עצם ופאן השתלבו מאוחר יותר ואט אט פינו את מקומם לכלים המערבים שכולנו מכירים .

המוסיקה הקלאסית התגוונה והתפתחה עם הזמן בתגובה לשינויים בחברה :
המלחינים , ככל אדם אחר , תלויים בחברה לפרנסתם . בתקופות קדומות הייתה להם בעצם ברירה אחת ויחידה – להצטרף למנזר ולכתוב מוסיקה לכנסייה , עם כל המגבלות המשתמעות מכך .
רב המלחינים שאפו מאז ומתמיד להבעה מגוונת כמה שיותר וחופשית יותר , שנמנעה מהם בהתאם לאופיה ולהקיפה של הפטרונות ש/העניקה להם החברה .
נותני החסות של ימינו מגוונים כמעט כמו סוגי המוסיקה שהם תומכים בה וכללים ממשלות (בעיקר קומוניסטיות ) אוניברסיטאות , אולפני טלוויזיה, רשתות שידור חברות התקליטים כמובן וכו .
וכמו כן אנשים שהממון מצוי בכיסם , והאנשים כמונו שאמורים לרכוש כרטיסים למופעים ולרכוש דיסקים ומדיות בכדי להקשיב למוסיקה .
כל המגבלות שכופים כל אלה הם מאומה לעומת המגבלות שכפו הכנסיות בימים אלו .
ואל פי כן כפי שקורה בכל תחומי האומנות הדחף היצירתי עצמו אינו יודע גבולות , ןאפשר שהמלחינים בימינו חופשיים מאי פעם .


כל המידע לקוח מספר "מוסיקה קלאסית " ג'ון סטנלי
ועובד שוכתב עיי
אביעד בריד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN

byrdparis (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1419
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #2 

PART 2

תקופות של המלחינים במוסיקה הקלאסית

בעיקרון המוסיקה הקלאסית מחולקת לפי תקופות יחד עם המון קטגוריות אחרות שמובאות כתת נושאים מתחת למוסיקה עצמה (שעליהם נדבר בחלקים נוספים במאמר זה ) .

להלן התקופות שהמוסיקה הקלאסית מחלקת בהם .


ימיי הביניים :
רב המוסיקה של ימי הביניים התמקדה בעיקר בדת . כבר מהשניים של מ 1100 לספירה
רב המוסיקה נכתבה מתוך הכנסיה ובשבילה .
הכלי העיקרי בתקופה זו היו הקולות האנושיים בעיקר .
המלחינים הלחינו לשם רימום האל והיו בדרך כלל נזירים באותה הכנסיה שכתבו בשבילה .
מנזרים ונזירים אלו היו מרכזי המוסיקה הגדולים הראשונים בכל התקופות .
סגנון השירה היחודי של הנזירים נקרא "השירה הגוגוריאנית "
המוסיקה החד קולית הזו שישמה בתפילות ומטרתה העיקרית היית להעביר את הטקסט הדתי
ואת המשמעויות שלהם .
מחוץ לכנסיה במאה 12 התחרו במוסיקה הדתית הטוראדורים הצרפתיים שהלחינו מוסיקה חילונית ויצרו ביקוש ותחרות ומוסיקה הדתית עיי ביקוש רב של הקהילות האירופאיות .
בתקופות של מסעי הצלב התגלו שוב כל תרבות יוון העתיקה ,באותה התקופה הוקמו האוניברסיטאות הראשונות כדוגנא אלה בבלוניה אוקספורד וכו ..
על רקע זה הרחיבו המלחינים את המוסיקה לא רק על רעיונות דתיים אלה במוסיקה ואמונות קצת יותר חופשית על רקע שונה .
כבר במאה 14 החלו אנשים כבר להעלות מושגים לטווח את המוסיקה
אפילו האפיפיור ה 22 התנגד לה מה שרק מראה שמלחינים אינם כבר נחלת הנצרות והדת אלה מתפתחים הלאה .
סך הכל רב המוסיקה מימי הביניים מתבססת על המון קולות אנושיים- כלי הנגינה הראשון !.

מלחינים נבחרים : ויצירות נבחרות שלהם :
דופאי -1400-1474בעיקר מיסות
משו -1300-1377 מיסה לבתולה הקדושה
ויקטוריה- 1548-1611 מיסה מה מהולל


הרנסאנס :
תקופה זו בעיקר התבססה על קונפליקטים בין הכנסיה למחינים החילוניים מרכז הכובד
של המוסיקה זזה קצת מהכנסיות הצרפתיות ועברה לערי איטליה
רב המחינים היו ממומנים עיי פטרונים , נסיכים חצרות מלך וכדומה . .
בתקופה זו כבר הומצא הדפוס ששינה כמעט לחלוטים את תפוצת התווים שהיה בביקוש רחב
עיי המעמד הבינוני של הסוחרים בתקופה זו .
התקופה יצרה עוד כמה סוגים של שירה חילונית שהם השנסונים ,מדריגלים וכו ..
גם הכנסיה כבר שאבה מסגנונות חילונים ושילבה אותם ביצירותיה בתקופה , כבסיס ליצירותיהם במיסות פאסיונים , ומגניפקטים .
רב המוסיקה בתקופה הנל היה בין השאר נקיה מכל ראוותנות רגשית , ישרה, ברורה ופחות מקושטת . למעשה היצירות שהתפתחו משני הסגנונות הללו היה מופת של יופי ומעשה אומנות
אך עדיין כפוף לסמכות הכנסייה .


:

תקופת הבארוק

תקופה זו מתאפיינת בעיקר בהולדת האופרה אולי הפיתוח הגדול ביותר של תקופה מסויימת .
סוף סוף זכתה המוסיקה החילונית לפופולאיריות שכה רצתה .
החילונים שזבכו ביכלת להטות את הכובד מהכנסיה לחזרות המלוכה זהם אלה שהביאו את התקופה לעליתה וליופיה .
התקופה לא רק היית מולדת התקופה לאופרות אלה היא הביאה את המוסיקה לקהל הרחב .
בתקופת הבארוק גם צצה לה נישת הקונצרט הפומבי , ועמותות מוסדות ובתים פרטיים ניגנו
ויצרו מוסיקה .
המוסיקה התנגנה בכל מקום אפילו בפונדקים ברחבי אירופה .
הקונצרטים התפתחו במאה ה18 באנגליה באופן מסיבי ונתמכו עיי עמותות וערים גדולות ברחבי אירופה לשם המשך היצירה והנגינה .
עם זאת עתיד המלחינים לעשות קרירה מהחנתם היה נחלת העתיד בלבד .
והם היו דיי נתונים לחסדיהם של הפטרונים .

מלחינים ויצירותיהם (נבחרים)
פכלבל – 1653-1706 קאנון וגיג' ברה מג'ור
קורלי – 1653-1713 קונצ'רטו גרוסי
ויואלדי – 1678-1741 ארבע העונות , גלוריה
באך – 1685-1750 קונצ'רטו ברנדנבורגיים
הנדל – 1685-1759 משיח , מוסיקה על פני המיים .


התקופה הקלאסית :
שוב בתקופה זו הוסטה המוסיקה מידי הדת וכעת לאוסטריה ששם ישבו היידן מוצארט , בטהובן ושוברט .
ששם כתבו את המיסות שלהם .
עם התענינות המוסיקה התזמורתית והקונצרטים הפומביים היו נחלת הכלל בערים הגדולות
נדחקה יות ריותר המוסיקה הדתית הכנסיתית . אך הממון הרב שהיה חייב לצאת עבור התזמורות הגדולות הגביל את האנשים והקונצרטים היו נחלת הערים הגדולות כמו וינה פריז מנהיים וכו ..
היידן היה אחד הראשונים שהתחיל להרוויח באמת מכתביו כמלחין עמאי ולא היה כותב ונתמך עיי פטרונים .
לעומתו היה את מוצארט שעל פי זה שהו מוכר מאד לא הצליח למכור שוב כתב יד שלו בזמן חייו .
מלחינים ויציורתיהם (נבחרים)
היידן -1732-1809 סימופניה "ההפתעה" , "בריאת העולם "
מוצארט – 1756-1791 "יופיטר" , "דון ג'ובאני"
שוברט - 1797-1828 "סימפוניה הגדולה " , חמישיית "דג השמך"


התקופה הרומנטית :
בטהובן נחשב למלחין הראשון המצליח בגדול באופן עצמאי .
ועשה זאת כנראה בגלל אופיו ודימויו של הגאון הגיבור המיוסר .שמאד דמו לתקופה ומאד התאימו לרוח הכתיבה בזמניו . למרות זאת הקרירה של בטהובן הביאה לכך שהמלחין המקצועי המשוחרר מכל אילוץ פרט לשיקול האומנותי נראה לראשונה בר מימוש .
המון מלחינים בכורך המצב הכלכלי עבוד במוסיקה מלבד כתיבה
ליסט ופגניני עבוד כוירטואוזים וכו ..
מוסיקה קלאסית היוותה לבילוי שעות הפנאי של המעמדים הבינונים והגבוהים
החל בקונצרטים לא פורמלים וכלה בקונצרטים בביתו של מנדלסון וכדומה .
תזמורות שביצעו קונצרטים בעלי מעמד גבוהה יותר מבחינה פיסית נערכו כמו כן עיי אגודות מוסיקאליות שהתשחררו מאצולה מלכותית .
קונצרטים אלו היוו סממן לחיים העירוניים האירופה ובארה''ב
במחצית השניה של המאה ה 19 הוקמו רבות מהתזמורות העצמאיות והעירוניןות הטובות בעולם ונבנו כמה מאולמות הקונצרטים הגדולים בעולם .

מלחינים ויצירותיהם (נבחרים)
בטהובן – 1770-1827 – ה 9 סימפוניה , קונצ'רטו לפסנתר מס 5 "הקיסר"
פגניני – 1782-1840 – 24 קפריזות , מחול המכשפות
מנדלסון – 1809-1847 "האיטלקית " סימפוניה , קונצ'רטו לכינור .
שופן – 1810-1849 סונתה לפסנתר מס 3 , עבודות פסנתר בכלל ..
שומאן – 1810-1856 קונצ'רטו לפסנתר בלה מינור


המאה ה 20

הרבה ממאפיני המאה הקודמת התקופה הרומנטית נחלו הצלחה גם בתקופה הזאתי .
האופרות והקונצרטים הפומביים ממשיכים להיות נחלת המוסיקה הקלאסית
כבר במלחמת העולם הראשונה האיצה והתפתחה התקשורת
ה BBC הוקם בבריטניה ב 1922 ומכר המון מקלטי רדיו עד שנת 1933 .
שמאה זו התפתח כל עיניין המדיות והמוסיקה המוקלטת . מהמונוגרף של אדיסון דרך התקליטים והסרט המגנטי במשך המאה לסוף המאה ה20
תקליטים ומדיות שונות התחילו להמכר בעולם באופן גורף של מליונים . והתפתחו באופן רציני דרך כל המדיות המוזכרות וכלה בתקליטאור וכו ..
השידורים וההקלטות החליפו את התווים הכתובים כדרך הפצתם וכבר אין צורך בידכ מוסיקאלי נרחב כדי להנות מהמוסיקה מנוגנת .

מלחינים ויצירותיהם (נבחרים) אשר נכנסו בחייהם וחיו במאה ה 20
ללו – 1823-1892 סימפוניה ספרדית
סן סאנס – 1835-1921 סימפוניה מס 3 " לעוגב"
דבוג'ק – 1841-1904 סימפוניה מס 9 "מן העולם החדש "
מאהלר – 1860-1911- סימפוניה מס 9 , סימפוניה מס 5
סטרווינסקי 1882-1971 פןלחן האביב .
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN

moti_r
עורך ראשי HTCafe
עורך ראשי HTCafe
הודעות: 9712
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 219 פעמים
קיבל תודות: 682 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

וואו!! 8O

כל הכבוד אביעד!!!
איזה יופי! ממש מדהים.

האם להתייחס ליצירות שצירפת כהמלצות ליצירות טובות לכניסה לתחום, או שיש יצירות "קלות לעיכול" יותר?
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -

byrdparis (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1419
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #4 

הי מוטי
אני עוד ימשיך בחלקים נוספים ...
אני מקווה שכבר מחר יהיה עוד חלק ..
יהיה גם חלק של יצירות "קלות" יותר להתחיל עם כל מיני דברים ואיך להגיע למשהו שיעניין אותנו .
בעקרון הדברים שכתובים ליד המלחינים הם דברים שמאפיינים אותם מאד
לא תמיד זה כזה "קליל" להתחיל איתם

לדעתי אם כבר אתה רוצה להתחיל ולא רוצה "לחכות" לי

הינה כמה דברים מסויימים שאפשר כבר להכנס בהם :-)

הסימפוניה ה 9 של בטהובן
סימפוניה ה 40 של מוצארט
קונצ'רטו לפסנתר של גריג
קונצ'רטו לפסנתר 23 של מוצארט
4 העונות של ויואלדי
סונטה מס 1 של באך
קונצ'רטו לאבוב של מוצארט
קונצ'רטו לכינור של מנדלסון (מדהים! \)

אני יכול להמשיך ככה על פני 100 דפים .
תתחיל נראה אחר כך :-)
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN

knappertsbusch
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 232
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #5 

כל הכבוד, אביעד.

אני נאלץ לצערי הרב לומר שישנם המון אי-דיוקים קטנים אשר ייקח יותר משרשור
באינטרנט על מנת להבהיר את כולם. לכן, במקום להתחיל להתפלסף, יש לי הצעה שונה:

אשמח לתרום את הידע שיש לי בצורת הרצאה/הסבר מודגם במידה ויתקיים
מפגש שהמוסיקה הקלאסית במרכזו - אפשר להתרכז ביצירה אחת או בחתך של תקופה מסויימת,
בהתאם לבקשה מוקדמת של הקהל, להנחות בהשוואת ביצועים וכיו"ב.
זה לא קונספט חדש, ויש לא מעט קונצרטים מוסברים כיום, אבל אני חושב
שזה יכול להתפתח למשהו שונה לגמרי במסגרת של קבוצה קטנה ומערכת אדיופילית
שמשמיעה רק הקלטות טובות :wink: .

(בחיי, צריך לעשות משהו עם התואר השני הזה מהאקדמיה :) )

byrdparis (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1419
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #6 

הי .

אמנם אתה צודק בהחלט לגבי אי דיוקים ....אבל שוב הכל בצורה דיי פשטנית
וכוללנית
אני גם לא רציתי לתחיל לתקן וכו ..שוב זה בשביל הרעיון הכללי ותו לא .
זאת לא התזה שלי :-)
ואף אחד לא עושה מזה דוקטורט ... מקווה :wink:

מאמרים בהיקף ענקי למוסיקה הקלאסית מצריכים ממני שעות על גבי שעות של עבודה מה שאין לי כל כך והססכמתי לעשות את המאמרים הללו באופן די רגיל בשביל אותם אנשים רק רוצים להתחיל ...


לגבי הממלצה שלך
אני כבר מזמן מזמן דיברתי איתך שנפגש אבל לא יצא לפועל
אני מוכן לכל סשיין כזה עם קבוצות קטנות או גדולות לדבר על מוסיקה וכמובן להשוואות של ביצועים ולדסקס עליהם .

זאת אומרת
any time any where
im there !

כמובן בהחלט נוכל לצרף מוחות כדי להעביר את ההרצאות הללו או מפגשים הללו ביתר קלות ותוכן משולב .

וכן ליצור את הקבוצה המיוחלת למטרה זו .

אביעד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #7 

ואווווו כל הכבוד ! (Y)(Y)(Y)

מכיון שאני בור מוחלט בתחום, אני לא יכול לאשש או להפריך את מה שכתוב.
בכל מקרה ההשקעה ראויה לציון.

מה שהייתי מציע הוא, אם תוכלו יחד לכתוב איזה מאמר לעמוד הראשי זה יהיה פנטאסטי.

לגבי המפגשים וההרצאות, פשוט התפרצתם לדלת פתוחה.....מי כמוכם יודע שאני בעד המפגשים הללו.
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

מאמר מהנה ביותר. בעיקר מעניין הרקע הכלכלי והפילוסופי לתנועות השונות.

נראה לי שזה יכול להיות מעניין מאוד לעשות ערב הרצאות ודיונים על מוזיקה קלאסית. אני לא מניח שיהיה קשה מדי למצוא הספקת ציוד ומקום עבור מפגש שכזה.

moti_r
עורך ראשי HTCafe
עורך ראשי HTCafe
הודעות: 9712
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 219 פעמים
קיבל תודות: 682 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

יש לי חבר טוב מאוד שלומד ניצוח וקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה של ברלין.
יש סיכוי (קלוש) שהוא יהיה בארץ בפסח.
אולי אצליח לרתום אותו להרצאה בנושא ניצוח, יכול להיות מעניין.
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -

knappertsbusch
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 232
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #10 

moti_r כתב:יש לי חבר טוב מאוד שלומד ניצוח וקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה של ברלין.
יש סיכוי (קלוש) שהוא יהיה בארץ בפסח.
אולי אצליח לרתום אותו להרצאה בנושא ניצוח, יכול להיות מעניין.
...
למה להרחיק עד ברלין? יש לך מנצח כאן בארץ, בפורום.

אביעד - אתה צודק, אשתדל להתאמץ קצת יותר להיפגש לקראת אפריל.

moti_r
עורך ראשי HTCafe
עורך ראשי HTCafe
הודעות: 9712
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 219 פעמים
קיבל תודות: 682 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

קנפר אתה מנצח?
אם כך אתם אולי מכירים... :-]
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -

byrdparis (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1419
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #12 

כן מוטי ידידנו כאן מנצח
תואר שני מהאקדמיה למוסיקה ...כבוד הוא לנו :-)

יהיה קצת קשה באפריל אבל אולי נצליח לארגן משהו (אני מתחתן ב 19 לאפריל)
נראה אולי לפני או אחרי ...
אני אולי חושב לעשות איזה יום הולדת (יש לי ב 11 באפריל) אצלי במרפסת קצת "על האש" ויין ... מוסיקה יהיה קצת קשה בהאזנה קריטית אבל אולי נוכל להפגש כמה וכמה מהפורום ..
לפחות להכרה ולהמשיך משם להתכנסויות יותר פרודקטיביות מוסיקאלית ..

שוב הכל בתכינון נראה מה יצא לפועל .

אביעד
REAL POWER CANT BE GIVEN IT MUST BE TAKEN

moti_r
עורך ראשי HTCafe
עורך ראשי HTCafe
הודעות: 9712
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: ישראל
נתן תודות: 219 פעמים
קיבל תודות: 682 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

קודם כל - מזל טוב ! :-D
- שינה היא סימפטום של מחסור בקפאין -

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

מזל טוב?

מי יהיה ה-DJ בחתונה (אני רק יכול לדמיין איזו הפקה זו הולכת להיות...)?

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

כל הכבוד !!!
עדיין לא הבנתי איך ניתן (אם ניתן) להגדיר מוזיקה קלאסית, אם לא מתיחסים ליצירה ידועה ספציפית אלא רק לסגנון.
ההגדרה "מוזיקה אומנותית" לא נראית לי כי כל מוזיקה היא כזו. זו פחות או יותר ההגדרה של מוזיקה שאתה נתת כקונטרה לעופר באחד השרשורים האחרונים.
יש הרבה סגנונות קלאסיים ויש הרבה לא קלאסיים.
אם ישמיעו לך מוזיקה, על סמך מה תגדיר אותה כקלאסית או לא. האם הקריטריון הבא יעבוד: אם כלי הנגינה מערביים ואם זה לא ג'אז ולא רוק ולא <כל סגנון אחר שניתן לתת לו שם> וזה גם לא שיר של כמה דקות אז נשאר שזה לקלאסי.
אני מנחש שמה שהצעתי הוא לא נכון, אך זה כדי לגרות אותך להמציא הגדרה מילולית אחרת.
משה

שלח תגובה

חזור אל “מוסיקה”